סרטון לפעמים אני מתקשה להבין משקולנים

הנושא בפורום 'Powerlifting/Weightlifting' פורסם ע"י Vibryll, ‏24/6/14.

טוען...
  1. 16,981 נק' מוניטין
    0
    Vibryll

    Vibryll ה-ויבריל משתמש כבוד

    Vibryll
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏24/6/09
    הודעות:
    4,254
    לייקים:
    1,629
    מין:
    זכר
    בן 47, 130 קילו על המוט, סקוואט ברגליים צמודות, 20 חזרות.
    לא ברור למה הוא עושה את זה...

     
  2. 5,079 נק' מוניטין
    0
    ziv_r

    ziv_r משתמש פעיל משתמש כבוד

    ziv_r
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/4/12
    הודעות:
    1,208
    לייקים:
    1,063
    מין:
    זכר
    כנראה יש משהו. אתמול בדיוק ראיתי את הוידאו הבא, 15 חזרות עם 200Kg ורגלים צמודות.

     
  3. 1,904 נק' מוניטין
    0
    Veemon

    Veemon משתמש פעיל

    Veemon
    הצטרף:
    ‏3/5/12
    הודעות:
    1,195
    לייקים:
    175
    מין:
    זכר
    קארן אמר שהוא עשה את ה15*200 עם רגליים מאוד צמודות כשהוא היה פצוע, הוא אמר שהתרגיל טוב לחיזוק מפרק הברך , וכשהפציעה עברה הוא הפסיק לעשות סקוואט עם רגליים ככ צמודות.
     
  4. 11,178 נק' מוניטין
    0
    Crossfiter

    Crossfiter מושעה משתמש כבוד

    Crossfiter
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/6/13
    הודעות:
    5,962
    לייקים:
    3,733
    מין:
    זכר
    לדעתי יש פה גם עניין של גמישות מסויימת בטווחי תנועה שונים וגם (פה זאת רק השערה שלי) כנראה שזה תרגיל עזר למשיכות קלין
     
  5. 24,682 נק' מוניטין
    0
    the Raccoon

    the Raccoon משתמש קבוע

    the Raccoon
    הצטרף:
    ‏10/9/12
    הודעות:
    4,819
    לייקים:
    3,801
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ג'אמפ בנייני האומה ירושלים
    איזה מדהים לראות את זה קיבינימט
     
    nlr666, Vosegus ו-gal313 אוהבים את זה.
  6. 11,273 נק' מוניטין
    1
    SmokingSnake

    SmokingSnake משתמש קבוע משתמש כבוד

    SmokingSnake
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏22/8/11
    הודעות:
    4,119
    לייקים:
    2,195
    מין:
    זכר
    בגדול יש כאן ביטול של המקרבים, ההאמסטרינג(מקוצר מהאגן) והמפשעה ושימוש יתר בקאוודס ובגלוטאוס(כמו פרונט כמעט)
    בנוסף כדי להצליח להגיע לעומק תקין צריך גמישות בירך ובקרסול והמון מתאמנים לא יצליחו בכלל לבצע את התרגיל

    נ.ב
    הוריאציה למעלה(סרטון ראשון לא שני) לא הגיונית לי(פיסוק יותר מדי צמוד ולכן הטווח גם קצר מדי ויש יותר מדי מומנט על הברך כשהיא נזרקת קדימה/אין איזון מהגלוטאוס)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/14
  7. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    אני לא רואה סיבה לבצע את התרגיל
    כמו שכבר נכתב, העומק מוגבל, והברכיים ממש לא אוהבות את זה
    כשאין כפיפת אגן = ההאמסטרינגס לא נמתחים = הברך לא במצב מאוזן = סיכויי פציעה עולים

    מי שמעוניין יכול לקרוא כאן: https://www.lbs.co.il/threads/46547/#post-586549



    תודה על השיתוף :)
     
    the Raccoon אוהב/ת את זה.
  8. 5,833 נק' מוניטין
    0
    Vosegus

    Vosegus משתמש קבוע

    Vosegus
    הצטרף:
    ‏1/7/11
    הודעות:
    3,382
    לייקים:
    2,111
    אז..למה עושים את זה?
     
