תפישות מוטעות על חיטוב ולמה את חייבת לאכול כדי לרזות

הנושא בפורום 'פורום נשים' פורסם ע"י מרטין, ‏9/9/15.

טוען...
  1. 11,718 נק' מוניטין
    2
    מרטין

    מרטין מנהלת פורום נשים מנהל

    מרטין
    מנהל
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,834
    לייקים:
    3,581
    מין:
    נקבה
    כהרגלי אני כותבת בפורום נשים אבל הפעם במיוחד זה נכון לגברים לא פחות מאשר עבורנו.

    אצל רוב האנשים המילה דיאטה מתקשרת עם רעב, סבל והימנעות ולמרות שהימנעות היא חלק בלתי נמנע מהתהליך, הרעב ותחושת הסבל שנלווים לו גורמים לתהליך יותר נזק מתועלת וצריך להגבילם ככל שניתן.

    מרביתנו נוטים לחשוב שאם רק "נפסיק לאכול" המשקל סוף סוף ירד ויש מגוון וריאציות של דיאטות בנושא (דיאטות שדוגלות בימי צום או הפסקת אכילה בשעה מסויימת למשל). בפועל כל תהליך הרזיה מחייב אכילה - מאוזנת ונכונה - אבל הרבה אכילה.

    להמנעות מאכילה ולהרעבה יש אפקט הפוך בדיוק ממה שאנחנו מכוונים אליו. הרעבה, דילוג על ארוחות וקיזוזים למיניהם גורמים להאטה של קצב חילוף החומרים בגוף ומעוררים הפעלת מנגנון הגנה של הגוף לשמירה על מצבור השומן כהכנה לקראת הבאות. ברמה הפסיכולוגית המנעות מאוכל והרעבה עצמית עלולות לגרום לאכילת פיצוי ולבולמוסי אכילה.

    תזונה היא כמובן חלק בלתי נפרד מכל תכנית אימונים אפקטיבית אבל בשל אותן אמונות תפלות וציפיות מוטעות אנו פוגעים באפקטיביות של תהליך החיטוב (והמסה שקדמה לו) ומוחקים הישגים שצברנו בחודשים של אימוני כוח.

    אז מהם העקרונות שצריכים להנחות אותנו בתהליך חיטוב:
    תפריט מתוכנן ומדוייק הכולל סוגי מזון וכמויות
    איזון בין חלבונים, פחממות, שומנים וסיבים תזונתיים
    קביעת גרעון קלורי מתון תוך לקיחה בחשבון של שגרת האימונים
    חלוקה לארוחות מאוזנות (לפחות 5-6) על פני היום
    הקפדה על שתיה
    המנעות מדילוג או קיזוזים בין הארוחות
    ולקינוח אל תוותרו על ארוחת צ'יט אחת בשבוע, זה בוודאי יועיל פסיכולוגית ולאחרונה אף הוכח מדעית.

    *הכותבת היא בוגרת שנים של דיאטות לא מוצלחות ועדיין מחטבת להנאתה מעת לעת...:sarcastic:
     
    Lilouz, xArtur, TvrSp12 ו-5 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. 78 נק' מוניטין
    0
    miki6846

    miki6846 משתמש מתחיל

    miki6846
    הצטרף:
    ‏15/2/14
    הודעות:
    282
    לייקים:
    35
    מין:
    זכר
    א. בהחלט כתה טובה שיכולה לעזור לאותם אנשים שרוצים להרזות אך לא יודעים איך.
    ב. אני לא מסכים עם עניין החלוקה, לדעתי ולדעת מחקרים רבים אין שום השפעה על החלוקה של הארוחות.
    היתרון היחיד הוא ההישארות בתחושת שובע במשך כל היום
    אך אם תאכלי 3 ארוחות גדולות במקום עם אותם ערכים תגיעי לאותה תוצאה.
     
