ספירת קלוריות זה לא מספיק לגדילה

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י elchonon, ‏7/1/19.

טוען...
  1. 212 נק' מוניטין
    1
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    468
    לייקים:
    163
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אני רוצה לשתף כאן את דעתי האישית לתזונה ואימונים.
    חשוב לי לציין שאני לא מגיע ממקום של מחקר או אפילו דעה מקצועית.
    זה נטו הנסיון האישי שלי שעובד לי ולאחרים שראיתי שעושים את זה.
    אם למשהו יש דעה אחרת (ואני בטוח שיש הרבה), או שחושב שאני טועה, אני אשמח לשמוע ממכם בצורה מכבדת.

    אני חושב שכולם יודעים שספירת קלוריות זה לא מספיק. זה בסך הכל האנרגיה שהגוף שלנו מקבל מהאוכל.
    זה לא לוקח בחשבון איזה סוג מזון אני אוכל מאבות המזון. כל מתאמן יודע שצריך בתוך המסגרת של הספירה הקלורית לספור גם חלבון, שומן, ופחמימה.
    הקלוריות בעצמם זה השערה שכל גרם פחמימה או חלבון נותנת 4 קלוריות, וכל גרם שומן נותנת 9.
    מייק הטיב להסביר זאת
    (תזונה ותוספים - האם קלוריה שווה לקלוריה?) ציטטתי את ההודעה שלו, כי יש אנשים שמגיבים בלי לקרוא את הקישור, וזה חבל)
    לצורך חיטוב, אם תהיו בגרעון קלורי, אתם קרוב לוודאי שתרדו במשקל שלכם, פשוט בגלל שהגוף שלכם באופן טבעי משתמש ביותר אנרגיות ממה שהוא מקבל, ולכן הוא צריך להתחיל להשתמש בגוף עצמו כדי לקבל את מה שחסר לו.
    ואם החישוב של 4,9,4 לא נכון, הרווחתם וקיבלתם פחות קלוריות.

    כל זה נכון וטוב למי שמחפש לרדת במשקל.
    אבל אם אתם מנסים להתקדם במשקלים שאתם מרימים, או לגדול במסה, זה מאוד משנה איזה סוג קלוריות אתם אוכלים.
    אז דבר ראשון, צריך לספור כמות חלבון רצויה כדי להתקדם, אחרי הכל, השריר עשוי מחלבון. דבר שני צריך לצרוך פחמימות (הייתם חושבים שזה מובן מאליו, אז משום מה זה לא), ומספיק פחמימות. האנרגיה הוא היכולת שלנו לזוז בכלל ולהתאמן. השומן חיוני להמון דברים, בין היתר, הורמונים.
    אז עד כאן אני חושב שהכל מוסכם:
    • לספור קלוריות.
    • ובתוך הספירה הזאת, לספור אבות מזון.
    אבל אני רוצה להציע כאן עוד רעיון שהרבה מפספסים, וחושבים שזה לא חשוב משום מה לאימונים, ורק רלונטי לבריאות.
    אם הסכמתם שחישוב הקלוריות שלכם לא מדויקות, יוצא שיש סיכוי גדול שאתם לא אוכלים מספיק גם אם רשום שאכלתם מספיק קלוריות (ולא מספיק מאבות המזון), והפער יכול להיות גדול מאוד, תלוי איזה סוגי מזון אכלתם (כמו שמייק ציין).
    אני מאמין שמזון הוא לא רק מתחלק לאבות המזון, כמו שמוסכם שהוא לא מתחלק רק לקלוריות.
    בתוך אבות המזון יש סוגים שונים של מזון (ואני לא מציין את זה לצורך בריאות בכללי, אלא זה לצורך התקדמות באימונים למקסימום שלכם).
    לדוגמא פחמימות:
    יש פחמימות בדגנים, ויש בפירות ואפילו בירקות. בדגנים יש בלי הסיבים התזונתיים, ויש עם. יש דגנים עם גלוטן, ויש בלי. לחיטה יש יותר וויטמין E משמעותית מדגנים אחרים. ולשיפון יש הרבה מחומצת האמינו טירוזין. גם פירות הם פחמימות שמכילות הרבה יותר מהמינרל אשלגן ביחס לדגנים. וגם לקטניות יש פחמימות.

    בחלבון שלכם יש חלבון שאתם אולי רגישים אליו כמו חלב, וסופגים ממנו פחות כתוצאה משילשול. אם נהיה לכם נזלת כשאתם אוכלים חלב, תדעו שהריר הזה הוא חלבון, ואתם מאבדים אותו כשאכלתם את האלרגן שלכם. חלבון הגלוטן שלא מתאים למישהו ספציפית, גונב גם ברזל הרבה פעמים, ולא נספג כמו שהייתם רוצים.

    גם בשומן יש הרבה סוגים כמו שומן רווי שמגיע לכם מהחי שידוע כמגביר כולסטרול. שומן רווי מהצומח כמו קוקוס ובוטנים שמכילים חומצות שומניות שונות. וכמובן שיש שומן בלתי רווי כמו שמן זית, קנולה בקבישה קרה שמכילים את האומגות (3,6,9). יש כמובן את השומן מהדגים שמכילים EPA ו DHA.

    בכל סוג מזון יש סוגים ומינונים שונים של וויטמינים, מינרלים ופיטו כימיקלים. כדי להשיג את כולם צריך תפריט מגוונת.