  9. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    לא יודע,
    בעיניי זו טעות.

    אשמח לשמוע טיעונים לטובת התרגיל. לא שמעתי כאלה.
     
  10. 11,273 נק' מוניטין
    1
    SmokingSnake

    SmokingSnake משתמש קבוע משתמש כבוד

    SmokingSnake
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏22/8/11
    הודעות:
    4,119
    לייקים:
    2,195
    מין:
    זכר
    כל עוד התרגיל מבוצע נכון אין איתו בעיה
    בריאותית:
    מאותה סיבה שהשרירים עובדים כמו שהם עובדים כל מי שיש לו בעיה כמו hip osteoarthritis, או בעיה בראש הפמורלי(לרבות צביטות בfemur-acetabulum או בעיות אחרות) יעמוד בפיסוק מאוד צר כדי להגיע לעומק תקין בלי כאב
    יתרונות אימון:
    WL תחרותי, שלא רוצה לשרוף את עצמו עם FS ועדיין להתמקד בprime movers של הFS יכול לעבוד בדיוק ככה(כמו בסרטון השני ולא הראשון שלא נראה כמו כלום)
    היתרון המכאני שמתאמן ברמה כזו רכש(שכבת שריר בירך) תעזור לו לבצע את התרגיל בצורה בטוחה כשלמתאמן מתחיל הוא יהיה מסוכן(ומיותר)
    לדוג': היכולת לעבוד עם ברכיים קדימה ועם רוטציה לטרלית נמוכה אפשרית כי יש וסטוס מדיאליס מנגד שיגן על המפרק כשהוא תחת כוחות הגזירה הגבוהים.
    העובדה שיש כ"כ הרבה חזרות מחזקת את העובדה שמדובר בתרגיל עזר עם משקל די נמוך יחסית לRM1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/14
    Crossfiter אוהב/ת את זה.
  11. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    בריאותית, התרגיל לא מאוזן על הברך ומגדיל סיכויי פציעה.
    מי שיש לו בעיות ספציפיות זה נושא אחר, ויש דרכים יותר טובות לבצע סקוואט עם בעיות כאלה ואחרות.

    כל הטענות תקפות גם לפשיטת ברך במכונה, שגם היא מפעילה את מסת השריר המאוד ספציפית לWL. מי שלא רוצה לשרוף את עצמו בFS, יכול לבצע את הFS בעצימות \ נפח נמוכים יותר.
    איך הוסטוס מדיאליס מגן על מפרק הברך, כאשר הבעייה היא בכלל מהצד השני? (האמסטרינגס לא מתוחים).
    להגן על המפרק מכוח גזירה מדיאלי \ לטרלי זה נושא אחר. חוסר האיזון (קדימה-אחורה) עדיין קיים כל עוד ההאמסטרינגס אינם מתוחים.

    אני עדיין לא רואה סיבה טובה לבצע.
     
  12. 11,273 נק' מוניטין
    0
    SmokingSnake

    SmokingSnake משתמש קבוע משתמש כבוד

    SmokingSnake
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏22/8/11
    הודעות:
    4,119
    לייקים:
    2,195
    מין:
    זכר
    אין שום בעיה לעבוד בצורה תקינה בעמידה צרה וסיבוב לטראלי קטן(הרי הרגליים פה לא ישרות לגמרי) לא יהרוג אף אחד
    כדי לא להגרר לדיון פינג פונג בלתי נגמר, דוג' ממאמני SS(מאט ריינולדס) ומתאמנים אצל ריפ שעובדים דומה מאוד:
    startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=26065&s=54e7d7ec86f8670e2c7fac783cadab0e

    אין קשר בין פשיטות ברך לבין FS חוץ מהעובדה שה4 ראשי מתכווץ
    וסטוס מידיאלי= מה שבולם את כוחות הגזירה המידיאליים(זה גם מה שרשמתי ולא טענתי אחרת).

