תזונה ותוספים דל פחמימה כנגד עתיר פחמימה - מי מנצח?

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Mike, ‏7/6/19.

טוען...
  1. 68,062 נק' מוניטין
    1
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,009
    לייקים:
    9,987
    מין:
    זכר
    הבעיה במחקר על דל פחמימה/קטוגני כנגד עתיר פחמימה נובע בעיקר בשיטות ומערך המחקר. מחקרים רבים שמראים יתרון דווקא לדל פחמימה אינם מבוקרים מספיק וזה נובע בעיקר מדיווח עצמי (ולקוי) של התזונה של המשתתפים - הראתי בעבר שאנשים נוטים לדווח עד 2,000 קל’ פחות מה שהם אוכלים ביום. ז”א שטבע האדם הוא לא לחשב נכון את הקלוריות שהוא אוכל, אם במכוון או לא.

    דבר נוסף שצריך לזכור הוא ששיטות המדידה במחקרים לעיתים לוקות בחסר. מדידה עם קאליפר או משקל שמעביר פולס חשמלי ומראה אחוז שומן דמיוני (מה שיש היום ברוב חדרי הכושר) הם אינם כלים אמינים ויכולים רק להראות מגמה לאורך זמן. מאחר ומחקרים בתחום יחסית מאוד קצרים, קל מאוד לבצע מניפולציות (בזדון או לא) במיכשור זה ולקבל אחוזי שומן מנותקים קצת מהמציאות. מיכשור מעבדה יעיל יותר הם מכשירי הדמייה (MRI/DEXA) שלרוב בדיקות במיכשור זה הוא יקר ולא נגיש.

    ולסיום, המחקרים לא רק שהם לעיתים לא משווים באופן יעיל את הקלוריות בין קבוצת הדל פחמימה לעתיר פחמימה, הם גם לא משווים את כמויות החלבון שכל קבוצה צורכת. אנו יודעים כבר שצריכת חלבון במינון מוגבר תורמת יותר לשמירה על מסת השריר (ובכך לירידה טובה יותר באחוז השומן) ולאפקט שובע מוגבר ביחס לשומן או פחמימה (ולקטגונים קטוזיס בפני עצמו כנראה תורם גם כן לאפקט השובע מעבר לצריכת חלבון גבוהה). ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

    בתזונה דלה בפחמימה/קטגונית נצפה גם לעלייה טבעית בצריכת החלבון היומי ולכן כל מחקר שלא השווה את צריכת החלבון בין שתי הקבוצות הוא בעייתי ואף מטעה. אז ניסינו לסכם לכם מחקרים מבוקרים בלבד, שבוצעו בתנאים מחמירים עם בקרה קלורית ואותו סך חלבון. את המסקנה תראו באינפוגרפיק המצורף או בקיצור - אין הבדל - רוצים תאכלו פחמימה, לא רוצים אל תאכלו פחמימה. אם כבר נכנסים לדקויות, אז לקבוצת העתיר פחמימה היה יתרון קל של איבוד שומן על פני קבוצת הדל פחמימה/קטוגני אך לאורך זמן לא נראה שזה משמעותי כלל.



    1.jpg

    2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
     
    ziv_r, Lior Rotem, Candy ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. 59 נק' מוניטין
    0
    Yonatann

    Yonatann משתמש פעיל

    Yonatann
    הצטרף:
    ‏10/2/18
    הודעות:
    495
    לייקים:
    53
    מין:
    זכר
    מוגבר יותר מ2 כפול משקל גוף?
     
  3. 68,062 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,009
    לייקים:
    9,987
    מין:
    זכר
    לא. מוגבר מבדרך כלל.
     
  4. 1,474 נק' מוניטין
    0
    MonkeyD

    MonkeyD משתמש קבוע

    MonkeyD
    הצטרף:
    ‏30/9/18
    הודעות:
    1,509
    לייקים:
    951
    מין:
    זכר
    אם הייתי רוצה לעשות תפריט עתיר פחמימה ותוך כדי לשמור על חלבון גבוה (X2?) אני מקריב כמעט לחלוטין את השומן..
    המחסור בפחמימות זו ברירת מחדל, אולי זה מתאים לאנשים שלא צורכים חלבון בכמות רצינית או תחילת חיטוב.
     
