עזרה- חיטוב

הנושא בפורום 'פורום נשים' פורסם ע"י נועה25, ‏4/12/16.

טוען...
  1. 1 נק' מוניטין
    0
    נועה25

    נועה25 משתמש מתחיל

    נועה25
    הצטרף:
    ‏4/12/16
    הודעות:
    3
    לייקים:
    1
    מין:
    נקבה
    היי, בת 25, גובה 1.75, שוקלת בערך 52 קילוגרמים.

    נתחיל ברקע, שהוא לא מזהיר במיוחד: עברתי אנורקסיה של כמעט 10 שנים. כרגע אני בשלב של לנסות לשקם את הגוף והנפש (אבל זה כבר לסיפור אחר... ;) )
    בעניין השיקום של הגוף שלשמו התכנסנו כאן היום :), אדגיש שבלי שום קשר לדימוי הבעייתי, אני אוהבת את ספורט.
    אירובי ואנאירובי (לא משקלים גבוהים אמנם, אבל מניחה שעכשיו אוכל להתחיל לשלב גם משקלים גבוהים יותר) כאחד.

    ואחרי כל הנוסחאות והחישובים, הביאמאר שלי עומד על בערך 1500 קלוריות.
    שזה המון לראש המצולק שלי.
    אני מתחילה לספר לעצמי תירוצים, בעיקר התירוצים הלעוסים והמוכרים "חילוף החומרים נדפק... הגוף ישתגע עם 1500 קלוריות"
    והבעיה היא שאלו לא רק תירוצים חסרי שחר, ברור לי שיש דברים בגו.
    והפחד מושתת על משהו די מבוסס ומוכח.

    ועכשיו הגענו לשלב שאתם נכנסים לתמונה :)
    מנסיונכם/ מנסיונכן (או אפילו סתם מבקיאותכם/ בקיאותכן), מה צריך לעשות במצב כזה, לאחר הרעבה מתמשכת, ע"מ להגיע למינימום עליה באחוזי השומן ומקסימום חיטוב?
    ואני מתכוונת, אם נניח באמת אוכל 1500 קלוריות ליום, הגוף לא יפתח במלחמה פתאום ויתפח אל על? :cray:
    ומבחינת אימונים, מה מומלץ לשלב כדי לחטב, ולמתן את העליה באחוזי השומן (שזה, באופן בכלל לא מפתיע, שורש הפחד שלי)?
     
  2. 5,684 נק' מוניטין
    0
    oz25

    oz25 משתמש משקיע משתמש כבוד

    oz25
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏15/5/13
    הודעות:
    7,757
    לייקים:
    2,305
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Space חולון
    נערך לאחרונה ב: ‏4/12/16
  3. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    ראשית את יכולה לעשות בדיקה די פשוטה למדידת קצב חילוף החומרים ולבדוק אם באמת הוא נפגע או שהכל מתחיל ונגמר בראש.
    בהתאם לבדיקה הזו תוכלי גם לתכנן לעצמך תפריט שפוי והפעם תהיה לך הוכחה מדעית כך שלא תוכלי לשגע את עצמך לשוuא.
    מבחינת תכנית אימונים קחי לך מאמן או הצטרפי לקבוצה והתמקדי בעבודת כוח. זה המשתנה היחידי שיכול לשנות את הnשוואה של חילוף החומרים.
     
  4. 1,709 נק' מוניטין
    0
    liv

    liv משתמש פעיל

    liv
    הצטרף:
    ‏15/2/16
    הודעות:
    654
    לייקים:
    354
    מין:
    נקבה
    חד"כ:
    volcan gym
    היי נועה
    החלמה מהפרעות אכילה באמצעות ספורט זאת החלמה מדהימה,
    ואני מדברת בתור מי שעשתה אותה.

    לפני שאת מתחילה את צריכה להבין כמה דברים:
    1. עליה במסת שריר = עליה במשקל. את צריכה להתנתק מהמחשבה שהמספר על המשקל הוא הכל.
    2. עליה במסת שריר מחייבת לאכול, והרבה יחסית למה שאת רגילה. אני התחלתי מ1700 קלוריות, היום אני איפהשהו באזור ה2200. זה אומנם לא כמות אסטרונומית אבל במובנים של ה"א זה יכול להרגיש לך הרבה, אל תתני להרגשה לגרום לך לצמצם את התפריט, כי את לא תתאוששי טוב מהאימונים ותגרמי יותר נזק מתועלת.
    3. לדעתי הכי חשוב- ההחלמה באמצעות הספורט זאת החלמה שדורשת ממך להיות עם אצבע על הדופק. מצד אחד האימונים הם כלי לשקם את הגוף, אבל בשניה שזה נהפך לאובססיבי זה יהרוס אותו אפילו יותר. את צריכה להקפיד לא לחרוג מהתוכנית, ולשים לב בשניה שאת מתחילה לפתח אובססיביות.
    4. מתקשר לסעיף הקודם- אל תעבדי לבד. תמצאי מאמן טוב ותייעדי אותו מהאימון הראשון על מה שעברת ועל המטרות שלך לעתיד. אני ממליצה גם ללכת לתזונאי ספורט למרות שאני הצלחתי בלי, פשוט כי ממה שראיתי רוב מי שלא הלכה לתזונאי הלכה קצת לאיבוד.

