אחר נושא שלדעתי צריך לפתוח - הקיבוע המחשבתי בפורום

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י James23, ‏2/8/09.

טוען...
  1. 62,096 נק' מוניטין
    0
    coldfire

    coldfire מושעה משתמש כבוד

    coldfire
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏2/11/08
    הודעות:
    19,371
    לייקים:
    6,892
    מין:
    זכר
    לתמונה שיש לך בחתימה :P:
     
  2. 38,506 נק' מוניטין
    0
    Deus ex machina

    Deus ex machina משתמש משקיע משתמש כבוד

    Deus ex machina
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/8/08
    הודעות:
    6,236
    לייקים:
    8
    וידיים זה מאוד חשוב , עדיף להישאר 70 קילו אבל יד 40 .
     
  3. 11,814 נק' מוניטין
    0
    Sugarzaza

    Sugarzaza זכר בטא

    Sugarzaza
    הצטרף:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,544
    לייקים:
    12
    אתה מעדיף גוף קטן יותר, שהידיים ייראו לידו יותר גדולות? בבקשה, תהנה מהאשלייה
     
  4. 3,519 נק' מוניטין
    0
    OverPower

    OverPower משתמש קבוע

    OverPower
    הצטרף:
    ‏13/9/08
    הודעות:
    1,633
    לייקים:
    13
    BODYBUILDING 4 EVER!!!
    :wub::wub::wub:
     
  5. 3,519 נק' מוניטין
    0
    OverPower

    OverPower משתמש קבוע

    OverPower
    הצטרף:
    ‏13/9/08
    הודעות:
    1,633
    לייקים:
    13
    בסדר בסדר רק שאלתי למה להתנפל :X

    אגב, אני לחלוטין מסכים איתכם.
     
  6. 1,539 נק' מוניטין
    0
    Dark Muse

    Dark Muse משתמש כבוד משתמש כבוד

    Dark Muse
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    1,274
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    אני אפצח לכם את הסוד.

    • רוב המתאמנים בחדר כושר, מתחילים להתאמן והם ינסו תמיד לעלות במשקלים מאימון לאימון.

    • רוב המתאמנים יורידו ממספר החזרות ( מספר חזרות זה חלק מהנפח, משה, תחזור על המחברת), ברגע שהמשקלים (עצימות) יעלו. הם בד"כ לא יוסיפו סטים מיד שזה קורה.

    • רוב המתאמנים ינסו לשבור שיאים חדשים וינסו לשבור אותם שוב. הם יגיעו לכשל וימשיכו לנסות לשבור שיאים. אלו שיש להם יכולת טובה להתאושש והם אוכלים מספיק, גם יצליחו להתקדם הכי הרבה ויגיעו למשקלים מאוד מכובדים לטווח חזרות גבוה. אלו שמלקקים עלי חסה בצהריים, יקבלו את הפציעות.

    • כל מפתח גוף רציני, לא יוותר על סקוואט ודדליפט, אפילו אם זה רומני\סטיף. הוא פשוט לא יעשה את זה ל-3 חזרות וישבור 200 קילו, אלא יעשה את זה ל 6-8 חזרות וינסה להתקדם לאותו טווח זה, וזה בגלל ש:

    • היפרטרופיה היא לא בהכרח נגזרת של כוח.

    נ.ב

    משה אתה ליצן שלא יודע להתווכח. ברגע שקצת נמאס לך\לא יכלת לעמוד בויכוח, ישר התחלת באד הומינם מכוער כנגד מישהו שלא משתתף בדיון במטרה לעצבן אותי וללעוג לו. לצערך, אותו אדם באמת יותר שרירי ממך ויותר חזק ממך, ואתה יכול לצחוק כמה שאתה רוצה כי זאת עובדה. מאחר ואתה מאמין שלא הכל גנטיקה, כנראה שמשהו שאתה עושה לא נכון? בע.
    בכל מקרה שיהיה, לא אתפלא אם תמחק את הערה הזו. דווקא ממך צפיתי לא להדרדר לרמה העלובה הזאת בגלל ויכוח כל כך מטומטם שבסופו של דבר שנינו מסכימים עליו.

    נ.ב
    אם אתה לא יודע איך מישהו מתאמן, אל תגיד שהוא מפחד להרים משקלים. כן, אני לא רוצה להסתכן בכשל בסקוואט בלי כלוב, אני יודע מתי זה יותר מדי וככה כל מתאמן צריך להרגיש זאת. אם יש את האפשרות למקסימום בטחון אז הולכים עד הסוף. מאחורי מסך המחשב אתה בטח לא יכול לשפוט אף אחד (אם כי אתה צודק בקשר לתזונה ושינה, במיוחד שאני צריך להשאר להתווכח איתך עד 3 בבוקר ולקום ב 7 :P:.
     
