דיון זריקת הדדליפט במהלך הסט

הנושא בפורום 'Powerlifting/Weightlifting' פורסם ע"י the Raccoon, ‏12/6/14.

טוען...
  1. 24,682 נק' מוניטין
    0
    the Raccoon

    the Raccoon משתמש קבוע

    the Raccoon
    הצטרף:
    ‏10/9/12
    הודעות:
    4,818
    לייקים:
    3,801
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ג'אמפ בנייני האומה ירושלים
    מה הסיבות לא לעשות את זה ?

    אני עברתי להורדה מבוקרת בגלל שבמכון לא הרשו לזרוק, ועכשיו כיוון שאני במכון שאפשר אני בוחן את העניין מחדש
     
  2. 16,274 נק' מוניטין
    7
    TheTzadik

    TheTzadik מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    TheTzadik
    מנהל
    הצטרף:
    ‏15/7/10
    הודעות:
    1,118
    לייקים:
    1,863
    מין:
    זכר
    בעזהי"ת



    מנסיון להבין את צורת העבודה של אנדי בולטון - כפי שראיתי את החימום שלו בדימונה לכל האורך, הגעתי למסקנה שסיכוי לא רע, ויש הגיון בזריקה.

    חימום, לטענתי זו, אינו רק העלאת טמפרטורת הגוף, האצת מחזור הדם, אלאסטיות שרירים וכל מה שאפשר לדחוף להגדרה הזו. חימום פאוורליפטינג, הוא בראש ובראשונה בניית ריכוז וקואורדינציה, לצורך פעולת קצה של היכולות האלה - לכן צריך להתפוצץ מהחזרה הראשונה של החימום. אני רוצה להיכנס למוד הנכון. אני רוצה אקספולסיב, אני רוצה רייג', אני רוצה אגרסיביות, אני רוצה להעיף את המאדר פאקר של המוט הזה לירח.

    השלב האקסצנטרי של הדדליפט, ההחזרה, הוא פעולה עצבית שונה מההתפוצצות. לכן, אני תוהה אם הסיבה לכך שבולטון זרק שם לא מעט את הבאר, הייתה קשורה לרצון להתמקד בדיוק בדיוק בדיוק מה שהוא הולך לעשות בהמשך, ללא הפרעות וקריאות ביניים של חברי כנסת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/6/14
    PowerLifting, rud, Veemon ו-6 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  3. 24,682 נק' מוניטין
    0
    the Raccoon

    the Raccoon משתמש קבוע

    the Raccoon
    הצטרף:
    ‏10/9/12
    הודעות:
    4,818
    לייקים:
    3,801
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ג'אמפ בנייני האומה ירושלים
    הנימוק היחיד ששמעתי היה באגביות בשיחה עם אדטו.
    הוא אמר שלהרפות את המתח השרירי בבת אחת זה לא רעיון טוב,
    מצד שני אני חושב שרוב הליפטרים זורקים
     
  4. 16,274 נק' מוניטין
    0
    TheTzadik

    TheTzadik מנהל פורום Powerlifting/Weightlifting מנהל

    TheTzadik
    מנהל
    הצטרף:
    ‏15/7/10
    הודעות:
    1,118
    לייקים:
    1,863
    מין:
    זכר
    בעזהי"ת



    אבל אבל, זה לא מתרחש ברמה די קרובה, בסיום השלב האקסצנטרי - כשהמוט נוגע ברצפה? וגם כשמחזירים בסקוואט את המוט לראק?
     
  5. 24,682 נק' מוניטין
    0
    the Raccoon

    the Raccoon משתמש קבוע

    the Raccoon
    הצטרף:
    ‏10/9/12
    הודעות:
    4,818
    לייקים:
    3,801
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ג'אמפ בנייני האומה ירושלים
    אני חושב שבנעילה של הדדליפט זה הרבה יותר משמעותי
    כשמחזירים את המוט לראק אין עבודה שרירית משמעותית, וכשהמוט נוגע ברצפה ההפוגה היא לא ב"מכה"

    השאלה אם באמת יש לזה משמעות של טראומה לשרירים, ואם כן איך המון ליפטרים עושים ככה ..
     
