תזונה ותוספים אימונים אחר מה יותר חשוב, תזונה או אימונים?

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Mike, ‏10/12/18.

טוען...
  1. 67,812 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,255
    לייקים:
    9,838
    מין:
    זכר
    כבר במשך שנים רצה הטענה שהתוצאות תלויות ב-"70% תזונה ו-30% אימונים". ברוב הפעמים כל פעם שאתם שומעים אחוזים כל כך עגולים צריכה להידלק לכם ישר נורת הבולשיט מאחר שדברים לא מסתדרים (בד"כ) באופן כל כך מושלם במדע, בטח שלא כשמדובר בגוף האדם. דבר שני, אתם צריכים להבין אחת ולתמיד שזה לא משנה כמה קלוריות אתם אוכלים, אלא מה המאזן בין כמה צרכתם לבין כמה הוצאתם – זהו הפרמטר שבסופו של דבר יקבע אם תרדו או תעלו במשקל.
    *****
    אז מה יותר חשוב, תזונה או אימונים?
    אהיה שוב אותו אדם מעצבן ואענה ב"זה תלוי". שתי דוגמאות מהעולם האמיתי כדי שתבינו מדוע המשפט הנ"ל הוא בולשיט טהור:

    1. אדם שורף ביום 2,300 קלוריות (קל') רק מעצם קיומו בעולם + פעילות בסיסית (עבודה משרדית), מקלחת והליכה (לא משמעותית) ממקום למקום. אותו אדם צורך 2,000 קל'/יום ולא מתאמן כלל – נמצא בגרעון קלורי של 300 קל'/יום. האם ירד בשומן? בהחלט. במקרה הזה התוצאה של ירידה במשקל הושגה עם או בלי אימונים אלא מדיאטה בלבד. אז האם עכשיו המשוואה היא 100% תזונה ו-0% אימונים? הרי האדם לא התאמן כלל ועדיין ירד במסת השומן ובמשקל... (מסת השריר לא רלוונטית כרגע)

    2. אדם כעת אוכל כל יום 2,500 קל' מתפריט מאוד לא מאוזן שמכיל הרבה מזון דחוס/ג'אנק פוד (אם כי מגיע לכמות הוויטמינים, מינרלים וצריכת החלבון היומית שלה הוא זקוק לשמור על מסת שריר ולתחזוקה כללית של הגוף). הוא כעת מוסיף פעילות גופנית והולך כל יום 10,000 צעדים (כ-8 ק"מ) יחד עם ה-2,300 קל' שהוא שורף ביום מעצם קיומו בעולם, כעת הוא שורף ביום סה"כ 3,000 קל' (נניח שההליכה שרפה 700 קל'/יום) ועדיין אוכל רק 2,500 קל' ביום. הגרעון הקלורי כאן הוא כבר לא 300 קל'/יום אלא 50״ קל'/יום. אז למרות שהתזונה שלו הייתה ממש לא אידאלית הוא עדיין ירד במשקל. אז האם עכשיו המשוואה היא 100% אימונים ו-0% תזונה? הרי התזונה הייתה ממש לא מאוזנת, אך עדיין ירד במסת השומן ובמשקל...
    *****
    והינה כמה מסקנות מהדוגמאות הנ"ל לעולם האמיתי:
    א. תפסיקו לדייק על הגרם בתפריט היומי. זה לא משנה אם אתם אוכלים 150 או 160 גרם אורז

    ב. לרוב האנשים כנראה לשקול מזון יהיה מיותר בדיוק בגלל הדוגמאות למעלה. הדיוק על הגרם בתפריט לא ישנה דבר אלא המאזן בין ההוצאה הקלורית להכנסה הקלורית

    ג. זה נכון שיותר קל למדוד כמה קלוריות הכנסנו מאשר הוצאנו, אבל שניהם לא מדויקים מלכתחילה לכן תנו לזמן לעשות את שלו. לנסות לחשב בדיוק כמה קלוריות הכנסתם או הוצאתם כל היום רק ישגע אתכם ויהפוך כנראה את התהליך למייגע

    שיהיה בתאבון


    Untitled.png
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/12/18
  2. 13 נק' מוניטין
    0
    tal95132

    tal95132 משתמש מתחיל

    tal95132
    הצטרף:
    ‏21/1/16
    הודעות:
    193
    לייקים:
    10
    מין:
    זכר
    השקילה של האוכל הוא למען הערכה עצמית.
    נניח אני אוכל 1800 קל ביום
    יורד עד שנתקע זה מביא לי אומדן מה ההrmr שלי..

    אחרי ממוצע של כמה שקילות .
     
  3. 1,113 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,783
    לייקים:
    730
    מין:
    זכר
    גם אני לא הבנתי את הקטע של השקילות. אולי במסה זה לא כזה משמעותי אבל בחיטוב מבחינתי זה חשוב.
     
  4. 67,812 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,255
    לייקים:
    9,838
    מין:
    זכר
    זה לא חשוב כי אתם מוציאים סך אנרגיה שונה מיום ליום לכן לדייק ב 30 קל' לכאן או לשם לא יעשה שום שינוי. אפשר בקלות למדוד בכפות במקום במשקל מזון וכל עוד אתם עקביים, הסטייה גם עקבית ולכן זה לא רלוונטי המשקל מזון
     
    boos, yujinius ו-tal95132 אוהבים את זה.
  5. 270 נק' מוניטין
    0
    Yukio Mishima

    Yukio Mishima משתמש פעיל

    Yukio Mishima
    הצטרף:
    ‏3/6/17
    הודעות:
    628
    לייקים:
    157
    מין:
    זכר
    משקל או כפות, זה אותו עיקרון של מעקב וניטור.
     