  7. 62,096 נק' מוניטין
    0
    coldfire

    coldfire מושעה משתמש כבוד

    coldfire
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏2/11/08
    הודעות:
    19,371
    לייקים:
    6,892
    מין:
    זכר
    אז הוא ינסה להתקדם רק בשביל האגו נכון?


    לא הבנתי איזה סוד פיצחת פה.
     
  8. 1,539 נק' מוניטין
    0
    Dark Muse

    Dark Muse משתמש כבוד משתמש כבוד

    Dark Muse
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    1,274
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    מה הקשר בין מחט לתחת? הוא ינסה להתקדם בטווח החזרות שלו. הוא לא הצליח הוא ינסה שוב ושוב ושוב. זה מה שהם עושים, אני ככה מכיר את זה מהנסיון שלי (לא על עצמי).
    אין כזה הבדל בין 5X5 ל 4X6 למשל.

    זה הסוד למה אנשים שלא עושים SS יכולים להיות חזקים וגדולים. יעיל יותר זה כנראה שלא, אבל אפשרי זה כן.
    מעבר לכך, אני די בבטחון חושב שהם יהיו בעלי מסת שריר גדולה יותר בגלל העבודה על כל מרכיבי ההיפרטרופיה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/8/09
  9. 20,976 נק' מוניטין
    0
    asdasd

    asdasd משתמש פעיל

    asdasd
    הצטרף:
    ‏30/9/08
    הודעות:
    893
    לייקים:
    2
    אלכס התכוון שאם היפרטרופיה היא לא נגזרת של כוח, אז למה שמפתח גוף ינסה להתקדם במשקלי העבודה?
     
  10. 1,539 נק' מוניטין
    0
    Dark Muse

    Dark Muse משתמש כבוד משתמש כבוד

    Dark Muse
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    1,274
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    זה לא רק משקלי עבודה הכוונה...
    סליחה אם הובן אחרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/8/09
  11. 67,970 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,646
    לייקים:
    9,911
    מין:
    זכר
    עוד אני צריך לחזור למחברת? מצחיק עד כדי בכי.
    אני לא ארד כאן לפסים אישיים כי אני עדיין מכבד אותך, אבל בוא נגיד אני לא אשווה למי הזין יותר גדול (אם כי אני יודע ששלי) ועל כך שלא נפגשתי וראיתי אותך בחיים אין לך מה לקבוע.
    בנוסף חבר שלך לא מבין מה הוא עושה בתור מדריך וחבל שהוא מטעה מתאמנים אפילו אנטומיה בסיסית אין לו מושג והוא מתלהב כאילו הוא כן ויוצא טיפש פעם אחר פעם, אין לי שום דבר לא אליך ולא אליו אני רק אומר שתפסיקו לזיין את המוח בדברים שאתם לא מבינים בהם.
     
  12. 9,634 נק' מוניטין
    0
    subzero1122

    subzero1122 משתמש משקיע

    subzero1122
    הצטרף:
    ‏10/10/08
    הודעות:
    2,421
    לייקים:
    7

    זאת בערך הדעה של רוב האנשים פה.
     
  13. 1,538 נק' מוניטין
    0
    tomerA

    tomerA משתמש משקיע

    tomerA
    הצטרף:
    ‏13/9/08
    הודעות:
    2,559
    לייקים:
    38
    לא היית יכול לענות תגובה נורמאלית אה?
    אולי תתקדם 3 פעמים בשבוע אבל תתקע יותר מהר, אם תתקדם פעמיים בשבוע תוכל להתקדם לתקופה יותר ארוכה ובסופו של דבר להגיע למשקלים יותר גבוהים אם היית עושה 3 פעמים בשבוע.

    אני יודע שמה אמרתי היה קיצוני, זה היה הרעיון. לפי דעתי התוכנית של seth able יכולה להיות מאד טובה. אני חושב שהבעיה בתוכנית של עלייה פרוגרסבית של RM1 כול אימון היא שהנפח לא מספיק. אבל אם עושים לדוגמא 2X1 זה יכול להיות טוב מאד. המתאמן המתחיל יעבוד בRM1 שהוא עובד בטכניקה טובה גם אם זה לא הRM1 האמיתי שלו. ודווקא בגלל זה הוא יכול להעלות 3 פעמים בשבוע עד שהוא נתקע ועובר ל2 עם אימון התאוששות. (אולי אני אנסה את זה כשיהיה לי ממש משעמם בחיים)
     
