מסה , חיטוב ומה שבינהם!

הנושא בפורום 'פורום נשים' פורסם ע"י Fitwithlir, ‏3/9/17.

טוען...
  1. 68 נק' מוניטין
    3
    Fitwithlir

    Fitwithlir משתמש מתחיל

    Fitwithlir
    הצטרף:
    ‏14/3/17
    הודעות:
    1
    לייקים:
    5
    מין:
    נקבה
    From bro science to evidence based practice.
    אתם רגילים תמיד לראות שינויים של 'לפני - אחרי' של ירידה במשקל.
    אז פה ראיתם נכון.
    הבדל של שנה. כ10 ק"ג יותר.
    בתמונה ב2016 שקלתי 55 ק"ג.
    התאמנתי, אך לא הייתה לי תכנית אימונים מסודרת.
    הייתי עושה אימוני הרמות אולימפיות, אימוני התנגדות ואימוני אירובי.
    אך שוב, לא בצורה מאורגנת לפי מטרה.
    התזונה שלי הייתה מוגדרת בעיניי כבסדר אך לא שמתי דגש על מספרים מדוייקים.
    כיום, 2017, שנה בדיוק אחרי, אחריי עבודה קשה מאוד, אני כ10 ק"ג יותר, לאחר עלייה רצינית של מסה .
    קל זה לא היה בכלל. היו תקופות קשות.
    ולא כל מה שאנשים מציגים לכם באינסטגרם וברשתות זו האמת. אל תטעו.
    הדרך לא תמיד מושלמת ונהפוך הוא, ישנן מהמורות שלפעמים לא יודעים איך לצאת מהן. צריך להיות חכמים ולהבין שזה חלק מהדרך ושאין סיכוי שמרימים ידיים.
    אם צריך תילחמו בשיניים כדי להשיג את מה שהצבתם ומאידך, לדעת לשים סטופ כשצריך.
    יש היבטים מנטאלים שלא כדאי בכלל להתעסק בהם כי זה יכול להוביל למקומות שלא נרצה להגיע אליהם.

    עברתי בשנה הזאת חיטוב קיצוני וגם עליה גדולה במאסה ואימוני פאוורליפטינג.
    לכל תקופה יש את הקושי שלה.
    בחיטוב יש עייפות פיזית ומנטאלית ובעיקר רעב ולעיתים חוסר סבלנות.
    במאסה ובתקופת הפאוור את מרגישה לעיתים את הקושי בלהתאושש, הבגדים שלך לא עולים עלייך, את מרגישה כבדה לעצמך.

    אבל זו הבחירה שלי להתעסק בפיתוח גוף ולכן אני לא מתלוננת ואפילו מודה על כל מה שעברתי . אחרת איך נלמד?!
    אני מסתכלת על 2 התמונות ולא מאמינה שזו אותה בחורה שעברה מהפך כזה בשנה.

    המהפך האמיתי הוא הלמידה הבלתי פוסקת מעולם המחקר והבאתו אל השטח.
    הנסיון האישי והלמידה מה כן לקחת לעצמי מעולם המחקר ומה אפשר לקחת ממנו כהמלצה על סמך נסיון אישי.

    הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לכם כמאמנים או מתאמנים:
    בראש ובראשונה הציבו מטרה.
    כי ללא מטרה.. לא תדעו לאן ללכת.
    שנית, פרקטיקה מעשית.
    ללמוד ,לחקור ולחפשמידע מהימן.
    לצערי, התחום רווי במיתוסים והרבה הבטחות שווא.
    ודבר אחרון שלמדתי ,
    לעבוד נכון. להתאים את האימונים ואת התזונה לפי המטרה.
    לעבוד עם תכנית מסודרת מותאמת מטרה.
    זה לא עניין של " להרים הכי כבד כדי לפתח שריר או לרוץ הכי מהר כדי לשרוף יותר ".
    זה הרבה יותר מורכב מזה.

