אחר שאלה , נרשם למכון כושר סוף סוף , חייב לשואל משהו.

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י Ozel55, ‏13/6/14.

טוען...
  1. 324 נק' מוניטין
    0
    Ozel55

    Ozel55 משתמש פעיל

    Ozel55
    הצטרף:
    ‏10/2/14
    הודעות:
    506
    לייקים:
    64
    מין:
    זכר
    היי ,

    אני נרשם למכון כושר , האם אני צריך להתחיל מסה ? אני שוקל 59 על 1.74.

    השאלה שלי היא כזו , מה הערכים שאני אצתרך ? אני רוצה לפתח גוף , ממש להיות גדול.

    השאלה היא על מה לעבוד , איזה תוכנית לדוגמה.

    ומה לאכול ?
     
  2. 1,467 נק' מוניטין
    0
    omerh84

    omerh84 משתמש פעיל

    omerh84
    הצטרף:
    ‏15/8/13
    הודעות:
    1,412
    לייקים:
    486
    מין:
    זכר
  3. 5,457 נק' מוניטין
    0
    oz25

    oz25 משתמש משקיע משתמש כבוד

    oz25
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏15/5/13
    הודעות:
    7,279
    לייקים:
    2,150
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Space חולון
  4. 324 נק' מוניטין
    0
    Ozel55

    Ozel55 משתמש פעיל

    Ozel55
    הצטרף:
    ‏10/2/14
    הודעות:
    506
    לייקים:
    64
    מין:
    זכר
    תגידו להתחיל ישר מסה ? או ? אני שוקל משהו כמו 60 על 1.74.
     
  5. 1,467 נק' מוניטין
    0
    omerh84

    omerh84 משתמש פעיל

    omerh84
    הצטרף:
    ‏15/8/13
    הודעות:
    1,412
    לייקים:
    486
    מין:
    זכר
    כן, מיד!
     
  6. 324 נק' מוניטין
    0
    Ozel55

    Ozel55 משתמש פעיל

    Ozel55
    הצטרף:
    ‏10/2/14
    הודעות:
    506
    לייקים:
    64
    מין:
    זכר
    עוד שאלה , מה מומלץ מסה נקייה או מלוכלכת ?
     
  7. 5,457 נק' מוניטין
    0
    oz25

    oz25 משתמש משקיע משתמש כבוד

    oz25
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏15/5/13
    הודעות:
    7,279
    לייקים:
    2,150
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Space חולון
    העמסת פחמימות
    העמסת פחמימות, או יותר נכון לומר יציאה ממאזן קלורי שלילי לנטרלי או חיובי קל אחת ל X זמן, היא חיונית וחלק בלתי נפרד מכל דיאטה, בין אם היא דלת פחמימות, דלת שומן, דלת חלבון (לא מומלץ), דיאטת כרוב, חסה, שסקים, וכל דבר ביזארי אחר שנתקלתם בו בדרך.
    כאשר מאגרי הגליקוגן (הפחמימה שבשריר וחלקן הקטן בכבד) מתחילים להתרוקן, הגוף צריך להחזיר זאת כדי לשמור על איזון מסויים. האיזון יכול להתבטא בירידה בתפקוד ההורמונאלי של גופכם, הורמונים שבין היתר אחראים על חילוף החומרים, בקרת הרעב, ואפילו מערכת הרבייה. בנוסף, העמסת פחמימות חיונית להתאוששות של הגוף והמשך העצימות באימונים.
    העמסת פחמימות מתפרסת בד"כ בין 24 ל-48 שעות, כאשר בזמן הזה אתם מקציבים לעצמכם תפריט או סגנון מסויים של תזונה. סגנון זה לא פחות חשוב – ואולי אף יותר – מהתהליך שעשיתם כמה ימים או שבועות לפני כן.

    יתרונות:
    1. התאוששות הגוף ומילוי מאגרי הגליקוגן (מאגרי הפחמימה בשריר)
    2. עזרה פסיכולוגית להמשך התהליך – קצת לצאת משיגרה "ולהשתגע", בסה"כ כולנו בני אדם ולכולנו בא לפעמים משהו שלא נמצא "בתפריט" היומיומי שלנו.[​IMG]
    3. איזון הורמונים שונים, וכמו כן עזרה בשיקום מערכת חילוף החומרים.