  14. 1,539 נק' מוניטין
    0
    Dark Muse

    Dark Muse משתמש כבוד משתמש כבוד

    Dark Muse
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    1,274
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    אם היית מכבד אותי, לא היית מנסה להקניט אותי על ידי השמצה של בן אדם שלא מתקשר בכלל לנושא הדיון הזה ולא שותף בו, אלא היית מתדיין כמו גבר אמיתי ולא כמו דוגמת זה שהגיב אחריך, והעובדה שזה בא ממך עושה את זה עוד יותר רע, כי דווקא ממך לא צפיתי. גם כל הצחוקיאדה הזאת שאתה מנסה לשדר על גבי כתב לא ממש מרשימה, היא רק מורידה מערכך וחבל.

    אני לא קראתי לך ליצן, פחדן, חסר נסיון שמן ולא לכלכתי על חברים שלך שלא יודעים את ההבדל בין קירוב אופקי לכפיפת כתף ופשיטת מרפק, שהצגת מחקרים בעד הטענות שלך. אבל עזוב אל תגיב, פשוט תחשוב על זה קצת.
     
  15. 62,096 נק' מוניטין
    0
    coldfire

    coldfire מושעה משתמש כבוד

    coldfire
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏2/11/08
    הודעות:
    19,371
    לייקים:
    6,892
    מין:
    זכר
    אף אחד לא מתווכח על זה שאפשרי להתקדם בתוכניות אחרות. אתה בעצמך אמרת כרגע שזה לא יהיה יותר יעיל.

    מה הם כל מרכיבי ההיפרטרופיה?
     
  16. 67,970 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,646
    לייקים:
    9,911
    מין:
    זכר
    אני אמרתי עליך פעם משהו? מה שהיה לומר לך אמרתי לך באופן פרטי ולא רשמתי שום דבר עליך אי פעם על גבי דפי הפורום חוץ מעכשיו כי אתה שוב מתחיל לזיין את המוח ופותח את זה שוב.
    ואני לא מלכלכך על מה שאין בו ליכלוך, בן אדם טיפש צריך לדעת שהוא טיפש (ואני לא מדבר עליך אלא על חבר שלך שכל היום בוכה שפה מעליבים אותו ובצדק 100%), ומה שיש לומר עליו אמרו עליו כאן בלי סוף כולל אני, אין לי משהו אישי אליו אבל ההתלהבות שלו והחוסר ידע שלו פשוט גורמות לתגובות שיש עליו וקצת להוריד פרופיל לא יזיק כשאתה לא מבין משהו, עדיף לשתוק מאשר לדבר ולצאת טיפש (מה שהוא עושה לעיתים תכופות).
    סגרנו כאן את הדיון על הנושא הזה.
     
  17. 30,685 נק' מוניטין
    1
    Seth Able

    Seth Able משתמש משקיע משתמש כבוד

    Seth Able
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏22/9/08
    הודעות:
    4,116
    לייקים:
    117
    מין:
    זכר
    אני לא נגד אימון עם סינגלים (בלבד), להיפך, אני חושב שבסיטואציות מסויימות זה יכול לעבוד לא רע
    [*] אבל למתחילים זה בעייתי, מיוחד כשמדברים על עבודה בRM1 ולא על סינגלים קלים יותר.

    זה גם לדעתי לא שווה את הסיכונים (אפילו אם זה היה עובד טוב) וגם יעבוד פחות טוב מצורות אחרות - גם המתחיל צריך באופן יחסי הרבה תרגול איכותי בתנועה, גם ענייני הווליום הדרוש וההתאוששות שדיברנו עליהם וגם העניין שהיות והוא לא יודע ממש לייצר RM1 אמיתי, העצימות לא תהיה באמת 100% (שלזה יש גם צד חיובי כמובן) ובעצם, אם לייצר מאמץ של 85 או 90 אמיתיים פחות או יותר המתחיל כן יכול (יותר פשוט) אז למה לא שלא פשוט נעבוד בטווח חזרות שיותר מתאים ליכולת הזאת וגם ניצור את התגובות הרצויות לאימון (גם כוח, גם מסה וכו').

    הפתרון שאתה מציע לגבי הוספת הנפח הוא בכיוון הנכון, אבל סביר להניח שלא יספיק. 2 חזרות פעמיים בשבוע זה מעט, מעט מאוד. אין לי איך להוכיח את זה מחקרית, אבל ממה שקראתי על מה שבפועל עובד, משהו כזה יכול להספיק אם עושים אותו בתדירות מאוד גבוהה (בולגרית) וזה בטח שלא מתאים למתאמן מתחיל (או יותר מתקדם בלי איזשהו סייקלינג של המשקלים ואולי גם סייקלים אחרים :79nb:).