    אני מציע:
    1. שמתוך החלבון שאתם אוכלים, תוודאו שזה חלבון שאתם לא אלרגים אליו. אל תנסו להיות גיבורים נגד הגוף שלכם.
    2. תאכלו פחמימות מדגנים מלאים, פירות וירקות בשפע, ולמה לא, קטניות.כך תקבלו אנרגיה איטית לגוף במהלך היום. הרעיון הוא לקבל מזון שמכיל את החומרים שיעזרו לגוף שלך לקבל את המזון עם מינימום ביזבוז חומר. הגוף מקבל את אבות המזון עם הוויטמינים והמינרלים שחיוניים לניצול של האוכל, במקום שהגוף יצטרך להשתמש במאגר הפרטי שלו. הסיבים התזונתיים מיועדים לעזור לגוף לקבל את מה שטמון באוכל (אבות המזון), אם זה על ידי התרבות החיידקים הטובים במעיים, או על ידי הגברת פראסתלטיקה (הפעילות השרירית) של המעיים.
    3. אני ממליץ על שומן בעל תפקידים רבים יותר מרק כולסטרול. עדיף שמן בלתי רווי מאשר רווי.
    4. וחשוב שלא לאכול מזון ריק, מזון עם ערך קלורי גבוה ותו לא. במזון שלנו יש הרבה יותר ממה שהצלחנו לראות בעינים עד היום. כמו שבמאה השנה האחרונות גילינו הרבה דברים חדשים במזון. יש עוד הרבה שנסתר עדיין מן העין. תעדיפו לאכול את המזון כמו שהטבע (או אלוקים) יעד לנו. מזון שלא מועיל לגוף הרבה, והשיקול לקחת אותו הוא נטו הטעם, זה לא יעזור לאימונים שלכם כמו שמזון אחר יכול. תעדיפו מזונות על פי הטעם בתוך המסגרת של מה שמועיל לגוף שלכם.
    כתוצאה מתזונה כזאת, הגוף שלכם מקבל הרבה יותר מאנרגיה. הוא מקבל את אבני היסוד כדי להשתמש באנרגיה באפקטיביות (חילוף חומרים תקין), להעביר את החלבון למקומות הנכונים. וכמובן שהגוף הוא מערכת שחשוב שכל בורג יהיה מחובר כדי לקבל מקסימום תוצאות.

    המינוס הגדול
    בזה. זה שאתה מקבלים פחות אנרגיה (קלוריות) ממה שרשום שאתם מקבלים. ואתם משקיעים הרבה אנרגיה על פירוק המזון שלכם.
    הפיתרון הוא פשוט, להיות בפלוס קלורי גדול יותר. אתם תראו שמה שרשום על האריזה לא נוגע אליכם. אתם זקוקים ליותר קלוריות ככאלה שאוכלים מזון שבאמת הערך הקלורי שלהם נמוך יותר.
    בתזונה כזאת, אי אפשר להסתמך על קלוריות בלבד. ואני מאמין שתראו תוצאות מקסימליות באימונים.
    אז לפעמים אני כותב שקלוריות זה חרטא. זה לא באמת כוונתי, כוונתי שאתם לא יכולים לספור קלוריות בלבד ולצפות להתחזק (כמו שאם הקלוריות שלכם מפחמימות או שומן בלבד). כך גם אתם לא יכולים לאכול סתם מאבות המזון ולהגיע למקסימום שלכם באימונים.
    "כדי להיות יותר טוב מכל השאר, צריך לעשות משהו שכל השאר לא עושים".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/1/19
    orazulay11, golangm, Liran22 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. 13 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש מתחיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    237
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    שמע קראתי הכל חלק ידעתי חלק פחות, אחלה אשכול חייב להגיד.
    אבל זה קצת מסבך, אם אתה מתחיל להכנס להכל ומנסה לבנות תפריט, בן אדם שלא עכשיו נכנס לכל דבר ובוקר כל דבר לא יצליח, יש את הקווים המנחים נקרא לזה שלפי זה בונים תפריט, חלק מבינים יותר חלק פחות, אבל זה נהיה ממש בעיה להכנס לכל התהליך וממש לראות מה הולך.
    בקיצור למתאמן הרגיל לפי דעתי לא כדאי להכנס לכל דבר כמו שרשמת אלא להשתמש בדברים הרגילים שמנחים מה לאכול וכמה, או ללכת לתזונאי.
     
    elchonon ו-Mr. power אוהבים את זה.
  3. 408 נק' מוניטין
    1
    Mr. power

    Mr. power משתמש פעיל

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    946
    לייקים:
    255
    מין:
    זכר
    או בקיצור התעסקות בקקי.
     
    orazulay11 אוהב/ת את זה.
  4. 212 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    468
    לייקים:
    163
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    תודה רבה
    אני לא דוחף את זה לכל מתאמן מתחיל.
    קשה גם להתאמן, לספור קלוריות, ואבות מזון. ובנוסף להקפיד על איכות המזון.
    אבל מי שרוצה להיות שלב מעל כולם, ולהביא את הגוף שלו למקסימום, זה הכרחי.
    למי שבין כה וכה מנסה ללמוד על תזונה בקשר לאימונים שלו, ומחפש שיפורים, אני מאוד ממליץ על הבנה עמוקה יותר בתוך המזון.
    לפני שיסמתי את הרעיונות האלה הייתי סבבה, אבל כשנכנסתי לתזונה יותר לעומק, שברתי שיאים שלא חלמתי.
    אני מאמין שהרעיון שלי זה למי שמחפש יותר ממה שיש לכולם להציע.
    אין לי ספק שכל דיאטן יסכים עם הרעיון של הספירה של הקלוריות שהצעתי כאן (מנסיון).
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...