ייעוץ תרומת קרוספיט ליום סיירות ולגיבוש

הנושא בפורום 'קרוספיט/Crossfit' פורסם ע"י עמית17, ‏17/6/14.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    עמית17

    עמית17 משתמש מתחיל

    עמית17
    הצטרף:
    ‏17/6/14
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    שלום, שמי עמית בן 17. יום הסיירות שלי יתקיים בעוד כשישה חודשים ורציתי לדעת האם אימוני הקרוספיט יכינו אותי כמו שצריך.
    האם אני צריך לתת דגש מסוים על כוח ולעבוד בנפרד על סיבולת לב ריאה וריצות או לעבוד לפי הפרוטוקולים של ה box שאני אלך אליו.
    כמו כן רציתי לדעת מה התרומה הממשית של האלמנטים השונים של קרוספיט להצלחה ביום סיירות, לדוגמא במה כוח עוזר בצורה ספציפית, במה המטכונים השונים עוזרים בצורה ספציפית וכך הלאה.
    האם לא מסוכן לעבוד בתחילה בעבודה עצימה כל כך הנדרשת במטכונים השונים, עדיף לבנות תחילה בסיס מסוים של כוח בלבד ורק אז לעבוד במטכונים שונים?
    סליחה על בזבוז הזמן :)
    בתודה מראש,עמית.
    @Crossfiter
    @Crossfiter
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/6/14
  2. 11,153 נק' מוניטין
    0
    Crossfiter

    Crossfiter משתמש משקיע משתמש כבוד

    Crossfiter
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/6/13
    הודעות:
    5,953
    לייקים:
    3,711
    מין:
    זכר
    שלום עמית. קרוספיט בכללי לא יעזור לך ספציפית ליום סיירות- אבל הוא כן ישפר אותך גם מבחינת כוח גם מבחינת קונדישנינג וגם מבחינה מנטלית.
    רצו לשלב את אימוני הקרוספיט (או הכוח) + אימונים ספציפים ליום הסיירות.
    אני חושב שכמעט בכל בוקס היום יש מאמן שהוא גם היה חייל לוחם ויודע לאמן ספציפית "כושר קרבי". אני יודע שברעננה מתמחים בזה (אולי גם בפ"ת לא בטוח) גם אצלנו יש מאמן אחד שעובד במשרד הביטחון ויודע לאמן לוחמים וכו'...
     
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    עמית17

    עמית17 משתמש מתחיל

    עמית17
    הצטרף:
    ‏17/6/14
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    תודה רבה על התגובה המאוד מהירה.
    לפי מה שאני הבנתי ממקומות אחרים ומאנשים מסוימים שצריך קודם כל לבנות בסיס טוב של כוח ורק אחר כך לעבוד על כל האלמנטים האחרים. אך האם חוסר פעילות אירובית במשך שלשה חודשים והעלאת משקל בצורה דרסטית לא תפגע ביכולות האירוביות בצורה קיצונית מדי?
    או שעדיף לעבוד במקביל על כוח/קרוספיט ועל אימוני הריצות?
    אימונים ספציפיים ליום סיירות אמורים להכיל בעיקרון ריצות, וסיבולת שריר כדוגמת מתח, מקבילים ושכיבות סמיכה,לא?
    @Crossfiter
     
  4. 11,153 נק' מוניטין
    0
    Crossfiter

    Crossfiter משתמש משקיע משתמש כבוד

    Crossfiter
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/6/13
    הודעות:
    5,953
    לייקים:
    3,711
    מין:
    זכר
    ברור שתפגע, שתגיע לבוקס תגיד למאמן שאתה נרשם כדי להגיע ליום הסיירות מוכן, הוא יעזור לך.
    אין לך כרגע הרבה זמן להתחיל לבנות בסיס של כוח ולוותר על הקונדישנינג בשביל להתקדם בכוח, אולי אתה יכול לעשות ככה 3 חודשים SS (תוכנית כוח למתחילים) ואז עוד 3 חודשים להתחיל להכנס לכושר. זאת גם דרך יחסית טובה.
     