    אפשר כמובן להוסיף עוד חזרות ולעשות כמה סינגלים באימון - בוא נסתכל על זה ככה רגע - אם בSS עושים 15 חזרות באימון, מחולקות ל3 סטים של 5, אז בוא נגיד שבגלל המשקל הגדול יותר ובגלל העצימות הגבוהה יותר אנחנו מוכנים להסתפק ב10 סינגלים באימון, בסדר?
    הבעיה היא שכמובן אי אפשר לעשות 10 פעמים את הRM1 באותו אימון (גם לא 3, למישהו מאומן מעבר לרמה מינימלית) אז אנחנו נאלץ להוריד קצת במשקל, נניח ל90-95 אחוז. השאלה עכשיו היא שאם בעצם מדובר במשקל שהוא פלוס מינוס משהו שאפשר לעשות איתו 3*3 ברבע שעה או עשרים דקות ולסגור עניין, אנחנו בעצם מרווחים משהו מכל עניין הסינגלים? אולי כן ואולי לא, אבל זה בטח לא פתרון קסם למשהו.




    [*] - מדברים שיצא לי לראות שעבדו לאנשים, עבודה בסינגלים נתנה תוצאות טובות במיוחד (כשהמטרה היתה שיפור הRM1) ב2 תרגילים (אני מדבר פה רק בהקשר של תרגילי כוח קלאסיים) בדדליפט ובOHP. לא מפתיע בכלל, אם חושבים מה משותף לשני התרגילים. צורת העבודה היתה כזאת פחות או יותר:

    מתחילים ממספר כלשהו של סינגלים (נניח 5) באחוז מסויים מהRM1 (אזור 90 בד"כ) ותוך כדי שמירה על זמני מנוחה קבועים בין הכניסות מוסיפים כל אימון עוד חזרה, עד שמגיעים למטרה שקבענו לעצמנו (נניח 12) ואז או שעושים בדיקה חדשה לRM1 ומתחילים שוב עפ"י אותו האחוז ממקודם או שפשוט מוסיפים קצת משקל, יורדים שוב למספר ההתחלתי של הסיגנלים ומתחילים את הסיבוב מחדש. לא ראיתי אף אחד שעבד לפי סכמה כזאת יותר מפעמיים בשבוע, אני חושב שבד"כ היו עושים 2 ימים של לחיצות בשבוע, נניח בנץ' בפורמט רגיל (כלומר לחזרות) ועוד יום כזה בשביל הOHP. בכל מקרה, ברור שאין פה התקדמות מאימון לאימון ושמתחילים יוכלו להפיק תוצאות טובות ומהירות יותר עם משהו אחר ואני גם לא בטוח שזה בהכרח יעבוד טוב יותר מעבודה רגילה לחזרות למישהו יותר מתקדם, אבל זה יכול להיות שינוי מרענן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/8/09
  18. 3,398 נק' מוניטין
    0
    tal_s

    tal_s משתמש פעיל

    tal_s
    הצטרף:
    ‏27/9/08
    הודעות:
    964
    לייקים:
    1
    יש לי שאלה לגבי SS,
    בתכנית המקורית אין עבודה על הגב בשום מובן חוץ מהזוקפי גב בהנחה והמתאמן עולה במשך התכנית 15-20 קילו ויעבור לתכנית שמשלבת חתירות ומשיכות, קיים מצב שיהיה פער גדול בין ההרמות (דדליפט,סקאווט,בנ'ץ ובנט אובר ראוז) שאולי אף הטבתה בחוסר פרופורציה ויזואלי או אף בסיכון בלחיצה מיפעת ההפרש הגדול בכוח בין החזה לגב
    בבקשה תגובות רציניות ועם הסבר מפורט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/8/09
  19. 38,506 נק' מוניטין
    0
    Deus ex machina

    Deus ex machina משתמש משקיע משתמש כבוד

    Deus ex machina
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/8/08
    הודעות:
    6,236
    לייקים:
    8
    עושים בתוכנית גם מתח חוץ מהמשיכות .
     
  20. 67,970 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,646
    לייקים:
    9,911
    מין:
    זכר
    בתאחלס רוב האנשים במקום פאוור קלין עושים מתח/בנט אוור (מתח יותר פופולארי) וכאן יש לך עבודה הגב, אתה מעמיס משקל על עצמך ועולה עם הזמן.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...