מכונות כנגד משקולות , מה עדיף?

הנושא בפורום 'פורום נשים' פורסם ע"י Lior Baron, ‏4/7/17.

טוען...
  1. 3,660 נק' מוניטין
    4
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    מכונות:
    על אף החידושים בשנים האחרונות בתחום הכושר, עדיין חדרי כושר משקיעים כספים רבים על מכונות, ואנשים רבים ממשיכים להתאמן במכונות המקובעות.
    חדר הכושר מעדיף שהמתאמן שלו יבצע רוטינה של 8-9 מכשירים כאימון, האימון יערוך כ-45 דקות מקסימום, מספר אנשים יוכלו להשתמש במכשירים בו-זמנית והוא כעסק יעבוד במקסימום יעילות.
    להפעלת המכשירים תידרש מיומנות מינימאלית, מדריך מקצועי מטעם המועדון יחנוך את המתאמן פעם אחת בלבד ולא יצטרך להיות לידו פרט להדגמה של מספר דקות שרובו ככולו כיווני כיסאות ודברים טכניים אחרים.
    מכונה זה דבר מוכר, היא נוחה, יושבים בה ואפילו אפשר לקרוא עיתון או לדבר בטלפון תוך כדי, האם שהיא גם נראית יותר מרשימה מאיזו משקולת.
    המכונה יכולה להתאים לאנשים שמתקשים בעמידה ממושכת או לאנשים הסובלים מפציעה/פגיעה ולעזור להחלמה וחיזוק אזורים ספציפיים.

    משקל חופשי:
    תרגילים אשר מבוצעים כנגד משקל גוף, תרגילים כנגד משקולות חופשיים, מוטות למיניהם, קטלבלס, אביזרים למיניהם.
    עבודה במשקל חופשי תדרוש מצד המאמן ידע ביו-מכני ודפוסי תנועה ברמת בקיאות גבוהה משמעותית ממכונות ותדרוש מהמתאמן להבין את התנועה, לשלוט בה ולבצע אותה בצורה בטוחה.


    יתרונות תרגילים במשקל חופשי לעומת שימוש במכונות:

    - פעילות שרירית גבוהה יותר:
    שרירים נוספים נכנסים לפעולה. על מנת שנקבל דפוס תנועה נכון, בהיעדר מכונה שמכתיבה לנו את התנועה השרירים הנוספים הם אלו שיספקו את "מעטפת התמיכה" לתרגיל.

    - מישורי תנועה:
    עבודה במספר מישורי תנועה בו-זמנית, כאשר במכונה לרוב התנועה היא במישור תנועה יחיד.

    - טווחי התנועה:
    בתרגילים כנגד התנגדות במשקל חופשי טווח התנועה איננו מוגבל לעומת תרגול במכונה אשר מקבעת את התנועה ועלולה לקצר את טווח התנועה.

    - לאנשים המעוניינים לרדת במשקל:
    בעקבות מורכבותם של תרגילים במשקל חופשי והמעורבות השרירית הגדולה יותר, תרגילים אלו שורפים כמות גבוהה יותר של קלוריות לעומת תרגילים במכונה.

    - שיפור בתפקוד היום-יומי:
    עליה במדרגות, הרמת חפצים מהרצפה, הרמת חפצים מעל הראש, כל אילו ועוד הם רק דוגמאות לתרגילים שמדמים את המציאות שלנו.
    לדוגמא תרגיל הדד-ליפט הוא תרגיל אשר מדמה הרמה של חפצים מהרצפה.
    מתאמנים שמבצעים את התרגיל בצורה נכונה משתמשים בו במהלך היום-יום כשהם מתכופפים לדלי בזמן שטיפת הבית, כשהם מרימים את הילד מהרצפה וכו.

    - עבודה קוגניטיבית ואתגר:
    רוב האנשים שמתאמנים כנגד מכונה, מדווחים על שעמום וחוסר עניין, במקום תנועות, האימון הופך לרשימת מכולת של מכשירים.
    עבודה כנגד משקל חופשי דורשת מאמץ קוגניטיבי, ריכוז , גיוס יחידות מוטוריות רב יותר ולכן גם מאתגרת הרבה יותר.

    אז לאימון במשקל חופשי יש יותר יתרונות, למה אנחנו צריכים מכונות?
    לאימון כנגד משקל חופשי יש יתרונות רבים, אך חשובה מכל בטיחותכם.
    ללא הדרכה נכונה וביקורת על האימון ועל תכנית האימונים שלכם, יש סיכוי שלא תבצעו נכון תרגילים. לכן חשוב לקבל הדרכה מקצועית בכל מה שנוגע לאימון כנגד משקל חופשי.
    בגישה שלי כדאי לשלב בתכנית האימונים גם מכונות וגם משקלים חופשיים.
    המכונות גם הן תורמות לשיפור הכוח שלנו וכפי שציינתי בהתחלה יכולות אף להתאים להמון מקרים בהם אין אופציה להתאמן כנגד משקל חופשי.
    במידה ואתם משלבים בתכנית האימונים, כדאי שהתרגילים במשקל חופשי יהיו הראשונים בשל מורכבותם ואת המכונות תשאירו לסוף האימון.
     