  5. 0 נק' מוניטין
    0
    עמית17

    עמית17 משתמש מתחיל

    עמית17
    הצטרף:
    ‏17/6/14
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    אני מפחד מהעניין של הss מיכוון שאני אעלה בתכנית בנוסף למסת השריר הגדולה, גם כמות נכבדת של שומן, ולא אעסוק בכל פעילות אירובית בשלשת החודשים האלה מיכוון שההתאוששות שלי תיפגע. לאחר החודשים האלה אני אוכל בכלל לרוץ ושלשה חודשים נוספים יספיקו על מנת להביא אותי למצב מספיק טוב מבחינת סיבולת לב ריאה?
    @Crossfiter
     
  6. 11,153 נק' מוניטין
    0
    Crossfiter

    Crossfiter משתמש משקיע משתמש כבוד

    Crossfiter
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/6/13
    הודעות:
    5,953
    לייקים:
    3,711
    מין:
    זכר
    כן , שלשה חודשים מספיקים די ויותר בשביל להכנס לכושר קרבי. במיוחד אם כרגע הנקודה החזקה שלך היא כושר והחלשה שלך היא כוח.
     
  7. 0 נק' מוניטין
    0
    עמית17

    עמית17 משתמש מתחיל

    עמית17
    הצטרף:
    ‏17/6/14
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    בנוגע למאמנים האלה שציינת קודם, הם מאמנים רק במסגרת הבוקס שלהם או גם באופן פרטי? הם יכולים לתת חוות דעת עצמאית, ניתן לדבר איתם בואפן פרטי?
    @Crossfiter
     
  8. 11,153 נק' מוניטין
    0
    Crossfiter

    Crossfiter משתמש משקיע משתמש כבוד

    Crossfiter
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/6/13
    הודעות:
    5,953
    לייקים:
    3,711
    מין:
    זכר
    חלק ככה חלק ככה. תגיע לבוקס הקרוב לביתך תדבר עם המאמנים תסביר את המטרה שלך, אני בטוח שיעזרו לך ואם אתה לא בטוח תבוא לפה תרשום מה אמרו לך ונגיב לך על זה
     
  9. 3,255 נק' מוניטין
    0
    Aftermath

    Aftermath משתמש פעיל

    Aftermath
    הצטרף:
    ‏3/9/10
    הודעות:
    1,536
    לייקים:
    743
    אני מאוד מאוד מאוד ממליץ לך לשכוח מכל מה שהוא לא קבוצת כושר קרבי אם אתה באמת רוצה לשפר את הסיכויים שלך להצליח ביום סיירות, בגיבושי ההמשך ובמסלול.
     
  10. 18,833 נק' מוניטין
    0
    MikeRozner

    MikeRozner מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    MikeRozner
    מנהל
    הצטרף:
    ‏2/10/13
    הודעות:
    3,226
    לייקים:
    3,331
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Iron Core
    אני מאוד ממליץ לך לא להמליץ כאלה המלצות.
    ראית פעם קבוצת "כושר קרבי" מתאמנת? ראית פעם קרוספיטרים מתאמנים?
    בעיניים עצומות הייתי בוחר בקרוספיט מכוון מטרה ולא בשיט הספק חובבני ספק מסוכן הזה שנקרא "כושר קרבי".
     
    Nircoo ו-leftyland אוהבים את זה.
  11. 5,830 נק' מוניטין
    0
    Creepy horse

    Creepy horse משתמש קבוע

    Creepy horse
    הצטרף:
    ‏3/4/12
    הודעות:
    2,571
    לייקים:
    2,100
    יכול להיות שבאמת קרוספיט יעיל יותר, והאימונים של הקבוצות כושר קרבי לא הכי נכונים.אבל ממה שאני יכול להעיד החברים שלי שכן הלכו לכושר קרבי והתמידו עברו גיבושים וקיבלו סיירות רובם.ככה שאם המטרה היא סיירות התמדה בכושר קרבי בהחלט תכין אותךותביא תוצאות במידה ותשקיע.
     
