אחר שאלה|גירעון קלורי.

הנושא בפורום 'מתחילים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י AnabioZ, ‏8/6/14.

טוען...
  1. 3 נק' מוניטין
    0
    AnabioZ

    AnabioZ משתמש מתחיל

    AnabioZ
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    46
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    מה יכול לקרות אם אני בגירעון קלורי שלילי מתחת למותר?
    תודה לעונים :)
     
  2. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    מתחת או מעל?

    גרעון של פחות מ500 קלוריות פשוט יאיט את התהליך.
    גרעון של מעל 500 (וכאן צריך לקחת בחשבון את הגרעון ביחס לנתונים האינדיבידואליים) זה סיפור אחר.
    כעקרון הגבלת הגרעון הקלורי נועדה להגביל למינימום את איבוד מסת השריר (אל תשכח שבמקביל לתפריט אתה גם אמור לספק לשריר גירוי אינטנסיבי באמצעות אימוני כוח). בנוסף גרעון גדול מידי יכול לפגוע בקצב חילוף החומרים של הגוף ולעצור את הירידה במשקל.
     
  3. 3 נק' מוניטין
    0
    AnabioZ

    AnabioZ משתמש מתחיל

    AnabioZ
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    46
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    מתחת ל 500 המותרים.
    אני מנסה להרזות אני עושה אירובי והכל ירדתי כבר כמה קילו אבל לא בקצב שזה אמור להיות כי להוריד ב 4 חודשים 2-3 קילו זה ממש קצת.
    הבעיה אצלי זה התזונה הכנסתי את עצמי לדיאטה שאני פשוט לא אוכל ואם אני אוכל אז זה מידי פעם ירקות/יוגורט 0 אחוז/קוטג' או איזה מרק עוף, לא משהו שנחשב ''ארוכה נורמאלית''.
    לדעתי ביום אני אוכל כ 1000 קלוריות אולי טיפה יותר ואין שינוי בכלל.
    אני לא מצליח להרכיב לעצמי תפריט נורמאלי, גם עם כל המדריכים שיש פה.
     
  4. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    לא זו הבעיה שלך, הגרעון שלך גדול מידי!
    אתה נכנסת לדעתי לקטגוריה של פגיעה בחילוף החומרים. הגוף שלך בסטרס ושומר על הקיים.
    תפרט גיל משקל וגובה אבל גם בלי זה ברור שאתה אוכל מעט מידי.
    1000 קלוריות זה הרעבה.
    בשיא החיטוב שלי אכלתי 1200 קלוריות ובוא נגיד שאין לי זכרונות טובים..
     
  5. 3 נק' מוניטין
    0
    AnabioZ

    AnabioZ משתמש מתחיל

    AnabioZ
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    46
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    גובה:176
    משקל:89
    בן 17
    תאמת אני לא מרגיש רעב בכלל חח.
     
  6. 246 נק' מוניטין
    0
    Big mama

    Big mama משתמש פעיל

    Big mama
    הצטרף:
    ‏31/5/13
    הודעות:
    366
    לייקים:
    132
    מין:
    זכר
    דבר ראשון גירעון קלורי מקסימלי מחשבים לפי נוסחא של 69*ק"ג השומן בגוף (אם אתה יודע בקירוב את הא.ש שלך תעשה פשוט את המשקל*0.X, שה-X זה הא.ש, לדוגמא הא.ש שלך הוא 18 אז המשקל כפול 0.18), גם לזה יש כאלה שאומרים שעם כמות חלבון גבוהה אפשר להוסיף לתוצאה עוד 10-20% דרך אגב.
    זאת אומרת שגירעון קלורי של מישהו עם א.ש מאוד נמוך יהיה שונה לגמרי משל שחורציאניטיס ממכבי לדוגמא.
    דבר שני, כמו שמרטין רשמה, אם תהיה בגירעון גדול מידי יקרו שני דברים עיקריים- הגוף שלך יתחיל להאט את חילוף החומרים, ואתה תאבד מסת שריר, בסופו של דבר הגוף צריך קלוריות כדי לחיות וגם שריר זה מקור לאנרגיה בשביל הגוף, ומה לעשות שהאבולוציה מעדיפה שתחייה עלייך עם 10 ק"ג שומן ולא עם שריר (מה שהגיוני מאוד דרך אגב לתקופות של לפני עשרות אלפי שנים...).
     