  6. 16,413 נק' מוניטין
    0
    RussianHotGirl

    RussianHotGirl משתמש משקיע

    RussianHotGirl
    הצטרף:
    ‏28/1/13
    הודעות:
    5,293
    לייקים:
    3,289
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    מכון חלודה
    אליהו העלה נקודה מעניינת (לי עלה לראש פיט רוביש שמתפוצץ למעלה ככה שכל דדליפט של 3 פלטות ומטה עוד שנייה מגיע לו לסנטר ואז הוא זורק ).
    אצלנו מותר לזרוק רק מ-5 פלטות אם אני לא טועה 0:
    או שהטרלת אותי ? @StasZ
     
    the Raccoon אוהב/ת את זה.
  7. 7,289 נק' מוניטין
    0
    Doron M

    Doron M משתמש פעיל

    Doron M
    הצטרף:
    ‏13/10/13
    הודעות:
    1,642
    לייקים:
    1,170
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Great Shape כ"ס
    אני חושב שזה תלוי מה המטרה שלך באותו אימון ספציפי.

    במהלך תכנית מסויימת (נניח SS, לשם הדוגמא), כל המטרה היא להתחזק ולגדול. כשאתה עושה סט, תסכים איתי שיש הבדל גדול בסך הגירוי שהגוף מקבל בין סט, שבו אתה מקפיד לעבוד גם אקסצנטרי, לעומת סט שבו אתה זורק/עוזב את המוט לאחר כל חזרה.
    אם, לעומת זאת, אתה עושה אימון, שכל מטרתו היא להגיע למקסימום או ל-PR, אז אכן אני לא רואה סיבה להתיש את עצמך בדרך...

    אני, אישית, מאוד מקפיד על השלב האקסצנטרי בכל אימון, פרט לאימוני Max
     
  8. 9,499 נק' מוניטין
    2
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    הכל טוב ויפה, רק שאתה שוכח שני דברים:
    1. כשהדדליפט באמת כבד, אין באמת חלק אקצנטרי, אלא אם בכוונה אתה מבצע אחד כזה - דבר אשר בקלות יכול גם להביא לפציעות (צריך להתאמן על זה בשביל להיות מסוגל לעשות את התנועה בצורה הפוכה בדיוק - בשביל לשים את המוט על הריצפה רק תוך שליטה בו לא צריך להתאמן) + להוריד את המשקל מהמוט (בהנחה שמדובר על יותר מחזרה אחת).

    2. שאתה לא יכול לכמת את צורת העבודה הזו. אם באימון האחרון עשיתי 160X5, איך אני יודע שהצלחתי? אני יודע שהצלחתי כי נעלתי את כל החזרות. איך אתה יודע שהצלחת? אם בחזרה הרביעית הורדת את המוט ב0.5 קמ"ש מהר יותר, אז זה כשל? כמה משקל לשים באימון הבא?
     
    the Raccoon אוהב/ת את זה.
  9. 59,840 נק' מוניטין
    0
    moo

    moo משתמש על משתמש כבוד

    moo
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/3/09
    הודעות:
    12,941
    לייקים:
    739
    מין:
    זכר
    הורס את הציוד במיוחד את השרוולים של המוטות
    גורם לעויינות מצד שאר המתאמנים ובעלי/צוות המכון
     
    rud, DarY ו-Doron M אוהבים את זה.
  10. 7,289 נק' מוניטין
    0
    Doron M

    Doron M משתמש פעיל

    Doron M
    הצטרף:
    ‏13/10/13
    הודעות:
    1,642
    לייקים:
    1,170
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    Great Shape כ"ס

    סלח לי, אך עם כמה שאני מעריך את התגובות שלך בדרך כלל, הפעם, לדעתי אתה לא כל כך צודק.

    נתחיל מהחלק השני: איך אני יודע שהצלחתי את הסט? יש לי שיטה מיוחדת, בדוקה ודי לא מוכרת - אם נעלתימאת כל החזרות. ממש קטע מטורף, נכון? אני ממש לא מודד את זמן ההורדה של המוט לקרקע, אלא רק מקפיד שיהיה מבוקר. זה הכל. עוד לא יצא לי לעשות אימון "נגטיב", שבו אכן הייתי מקפיד על זמן הורדה קבוע. זאת לעומת סקוואט, שאכן ביצעתי אימון נגטיבי.
    אז כן, באימון סטנדרטי, אתה תבצע הרבה יותר עבודה אם רק תקפיד לא לעזוב את המוט לאחר נעילה (להפילו לקרקע) או להוריד אותה במהירות.

