מאמר ███ ✯ ✯ מילון הפורום הגדול ✯ ✯ ███

הנושא בפורום 'ארכיון' פורסם ע"י RaMi, ‏17/9/08.

טוען...
  1. 4,477 נק' מוניטין
    1
    RaMi

    RaMi משתמש פעיל

    RaMi
    הצטרף:
    ‏6/8/08
    הודעות:
    646
    לייקים:
    2
    מילון הפורום הגדול

    תזונה ותוספים:

    תחזוקה - מצב לא של מסה ולא של חיטוב, סוג של "צעידה במקום" , להכניס את אותם הקלוריות שאנו מוציאים ולא לעלות או לרדת במשקל או באחוזי השומן (ובין היתר גם לא במסה כמובן)

    מאזן קלורי - מאזן קלורי מתבסס על חוקי מאזן האנרגיה
    1.מאזן קלורי נייטרלי-כמות הקלוריות הנצרכת (intake) זהה לכמות הקלוריות בשימוש במהלך היום (outake)
    2.מאזן קלורי חיובי-כמות הקלוריות הנצרכת (intake) גדולה מכמות הקלוריות בשימוש במהלך היום (outake)
    3.מאזן קלורי שלילי-כמות הקלוריות הנצרכת (intake) קטנה מכמות הקלוריות בשימוש במהלך היום (outake

    טריגליצרידים – צורת האחסון הנפוצה של שומן בגופנו.טריגליצריד מורכב משלוש חומצות שומן חופשיות ושלד של גליצרול (שלד פחמני)

    ליפוליזה – פירוק שומן בגופנו,בעיקר טריגליצרידים,לצורך הפקת אנרגיה

    גליקוגן - רב-סוכר המשמש כחומר תשמורת ואנרגיה זמינה בעיקר בתאי הכבד,הכליות והשרירים.בגופנו ישנו לערך כ- 500-400 גרם גליקוגן

    אינסולין - הורמון בעל אפקט אנבולי המופרש מתאי בטא של איי לנגרהנס בלבלב.לאינסולין תפקידים רבים ומגוונים,בין היתר גם אגירת אנרגיה וקליטת חומרי בניין (פחמימות,שומנים וחלבונים) בתאים

    חלבון מלא - הינו חלבון המכיל את כל החומצות אמינו (כ-20), בכמות מספקת.

    חלבון חסר - הינו חלבון המכיל גם כן את כל החומצות אמינו (כ-20) אך חלקן במינון מאוד נמוך , יש לספור גם חלבון זה בתפריט עקב השלמה עם החלבון המלא.

    פלסבו - תכשיר או סוג של מצב הפועל פסיכולוגית, כדוגמא תוסף תזונה הדומא לאותו הכדור כמו הדבר האמיתי אך לא משפיע באותה התצורה וכך המתאמן מדמה את האפקט ובעצם יכול להשיג תוצאות טובות יותר.

    GI - ערך גליקמי או אינדקס גליקמי, באנגלית: Glycemic Index. היא שיטה המדרגת את ההשפעה של המזונות השונים על רמת הסוכר (גלוקוז) בדם. האינדקס הגליקמי של כל מזון נמדד ביחס לשני מזונות- לחם לבן=100 או גלוקוז=100.

    אימונים:

    היפרטרופיה - עלייה בנפח התא (בעולם הכושר מתייחס בעיקר לעלייה בנפח תאי שריר השלד)

    PR - שיא אישי או באנגלית: Personal Record

    SS- התוכנית המומלצת למתאמן מתחיל (בהגדרה, אחד שיכול לעלות משקל מאימון לאימון, אין זה קשור בוותק המתאמן שהוא אינו פונקציה), באנגליה: Starting Strength

    FBW - full body workout - אחת מצורות חלוקה\פיצול האימון המתייחס לתוכנית כושר לכל הגוף באימון נתון אחד

    אנ-אירובי - פעילות שנעשית ללא שימוש בחמצן כמקור אנרגיה

    אירובי - פעילות שנעשית בניצול חמצן להפקת אנרגיה

    מסה - תהליך העלייה במסה השרירית הרזה תוך שאיפה לשמירה אופטימאלית על אחוז השומן.
    1.מסה נקייה - עלייה הדרגתית במשקל ומתן דגש על צריכת מזונות "בריאים".לרוב התפריט מסודר ומתוכנן בקפידה
    2.מסה מלוכלכת (גסה)- עלייה בלתי מבוקרת במשקל,בין היתר גם באכילת מזונות 'גאנק'.לרוב מתבצע ללא תפריט מאורגן

    חיטוב - תהליך הירידה באחוז השומן תוך שאיפה לשמירה אופטימאלית על המסה השרירית הנוכחית.

