עמידת בסיס בסקוואט ועוד שאלה קטנה

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י AleXmL, ‏16/9/08.

טוען...
  1. -3 נק' מוניטין
    0
    AleXmL

    AleXmL משתמש מתחיל

    AleXmL
    הצטרף:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    9
    לייקים:
    0
    אוקיי אז ככה.. לפני כמה ימים עשיתי לי את האימון סקוואטים שלי, ואז איזה אחד שלומד כרגע להיות מדריך בווינגייט נכנס איתי לויכוח בקשר לזווית הרגליים שלי תוך כדי העבודה. הוא טוען שהרגליים חייבות להיות מקבילות אחת לשניה ואילו אני שאני דיי מתחיל בכל עניין הסקוואטים (כולה איזה חודשיים עובד על התרגיל) קראתי באיזהשהו מקום שהרגליים אמורות להיות בזווית של 30 מעלות כלפי חוץ כי אחרת יש פגיעה בברכיים. לפי דבריו אם הרגליים יהיו מקבילות כמו שהוא אומר אז העומס ייפול יותר על הארבע ראשי ואין שום פגיעה בברכיים. אכן כשניסיתי לעשות ככה הגעתי למשקל שיא של 82 וחצי קילו ל6 חזרות (אני יודע שזה עלוב אבל לא לשכוח אני רק מתחיל) והרגשתי את הארבע ראשי יותר אבל בכל זאת רציתי להיות בטוח מה היא הדרך הנכונה.. ולכן אני כאן לראות את דעתכם:P: האם העמידה הנכונה היא עמידה שבה הרגליים פונות כלפי חוץ ב30 מעלות או עמידה שבה שתי הרגליים מקבילות? אגב הבחור עובד בחנות של *צונזר**צונזר**צונזר**צונזר**צונזר**צונזר**צונזר**צונזר**צונזר* ואמר שאם אני אראה לו מישהו אחד שעושה כמו שאני אומר הוא יביא לי אבקת חלבון על חשבונו:Sync-0h5y1d7:

    השאלה השניה שלי היא בקשר לעבודה של דדליפט וסקוואט באותו האימון על 100% מהיכולת. אחד שמתאמן איתי וכולו ענק אמר לי דבר כזה, הוא אמר שאפשר לעשות את 2 התרגילים אחד אחרי השני באימון רגליים אבל בתנאי שבתרגיל השני אני לא נותן את ה100% ועובד רק על 70% מהיכולת. למשל אני מגיע ארבעה ימים למכון בשבוע אז נגיד אני עושה יום ראשון סקוואטים 100% יכולת דדליפטים 70% יכולת וברביעי אני מחליף בינהם נותן סטים של דדליפט על 100% ולאחר מכן 70% יכולת סקוואט ראשון שוב 100% סקוואט וכך הלאה. אתם מסכימים עם זה? האם כדאי לעבוד ככה או שמה אפשר להפציץ גם וגם או שבכלל לא מומלץ לעשות את 2 התרגילים באותו האימון?

    תגובות בבקשה:)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/9/08
  2. 2,501 נק' מוניטין
    0
    P-a-n-1-c

    P-a-n-1-c משתמש קבוע

    P-a-n-1-c
    הצטרף:
    ‏12/9/08
    הודעות:
    4,643
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    אהלן,
    זה בנוגע לסקוואט:
    http://startingstrength.wikia.com/wiki/Squat_Videos

    אל תשכח לתרום קצת מהאבקת חלבון :)

    בנוגע לשאלה השניה: גם אני לא חושב שכדאי לעשות את שני התרגילים ב100% מהיכולת, סתם עומס על הגוף. איזו תוכנית אתה עובד?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/9/08
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    בנוגע לסקוואט:
    אתה צודק, צריך להפנות את האצבעות החוצה וליצור זווית קטנה כלפי חוץ.

    לגבי השאלה השנייה:
    בהנחה שהבנתי נכון - אתה עובד בתוכנית AB, ולכן הייתי עושה אימון אחד של סקוואט ואימון אחד של דדליפט.

    גם אני רוצה מעט חלבון :aFypqSlkBU:
     
  4. -3 נק' מוניטין
    0
    AleXmL

    AleXmL משתמש מתחיל

    AleXmL
    הצטרף:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    9
    לייקים:
    0
    התוכנית שלי היא היא תוכנית AB שכוללת ארבעה אימונים בשבוע, BAXBAXX. כרגע הכנסתי כמה תרגילים חדשים כמו הדדליפט ואני מנסה לארגן את זה בצורה הטובה ביותר

    A

    חזה
    לחיצת חזה במוט: 3 סטים 6-8 חזרות
    לחיצת חזה בשיפוע חיובי עם דאמבלים: 3 סטים 6-10 חזרות
    מקבילים אחיזה רחבה: 3 כפול מקסימום (לא עובר את ה10 אחרי הסטים הקודמים)

    כתפיים
    הנפה לצדדים דאמבלים: 3 סטים 10 חזרות
    לחיצה צבאית עם מוט: 3 סטים 10 חזרות