    לגבי החלק הראשון,
    מה זה "באמת כבד"?
    החלק השני של המשפט די לא רלוונטי, אלא אם כן אתה מניח את ההנחה "באמת כבד" = "חזרה בודדת".
    עם כל הכבוד, כל משקל שהצלחת להרים, אתה גם יכול להוריד בצורה מבוקרת. לא מדובר על הוצאה מתוך ראק והורדה מבוקרת, שבה אתה תוכל להעמיס גם 120% מה-RM1 שלך.
    ולגבי "צריך להתאמן על זה", ובכן, אני רוצה להאמין שאדם מתרגל את ההורדה, עוד מהפעם הראשונה שהוא למד לבצע דדליפט.
     
    moo אוהב/ת את זה.
  11. 14,787 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל פורום אימונים מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    3,739
    לייקים:
    3,279
    מין:
    זכר
    לא רואה סיבה לא לזרוק את המוט, כמובן לא כל חזרה כי זה זורק אותך הרחק מהסט אפ.

    אם זה מוט טוב הוא לא יתעקם לעולם.
     
  12. 9,499 נק' מוניטין
    0
    Beast and cheat

    Beast and cheat משתמש משקיע משתמש כבוד

    Beast and cheat
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/10/11
    הודעות:
    5,896
    לייקים:
    2,112
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    נהלל, טבעון, וינגייט
    בדיוק כמוני.

    אבל איך אפשר להשתמש בנתון הזה?
    אם עשית 160X5 ובשתי החזרות האחרונות הורדת את המוט ממש מהר, כמעט כמו לזרוק (מה שקורה ברוב המקרים כאשר מדובר על RM5), מה קורה באימון הבא? מוסיף משקל? משאיר אותו משקל ומנסה להוריד לאט יותר? מוריד משקל?

    מה אתה עושה עם הנתון הזה של "הצלחתי להוריד את המוט לאט" ?

    שיהיה ברור - אני לא אומר שכל חזרה צריך לזרוק את המוט, ואני אפילו מתנגד לזה אם הציוד לא מתאים ב100% לכך (ציוד WL). אבל, אני טוען שאין מה להתעסק בזה. אין משמעות לאיך הורדת את המוט. התרגיל הוא להרים, לא להוריד.

    האמונה שלך שגויה, ואם יוצא לך לאמן אנשים, אני מאוד מאמין שעם שום מתאמן מתחיל אתה לא עובד על הורדה של המוט, אלא מתעסק בהרמה - אלא אם ההורדה שלו מתבצעת בצורה מסוכנת כלשהי. תקן אותי אם אני טועה, ואם כן - מי עוד אתה מכיר שמאמן ככה? ולמה זה רלוונטי, כשבמשקל כבד גם ככה המתאמן שלך הולך להוריד את המוט מהר, וגם ככה אתה לא יכול לכמת את העבודה שהוא מבצע בהורדה מבוקרת יותר או פחות?




    בלי קשר לזה, אני לא רואה סיבה לבצע את ההורדה בדדליפט בצורה מבוקרת כמו שבילדרים לפעמים עושים. עד רמה מאוד גבוהה, וגם אז לא בטוח, אני לא רואה שום סיבה לרכוש הסתגלות להורדה מבוקרת, בשום תרגיל שאין בו צורך לבצע את זה.
    בסקוואט למשל, אתה חייב לבצע את זה וטוב שכך - אתה נהנה מתכונה נפלאה של הסקוואט - רפלקס המתיחה. בדדליפט גם ככה אתה לא הולך ליהנות ממנו. גם בבנץ' למשל יש חשיבות להורדה.
    אני לא רואה חשיבות להורדה בדדליפט, או בתרגיל שאין בו רפלקס מתיחה, כי הסתגלות להורדה מבוקרת היא לא משהו שאני רואה סיבה לחפוץ בו. ואם אני רוצה לבצע יותר עבודה - אני עושה את זה בצורה כזו שאני יכול לכמת. בדיוק בשביל זה יש תוכנית אימונים.



    PEACE
     
    Snorlax אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...
נושאים דומים
  1. Dark Muse
    תגובות:
    5
    צפיות:
    7,574
  2. Dark Muse

    מאמר הדדליפט

    תגובות:
    4
    צפיות:
    4,072
  3. MOMO
    תגובות:
    11
    צפיות:
    1,067
  4. 55883גבר
    תגובות:
    18
    צפיות:
    773
  5. idangym
    תגובות:
    5
    צפיות:
    768
טוען...