  7. 3 נק' מוניטין
    0
    AnabioZ

    AnabioZ משתמש מתחיל

    AnabioZ
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    46
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    אני יודע שהאחוז שומן שלי לפי אתרים זה 17-18 ולפי אנשים בערך 20-22 משהו כזה.
    איך אני יכול להרכיב לעצמי תפריט טוב? זה דוגמה לתפריט שניסיתי לבנות לפי כמה זמן:
    ארוחת בוקר: חביתה 2 בייצים

    ביניים:תפוח

    ארוחת צהריים:אורז לבן(166 גרם), חזה עוף(150 גרם),עגבניה

    ביניים:ירק כולשהו

    אחרי אימון:טונה בשמן(אני מנסה לסחוט כמה שיותר את השמן) וסקופ אבקת חלבון.

    אין לי שום דבר לערב או לביינים אין לי מושג מה להוסיף, אפשר עזרה בזה?
     
  8. 11,938 נק' מוניטין
    0
    מרטין

    מרטין משתמש משקיע משתמש כבוד

    מרטין
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/9/13
    הודעות:
    2,912
    לייקים:
    3,638
    מין:
    נקבה
    אתה בודאי מכיר את המאמר הזה - http://www.kilogram.co.il/70/המדריך-השלם-להורדת-השומן-וחיטוב-הגוף/
    זאת צריכה להיות נקודת ההתחלה שלך.
    לפי הנתונים שלך ה-RMR שלך הוא 2300
    אם אתה יוצר גרעון של כ-500 קלוריות אתה צריך להיות סביב 1800 קלוריות (זה בלי לקחת בחשבון אימונים)
    אני מציעה לך לבנות תפריט כמו שמוצע במאמר לדוגמא -
    אתה צריך להגיע לכ-160 גר חלבון (מינימום, שוב לא כתבת איזה אימונים אתה עושה)
    כנס למחשבון קלוריות
    http://www.netogreen.co.il/Calculators/Nutrition-Calories.aspx
    ותכניס את כל החלבונים שאתה אוהב לאכול ותחשוב בגדול -
    250 גר חזה עוף
    גביע קוטג
    קופסאת טונה
    שתי ביצים
    שני גביע יוגורט
    הגעת ל160 גר חלבון (=1150 קלוריות)
    אתה מתחיל להוסיף שומנים (שים לב שבמאכלים שכבר הכנסת יש כ-40 גר שומן) עד לסה"כ 80 גר' - טחינה, שמן זית, שקדים
    אם נשארה לך יתרת קלוריות תוסיף פחמימות - לחם, אורז וכו
    העיקר ששורה תחתונה תגיע ל1800 קלוריות.
    עכשיו שיש לך כמות יומית תחלק אותה לכמה ארוחות שאתה צריך.
    מן הסתם לאורך התהליך ככל שתרזה תצטרך להפחית בכמויות. העקרון כאן הוא שמורידים רק בפחמימות ולא יורדים מתחת ל1200 קלוריות. מתחת לסף זה אין לך מנוס מלהוסיף אירובי.

    הבעיה היחידה שאני רואה היא שיתכן שלפני שאתה מתחיל בתפריט החדש תצטרך תקופה של כשבוע-10 ימים להיות על מאזן נייטרלי כדי לתת לגוף להתאושש מתפריט הרעב שלך.
    בהצלחה
     
  9. 3 נק' מוניטין
    0
    AnabioZ

    AnabioZ משתמש מתחיל

    AnabioZ
    הצטרף:
    ‏5/6/14
    הודעות:
    46
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    קודם כל תודה רבה :)
    אני מתאמן ב ABC ועושה 4 פעמים בשבוע אירובי (הליכון 10-30 דק') וקרוס(שעה).
    אני אנסה לבנות עכשיו תפריט יותר טוב.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...