ייעוץ חלבון לאחר בישול

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י junky, ‏11/6/14.

טוען...
  1. 6 נק' מוניטין
    0
    junky

    junky משתמש מתחיל

    junky
    הצטרף:
    ‏28/12/13
    הודעות:
    92
    לייקים:
    6
    אתמול אני וכמה חברים התווכחנו (בשיעמום של הצבא מוצאים את הדברים הכי טיפשיים להתווכח עליהם כנראה) שאם לדוגמה חזה עוף צלוי/ טוסט כשהגבינה הצהובה נהיית מותכת או ביצה במקום לשתות אותה כמו שהיא לעשות אותה ביצה קשה הכמות חלבון שהגוף סופג יורדת.
    כלומר הם טוענים שבביצה יש נגיד 8 גרם חלבון ואחרי תהליך הבישול שהופך אותה לביצה קשה, היא מאבדת מעט מהחלבון שהיה בה לפני הבישול, ונהיה בה רק 6 גרם (נניח כן, המספרים זה סתם רק כדי להעביר את הכוונה)
    עכשיו, ברור לי ש100 גרם חזה עוף הופך ל80 בערך אחרי צלייה אבל לא זאת הכוונה. הכוונה היא שאוכל באותה כמות מכיל יותר חלבון כאשר הוא לא מבושל ולאחר הבישול/טיגון הוא מאבד מהחלבון.
    אני לא הסכמתי עם זה ותכלס זאת נראית לי שאלה די טפשית, אבל רק כדי להיות בטוח...
    מה אומרים?
     
  2. 47,428 נק' מוניטין
    0
    Eyal

    Eyal משתמש משקיע משתמש כבוד

    Eyal
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/8/13
    הודעות:
    4,642
    לייקים:
    4,838
    מין:
    זכר
    אהלן,

    התשובה היא ברורה והינה חד משמעית, קח לדוגמא את החזה עוף, לצורך העניין בתפריט עליך לאכול כמאה גרם חזה עוף מבושל. אתה תשקול את החזה עוף לפני, מנסיון, על מנת שיצא לך מאה גרם לאחר בישול עליך לבשל חזה עוף במשקל של 140 גרם, המים יוצאים ממנו ונשאר רק תכולתו האמיתית. לכן הנקודה שהעלאת היא לא מדוייקת.
     
  3. 753 נק' מוניטין
    0
    lala17

    lala17 משתמש קבוע

    lala17
    הצטרף:
    ‏11/4/14
    הודעות:
    1,250
    לייקים:
    335
    מין:
    זכר
    לא בזמן הבישול הפקטור היחיד שמשתנה זה כמות נוזלים ובבשרים שמנים גם כמות שומן לפעמים יורדת עם הנוזלים לדוגמא בקבב

    זה אומר שב100 גרם חלבון חזה עוף יהיה לך אותה כמות חלבון אחרי ולפני בישול פשוט בגלל הירידה בנוזלים רק היחס משתנה
     
    junky אוהב/ת את זה.
  4. 6 נק' מוניטין
    0
    junky

    junky משתמש מתחיל

    junky
    הצטרף:
    ‏28/12/13
    הודעות:
    92
    לייקים:
    6
    אני ידעתי שזה מה שתבינו בגלל זה הדגשתי שהכוונה היא לא לנוזלים שיורדים בבישול.
    הכוונה לדוגמה לגבינה צהובה. אם אני אוכל אותה ישר מהמקרר או ששם אותה בטוסט. לאותה פרוסה ירד ערך החלבון רק בגלל שעברה תהליך? אני לא מדבר כרגע על נוזלים/לא יודע מה אלא חלבון נטו. אותו דבר גם לגבי ביצה קשה או ביצה שלא עברה תהליך. האם עצם תהליך הבישול הערך החלבוני יורד?
     
