רוצה להמשיך באומניות לחימה אבל תמיד מרגיש שחסר לי "חוזק/כוח פיזי" האם לעבור לחדר כושר או להמשיך?

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י Rz99, ‏2/11/19.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    Rz99

    Rz99 משתמש מתחיל

    Rz99
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    אהלן חברים בשנה אחרונה התחלתי אימוני MMA שהולכים ממש אחלה מבחינת טכניקה וכדומה אבל הקטע הוא שלמרות שהתפתחתי וגדלתי קצת (מה שלא מספיק לי בפן האישי ) לא מרגיש מספיק חזק ושחסר לי גם את הכוח להתעלות על היריבים שטיפה גדולים ממני ללא קשר לטכניקה (רוב האימונים שעושים אצלנו בעיקר מטפלים בסיבולת,לב,ריאה מידי פעם יש כוח אבל לא בתדירות גבוהה) עכשיו חשבתי על כמה אפשרויות אשמח לדעת האם זה אפשרי בכלל לבצע אותם:להמשיך באימונים האלה ולשלב אימוני כוח פעם בשבוע ושבוע לאחר מכן להפוך את זה או שלוותר כרגע על הMMA ולהיכנס לחדר כושר לגמרי בשביל שאפתח את ה מסה/כוח שאני רוצה..

    אני שוקל 66.5
    גובה:
    1.68
     
  2. 8,489 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,236
    לייקים:
    4,817
    מין:
    זכר
    בהחלט אפשר לשלב ביניהם, אין סיבה שלא
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    Rz99

    Rz99 משתמש מתחיל

    Rz99
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    איזה תוכנית היית ממליץ לי לעשות במידה ואעשה סוג של שבוע שבוע כזה?(גם מבחינת לוז זה הכי מתאים לי)
     
  4. 8,489 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,236
    לייקים:
    4,817
    מין:
    זכר
    הייתי ממליץ על תוכנית מותאמת למטרות שלך ולא ללכת על משהו גנרי, כי גם צריך להתחשב ברמה שלך בתור מתאמן ובתור מתאבק
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  5. 291 נק' מוניטין
    1
    YuuDale

    YuuDale משתמש מתחיל

    YuuDale
    הצטרף:
    ‏9/9/14
    הודעות:
    91
    לייקים:
    82
    מין:
    זכר
    לוונדלר יש טמפלייט שמתאים למי שרוצה לשלב אימוני כוח עם עוד ספורט:
    5/3/1 and Athletes | T Nation

    בגדול, רק יומיים (עם 3-4 ימי מנוחה בין לבין) בלי הרבה נפח ותדירות להתרכז רק בתרגילים המורכבים.
    לא הייתי ממליץ על התוכנית הזאת למי שרוצה כוח מקסימלי לספורט כמו פאוורליפטינג מן הסתם, אבל כדי להתחזק קצת ל-MMA זה הפתרון הכי טוב לדעתי.

    שילבתי בעבר אימוני כוח עם תחומי ספורט אחרים לפי העקרונות האלה ובגדול ככה זה היה נראה:


    יום ראשון -

    סקוואט 5/3/1
    בנץ' פרס 5/3/1
    דדליפט רומני 3X5-10
    לחיצת כתפיים בדאמבלים בישיבה 3X8-12
    חתירה במוט 3X8-12


    יום רביעי -

    דדליפט 5/3/1
    פרס בעמידה 5/3/1
    סקוואט קל (60%-75% מה-1RM המשוער) 3X5-10
    קלוז גריפ בנץ' פרס 3X8-12
    מתח עם משקל 3X8-12
     
  6. 5,391 נק' מוניטין
    0
    ziv_r

    ziv_r משתמש קבוע משתמש כבוד

    ziv_r
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/4/12
    הודעות:
    1,437
    לייקים:
    1,189
    מין:
    זכר
    אם אתה רוצה להיות טוב ב- MMA, אז תתאמן ב- MMA.
    האימון בחדר כושר צריך להיות משלים לאימוני ה- MMA, לא במקומם.
     
  7. 0 נק' מוניטין
    0
    Rz99

    Rz99 משתמש מתחיל

    Rz99
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    הכוונה בימי מנוחה ללא אימוני MMA בכלל או לא כולל ?
     
  8. 291 נק' מוניטין
    0
    YuuDale

    YuuDale משתמש מתחיל

    YuuDale
    הצטרף:
    ‏9/9/14
    הודעות:
    91
    לייקים:
    82
    מין:
    זכר
    עדיף בימי מנוחה כאשר בשאר הימים אתה עדיין מתאמן ב-MMA.
    כמו שאמרו פה, אם המטרה הראשית שלך זה MMA אז עדיף שרוב המאמצים שאתה משקיע ילכו לשם.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  9. 32,433 נק' מוניטין
    0
    nlr666

    nlr666 משתמש כבד

    nlr666
    הצטרף:
    ‏27/10/09
    הודעות:
    9,783
    לייקים:
    10,903
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    הרקולס ג'ים
    אצל מי אתה?
     