  5. 36 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,218
    לייקים:
    33
    מין:
    זכר
    סתם שאלה מה זה אז כל מה שאומרים בנוגע ללהיכנס למצב קיטוזיס שבו הגוף שורף את הקטונים או משהו כזה?
     
  6. 8,223 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,079
    לייקים:
    4,639
    מין:
    זכר
    אתה לא צריך כמויות גדולות של שומן, גם 0.8 גרם לקילו יספיקו, ואולי אפילו טיפה פחות.

    בעיקר חרטא
     
    yujinius אוהב/ת את זה.
  7. 36 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,218
    לייקים:
    33
    מין:
    זכר
    דרך אגב אני לא אוכל כמעט שומנים בתפריט שלי מה ההשלכות של זה יכולות להיות? כי אני מרגיש מצוין והכל טוב
    התפריט שלי זה אורז עם חזה עוף שתי ארוחות כאלה בנוסף למעדן חלבון 1% שומן וחצי גביע קוטג' 1% שומן
     
  8. -13 נק' מוניטין
    0
    Candy

    Candy משתמש מתחיל

    Candy
    הצטרף:
    ‏31/1/18
    הודעות:
    48
    לייקים:
    7
    מין:
    זכר
    אני אישית באמת לא מבין מה הפחד מפחמימות ??!?
    אני בחיטוב לא יורד מ 180 גרם פחמימה ומגיע בקלות ל10% שומן אני אפילו מתחיל את החיטוב עם 270 גרם פחמימה אין מה לעשות פחמימה עושה לי רק טוב ..
    חוץ מזה שמתי לב שרק בארץ יש את המיתוס הזה סביב הפחמימה , אנשים אוכלים כמיות מטורפות של חלבון בעקבות הדל פחמימה הזה.
    בסופו של דבר מה שקובע זה המאזן הקלורי !!
     
  9. 68,062 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,009
    לייקים:
    9,987
    מין:
    זכר
    בעיות בספיגה של ויטמינים (ומינרלים בעקיפין). בעיות הורמונליות, בעיקר בתפקוד המיני
     
  10. 36 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,218
    לייקים:
    33
    מין:
    זכר
    מוזר, לא רואה שום בעיות בתפקוד המיני, יכול להיות שזה לא בהכרח משפיע על כל אחד? פשוט אם אני מכניס שומן לתפריט אני נשאר עם כלום אוכל אני אוכל כרגע בחיטוב בקושי 1200 קלוריות( ולא אני לא מרעיב את עצמי אני שבע כל היום ויורד בקצב של פחות מחצי קילו לשבוע, אני פשוט נמוך ושוקל קצת)
     
  11. 68,062 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,009
    לייקים:
    9,987
    מין:
    זכר
    מה הגובה והמשקל?
     
  12. 36 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,218
    לייקים:
    33
    מין:
    זכר
    163 שוקל 55.5 BMR לפי מחשבונים זה בערך 1500 אבל אל תדאג אני יודע שזה די ממוצע אבל במקרה שלי לדעתי זה פגע די קרוב כי אני אוכל 1200 ומרזה סביבות 400 גרם בשבוע
     
  13. 2,685 נק' מוניטין
    0
    Ohad

    Ohad משתמש משקיע

    Ohad
    הצטרף:
    ‏23/2/11
    הודעות:
    3,220
    לייקים:
    831
    חד"כ:
    בבית :)
    האם המחקרים האלו בוצעו על אנשים עם אחוז שומן ממוצע ? האם יש שוני באחוזי שומן נמוכים יותר ? מדבר על סביב 10% ומטה.
     
  14. 68,062 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,009
    לייקים:
    9,987
    מין:
    זכר
    המחקרים מבוצעים בד"כ על obese או אנשים עם עודף משקל. בד"כ אחוז שומן גבוה, אבל זה לא רלוונטי מבחינה פיזיולוגית לאנשים עם אחוז שומן בינוני. 10% ומטה הכל יכול לקרות, אבל זו אוכלוסיית מחקר לא מעניינת במיוחד בתחום המדעי מאחר והיא קטנה מאוד ולא משקפת. קשה להשיג מימון למחקרים כאלו וקשה להשיג נחקרים עם 10% ומטה שיתמידו בפרוטוקולים של דיאטה
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...