  5. 47,428 נק' מוניטין
    0
    Eyal

    Eyal משתמש משקיע משתמש כבוד

    Eyal
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/8/13
    הודעות:
    4,642
    לייקים:
    4,838
    מין:
    זכר
    ויטמינים כן, חלבון - לא.
     
    junky אוהב/ת את זה.
  6. 79 נק' מוניטין
    0
    Ubalaish

    Ubalaish משתמש פעיל

    Ubalaish
    הצטרף:
    ‏30/10/13
    הודעות:
    461
    לייקים:
    32
    מין:
    זכר
    האם זה תופס לגבי כלל הירקות נניח גזר מבושל/מאודה או ירקות מוקפצים הערך המוסף שלהם (ויטמינים,מינרלים,סיבים/ אולי אפילו קלוריות?) נפגעים כתוצאה מהבישול? זה משהו גורף לגבי כל הירקות או ספציפי לסוג/צבע מסויים|?

    (מצטער אם התפרצתי לאשכול וקצת שיניתי את הנושא המדובר, אבל זה עלה וזה קצת קשור)
     
  7. 47,428 נק' מוניטין
    0
    Eyal

    Eyal משתמש משקיע משתמש כבוד

    Eyal
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏16/8/13
    הודעות:
    4,642
    לייקים:
    4,838
    מין:
    זכר
    בכיף ואענה לך בקצרה:

    עגבנייה מבושלת לא תיהיה זהה בערכיה ובאחוז הוויטמינים שלה כנגד עגבנייה טריה. בעצם, עניתי לך על כל השאלה.
     
  8. 79 נק' מוניטין
    0
    Ubalaish

    Ubalaish משתמש פעיל

    Ubalaish
    הצטרף:
    ‏30/10/13
    הודעות:
    461
    לייקים:
    32
    מין:
    זכר
    כן קיבלתי אחלה של תשובה,תודה!
     
  9. 6 נק' מוניטין
    0
    junky

    junky משתמש מתחיל

    junky
    הצטרף:
    ‏28/12/13
    הודעות:
    92
    לייקים:
    6
    תודה רבה חבר׳ה.
     
  10. 5,106 נק' מוניטין
    0
    yogevnn

    yogevnn מנהל ראשי מנהל

    yogevnn
    מנהל
    הצטרף:
    ‏31/10/13
    הודעות:
    7,900
    לייקים:
    2,079
    מין:
    זכר
    יש ירקות שהויטמנים שלהם נפגעים ויש כאלה שחלק מהם אפילו עדיף לבשל למשל (ואני לא בטוח במקור של מה שקראתי אז יכול ליהיות שזה שטויות) הבנתי שעגבניה לאחר בישול מכילה יותר ליקופן וגם תרד טוב לבשל.

    המלצה שלי אלייך זה אל תתעסק בזה, תאכל גם וגם אל תאכל רק מבושל אבל גם לא צריך "לסבול" ולאכול רק טרי
     
  11. 51 נק' מוניטין
    0
    עוז

    עוז משתמש פעיל

    עוז
    הצטרף:
    ‏20/2/14
    הודעות:
    301
    לייקים:
    41
    מין:
    זכר
    בחזה עוף למשל יש הרבה ויטמינים, אז אחרי בישול גם פה כמויות הויטמינים יורדות? תודה.
     
  12. 4,109 נק' מוניטין
    0
    shahar18

    shahar18 משתמש משקיע משתמש כבוד

    shahar18
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏24/3/13
    הודעות:
    5,886
    לייקים:
    1,842
    מין:
    זכר
    כן הכמויות יורדות אבל שים לב שכשאתה בודק ערכים של חזה עוף , בודקים לאחר בישול/טיגון ככה שהערכים שכתובים שם אלה הם הערכים האמיתיים
     
  13. 1,467 נק' מוניטין
    0
    omerh84

    omerh84 משתמש קבוע

    omerh84
    הצטרף:
    ‏15/8/13
    הודעות:
    1,412
    לייקים:
    486
    מין:
    זכר
    האמת שאני תמיד בודק לפני צלייה כשהוא טרי. למרות שאחוז המשקל שהחזה עוף מאבד בצלייה הוא מאוד עקבי, עדיין אני לא יכול לדעת ב-100% כמה זמן צליתי וכמה נוזלים עוד נשארו בעוף יחסית לצלייה הקודמת וככה אני גם לא באמת יודע לעקוב אחר הכמויות שלי וגם לא באמת יודע איך לחשב ערכים.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...