  12. 18,833 נק' מוניטין
    0
    MikeRozner

    MikeRozner מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    MikeRozner
    מנהל
    הצטרף:
    ‏2/10/13
    הודעות:
    3,226
    לייקים:
    3,331
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Iron Core
    גם החבר'ה שהגיעו אלינו לקרוספיט, אז?
     
  13. 5,830 נק' מוניטין
    0
    Creepy horse

    Creepy horse משתמש קבוע

    Creepy horse
    הצטרף:
    ‏3/4/12
    הודעות:
    2,571
    לייקים:
    2,100
    לא שללתי לחלוטין קרוספיט, אבל בשביל לעבור יום סיירות כושר קרבי הוא הדבר המתאים לפ"י דעתי.
    אלא אם יש לכם הדמיות של ימי סיירות ,ניווטים ביומיום ו3 אימונים בשבוע של מה שיהיה לו בגיבוש. לא מלמדים אותכם בקרוספיט איך להתכונן להרצאה כמו שעושים בגיבוש(נכון?) וכל שבוע בערך בא יוצא יחידה מובחרת מעביר אימון,מספר על השירות וניתן עצות ו"מרעיל" אותכם. החשיפה הקבועה לנושא עם חברים והאווירה בכושר קרבי בהחלט "מרעילה" אנשים לגיוס קרבי ובטח שלסיירת.לזחול בחול ,חפירת בורות וספרינטים בחול עמוק בעלייה הם חלק מהתרגול בכושר קרבי בנוסף להכנה בפן המנטלי שחשוב.
    במידה והיום סיירות היה מאוחר יותר ולא כמה חודשים אז להתאמן במסגרת של קרוספיט ואז מעבר לכושר קרבי כמה חודשים לפני היה נראה לי גם אפשרות נכונה.אך לאור העובדה שיש לו "רק" חצי שנה אז קבוצת כושר קרבי טובה תתאים יותר.
     
    Aftermath ו-rud אוהבים את זה.
  14. 3,255 נק' מוניטין
    0
    Aftermath

    Aftermath משתמש פעיל

    Aftermath
    הצטרף:
    ‏3/9/10
    הודעות:
    1,536
    לייקים:
    743
    כן, ראיתי את שניהם. מסכים איתך שהאימונים של כושר קרבי נראים לא מקצועיים בעליל, ויכול להיות שמבחינת מקצועיות- קבוצות הקרוספיט לוקחות (למרות שהיום אני כבר לא בטוח, אני זוכר איך כושר קרבי היה נראה לפני 5 שנים, היום זה בטח השתנה לטובה), אבל לצערך כבר אז לקבוצות הכושר הקרבי היו תוצאות שאתה פשוט לא יכול להתווכח איתן. הם יודעים בדיוק מה דורשים ממך בגיבושים השונים ובמסלול עצמו, והם יודעים להביא אותך לזה. כמובן שאני לא מדבר בהכללה על כל הקבוצות אלא רק על אלה שאני מכיר.

    מהם אחוזי ההצלחה "שלכם"? מאיזה בסיס אותם חבר'ה התחילו אצלכם? מה הם עברו?
     
  15. 18,833 נק' מוניטין
    0
    MikeRozner

    MikeRozner מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    MikeRozner
    מנהל
    הצטרף:
    ‏2/10/13
    הודעות:
    3,226
    לייקים:
    3,331
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Iron Core
    היום לנו עד היום 5-8 נערים לפני גיוס שמטרתם הייתה יחידות מיוחדות / סיירות. כולם סיימו יום סיירות בין הראשונים והתקבלו להוציא אחד שאין לי מושג מה השתבש איתו.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...