אימונים אימונים פונקציונלים לשיפור התפקוד הפיזיולוגי אצל קשישים

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י White Walker, ‏7/7/16.

טוען...
  1. 34,091 נק' מוניטין
    1
    White Walker

    White Walker משתמש על משתמש כבוד

    White Walker
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏10/3/13
    הודעות:
    24,250
    לייקים:
    15,178
    מין:
    זכר
    Functional strength training: Seated machine vs standing cable training to improve physical function in elderly. - PubMed - NCBI


    המחקר נעשה בהשוואה בין עבודה עם מכונות בישיבה לבין עבודה בעמידה עם כבלים.

    השיטה:

    29 מבוגרים מעל גיל 65 נבחרו עבור הניסוי וחולקו ל 2 קבוצות ניסוי.
    קבוצת המכונות בישיבה (SM, n=10) וקבוצת העמידה עם כבלים (SC, n=12). צורת האימונים היו פעמיים בשבוע למשך 12 שבועות ולאחר מכן נעשתה ההשוואה.
    התוצאות נמדדו עפ"י מדדים מסויימים שאותם תוכלו לראות בתוך המחקר עצמו, עפ"י סוג הפעילות בהם חל שיפור.

    לסיכום התוצאות,
    עבודה חופשית עם כבלים בעמידה לא הייתה יעילה יותר ממכונות בישיבה בהיבט השיפור הפיזיולוגי אצל קשישים, אם כי שתי השיטות תרמו לשיפור באופן משמעותי.



    Abstract
    BACKGROUND:
    The majority of the strength training studies in older adults have incorporated fixed-form exercises using seated resistance training machines. In light of the modest improvements in physical function shown in these studies, functional or task-specific exercises, involving movement patterns that mimic daily activities, have been studied. Free-form exercises, using free-weights or cable, is another form of functional strength training. Currently, no intervention studies exist comparing free-form exercises, using cable machines, and fixed-form exercises, using seated machines in older adults.

    METHODS:
    A total of 29 independently-living older adults, 65years or older, were randomized into two groups, seated machine (SM, n=10) and standing cable (SC, n=12). After 12weeks of training twice per week, groups were compared. The primary outcome was the Physical Performance Battery (PPB), a measure of physical function. Secondary outcomes were lower and upper body strength and power, activities of daily living evaluated by multiple tests including: Physical Performance Test (PPT), pan carry and gallon jug transfers, ratings of perceived exertion (RPE), and self-reported function using Patient Reported Outcomes Measurement Information System (PROMIS). Outcome assessors were blinded to participants' intervention assignments.

    RESULTS:
    The PPB (SC=0.23 points; SM=0.15 points) showed clinical and significant improvements, but there was no significant difference between the groups (g=0.2, 95% CI (- 0.6, 1.0). For secondary outcomes, chair stand (g=0.7, 95% CI (0.2, 1.6), p=0.03) and pan carry (g=0.8, 95% CI (0.07, 1.07), p=0.04) favored SC, while chest press 1RM (g=0.2, 95% CI (0.06, 1.1), p=0.02) favored SM. There were no statistically significant group differences between PPB, gallon jug transfer, leg press 1RM, power, RPE or self-reported function.

    CONCLUSIONS:
    Standing cable training was not superior to seated machine training in improving physical performance in older adults. However, both training interventions were effective in improving function. The findings also suggest that exercise specificity should be considered when prescribing resistance exercises to improve physical function in older adults.
     
  2. 48 נק' מוניטין
    0
    מנציק

    מנציק משתמש מתחיל

    מנציק
    הצטרף:
    ‏24/11/13
    הודעות:
    72
    לייקים:
    27
    מין:
    זכר
    מעניין . למה לא בדקו משקולות חופשיות מול מכשירים
     
    White Walker אוהב/ת את זה.
  3. 34,091 נק' מוניטין
    0
    White Walker

    White Walker משתמש על משתמש כבוד

    White Walker
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏10/3/13
    הודעות:
    24,250
    לייקים:
    15,178
    מין:
    זכר
    אני מניח שהרוב הממוצע של המבוגרים בחדרי הכושר לא עובדים עם משקולות חופשיים, אז בדקו את הדברים היותר מוכרים.
    אבל אולי ייצאו עוד מחקרים בנושא בעתיד..
     
    מנציק אוהב/ת את זה.
  4. 1,027 נק' מוניטין
    0
    גיאצ'ו

    גיאצ'ו משתמש פעיל

    גיאצ'ו
    הצטרף:
    ‏2/11/15
    הודעות:
    686
    לייקים:
    453
    מין:
    זכר
    מחקר עם חורים (n צריך להיות מעל 20 בכל קבוצה, פילוח הגילאים מעל 65 הוא מאד משמעותי לתוצאות, והמסקנות הפוכות מההיגיון) אבל טוב שהבאת, טוב שזה קורה, וכמו שברור לכולם - טוב לקשישים שיעשו כל פעילות גופנית שאפשר. אם הייתי מאמן, הייתי מיסיונר לעבודה של זקנים עם משקולות חופשיים (שבאמת לא נבדקו, ואין ספק שהיו מראים תוצאות עוד יותר מובהקות).
     
    White Walker אוהב/ת את זה.
  5. 34,091 נק' מוניטין
    0
    White Walker

    White Walker משתמש על משתמש כבוד

    White Walker
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏10/3/13
    הודעות:
    24,250
    לייקים:
    15,178
    מין:
    זכר
    מסכים
     
  6. 1,027 נק' מוניטין
    0
    גיאצ'ו

    גיאצ'ו משתמש פעיל

    גיאצ'ו
    הצטרף:
    ‏2/11/15
    הודעות:
    686
    לייקים:
    453
    מין:
    זכר
    כל אחד מ- 3 (מה לעשות...) האנשים מעל גיל 67 שהצלחתי לשכנע לעשות סקוואטים (חלקיים או שלמים, עם משקל או בלי - כל אחד והסרט שלו) דיווחו על שינוי ענק בכל ההרגשה שלהם למשך כמה ימים (!) אחר כך. הצעיר מביניהם (67) אפילו מתמיד עד היום (למרות ש"התמדה" בגיל הזה זה לא בדיוק 3 אימונים בשבוע...).
    לדעתי משקולות חופשיים לקשישים יכולים להיות הארכת חיים ממש, ושיפור עצום באיכות שלהם.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...