    אז ראיתם אותי ב2016.
    ראיתם אותי ב2017.
    עידכון- התחלתי חיטוב.
    נחכה ל2018?:)
    Instasize_0901125549.jpg

     
  2. תשובה נבחרת:
    נבחרה הודעה #11 ע"י Lior Baron, ‏18/10/17
  3. 3,660 נק' מוניטין
    0
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    מאז שאני מנהלת בפורום הזה, מה שמניע אותי, זה להצליח ולהחדיר בבנות פה שינוי מחשבתי לגבי התזונה והאימונים.
    הגיע הזמן לשים סוף לתפריטים דלי קלוריות בשילוב עם אירובי אינטנסיבי ולהתחיל לשלב אימוני כוח כחלק מהתכנית אימונים שלכן יחד עם תזונה מאוזנת במקום הרעבה עצמית.
    לירון מדהימה והפוסט הזה הוא השראה עבור הבנות והנשים פה!
     
  4. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    זו הבעיה המרכזית אצל מתאמנות ומתאמנים והכי עצוב שהיא קיימת גם אצל מאמנים.
    מתי לאחרונה שאלה אתכם המאמנת/ן מה המטרה שלכם?
    זו חייבת להיות נקודת המוצא של כל תכנית אימונים.
     
    Fitwithlir, nic559 ו-Lior Baron אוהבים את זה.
  5. 2 נק' מוניטין
    0
    לירז

    לירז משתמש מתחיל

    לירז
    הצטרף:
    ‏2/5/14
    הודעות:
    1
    לייקים:
    2
    מין:
    נקבה
    מדהים. מדהימה כרגיל.
    תענוג לעקוב אחרייך, לקרוא, ללמוד ולראות כמה חשוב לך להיות הכי מקצועית שאפשר!
     
    Fitwithlir ו-nic559 אוהבים את זה.
  6. 9 נק' מוניטין
    0
    Danna

    Danna משתמש מתחיל

    Danna
    הצטרף:
    ‏13/10/17
    הודעות:
    70
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    שלום.
    אני בת 17. שוקלת 57 גובהי 59.
    אני מתאמנת כמה חודשים עם משקל כרגע כ25קג. מהסיבה שאני רוצה להעלות מסת שריר ברגליים ובישבן. אני עושה סקוואטים 6סטים8חזרות ודדליפט3סטים8חזרות.

    אומרים לי שאישה לא צריכה להרים משקולות בעיקר כי זה נורא מסוכן לבריאות שלה (צניחת רחם, אי קבלת ווסת וכו...)

    אני לא יודעת מה לעשות, אשמח לעצה תודה!
     
  7. 9 נק' מוניטין
    0
    Danna

    Danna משתמש מתחיל

    Danna
    הצטרף:
    ‏13/10/17
    הודעות:
    70
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    אני מפחדת להרים משקל כבד בגלל שאני אישה, אבל אני כל כך רוצה להעלות מסת שריר!

    האם יש תרגילים נוספים שכדאי לי לעשות? ומתי זה נחשב להרים ״יותר מידי״? כמה אתן מרימות באימון כוח?
     
  8. 5,598 נק' מוניטין
    0
    oz25

    oz25 משתמש משקיע משתמש כבוד

    oz25
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏15/5/13
    הודעות:
    7,669
    לייקים:
    2,249
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Space חולון
    @Ariela Amitay חושב שתוכלי לייעץ לה הרבה יותר טוב ממני :)
     
  9. 6,200 נק' מוניטין
    0
    AQUANGEL

    AQUANGEL משתמש משקיע משתמש כבוד

    AQUANGEL
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏9/7/11
    הודעות:
    2,695
    לייקים:
    1,132
    אני בטוח שגם מרטין וליאור יוכלו לענות
    אני זוכר שמרטין דיברה על זה לפחות בדיון אחד בהרחבה ואולי גם בכמה, הסיכון של צניחת רחם באימונים שמבוצעים כהלכה (עם התקדמות הדרגתית ומתוכננת) לא אמור להיות גבוהה/משמעותי.
    יש הרבה גורמי סיכון אחרים ובראשם לידה שפחות מדאיגים נשים מסיבות שאינן ברורות ובסופו של דבר לאימונים יש הרבה יותר יתרונות מחסרונות
    אני חושב שגם נועם ויעל יוכלו לחלוק מניסיונן
    @[email protected] @yaelsh ואני אשמח לדיון נשי בנושא כי היה לי בעבר דיון על זה עם מדריכה כלשהי ולא היו לי מספיק טענות ועובדות
    אם כי אולי כדאי ליזום אשכול מרוכז בנושא @Lior Baron @מרטין
     
