"התאוששות אקטיבית" - אירובי

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י קפטן קקי, ‏23/9/08.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    תמיד המליצו לי לעשות אירובי קליל יום אחרי אימון רגליים על-מנת לפנות חומצות חלב שהצטברו באימון וכדי לעזור להתאוששות של השריר.
    כבר חצי שנה שאני עושה אירובי יום אחרי אימון רגליים, ומלבד שזה סבל נורא יצא לי גם לחשוב על זה - אם אני לא עובד לטווחי חזרות גבוהים באימון, למה שיצטברו חומצות חלב ?
    האם זה מיתוס הקטע של ההתאוששות האקטיבית, אימון אירובי? האם זה לא סתם פוגע בהתאוששות מהאימון?
     
  2. 2,501 נק' מוניטין
    0
    P-a-n-1-c

    P-a-n-1-c משתמש קבוע

    P-a-n-1-c
    הצטרף:
    ‏12/9/08
    הודעות:
    4,643
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    מקנא בך שיש לך בכלל כוח לעשות אירובי במאסה... אני כבר שנה לא נגעתי באירובי :suicide:
     
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    אצלי זה לא קטע של מאסה או חיטוב, אני עושה אירובי כדרך חיים עוד הרבה לפני הפיתוח גוף o_O
     
  4. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    מישהו ? :secret:
     
  5. 4,481 נק' מוניטין
    0
    IronMind

    IronMind משתמש מתחיל

    IronMind
    הצטרף:
    ‏8/9/08
    הודעות:
    491
    לייקים:
    2
    חומצות החלב מתפנות תוך שעה מסיום האימון. :79nb:

    גם בטווח חזרות נמוך מצטברת חומצת חלב אבל בריכוז נמוך יותר מטווח גבוה. זה גם תלוי בעומס ולא רק במשך זמן העומס.

    אירובי כשלעצמו הוא יעיל להתאוששות השרירים באופן כללי בגלל שסרקולציית הדם עובדת יותר טוב, אבל אני לא חושב שיש לו קשר להתאוששות באופן פרטני לאימון היום הקודם.
     
  6. 28 נק' מוניטין
    0
    MuGi

    MuGi משתמש מתחיל

    MuGi
    הצטרף:
    ‏5/9/08
    הודעות:
    255
    לייקים:
    0
    זה לא מדויק 45 דקות של היתאוששות אקטיבית משולות לאיזה יומיים שלוש של מנוחה (שכיבה בטן גב)
    בכל מקרה היתאוששות אקטיבית צריכה להיות בדופק מסוים.
    אחרי האימון תצטרך לרוץ בצב מסוים שיעלה לך את הדופק מעל 120-130 ואז לרדת לקצב שישמור אותך בדופק בינוני כי אם אתה עובד על כמעט דופק מנוחה אתה לא מרוויח כלום
     
  7. 4,477 נק' מוניטין
    1
    RaMi

    RaMi משתמש פעיל

    RaMi
    הצטרף:
    ‏6/8/08
    הודעות:
    646
    לייקים:
    2
    קודם כל גם בתנאי מנוחה יש הצטברות של חומצת חלב בדם ובשרירי השלד.העניין הוא שככל שעצימות\משך המאמץ עולה כך קצב הייצור (של חומצת החלב) גובר על קצב פירוקו.
    כשעה לאחר המאמץ מתפנה כ-50% מריכוז חומצת החלב.

    ישנם שלושה מנגנונים פיזיולוגיים לפיזור חומצת חלב:
    1.בופר בי-קרבונט שמוריד את רמת החומציות (כלומר מעלה את רמת ה-PH)
    2.מעבר לשרירים לא-פעילים
    3.מעגל קורי בכבד - הפיכה של חומצת חלב לגלוקוזה

    התאוששות אקטיבית נעשית בטווח של 40%-65% מהדופק המרבי - משמע מאמץ קל-בינוני (כמובן שהאחוזונים תלויים ברמת הכש"ג אירובי האינדיבידואלי של המתאמן).

    ממש לא חובה לבצע אירובי לאחר אימון משקולות.הרציונאל שעומד מאחוריו הוא להגביר את זרימת הדם למקום (משמע להגביר את חילוף החומרים - חומרי מזון,ייצוא פסולת,הורמונים,חמצן....)
     
  8. 2,794 נק' מוניטין
    0
    ברק

    ברק משתמש פעיל משתמש כבוד

    ברק
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏6/9/08
    הודעות:
    1,771
    לייקים:
    691
    מין:
    זכר
    מה הסימוכין?
    אני עסוק בלבדוק את האבסטרקטים של כמה ניירות מעניינים על זה כרגע, לא נראה שזה משמעותי בכלל בינתיים כשמדובר באימון משקולות, אבל עוד לא בדקתי הכל...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/9/08
  9. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    מקפיץ, לא הבנתי אם לביצוע אימון אירובי יום לאחר אימון משקולות יש אפקט של עזרה בהתאוששות.
     
  10. 66,228 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    80,624
    לייקים:
    8,668
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שההשקעה ביחס לתועלת שווה את זה.
     
  11. 2,836 נק' מוניטין
    0
    HallucinogeN

    HallucinogeN משתמש פעיל

    HallucinogeN
    הצטרף:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    1,912
    לייקים:
    396
    מההרגשה האישית שלי, ריצה כאשר הרגליים כואבות זה אחלה וזה משחרר.
    ויותר מזה, סאונה וג'קוזי :victory:
     
  12. 2,265 נק' מוניטין
    0
    itayzl

    itayzl משתמש פעיל

    itayzl
    הצטרף:
    ‏10/10/08
    הודעות:
    1,622
    לייקים:
    453
    חד"כ:
    פאנצ

    גם אצלי זה היה ככה כשהייתי ספורטאי (לפני הפיתוח גוף - טניס) עכשיו אני בכלל לא רץ וחבל
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...