כיצד מנוצל המזון שאנו צורכים - שאלות על המאמר

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י Israel, ‏14/6/14.

טוען...
  1. 92 נק' מוניטין
    0
    Israel

    Israel משתמש מתחיל

    Israel
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    126
    לייקים:
    16
    מין:
    זכר
    אחלה מאמר .....רק לא הבנתי משהו
    מצ״ב ציטוט ולאחר מכן השאלה שלי

    דרך אגב השאלה רק לגבי השתי שורות האחרונות רשמתי את זה למטה אבל גם כאן למי שלא רוצה לקרוא הרבה


    ״הגוף אוגר פחמימות באופן יחסי לצריכת היומית. אדם שלצורך העניין גופו נטול פחמימות עשוי לאגור 300-400 גרם פחמימה כגליקוגן בשריר עם כ-50 גרם פחמימה בכבד וכ-10 גרם גלוקוז בדם. כלומר: סך כולל של 350-450 גרם
    פחמימה.
    נניח שבדיאטה של 2700 קלורית עם 60% פחמימה בתפריט היומי מדובר על 400 גרם פחמימה בצריכה יומית. אבל לכאורה כבר מאוחסנת בגוף של אותו אדם כמות דומה של פחמימות מימים קודמים. מסיבה הזו הגוף מתאים את רמות שריפת הפחמימות. ככל שנצרוך פחמימות כך נשרוף יותר פחמימות (יותר גליקוגן יאוחסן). אכילה מועטה יותר של פחמימה תביא לשריפה מועטה יותר של פחמימה (ורמות נמוכות של גליקוגן).

    קשר זה של אחסון-חימצון מתרחש בשל מגוון סיבות, לרבות רמות משתנות של אינסולין. לכן מתברר כי חימצונה של הפחמימה עומד ביחס הפוך לחימצון השומן. המשמעות היא שבאכילת כמות גדולה יותר של פחמימה מתבצעת שריפה גדולה יותר של פחמימה ופחות חימצון שומן. אכילה מועטה יותר של פחמימה גוררת חימצון מועט יותר של פחמימה ותביא לשריפת כמות גדולה יותר של שומן. עם כל הנאמר כאן, אין להסיק כי דיאטות דלות פחמימה טובות יותר לשריפת שומן, שכן בדיאטות אלה כמות השומן שנצרכות גדולות יותר״


    השאלה שלי לגבי השתי שורות האחרונות
    רשום שאין להסיק כי דיאטות דלות פחמימות טובה יותר לשריפת שומן שכן בדיאטות אלה כמות השומן שנצרכת גדולה יותר !!
    מאיפה הם מסיקים שמישהו עושה דיאטת דלת פחמימות שהוא צורך יותר שומן ??

    חוץ מזה אל תכעסו שהעלתי נושא ישן ,לא רציתי לפתוח סתם נושא חדש בשביל שאלה כזו קטנה
    .
     
  2. 11,595 נק' מוניטין
    0
    hanan

    hanan משתמש משקיע משתמש כבוד

    hanan
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏9/3/12
    הודעות:
    7,540
    לייקים:
    4,129
    מין:
    זכר
    שאלה, במאמר כתוב:
    ככל שנצרוך פחמימות כך נשרוף יותר פחמימות (יותר גליקוגן יאוחסן). אכילה מועטה יותר של פחמימה תביא לשריפה מועטה יותר של פחמימה (ורמות נמוכות של גליקוגן).
    מה לדעתך ההמלצה מבחינת תזונה עבור אלה שעוסקים בספורט סבולת?
    מצד אחד אנחנו רוצים מאגרי גליקוגן מלאים, מצד שני ספורטאי טוב הוא כזה שמשתמש ביעילות במאגרי השומן.

    מקובל לאכול כ 60% מהקלוריות מפחמימות בליווי אימונים ארוכים בדופק נמוך יחסית, האם זה הגיוני?
     
  3. 92 נק' מוניטין
    0
    Israel

    Israel משתמש מתחיל

    Israel
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    126
    לייקים:
    16
    מין:
    זכר
    באמת שלא הבנתי ..
    זה מעלה לי עוד ועוד שאלות
     
  4. 5,106 נק' מוניטין
    0
    yogevnn

    yogevnn מנהל ראשי מנהל

    yogevnn
    מנהל
    הצטרף:
    ‏31/10/13
    הודעות:
    7,900
    לייקים:
    2,079
    מין:
    זכר
    בדיאטה דלת פחמימות אתה חייב לצרוך הרבה שומן מהסיבה הפשוטה שאתה צריך קלוריות. אתה לא במסע הרעבה, אלא בחיטוב, זאת אומרת שאתה רוצה לשמור על מסת השריר שלך ולרדת באחוזי השומן. על מנת להגיע לזה צריך לשמור על גרעון קלורי סביר ולא לאכול 200 קלוריות ליום. מאחר והורדת את הפחמימה מהתפריט אתה צריך להוסיף קלוריות. אז אוטומטית השומן עולה
     
  5. 92 נק' מוניטין
    0
    Israel

    Israel משתמש מתחיל

    Israel
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    126
    לייקים:
    16
    מין:
    זכר
    אם מורידים קלוריות למה השומן צריך לעלות
    אם מישהו בחיטוב צורך פחות פחמימות ,לפי מנ שאתם אומרים שהוא במקום זה יצרוך יותר שומנים בשביל להשלים את החסר (הפחמימה)?
     
  6. 1,467 נק' מוניטין
    0
    omerh84

    omerh84 משתמש קבוע

    omerh84
    הצטרף:
    ‏15/8/13
    הודעות:
    1,412
    לייקים:
    486
    מין:
    זכר
    את החסר הקלורי, כמובן.
    לא משנה באיזו תזונה אתה בוחר, בין אם דלת-פחמימה או בין אם "רגילה" - הגירעון הקלורי צריך להיות אותו הדבר +-.

    במידה ואתה על תפריט "רגיל" יש לך נניח 600 קלוריות מחלבון, 600 מפחמימה ו-600 משומן.
    תיקח את אותו הגירעון ותמיר אותו לתפריט דל-פחמימה. מה תקבל? נניח 700 קלוריות מחלבון, 100 קלוריות מפחמימה ושאר הקלוריות הלא הן כ-1000 קלוריות משומן. כמובן שמדובר בסתם מספרים אבל הבנת את התמונה הכללית. את החסר צריך להשלים ממקור כלשהו.
     
  7. 92 נק' מוניטין
    0
    Israel

    Israel משתמש מתחיל

    Israel
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    126
    לייקים:
    16
    מין:
    זכר
    כן אבל למה להשלים את החסר עם שומן נגיד ולא עם חלבון ? או פשוט עם כלום בשביל להיות במאזן קלורי שלילי ???

    מה זה שווה שמורדים פחמימה ובמקומה מכניסים שומן ?
     
  8. 92 נק' מוניטין
    0
    Israel

    Israel משתמש מתחיל

    Israel
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    126
    לייקים:
    16
    מין:
    זכר
    מישהו ?
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...