    Ariela Amitay אוהב/ת את זה.
  10. 1,025 נק' מוניטין
    0
    גיאצ'ו

    גיאצ'ו משתמש פעיל

    גיאצ'ו
    הצטרף:
    ‏2/11/15
    הודעות:
    684
    לייקים:
    451
    מין:
    זכר
    אשה יכולה להרוויח המון באספקט ההורמונלי מאימוני כח, והתועלת של אימונים כאלה לענייני פוריות הריון ולידה היא פשוט עצומה. יש על זה טונות של מחקר ופרקטיקה, ויש לי בבית אשה שמוכנה להישבע על זה.
     
  11. 9 נק' מוניטין
    0
    Danna

    Danna משתמש מתחיל

    Danna
    הצטרף:
    ‏13/10/17
    הודעות:
    70
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    אני גם חושבת שכדאי לפתוח אשכול בנושא הזה כי זה עניין חשוב ומטריד בעיניי.
    אימון כוח לאישה יש יותר חסרונות מיתרונות לא? הרי אישה לא נועדה להרים משקל כבד (רק להרים תינוק) גוף האישה לא מובנה לזה, ואין לנו טוסטסטרון כמו לכם הגברים שמעודדים גדילה. זה משהו יחסית חדש שהתחיל בעשורים האחרונים,

    לאישה מתאים אימון ארובי, התעמלות אומנותית, ריקודים ובסגנון הזה. אבל משקולות?

    אחרי הכל, אני נורא אוהבת להתאמן אנאירובי עם משקל, אני אוהבת רגליים גדולות ובטן צרה, לכן אני מתאמנת, אני צעירה ומפחדת לפגוע בפוריות... לכן אני מפחדת לעלות את המשקל (כרגע אני על25 קילו) עד 40 קילו יש סכנה? כמה אישה מרימה בממוצע? (משקלי 57 גובהי 59)
    תודה על העזרה!
     
  12. 3,660 נק' מוניטין
    2
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    תשובה נבחרת
    היי דנה.
    כתבת את שאלתך גם בפרטי אך חשוב לי לענות לך כאן, כדי שעוד נשים יוכלו ללמוד.
    כבר מגיל 4 הייתי מרימה כל מה שיכולתי: ילדים בני גילי, את אחי הגדול ממני בשנתיים, אגרטלים כבדים, כיסאות.
    תמיד אהבתי להרים דברים.
    ואז.. גדלתי.
    כל הטבעיות הזו שהייתה בי להרים נעצרה על ידי שוטרי הרחם, שפחדו שיום אחד, לא אוכל ללדת.
    לכן, כמו הרבה בנות, הפסקתי להרים דברים כבדים כדי לא לפגוע בעצמי.
    רצה הגורל וניפגשתי עם משקולות בחדר כושר, ושוב חזרתי לתחושה המדהימה הזו של להרים משקל.
    הפעם, בוגרת יותר, מלומדת ומנוסה יותר, בניתי תוכנית אימונים הדרגתית.
    בכל תרגיל המשקלים עלו בהדרגתיות, דאגתי לשלם למאמנים טובים כדי ללמוד יותר גם על טכניקה ועקרונות נוספים לאימון מבוקר שיתאים לי ולגוף שלי.
    אין כל סיבה שאישה לא תוכל להרים משקלים, תתפלאי אף שנשים שאימנתי מתחילת ההיריון ועד סופו ביצעו תרגילים כנגד משקלים ואף כנגד משקל גופן כולל מתח, סקוואטים, לאנג'ים, שכיבות סמיכה וכ'.
    עוד לא פגשתי במחקר שמוכיח אחרת.
    כמובן שאני לא מדברת על "בוקר אחד קמתי והרמתי 60 ק"ג על הגב", אלא על תההליך, תכנית מסודרת , ליווי אישי ומקצועי (דגש על מקצועי! לא כל מאמן כושר הוא מקצועי).
    אגב- אישה בעלת מסת שריר נמוכה יותר מגברים ודווקא מסיבה זו כדאי שהיא תמצא את עצמה באזור המשקולות ותתחיל לעבוד על העניין.
    אימוני כוח לנשים ישפרו את היכולות היום-יומיות וישפרו את איכות חייהן מקצה לקצה הן מבחינת התפקוד והן מבחינת הביטחון העצמי ודימוי הגוף.
    אם את אוהבת להתאמן כנגד משקל, תמשיכי להרים.
    אני ו @מרטין כתבנו פה כל מיני טיפים ומאמרים את מוזמנת לקרוא וללמוד.
    מעבר לכך, אני איאלץ לשבת יותר זמן בשביל לחפש לך מחקרים איכותיים בנוגע לשאלותייך ומבטיחה לעשות זאת כשיתפנה לי זמן.