    העמסה איכותית תהיה עם מינימום צריכת שומן באותו היום, חלבון יכול להיות בין 1.5 ל-2 גרם פר ק"ג משקל, כאשר ניתן לבחור במספר הנמוך יותר בכדי להכניס כמה שיותר פחמימות. כל שאר המכסה הקלורית תהיה מורכבת מפחמימות.
    תיזמון העמסה יבוצע אחת ל 10-14 ימים, תלוי בתפריט החיטוב וכמה הוא קיצוני. במצבים קיצוניים ודיאטות מיוחדות, כמו לדוגמה בדיאטות אשר דלות מאוד פחמימה (בין 0 ל-50 גרם פחמימה/יום), ניתן לעשות העמסה אחת ל 3-7 ימים, אך אני מניח שאם אתם קוראים את המדריך הזה אתם לא בקבוצה הזו (אני גם לא ממליץ להיות, אך זה נושא למאמר אחר).

    העמסת פחמימות תהיה כ 500-1000 קלוריות מעל התחזוקה, אין צורך ביותר מכך, אך מנגד אין הוכחה מדעית לקביעת הגבול. אלו יהיו גם הימים שתוכלו להכניס מזונות שבד"כ לא מופיעים בתפריט היומי, כגון: עוגה או כוס בירה, צ'יפס, בורקס וכדומה. ישנה גישה שנייה שאומרת "תאכל ותהנה" בימים הללו. אנשים מגדירים את היום הזה בתור "יום צ'יט" שבו הם אוכלים מכל הבא ליד. לחלק מהאנשים השיטה של להשתולל פעם בשבוע או שבועיים תעבוד, לחלק השני לא. העמסה "איכותית" בכל מקרה תהיה מקסימום פחמימה, מינימום שומן, וחלבון באזור ה 1.5 גרם לק"ג משקל.
    כמו כן ניתן להזכיר שאין להבהל מכך ש-1-4 ימים לאחר העמסת הפחממות אתם תראו עלייה במשקל וגם תרגישו זאת על עצמכם. המשקל שתעלו יהיה בעיקר נוזלים (אלא אם תאכלו 10,000 קלוריות, ואז סביר להניח שתעלו בשומן).

    נוזלים אלו ירדו לאחר מספר ימים, אם אתם בדיאטה דלה בפחמימות ו/או עושים אירובי, הנוזלים ירדו מהר יותר. פחמימות מורכבות מפחמן ומים ולכן אי אפשר להתחמק מעניין הנוזלים, ואתם תפגשו בעניין הנוזלים גם ברגע שתחזרו לתפריט נטרלי, לאחר שתסיימו את הדיאטה. המאגרים שלכם דיי מדוללים בתהליך החיטוב וכאשר חוזרים ל"נורמה" הכל מתמלא. לכן אם סיימתם את הירידה במשקל שלכם על 70 ק"ג, סביר להניח שאחרי שבוע או שבועיים, תעלו ל 71-74 ק"ג לערך.

    רעיונות למוצרים להעמסת פחממות:
    * קרקרים בצורת חיות
    * גלידה 0%
    * רביולי (בשקיות יש טעמי בטטה, גבינה ועוד)
    * קורונפלקס (לא כריות, עדיפות לשוגי / עוגי / קפטן קראנצ' / קראנצים/ ספיישל K /ברנפלקס, וכל מה שיש לו עד 5-6 גרם שומן ל100 גרם מוצר) או לחלופין שיבולת שועל.
    * בייגלה עד 3% שומן.
    * אורז / פסטה / קוסקוס / תפוח אדמה / קינואה / וכל הפחמימות למיניהן שצריך לבשל עם מים.
    * לחם / פיתה / לחמניה / טורטייה / לאפה / בגט.
    * דבש / פירות יבשים / פירות רגילים (זיכרו שקבוצה זו מכילה פרוקטוז שהינו סוכר הפירות. מאחר שאנו מעוניינים יותר בגלוקוז, לא כדאי לאכול יותר מידי פריטים מהשורה הזו).
     
  8. 324 נק' מוניטין
    0
    Ozel55

    Ozel55 משתמש פעיל

    Ozel55
    הצטרף:
    ‏10/2/14
    הודעות:
    506
    לייקים:
    64
    מין:
    זכר
    תודה על הכל :).

    שבת שלום :).
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...