חיים ממסה לחיטוב

מעקב אחרי התקדמות בחורף וחיטוב בקיץ

  1. amir610
    שמי אמיר בן 38 נשוי ואב ל-2 (גילאים 4 ו-5) גר בת"א ועובד בתחום היי-טק, התחלתי להתאמן לפני 6 שנים (23.7.2010), בעצם זה לא היה ממש להתאמן אלא התחלתי בשינוי ביום הספציפי הזה שאותו לא אשכח לעולם (אשתי קרה לי "שמן"), שקלתי 95 קילו באותו יום ואחרי חצי שנה הייתי 71 קילו.

    אחרי הירידה במשקל החלטתי לפתח קצת את הגוף והתחלתי להתאמן בחדר כושר עם דגש על משקולות, כמובן שבחצי שנה-שנה הראשונה עשיתי את כל הטעויות האפשריות (ABCDE) והתקדמתי די לאט עד שהכרתי את משה ומייק בפורום תפוז , הם ענו לי על כל השאלות ונתנו לי כלים באימונים ובתזונה שבעצם קידמו אותי בצורה הכי טובה שיש, המזל היה שלמדתי למי להקשיב ולמי לא ...

    מאז שהבנתי מה אני אמור לעשות ועברתי לעבוד בתכנית AB כ-4 פעמים בשבוע התחלתי להתקדם (לדוגמא עליתי בבנץ' מ-60 ל-90 תוך חודשיים, מתח עשיתי 2 חזרות בקושי ועליתי ל 3X6 עם 10 קילו עליי תוך 3 חודשים) והבנתי מה לעשות בתקופת מסה ומה לעשות בתקופת חיטוב.

    לפני חצי שנה (יש לי יוזר מ 2014 אבל לא נכנסתי לפורום כמשתמש פעיל) נכנסתי לפורום LBS ולמדתי עוד כמה דברים חשובים (הרבה קרדיט לכמה וכמה אנשים מקצועיים וסובלניים במיוחד: המהלך הלבן, דניאל ברק, חנן ולוטם, באמת שהפורום הזה עמוס באנשים מקצועיים ברמה גבוהה מאוד, אני ציינתי ספציפית את אלה שהייתה לי אינטראקציה רבה איתם) , לצערי זה היה בסיום תקופת המסה אבל בחודש וחצי שהיו לי התקדמתי בבנץ' מ-100 ל-115 לחמישייה מה שגרם לי להבין מה לעשות בדיוק במסה הבאה (עוד חודש בערך).
    בנוסף בזכות הפעילות בפורום תיקנתי את הטכניקה בסקוואט ואני מרגיש הרבה יותר טוב איתה, בחיטוב שיפרתי אותה אפילו יותר וכיום אני עושה חמישייה עם 115 ויורד עמוק עם טכניקה יפה (שובר מקביל בצורה ברורה ולא מגרד את המקביל כמו בהתחלה).

    את החיטוב התחלתי ב 1.3 עם משקל גוף 84.5, כרגע אני בחודש האחרון של החיטוב שבעצם כבר הגעתי ליעד שלי (משקל גוף 77 , גובה 1.82, א.ש לדעתי סביבות 10-11, אין לי ממש איך למדוד) אבל נשאר בתפריט חיטוב עם העמסה אחת לשבוע בכדיי להישאר חטוב עד סוף הקיץ.

    משקלי עבודה כרגע בסוף החיטוב:

    בנץ' - 110 לרביעייה
    סקוואט - 115 לחמישייה
    דדליפט - 120 לחמישייה (התחלתי לעשות בחיטוב והתקדמתי מ-100 ל-120)
    פרס - 60 לחמישייה.
    מתח (מיד פוזישן) - 3X5 (עם 27.5 קילו תוספת)

    המטרות במסה הקרובה:

    בנץ' - 125 לחמישייה (גם שלישייה יהיה בסדר)
    סקוואט - 150 לחמישייה
    דדליפט - 160 לחמישייה
    פרס - 70 לחמישייה

    בגדול המטרה העיקרית שלי היא לא ליפטינג ולא להרים כמה שיותר כבד (נכון, לא מסתדר עם המטרות שציינתי מעל) אבל מטרת הצבת המטרות היא בכדיי לראות את ההתקדמות, המטרה היא עדיין היפרטרופיה ואסתטיקה.

    אני עדיין בהתלבטות רצינית מאוד האם להמשיך עם AB כ-4 פעמים בשבוע או לתת חודשיים טקסס ואז לעבור ל-AB, אני יודע ש AB לא אהודה על רוב אנשי הפורום אבל אני דואג לבנות אותה בצורה כזאת שתיתן מענה לעצימות, נפח ומנוחה מספקת תוך תדירות גירוי מספקת לשריר.