    יד קדמית
    כפיפת מרפקים מוט: 3 סטים 6-8 חזרות
    כפיפת מרפקים אחיזה הפוכה: 3 סטים 8-10 חזרות (נראה לי אני אחליף את התרגיל כי האמות שלי נגמרותתתת והיד קדמית פחות)

    בטן
    טווח חזרות של עד 15 חזרות גג עם שיפוע ומשקל.. 4 סטים


    B

    רגליים
    סקוואט: 3 סטים- סט ראשון 10 חזרות סט שני ושלישי 6
    דדליפט: 3 סטים 10 חזרות (לומד עדיין את הטכניקה עובד עם משקל נמוך מאוד יחסית)
    תאומים במכונה 3 סטים 10 חזרות (גם את התרגיל הזה רק התחלתי לא מזמן אני חייב להפציץ תאומים במסה הזאת להשלים פרופורציות)

    הערה: עד לא מזמן הייתי עובד רגליים בצורה שונה לגמרי ובשבועיים האחרונים שיניתי את הכל וכרגע זאתי התוכנית- בקושי מסוגל ללכת רוב השבוע חח

    גב
    חתירת פנדליי: 3 סטים 10 חזרות (גם כאן תרגיל חדש בשבילי.. מנסה להתרגל לתנועה לאט לאט אעלה משקלי עבודה)
    פולי עליון אחיזה רחבה: 3 סטים 6-10 חזרות

    הערה: בהחלט מרגיש את הגב ביומיים שאחרי האימון.. לא רואה כרגע סיבה להוסיף תרגיל מה גם שהגב זה אחד החלקים הכי גדולים אצלי בגוף אז לא יזיק קצת להשלים פרופורציות

    יד אחורית
    לחיצת במוט אחיזה צמודה: 3 סטים 10 חזרות
    פשיטת מרפקים עם חבל: סט ראשון ושני 6-10 חזרות סט שלישי סופר סט כשאני מוריד את המשקל כמעט עד הסוף כשאני קורע תשריר (החלטתי לגוון קצת.. הייתי עושה לחיצה צרפתית אבל בזמן האחרון זה גורם לי לכאבים מוזרים לכן החלטתי לוותר עליו ולשנות).


    זה הכל פחות או יותר.. שוב כמו שאמרתי התכונית היא תוכנית נסיונית שאני עושה אותה מספר ימים ובינתיים הולך מצויין (אני מרגיש שכל חלקי הגוף עובדים ומקבלים גירויי טוב.. נראה איך יהיה בהמשך)


    בקשר לסרטונים אז המחשב שלי לא זז כרגע בגלל האימיול.. אני אראה אותם מאוחר יותר ויחד עם זאת אני אשמח לראות עוד תגובות בנושא
     
  5. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    לדעתי תפצל את הרגליים ל2:
    B1 - סקוואט 4 סטים
    לחיצת רגליים 2 סטים
    2-3 סטים לתאומים שאתה נורא רוצה ( אל תעשה סופר סט, תן לרגליים לנוח )
    B2 - דדליפט 5 סטים
    כפיפות ברכיים במכונה 2-3 סטים

    מה זאת החתירת פנדל הזאת שדיברת עליה?

    לגבי יד קדמית תעשה מה שנוח לך, אני לא מאמין בתרגילים מוזרים כמו אחיזה הפוכה וכאלה, כפיפות במוט וכפיפות בדאמבלים וזהו.

    אגב - אין שום יתרון בלהגיע לכשל.
    תעצור חזרה לפני כשל.
     
  6. -3 נק' מוניטין
    0
    AleXmL

    AleXmL משתמש מתחיל

    AleXmL
    הצטרף:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    9
    לייקים:
    0

    קודם כל תודה רבה.. קיבלתי ואני אחשוב ברצינות לעשות כמו שרשמת
    החתירה היא סוג של חתירה בעמידה.. אתה מושך מוט אולימפי מהרצפה לכיוון איזור החזה
    בקשר לאחיזה ההפוכה אז בחרתי לעשות את התרגיל בשביל לשפר קצת את האמות.. שגם הן טיפה בפיגור ביחס לגוף
     
  7. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי

    אני מניח שדיברת על BOR : http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

    אחלה תרגיל, תכיר - BENT OVER ROW בשמו המקצועי.

    בכל אופן, בנוגע לאמות - הן יגדלו מצויין כתוצאה בערך מכל דבר שתעשה באימונים, לא הייתי מבודד או נותן להן דגש מיוחד באיזה תרגיל.
    תן לזה זמן ובהצלחה איש :s28:
     
  8. -3 נק' מוניטין
    0
    AleXmL

    AleXmL משתמש מתחיל

    AleXmL
    הצטרף:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    9
    לייקים:
    0
    כן זה התרגיל שהתכוונתי אליו:s59: שוב פעם תודה:)
     
  9. 9,634 נק' מוניטין
    0
    subzero1122

    subzero1122 משתמש קבוע

    subzero1122
    הצטרף:
    ‏10/10/08
    הודעות:
    2,421
    לייקים:
    7
    ככה או ככה הדד ליפט יצא יותר חלש אם תעשה אותו אחרי שעשית סקוואט
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...