    נשים לא נועדו להרים משקלים? מי שיגיד לך את זה בטח גם חושב שאנחנו צריכות כל היום להרים סירים ולבשל במטבח.
    אז סטיגמות ומיתוסים קיימים רבים בתחום הזה, אני מקווה שבמהלך הסופ"ש אצליח לשבת לחפש כמה מחקרים ולעזור לך להבין קצת יותר.

    :up::up::up::up:
     
    Roto, Danna, AQUANGEL ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  13. 9 נק' מוניטין
    0
    Danna

    Danna משתמש מתחיל

    Danna
    הצטרף:
    ‏13/10/17
    הודעות:
    70
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    :)
    אז בעצם זה לא מסוכן בכלל?
    אני התחלתי להתאמן ובהדרגה העלתי משקל, אני רוצה להעלות עוד אחרי זמן מסויים...
    אחרי כמה זמן מומלץ להעלות משקל ובכמה?
    האם צריך להגיד ״סטופ״ בזמן מסויים שהמשקל הוא יותר מידי לנשים?
    נורא אשמח לקבל טיפים לעליה אינטנסיבית, איכותית במסת השריר!

    בגלל שאני בלימודים אין לי אפשרות לשלם למאמני כושר למערי:confused001: לכן אני מנסה להסיק מידע לפתח את עצמי בדרך בריאה וטובה ולהתאמן לבד.

    תודה רבה על העזרה, השיתוף ועל זמנך!
    ובכללי תודה לכולם פה:)
     
  14. 3,660 נק' מוניטין
    0
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    "לא מסוכן בכלל", אני לא יכולה לומר בנחרצות שכזו.
    כל דבר בחיים שאנחנו עושים מלווה בסיכון, כל ענף ספורט מלווה בסיכון כזה או אחר.
    הטוב ביותר שאת יכולה לעשות זה לקרוא וללמוד מהמאמרים בפורום שלנו ובאתר "קילוגרם", להעלות לנו סרטונים של טכניקה ואת יכולה גם להעלות את תוכנית האימונים שלך כדי שנוכל לתת ביקורת.
    אדם שמתחיל לרוץ- באימון ה2 רץ כ10 ק"מ ללא תכנית מסודרת.
    או אדם שמתחיל לרוץ- באימון ה2 מבצע הליכה עם ריצה קלה משך דקה לסירוגין ובעל תוכנית אימון מסודרת.
    מי מהם בעל סיכון גבוה יותר להיפצע באימון לדעתך?

    הstop המסוים משתנה מאדם לאדם, בלי קשר לדת ומין ;)
    תקראי את המאמרים וכמובן אם יהיו שאלות ספציפיות אשמח לענות.
    הטיפים הכי טובים שאני יכולה לתת לך לעליה אינטנסיבית ואיכותית במסת השריר-
    ביצוע של תרגילי כוח מורכבים כנגד משקל גוף ומשקלים (יש תכנית אימונים לדוגמא שכתבתי באחד הפוסטים את מוזמנת לראות),
    תכנית אימונים מסודרת ומבוקרת,
    ט-כ-נ-י-ק-ה טובה כדי שתוכלי להתקדם,
    כמובן תזונה תזונה תזונה
     
    Danna אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...