מסה מה כדאי לאכול לארוחת בוקר ?

הנושא בפורום 'בישול ומתכונים' פורסם ע"י rombillet, ‏22/12/15.

טוען...
  1. 52 נק' מוניטין
    0
    ShayBpi

    ShayBpi משתמש מתחיל

    ShayBpi
    הצטרף:
    ‏19/11/15
    הודעות:
    186
    לייקים:
    40
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ▪█────█▪
    סוכר לבן הוא פחמימה פשוטה, גורם לעלייה מהירה של סוכר בדם ומיד יורד ולא גורם לשובע. שיבולת שועל פחמימה מורכבת מתפרקת לאט וגורמת לשובע. בנוסף לכך לשיבולת שועל ויטמנים, סיבים תזונתיים ועוד, לכן עדיף שיבולת שועל.
     
  2. 5,118 נק' מוניטין
    0
    yogevnn

    yogevnn משתמש משקיע משתמש כבוד

    yogevnn
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏31/10/13
    הודעות:
    7,923
    לייקים:
    2,085
    מין:
    זכר
    נכון

    כל השאר פחות.
    אז מה?

    לא כזה טוב בכמויות גדולות זה אני יכול להסכים,וגם פה תלוי במאזן הקלורי

    מה יש לפני ואחרי האימון?

    למה?
     
  3. 8,036 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,850
    לייקים:
    4,478
    מין:
    זכר
    פרוקטוז לא טוב בגלל הרבה סיבות מחות למאזן קלורי, כי הוא מפעיל תהליכים בגוף שממש לא טובים לנו
    וסוכר זמין מקפיץ מאוד את האינסולין, אז חוץ מלפני האימון, שבו אתה רוצה סוכרים זמינים בדם כדלק, או אחרי שבו אתה רוצה להחזיר את מאגרי הגליקוגן, ההקפצות האלה סתם יגרמו לך לעלות בשומן ועלולות לתרום לסבילות לאינסולין, או במילים אחרות, סכרת
     
  4. 5,118 נק' מוניטין
    0
    yogevnn

    yogevnn משתמש משקיע משתמש כבוד

    yogevnn
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏31/10/13
    הודעות:
    7,923
    לייקים:
    2,085
    מין:
    זכר
    יודע לפרט על תהליך אחד כזה?
    ולהוכיח?

    גם שיבולת שועל מקפיץ אינסולין. השאלה היא מה הקשר?

    ואם אני אוכל שיבולת שועל לפני האימון. או אפילו סתם חלבון, לא אצליח להתאמן?

    תוכיח.

    עלולות אני מסכים, בתלות בגנטיקה בעיקר וכמובן המשכיות ומאזן קלורי חיובי יחזקו את הטענה.
     
  5. 8,036 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,850
    לייקים:
    4,478
    מין:
    זכר
    1. Fructose-induced inflammation, insulin resistance and oxidative stress: A liver pathological triad effectively disrupted by lipoic acid. - PubMed - NCBI
    Kupffer cell depletion protects against the steatosis, but not the liver damage, induced by marginal-copper, high-fructose diet in male rats. - PubMed - NCBI
    PPARβ/δ ameliorates fructose-induced insulin resistance in adipocytes by preventing Nrf2 activation. - PubMed - NCBI
    בחרתי רק כמה, יש עוד אם תרצה

    2. שיבולת שועל לא מקפיץ את האינסולין, הוא מעלה אותו, 2 דברים שונים.

    3. עכשיו אתה סתם משחק אותה טיפש, אם תאכל תהיה לך אנרגיה, אבל סוכר זמין, הוא כמו בהגדרה שלו, זמין, בלי שום התחכמות.

    4. יש לך כמה סוגי תאים בגוף שרגישים לכמויות אינסולין, ביניהם העיקריים זה שריר ושומן, אם תעלה את האינסולין מאוד, אז פרופורציונלית התאים האלה ייקחו יותר סוכר מהדם, ותאי השומן יהפכו אותם לשומן.
    חוץ משתיקח ספר פיזיולוגיה פשוט ותתחיל לקרוא יהיה לי קשה להוכיח לך, זה פשוט עד כדי כך בסיסי.

    5. 90% ממקרי הסכרת יש להם איזשהו בסיס גנטי, אבל חוץ מזה זה ממש לא מסתכם אך ורק בקלוריות
     
  6. 5,118 נק' מוניטין
    0
    yogevnn

    yogevnn משתמש משקיע משתמש כבוד

    yogevnn
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏31/10/13
    הודעות:
    7,923
    לייקים:
    2,085
    מין:
    זכר
    אוקי, זמין. ו..?

    נניח וזה המצב הפשוט שקורה. מה יקרה 6 שעות לאחר מכן?

    פה יש לנו חצי הסכמה.


    לגבי המחקרים שלך:

    א) כולם על עכברים. לא מעניין
    ב) כולם מדברים על high fructose diet, שזה אומר דיאטה אמריקאית קלאסית של מיליון ליטרים של סודה ממותקת.
    אני מדבר על ההבדל בין שיבולת שועל לבין קורנפלקס כשיש לך עוד תפריט גדול ומגוון, והכי חשוב כשאתה בחיטוב
     
  7. 8,036 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,850
    לייקים:
    4,478
    מין:
    זכר
    1. אז בגלל כל הקטע עם האינסולין הגבוה, אתה רוצה שזה יהיה זמין רק לשריר לפני או אחרי אימון, אם הוא יהיה זמין בשאר הזמן, הוא גם זמין לתאי שומן

    2. אחרי 6 שעות גם הסוכר וגם האינסולין נמוך, אבל האגירה מתרחשת כבר בשעה הראשונה.

    3. אפידימיולוגית זה ככה, רק במקרים נדירים מישהו יכול לפתח סכרת בלי איזושהי נטיה גנטית, אפילו קלה מאוד

    לגבי המחקרים, עכברים זה מודל מעולה למחקרים מטבוליים גם בבני אדם, כי הם מאוד מאוד דומים לנו מהבחינה הזאת, אבל אם אתה רוצה כאלה בבני אדם, אז הנה:
    Effect of a High-Fructose Weight-Maintaining Diet on Lipogenesis and Liver Fat. - PubMed - NCBI
    אבל מאיפה הבאת את זה שהם מדברים על דיאטה אמריקאית קלאסית? אתה תתפלא כמה פרוקטוז האדם הממוצע צורך גם אם הוא חושב שהוא נזהר

    וההבדלים ביניהם כבר הסברתי לך עד לפרטים קטנים מאוד, אתה מוזמן להתייחס אליהם, או שלא, אבל אם אתה מתכוון להתייחס למידע שאני נותן לך פה כחסר בסיס/הוכחות, אתה מוזמן להביא הוכחות שסותרות את מה שאני אומר, אבל תסמוך עלי כשאני אומר לך שאני לא אומר פה שום דבר שאני לא יכול לגבות בהרי מידע
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...