    חוסר איזון- אנחנו דנים בחלק הזה על מתאמן WL, כזה שעושה 2 תנועות שכבר בחימום שלהן מערבות כוחות גזירה פי כמה וכמה יותר גבוהים.
    -> אם יש לך משאית Caterpillar 797 שיכולה לסחוב 400 טון של חצץ אין לך מה לדאוג ממסמרים בכביש, אם יש לך פיג'ו 106 אתה תפנצ'ר את הגלגל.
     
  13. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    שים לב מה כתבתי:
    יש אנשים עם בעיות ספציפיות שצריכים התייחסות מיוחדת, אבל זה לא כלל הוייטליפטרים. או האנשים.
    צריכים לקרות דברים מאוד מיוחדים על מנת שמישהו באמת יאלץ לבצע סקוואט בצורה הזו. זה אחוז מאוד, מאוד קטן מהאוכלוסייה. וגם אז, הוא יאלץ להוציא ברכיים החוצה, על מנת להשיג עומק תקין. מבלי לראות את מאט ריינולדס שופף, אני יכול להגיד לך שהוא כן שובר מקביל. ניחוש מאוד מושכל.

    אז מה שאתה אומר זה שבגלל שאתה תשים משקל נמוך, התרגיל בסדר? או שבגלל שיש אנשים עם גנטיקה וכוח מאוד טובים ולא יפצעו מהרבה דברים לא טובים, אז התרגיל בסדר?
    אז גם רבע סקוואט זה מעולה. גם הוא, אגב, מאמן את אותה קבוצת שרירים.



    אני טוען שהתרגיל לא מאוזן על הברך, ומגדיל סיכויי פציעה. הטענה שיש אנשים ספציפיים שאולי לא יפצעו מזה, לא הופכת את התרגיל ל"בריא" (כן, לשפוף 200 קילו לחזרות בקלילות \ להיות WL ברמה בינלאומית, זה לא הכלל).
     
  14. 11,273 נק' מוניטין
    0
    SmokingSnake

    SmokingSnake משתמש קבוע משתמש כבוד

    SmokingSnake
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏22/8/11
    הודעות:
    4,119
    לייקים:
    2,195
    מין:
    זכר
     
  15. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    אחלה, רק שכחת שציטטת אותי. ככה שאם התגובה עם הסיבות המיוחדות הייתה מופנית אלי, אני לא מבין מה הקשר.
    מה שכתבתי דיבר על האנשים בסרטונים, או יותר מדוייק על WL בכללי.


    הזכרתי אותו כי גם רבע סקוואט עובד על אותה קבוצת שרירים, שזו למעשה הסיבה היחידה שציינת שבגללה WL צריך לבצע אותו. אה וכי יש אנשים מאוד ספציפיים של יפצעו ממנו.
    אני באופן אישי לא רואה שום סיבה להוסיף תרגיל עם פוטנציאל פציעה גבוה לשום ספורטאי, אלא אם זה משהו הכרחי (למשל FS לWL זה הכרחי). ואם המטרה היא לא להשרף בFS, אז אפשר לבצע בעצימות \ נפח נמוכים יותר.
    נכון שזה מגניב לראות אנשים מאוד חזקים עושים אותו עם משקלים גבוהים, אבל זה לא הופך אותו לתרגיל טוב, משום בחינה - בריאותית ואימונית. זה שהוא עובד על אותה קבוצת שרירים זה נכון גם לגביי פשיטת ברך וגם לגביי רבע סקוואט ועל כל תרגיל שבו מבוצעת פשיטת ברך. ועדיין לא כולם תרגילים טובים.


    אגב, לרקורד, מאט ריינולדס לא מסקביט ככה. אבל זה בכל מקרה לא היה רלוונטי מלכתחילה.
     
  16. 19,024 נק' מוניטין
    0
    MikeRozner

    MikeRozner מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    MikeRozner
    מנהל
    הצטרף:
    ‏2/10/13
    הודעות:
    3,351
    לייקים:
    3,420
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Iron Core
    כשהייתה לי מתיחה במקרבים זו הייתה הדרך היחידה שלי לעשות סקווט בטווח מלא.
    בוצע ברוחב דומה עם הרבה יותר V בלית ברירה ולכל היותר עד שלושת עם 170 קילו.
    זה היה מתסכל מאוד אבל עקף את הבעיה...
     
    SmokingSnake אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...