    גיאצ'ו, kotzer, Ben97 ו-7 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. 2,134 נק' מוניטין
    1
    Daniel1

    Daniel1 משתמש קבוע

    Daniel1
    הצטרף:
    ‏5/5/14
    הודעות:
    1,378
    לייקים:
    901
    מין:
    זכר
    לדעתי הדבר החשוב ביותר שכתבת הוא הסעיף של "עבודה קוגניטיבית ואתגר". עבודה במכשירים משעממת ואם אני לא נהנה ממה שאני עושה, מה כל זה שווה?
     
    ayelet22, מרטין ו-Lior Baron אוהבים את זה.
  3. 3,660 נק' מוניטין
    0
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    מסכימה איתך לגמרי!!! :victory:
     
    Daniel1 אוהב/ת את זה.
  4. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    מסכימה לחלוטין.
    בעיני העילה העיקרית לאימון על מכשירים היא במקרה של מתאמן מתחיל ולא מיומן ו/או מתאמן פצוע.

    היתרון המשמעותי בעבודה החופשית הוא היעילות. מתאמנים נוטים לחשוב שכל המרבה הרי זה משובח וזה ממש לא כך. 5-6 תרגילים כנגד משקל חופשי יכולים להרכיב אימון שלם, מאתגר ועדיף בהרבה על תכניות ה12-18 תרגילים עם אין סוף חזרות וסטים שרושמים במכון.
     
    גיאצ'ו ו-Lior Baron אוהבים את זה.
  5. 3,660 נק' מוניטין
    0
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    :s28:סיגל יא מלכה אני לא מאמינה שחשבתי בהתחלה שהשם שלך האמיתי זה מרטין חח
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏4/7/17
    מרטין אוהב/ת את זה.
  6. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    תיקנתי לך :sarcastic:
     
    White Walker אוהב/ת את זה.
  7. 256 נק' מוניטין
    0
    ImCarryGG

    ImCarryGG משתמש פעיל

    ImCarryGG
    הצטרף:
    ‏29/4/17
    הודעות:
    839
    לייקים:
    140
    מין:
    זכר
    לדעתי הבעיה הכי גדולה עם מתחיל ומכונות זה שהוא לא אקטיבי בתהליך הלמידה, הוא לא הולך ליוטיוב להסתכל על סרטוני טכניקה, לא מעלה סרטונים לקבל ביקורת על טכניקה ופשוט לא מנסה לקרוא עוד וללמוד על לאן הוא נכנס ורק עושה מה שאמרו לו בלי להטיל ספק.
    ברור שיש מקרים יוצאי דופן אבל אני בעד שכל מתחיל יחזיק מוט חופשי(אם הוא מסוגל כמובן)
     
    Lior Baron אוהב/ת את זה.
  8. 3,660 נק' מוניטין
    0
    Lior Baron

    Lior Baron משתמש מתחיל משתמש כבוד

    Lior Baron
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/4/14
    הודעות:
    216
    לייקים:
    423
    מין:
    נקבה
    :P:
    --- עידכון הודעה, ‏4/7/17, תאריך ההודעות המקורית: ‏4/7/17 ---
    נכון אני מסכימה.
    אבל מהניסיון שלי ואני לא מדברת על עבודה בחדר כושר אלא מאימונים אישיים, לא כולם רוצים לפתוח את הראש וללמוד.
    לצערי.
    אז אם אותם אנשים מקטינים ראש אני משתדלת בכל זאת להכניס את הערכים והאמונות שלי כמאמנת ולתת להם תרגילים במשקלים חופשיים שהם פחות מורכבים מבחינה טכנית.
    יש פה עניין של בטיחות וזרימה, אם המתאמן לא זורם, זה לא ילך.
    בעבודה בחדר כושר הדבר מורכב אף יותר.
     
  9. 256 נק' מוניטין
    0
    ImCarryGG

    ImCarryGG משתמש פעיל

    ImCarryGG
    הצטרף:
    ‏29/4/17
    הודעות:
    839
    לייקים:
    140
    מין:
    זכר
    כמובן, אבל בתחום הזה במיוחד בכנות אני לא חושב שאדם שלא מוכן ללמוד ולהשכיל ימשיך לאורך זמן פה, אנשים באים לפה עם ראש של ללמוד הכי הרבה על גוף האדם, לא ליצור את הגוף הכי טוב לשנה הבאה, ואדם שלא מוכן להשקיע את הזמן או המאמץ לדעתי לא ילך רחוק בכלל, אם אני הייתי מאמן אישי ולא היה לי שיקול כלכלי כמובן פשוט לא הייתי לוקח אנשים שלא מוכנים להשקיע את הזמן שלהם בבית וללמוד דברים
     
  10. 10 נק' מוניטין
    0
    yaron75

    yaron75 משתמש מתחיל

    yaron75
    הצטרף:
    ‏26/2/14
    הודעות:
    76
    לייקים:
    10
    מין:
    זכר
    האמת שמזל שיש מכונות.
    אני קרעתי גיד בכתף ורק בעזרת מכונות שיקמתי את האזור והצלחתי להגיע למצב שמצליח לעבוד עם משקולות חופשיות.
    לפעמים יש יתרון בעבודה עם טווח תנועה קבוע.
     
    Ariela Amitay ו-מרטין אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...