  3. 3,064 נק' מוניטין
    0
    mars

    mars משתמש קבוע

    mars
    הצטרף:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,065
    לייקים:
    1,416
    קראתי אתמול בפייסבוק, לא ידעתי שזו את.
     
    מרטין אוהב/ת את זה.
  4. 11,718 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין מנהלת פורום נשים מנהל

    מרטין
    מנהל
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,834
    לייקים:
    3,581
    מין:
    נקבה
    גם אני עד לאחרונה סברתי שהשורה התחתונה היא שקובעת אבל את החיטוב הנוכחי שלי התחלתי בעקבות מחקר שקראתי (אנסה למצוא ולהעלות קישור) שמדבר על השפעת הרעב לא רק במישור הפסיכולוגי אלא גם במישור הפיסיולוגי על שימוש במאגרי שומן בחיטוב. הטענה במחקר היתה שהרעב גורם להפרשת הורמון שמונע שימוש במאגרי השומן בגוף וגורר פירוק של תאי שריר.
    בחיטוב הנוכחי שלי הרכבתי תפריט בהתאם לעקרונות שציינתי, ברמה הפסיכולוגית אני מרגישה שאני אוכלת המון - לפעמים כלל לא רעבה - מקפידה לצרוך את כל ההקצבה היומית ללא קיזוזים. קצב הירידה במשקל מעולה כאשר השמירה על מסת השריר היא אופטימלית.
     
  5. 30 נק' מוניטין
    0
    Yeuda 30

    Yeuda 30 משתמש מתחיל

    Yeuda 30
    הצטרף:
    ‏27/6/13
    הודעות:
    319
    לייקים:
    18
    אפשר לדעת את חלוקת ההרכב בתפריט?
    חלבון,שומן,פחמימה?
    מה שיית בחיטוב זה שעוזר להרגשת השובע שלמדת מטעויות עבר?
    איך את מצליחה להתמודד עם הרגשת הרעב-מאכלים מסויימים שהורדת\קטוזיס....
    תודה.
    --- עידכון הודעה, ‏10/9/15, תאריך ההודעות המקורית: ‏10/9/15 ---
    *שינית
     
  6. 11,718 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין מנהלת פורום נשים מנהל

    מרטין
    מנהל
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,834
    לייקים:
    3,581
    מין:
    נקבה
    חלבון *2 משקל גוף, שומן *1 והיתרה פחממות.
    אוכלת 1200-1400 קלוריות ביום בהתאם לאימונים.
    5-6 ארוחות (שוב בהתאם לאימונים)
    אין הרבה גיוון בתפריט אבל הוא מורכב ממאכלים שאני אוהבת (לחם מלא ולא קל, שיבולת שועל).
    כמויות מאוד מדוייקות. שקלתי ומדדתי כמויות מראש.
    הורדתי פירות למינימום (1-2 בשבוע)
    השינוי המרכזי הוא שלא מיהרתי לוותר על פחמימות (בעיקר לחם מלא, פריכיות ובטטה)
    ואני אוכלת כל שלוש שעות גם אם אני שבעה.
    לשני שינויים אלה השפעה משמעותית על הרעב/שובע.
     
    hanan ו-סניור אוהבים את זה.
  7. 78 נק' מוניטין
    0
    miki6846

    miki6846 משתמש מתחיל

    miki6846
    הצטרף:
    ‏15/2/14
    הודעות:
    282
    לייקים:
    35
    מין:
    זכר
    אכן ברור שהרגשת הרעב תיהיה מופחתת.
    אשמח לראות את המחקר, אני מאמין שההורמון לא מונע אלא מפחית את השימוש בשומן
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...
נושאים דומים
  1. Mishel27
    תגובות:
    0
    צפיות:
    2,252
  2. Pirlo21
    תגובות:
    10
    צפיות:
    1,019
  3. bodybuilder98
    תגובות:
    2
    צפיות:
    384
  4. Ben.br
    תגובות:
    8
    צפיות:
    3,258
  5. Mike
    תגובות:
    5
    צפיות:
    1,700
טוען...