  6. 67,812 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,255
    לייקים:
    9,838
    מין:
    זכר
    זה לא. כי כפות יש לך אופציה להסתדר איתן בכל מקום בעולם בזמן שעם משקל לא
     
    boos אוהב/ת את זה.
  7. 270 נק' מוניטין
    0
    Yukio Mishima

    Yukio Mishima משתמש פעיל

    Yukio Mishima
    הצטרף:
    ‏3/6/17
    הודעות:
    628
    לייקים:
    157
    מין:
    זכר
    אפשר גם לקחת משקל לכל מקום בעולם אם ממש רוצים. אני חושב ששני האמצעים מיותרים אחרי שמתרגלים. בגדול, נראה לי שכדאי לעודד אנשים להשתחרר מהמדידות אחרי תקופת התלמדות קצרה וללמוד להעריך כמויות עם העין במקום.
     
  8. 1,113 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,783
    לייקים:
    730
    מין:
    זכר
    איך אפשר למדוד חזה עוף או בכללי בשר מסויים ללא משקל תזונה?
     
    Excel ו-MonkeyD אוהבים את זה.
  9. 93 נק' מוניטין
    0
    boos

    boos משתמש פעיל

    boos
    הצטרף:
    ‏14/7/17
    הודעות:
    410
    לייקים:
    84
    מין:
    זכר
    תודה רבה אני כל כך נהנה לקרוא את הכתיבה שלך. תמיד אתה מפשט לנו את הדברים כך שגם אדיוט כמוני יכול להבין. תודה לך. :193ek::193ek::193ek:
     
  10. 2,195 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,238
    לייקים:
    1,325
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    30% אימון בעצם אומר שאימונים בזמן של צום מוחלט לא יסתור התקדמות ב 30% בפיתוח שרירים, וזה רחוק מנכון.
    ו 70% תזונה אומרת שאפשר להיות הרבה יותר חזק עם תזונה בלבד בלי לגעת במשקולת ובלי לזוז בכלל.
    אפשר לדעתי לומר שאימונים ותזונה הם 100% כל אחד.
     
  11. 1,113 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,783
    לייקים:
    730
    מין:
    זכר
    וממה הגוף אמור להתחזק אם לא תזוז ולא תגע במשקלים? הדבר היחיד שיקרה זה שתשמין ותיהיה רקוב.
     
  12. 1,288 נק' מוניטין
    0
    MonkeyD

    MonkeyD משתמש קבוע

    MonkeyD
    הצטרף:
    ‏30/9/18
    הודעות:
    1,403
    לייקים:
    843
    מין:
    זכר
    אני חושב שהוא ניסה להגיד שזה מה שאנשים רוצים להגיד בעצם (כביכול) וזה לא ממש אפשרי....ולכן אמר אחרי זה כל אחד הוא 100%
    כי אחד בלי השני לא שווה כלום
     
  13. 1,113 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,783
    לייקים:
    730
    מין:
    זכר
    צודק כנראה לי הבנתי נכון
     
  14. 2,195 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,238
    לייקים:
    1,325
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    תודה. זה באמת היה כוונתי.
     
    MonkeyD אוהב/ת את זה.
  15. 6 נק' מוניטין
    0
    RoiPow

    RoiPow משתמש פעיל

    RoiPow
    הצטרף:
    ‏6/11/13
    הודעות:
    314
    לייקים:
    5
    מין:
    זכר
    אבל כף של גבינה או כף של שמן או כף של אורז זה שונה לגמרי... איך אפשר לזכור הכל?
     
  16. 1,288 נק' מוניטין
    0
    MonkeyD

    MonkeyD משתמש קבוע

    MonkeyD
    הצטרף:
    ‏30/9/18
    הודעות:
    1,403
    לייקים:
    843
    מין:
    זכר
    תחשוב שהיית בבית ספר היית צריך לזכור את השמות של 20+ תלמידים, אני מאמין שתצליח לזכור את הכמויות של X לכף אם באמת תרצה
    אלא אם כן התפריט שלך מגוון ברמה פסיכית...
     
  17. 67,812 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,255
    לייקים:
    9,838
    מין:
    זכר
    לוקחים כף מכניסים לכוס וסופרים כמה כפות נכנס לכוס. מאחר ולכוס יש נפח קבוע ואתה תזכור כמה קלוריות זה כוס, כך תוכל להסתדר עם כפות
     
  18. 3,012 נק' מוניטין
    0
    McGregor

    McGregor משתמש משקיע

    McGregor
    הצטרף:
    ‏21/1/15
    הודעות:
    2,863
    לייקים:
    1,725
    מין:
    זכר
    חוץ מחזה עוף אני לא שוקל כלום,
    אורז, שיבולת אפשר למדוד בערך לפי כפות
    כל השאר זה מדוד
    לא כזה משנה אם תסטה 100 קלוריות לפה או לשם בדיוק כמו שאתה לא יודע כמה בדיוק אתה שורף ביום יום
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...