  10. 0 נק' מוניטין
    0
    Rz99

    Rz99 משתמש מתחיל

    Rz99
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    אוקיי ונגיד מאילוצי עבודה אני יכול לעשות את האימונים האלה(MMA) כרגע רק שבוע אחדבשבועיים,היית ממליץ לי על אותה תוכנית שפרסמת לעשות בשבוע השני או שהיית מוסיף עוד משהו/יום וכו, ,ותודה על העזרה ממש מעריך את זה
     
  11. 796 נק' מוניטין
    0
    Cigano

    Cigano משתמש פעיל

    Cigano
    הצטרף:
    ‏30/1/13
    הודעות:
    902
    לייקים:
    434
    אם אתה לא יכול להתאמן הרבה ב- MMA אז בזמן הפנוי תוסיף עוד אימונים של MMA. זה רק תוספת אימוני כוח
     
  12. 291 נק' מוניטין
    0
    YuuDale

    YuuDale משתמש מתחיל

    YuuDale
    הצטרף:
    ‏9/9/14
    הודעות:
    91
    לייקים:
    82
    מין:
    זכר
    שוב, אם העדיפות המרכזית שלך זה האימוני MMA שווה לנסות למצוא לזה את הזמן המתאים.
    בהנחה ובמילא אתה לא יכול להתאמן ב-MMA מסיבה כלשהי, אז כן אפשר להוסיף עוד יום.

    אולי נגיד ביום חמישי עוד יום תרגילי עזר שגם ככה לא יקחו יותר מדי אנרגיות יחסית לתרגילים המרכזיים האחרים.
    לדוגמא: לג פרס, ספסל רומי, לייטרל רייזס, פייס פולס, מתח משקל גוף, חתירה במכונה, דאמבל בנץ' פרס, יד קדמית ואחורית.
     
  13. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    אני מאמין שלספורט הייחודי שלך נדרשת כוח ספציפי - אגרופים, בעיטות וגרפלינג (מקווה שלא מפקשש במינוח), לעבוד בצורה כללית אומר שאתה הולך להיות פחות ספציפי בעבודה שלך. ממליץ אם ניתן לעבוד עם מישהו מהתחום או לכל הפחות לחקור באינטרנט איזה סוג של אימוני כוח מתאים באופן כללי לMMA.
     
  14. 3,185 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,943
    לייקים:
    2,035
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אם אני לא טועה, הדבר הראשון והכי חשוב, זה סיבולת. שהוא דבר שלא כל כך הולך עם כוח. ובנוסף גם גמישות, עוד דברא שלא עולה בקנה אחד עם מסת גוף גבוה.

    הייתי ממליץ להתאמן אפילו בלי חדר כושר על תרגילים עם המון חזרות, כמו 50 שכיבה שמיכה, לנסות להגיע ל 20 מתח.
    הרבה כפיפות בטן, סוגים שונים של שכיבה שמיכה, כמו יהלום, אגרופים, עם קפיצות.
    אפשר לאנג'ים, סמוך-קום.
    וכמובן מתיחות לפיתוח גמישות.

    לא לחינם אלה התרגילים שמרכיבים חצי מהשיעור של מתאמני MMA רבים.
    בחדר כושר תוכל לעשות תרגילים לשרירים דומים למה שאתה עושה במשקל גוף, אבל בדגש על הרבה חזרת.

    כשתגיע לרמה גבוה יותר באימונים כאלה, אני חושב שתוכל ללכת למכון כושר ולעשות תרגילים ספציפים למטרות ספציפיות יותר.
     
  15. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    לוחמים בהחלט מרימים משקלים, כולל תרגילים מורכבים עם משקלים לא רעים. אבל זה בתור ״תרגילי עזר״ לאימונים הרגילים שלהם.

    50 חזרות שכיבות שמיכה לא יפתחו לו כוח ולא יפתחו לו כוח מתפרץ.
     
    Dissonant Harmony ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  16. 291 נק' מוניטין
    2
    YuuDale

    YuuDale משתמש מתחיל

    YuuDale
    הצטרף:
    ‏9/9/14
    הודעות:
    91
    לייקים:
    82
    מין:
    זכר
    אם מעניין מישהו, מאמר בנושא של ג'ואל ג'יימסון - אחד ממאמני ה -Strength & Conditioning היותר מוערכים בעולם ה-MMA.
    היה המאמן של דימיטריוס ג'ונסון, אלוף הפלייווייט ב-UFC למי שמכיר.

    המאמר (יחד עם תוכנית אימונים לדוגמא במיוחד ללוחם MMA באוף סיזן):
    Combat Strength 101

    אם בקצרה לסכם אותו, אז זה תרגילים מורכבים בנפח די בינוני סה"כ. כמובן שלוחמי MMA צריכים להתרכז בעוד יכולות שונות כמו סיבולת לב ריאה, סיבולת שריר, או דברים ספציפיים אחרים לקרב, אבל כשהם מתרכזים בבלוק לפיתוח כוח אז עוד לא מצאו שיטה אחרת שפורצת דרך מעבר לתרגילי הבסיס שכולנו מכירים ואוהבים.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...