פציעות מחוץ למכון

הנושא בפורום 'פציעות ספורט ובריאות הגוף' פורסם ע"י elchonon, ‏4/1/19.

טוען...
  1. 1,339 נק' מוניטין
    1
    elchonon

    elchonon משתמש קבוע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    1,819
    לייקים:
    955
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אני שם לב שהרבה מדווחים על פציעות (כאב) בזמן תרגיל מסוים, ומחפשים מה לא טוב בטכניקה שלהם, או איך זה ניגרם.
    בתור אחד שבדרך כלל לא חווה בכלל כאבים מהאימונים, אבל לאחרונה היו לי שני מקרים של כאב, ניסיתי להבין את הנקודה.
    פעם בהרבה זמן אני מקבל איזשהו כאב מסוים, ובדרך כלל תופס את הגורם וזה עוזב אותי.
    רציתי לשתף כאן את דעתי ונסיוני בתקווה להועיל למישהו, ואם יש למישהו להוסיף או להאיר, אשמח לשמוע.

    שמעתי ממאמן שאני מחזיק ממנו, שהגורמים הגדולים לפציעות, זה חוסר שינה, אכילה לא נכונה, ותנוחות לא טובות לאורך זמן.
    • שינה פחות מהשעות שנדרשות לגוף, שזה 6-8 שעות. שינה בלילה דווקא, בגלל שזה הזמן שהגוף נכנס לשינה עמוקה באמת, והשעון הביולוגי שלנו תורם חלק עצום באיכות השינה.
    • אכילה לא נכונה אומרת, לא מספיק חלבון, פחמימות ושומן. אבל לא פחות חשוב, חוסר וויטמינים, מינרלים, וחומצות שומניות. השריר אמנם עשוי מחלבון, אבל בלי המינרלים והחומצות השומניות, החלבון לא יגיע לשם. חומצות שומניות מגיעות בעיקר משומן בלתי רווי, שזה שומן מן הצומח בקבישה קרה שלא חומם. להיות בחוסר של רכיב תזונתי כלשהו, פוגע ביכולת של הגוף לבצע, ובחסינות של הגוף, ובהחלמה שלו מאימונים קודמים.
    • תנוחה גרועה במשך היום, כמו ישיבה במטוס כמה שעות, הוא גורם ענק לפציעות בכללי. אם אתם יושבים עם גב עקום, ותנוחות שאחרי כמה דקות אתם מרגישים שזה פשוט לא נוח, אתם פוגעים בזרימת דם שלכם, מאמצים שרירים חלשים בעומס כבד, ובסופו של דבר, מסכנים פציעה כשאתם מגיעים למכון. המחשב, טלוויזיה והפלאפון הם הדברים שלא נותנים לנו לחוש את האי נוחות שהגוף שלנו חווה בזמן שאנחנו מתעסקים איתם בתנוחות גרועות.
    מקרה אישי שלי, היה שבאמצע אימון ניתפס לי הצוואר, ברור שניסיתי להבין מה עשיתי לא נכון באימון, אבל לא מצאתי. חוץ מזה, שמהניסיון האישי שלי, הצוואר שלי משתחרר מאימון מאוזן, ולא ניתפס. כמה ימים ניסיתי לעקוב אחרי עצמי. וראיתי שכתפיה אחת בתיק שלי היה יותר ארוך משמעותית מהשניה (התיק שלי שוקל בערך 15 ק"ג עם כל הציוד של המכון). כך שצד אחד של הצוואר היה תחת לחץ גבוה מאוד לכמה ימים, ואז מספיק אימון סקוואט רגיל בסך הכל כדי להיות הטריגר לצוואר התפוס.

    עוד מקרה. היה לי כאב בבית השחי בצד ימין רק בזמן של דחיקת חזה כבד. דיברתי עם המאמן שהציע לי לנסות טכניקות שונות, שעזרו מעט. אבל לא הבנתי למה רק צד ימין כואב. אחרי תקופה תפסתי את הבעיה. שבוע שעבר כשבאתי להרים את התיק שלי ללכת למכון הרגשתי את אותו כאב בבית השחי. הבנתי שזה רק בצד ימין, כי רק יד ימין שלי תופס את התיק, זורק אותו באוויר, ושם אותו על הגב. כמובן שהפסקתי לזרוק את התיק באוויר, והכאב נעלם.

    הרבה מהפציעות במכון מתחילות מחוץ למכון. ברור שטכניקה גרועה בזמן האימון יכולה להיות אשמה במידה מרובה. אבל לא לישכוח להיות עקבי גם מחוץ למכון, זה לא פחות חשוב.
     
    frozen אוהב/ת את זה.
  2. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    צוואר קורה לי משינה דווקא ושחיה ואי זה אחד הדברים המציקים, גם לי היה תקטע עם התיק אבל בכתף דווקא ,

    אבל פה אתה לרב על כאבים וסיכון מסיוים לדלקות.

    בתור אחר שעבר פעמים קריעת שריר אני אתן עצה.
    בחיים אל תעבדו תחת כאב .
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...