    המון בהצלחה ואם יש לך שאלות ספציפיות את מוזמנת לשאול :)
     
    ZivFarbman36 ו-מרטין אוהבים את זה.
  5. 1 נק' מוניטין
    0
    נועה25

    נועה25 משתמש מתחיל

    נועה25
    הצטרף:
    ‏4/12/16
    הודעות:
    3
    לייקים:
    1
    מין:
    נקבה
    קודם כל תודה עצומה לכל העונים ולמקפיץ המשקיע :)

    ומרטין, איך בודקים את הנושא של חילוף החומרים?
    נראה לי שזה באמת יעיל יותר, מלפתח להנאתי אינסוף תיאוריות בעניין.

    יעל, וואו איזה כיף לקרוא את זה! קודם כל שמחה בשבילך שהתקופה הזו מאחורייך :)
    ושמחה בנוסף לראות שיש תקווה למשהו אחר, שכל המלחמות משתלמות בסוף :)
    ואחרי כל הפגנת השמחה חח, אני לחלוטין מבינה את מה שאת מתארת- לא פעם תפסתי את עצמי מנסה לפתות אותי לצמצם פה ולצמצם שם (במרבית הפעמים אני מצליחה לבעוט את זה הצידה).
    ואין לי בעיה עם המשקל... בקושי נשקלתי בשנה האחרונה (הבנתי שזה לא תמיד מדד מדויק. ושתפקידו של המשקל בעולם הזה, הוא להרוס לי את היום חח ;) )
    הבעיה היא הבגדים, הגוף... את בטח מכירה את זה שאת מרגישה כל קילו שעולה. וברור לי שזו גם רמת הרגישות שלי לנושא,
    אבל בשורה התחתונה, מה שאני מנסה להגיד זה שלא אכפת לי לשקול גם מעל 60 קילו, באמת, אם זה ייראה חטוב ומוצק... וגם, כן, רזה.
    כשהתחלת לאכול 1700 קלוריות ביום, הגוף שלך לא "השתגע"?
    והבעיה עם מאמן אישי, היא הפן הכלכלי.
    איך עשית זה בלי עזרה חיצונית?
    נברתי בנושא התזונה והספורט לא מעט, מאז ומתמיד אהבתי את התחום (בעניין התזונה בעיקר קצת לקחתי ברצינות מדי...), אבל לא בטוחה עד כמה זה מספיק....

    שוב, המוני תודות!!
     
  6. 1,709 נק' מוניטין
    0
    liv

    liv משתמש פעיל

    liv
    הצטרף:
    ‏15/2/16
    הודעות:
    654
    לייקים:
    354
    מין:
    נקבה
    חד"כ:
    volcan gym
    כשהתחלתי עם 1700 הגוף עלה קצת בנוזלים (כמו שקורה לי תמיד כשאני מעלה פחמימה), אבל אחרי שבועיים עליתי בקצב של בערך 300 גרם בשבוע, שזאת המטרה שלי.
    זה שאת אומרת שלא אכפת לך לשקול בכל משקל כל עוד תראי טוב זאת הדרך חשיבה הנכונה. כשהתחלתי את העליה במשקל חשבתי לעלות ל46 פלוס מינוס וזה לא הספיק לי, אז החלטתי לעלות ל50. היום אני שוקלת 50 ואני רוצה לעלות עוד.. את לא יכולה לדעת איך הגוף שלך יראה.
    בקשר לזה שאת מרגישה כל קילו שעולה- עם כל קילו שעלה התווסף עוד משקל למוט, מסת השריר עלתה והרגשתי יותר טוב, ככה שכן הרגשתי כל קילו שעלה, אבל נהניתי ממנו.
    בקשר למאמן אישי- תשמעי אני לא אשקר, זאת הוצאה גדולה. אני יכולה להגיד לך שבתור ילדה בת 17 שמממנת לעצמה את המנוי לחדכ ואת האימונים עם המאמן זה לא פשוט, אבל אני אומרת לך חד משמעית שבלי המאמן היום הייתי במצב יותר גרוע ממה שהתחלתי להתאמן, אל תוותרי על זה.
    זה שתמיד אהבת את התחום רק יתן לך יותר הנאה ממנו, כל מה שצריך זה פרופורציות.
     
  7. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    בדיקה פשוטה יחסית של קצב חילוף חומרים במנוחה בעלות סבירה של 200-300 שח.

    העלויות של מאמן/יעוץ הן אכן גבוהות אבל אם תתחילי בתקופה מוגדרת - 3 חודשים למשל - שבהם את מקבלת ליווי והדרכה תוכלי להמשיך טוב יותר בכוחות עצמך ואת מעלה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלך.
     
  8. 1 נק' מוניטין
    0
    נועה25

    נועה25 משתמש מתחיל

    נועה25
    הצטרף:
    ‏4/12/16
    הודעות:
    3
    לייקים:
    1
    מין:
    נקבה
    תודה רבה לשתיכן על התשובות המושקעות!! עזרתן לי מאוד :)
    --- עידכון הודעה, ‏6/12/16, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/12/16 ---
    תודה רבה לשתיכן על התשובות המושקעות!! עזרתן לי מאוד :)
     
    liv אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...