    חזרה - מספר הפעמים שמרימים משקל בתרגיל מסויים, באנגלית Repetition

    סט - מקבץ החזרות בכל תרגיל, לדוגמה בלחיצת חזה עשינו 8 חזרות אך סט אחד, סה"כ הרמנו את המוט 8 פעמים, אם היינו עושים 8 חזרות 2 סטים, היינו מרימים סה"כ את המוט 16 פעמים (8X2, כמובן עם מנוחה בין הסטים).

    RM - משקל מקסימלי, בד"כ מבטאים RM1 שאומר משקל מקסימלי לחזרה אחת: Rep Max, אפשר גם לומר RM5, מהו המשקל המקסימלי שאנו יכולים להרים ל-5 חזרות.

    DL - תרגיל הדדליפט או באנגלית Deadlift

    - SLDL סטיף דדליפט, בד"כ עם רגליים ישרות או קרוב לכך, באנגלית: Stiff (Straight) Leg Deadlifts

    BP - תרגיל לחיצת החזה או באנגלית Bench Press

    GM -תרגיל הגוד מורנינג באנגלית Good Mornings

    PC - תרגיל הפאוורקלין, או באנגלית Powerclean

    DOMS - באנגלית: Delayed Onset Muscular Soreness, בד"כ יתבטא בשרירים תפוסים וכאב מקומי על האזור שהתאמנו עליו, לכך סיבות רבות וחלקן לא ידועות.

    PL - פאוורליפטינג או באנגלית Power Lifting

    PWO - לאחר האימון או באנגלית Post Workout

    HIIT - אינטרוולים או באנגלית: High Intensity Interval Training. באימון אינטרוולים מגדיר המתאמן פרק זמן או מרחק ועושה אותם בקצב גבוה. בין הפעילות המהירה בתוך האינטרוול לפעילות הבאה (או אותה הפעילות, לדוגמה ריצה כנגד הליכה או ריצה כנגד אופניים) מפריד פרק זמן מוגדר שבו יורדת רמת הדופק אבל לא מגיעה לרמת נמוכה מאוד.

    סטרואידים:

    טסטסטרון - ההורמון הגברי, מופיע גם אצל נשים במינונים נמוכים​

    אסטרוגן - ההורמון הנשי, מופיע גם אצל גברים במינונים נמוכים

    סייקל - הינו פרק זמן מחזורי, כדוגמא סייקל שימוש בתוסף תזונה (כ12 שבועות לדוגמא ואז מפסיקים), או סייקל של תוכנית אימונים או סייקל של סטרואידים.

    GH - הורמון גדילה (למידע נוסף יש לעיין בנעוץ פרופילים בפורום סטרואידים)

    PCT - פרוצדורה שמבצעים לאחר לקיחה של סטרואידים לשיחזור והתאוששות ההורמונים, באנגלית: Post Cycle Therapy

    אחר:

    א.ש - אחוז שומן


    קורטיזול - הורמון בעל אפקט קטבולי המופרש מקליפת בלוטת יותרת הכלייה.בין היתר הוא אחראי על תפקוד הגוף במצבי לחץ ועקה במספר רב של מישורים

    CAMP - שליח שניוני שאחראיי על העברת מידע בתוך התא מחומרים שאינם יכולים לחדור את קרום התא (לדוגמת ההורמונים החלבוניים גלוקגון ואדרנלין)

    אדרנרגי – תאי עצב שמפרישים את המעביר העציב (נוירוטרנסמיטור) נוראדרנלין

    בתא אנגטגוניסטים - חומר הנקשר לקולטן בתא אדרנרגי ואינו מפעיל אותו ובכך מונע או מעכב את פעילותו של הנוראדרנלין שאמור להקשר לאותו קולטן

    אנטגוניסטים:
    1.פרמקולוגיה – חומר הנקשר לקולטן ספציפי ואינו מפעיל אותו ובכך מונע או מעכב את פעילותו של החומרים שאמורים להקשר לאותו קולטן
    2.שרירי שלד – השריר המבצע את הפעולה ההפוכה לשריר המתכווץ (אגוניסט)

    סימפתטית – כחלק ממערכת העצבים המרכזית סימפטית.מערכת זו נועדה להעלות את תפקוד גופנו בעתות מצוקה,דחק,עקה (בין היתר גם פעילות גופנית).פעילותה,בין היתר,באה לידי ביטוי בהעלת קצב הלב,נפח פעימה,תפקודי ריאות,תיעול דלקים מטבוליים,התרחבות האישונים ועוד

    תרמוגני – העלאת חום הגוף כתגובה לשינויים פיזיולוגיים
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...