משקל נמוך, אחוז שומן גבוה

הנושא בפורום 'פורום נשים' פורסם ע"י vick, ‏3/10/11.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    vick

    vick אורח

    vick
    הי כולם! אני מאוד אוהבת את המאמרים והפורומים, וזו הודעה ראשונה שאני שולחת כאן בעצמי. ;susss

    הבעיה שלי היא: המשקל שלי הוא יחסית נמוך, BMI של 18.5 מלמטה, ועם זאת (בעצם, זה לא סותר בכלל, הרי שריר שוקל יותר משומן) אחוז השומן גבוה- בכל המדידות שביצעתי אני בממוצע עומדת על 27% שומן, במכשירים שונים.;maeq

    השאלה שלי היא כזו: כדי לרדת באחוז השומן אני צריכה להיות במאזן קלורי שלילי ולרדת במשקל ("חיטוב"), אבל זה יביא אותי ל-BMI של תת משקל, לא משהו שאני רוצה בו. האם יש דרך לרדת באחוז השומן מבלי להכנס למאזן קלורי שלילי ולרדת במשקל?

    שאלה נוספת שעניינה אותי: אני יודעת שכדי לבנות שריר יש צורך במאזן קלורי חיובי. השאלה היא האם גם מאזן קלורי חיובי לאותו יום בלבד של האימון- מספיק כדי לבנות באותו יום שריר, או שזו תקופה לחלוטין קצרה מדי? מה אם בימי אימון יש מאזן חיובי, ובימים אחרים מאזן שלילי? האם זה מאפשר לבנות שריר תוך כדי תהליך של ירידה בשומן וחיטוב..?
     
  2. 633 נק' מוניטין
    0
    ElemenTal

    ElemenTal משתמש פעיל

    ElemenTal
    הצטרף:
    ‏4/6/11
    הודעות:
    832
    לייקים:
    26
    מין:
    זכר
    לבניית שריר תמיד להיות במאזן חיובי, לשריר לוקח 72 שעות להתאושש מהאימון (להבנות)
    לקדת במשקל רק במאזן קלורי שלילי. אי אפשר להוריד שומן מבלי לרדת במשקל - מה שומן הוא אוויר ?..
    אפשר לרדת באחוזי שומן מבלי להוריד שומן וזה ע"י העלאת מסת השריר, מכיוון שאחוז שומן זה זה יחס השומן לשאר הגוף אז אם תעלי מסת שריר היחס של השומן קצת ירד.

    מה באמת את צריכה לעשות - להיות במאזן שלילי קל ולעבוד אימוני כוח בחדר כושר. את לעט לעט תורידי שומן ובוא זמנית תתחזקי קצת ותעלי מסת שריר. נכון שאמרתי שמסת שריר נבנת רק ממאזן חיובי, אבל מתאמן מתחיל יוכל להתחזק טיפה גם במצב שתיארתי עכשיו.

    (תקנו אותי אם אני טועה)
     
  3. 19,429 נק' מוניטין
    0
    minimonster

    minimonster משתמשת כבוד משתמש כבוד

    minimonster
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏4/7/10
    הודעות:
    2,580
    לייקים:
    400
    מין:
    נקבה
    חד"כ:
    בבית
    באילו מכשירים מדדת אחוז שומן?
    אם מדדת במשקל טניטה, או במכשיר שמחזיקים בשתי ידיים (שנמצא בהרבה מכוני כושר) אז אל דאגה, המדידות האלה מאד לא מדויקות ויכול להיות שאחוז השומן שלך נמוך ממה שנמדד.
    הנה מאמר על שיטות מדידת אחוז שומן ומידת יעילותן: http://www.kilogram.co.il/2368/%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%9C%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%96%D7%99-%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%9F-%D7%91%D7%92%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95/

    אם כל מה שמדאיג אותך זה להיות ב"טווח הבריא" מבחינת אחוז שומן, אז יכול להיות שאת יכולה לסמוך על ה-BMI, במידה ואינך ספורטאית, כי BMI זה מדד עבור האדם הממוצע. אם את בכל זאת מעוניינת בבדיקה מדויקת יותר, תעשי בדיקת קליפר (קפלי עור) או בדיקת "בוד פוד".

    אם המראה החיצוני שלך מדאיג אותך, זה כבר סיפור אחר.

    לשאלתך הראשונה:
    באופן תאורטי, אם תעלי במסת השריר שלך, אז כביכול אחוז השומן בגופך יירד בלי להוריד את ה-BMI. אבל יש שתי הסתייגויות: 1. בדרך כלל עליה במסת שריר מתרחשת במצב של מאזן חיובי, ומלווה גם בעלייה באחוזי שומן. לכן זה בעייתי לעלות במסת שריר ולא לצבור שומן בדרך. אם את מתאמנת מתחילה, ותהיי על מאזן נייטרלי או במאזן חיובי קטן, תוכלי לעשות את זה אבל זה יהיה תהליך איטי. 2. בתור אישה, את לא תעלי יותר מדי במסת שריר כתוצאה מאימוני משקולות, מסיבות הורמונליות.

    התשובה לשאלה השניה שלך היא לא. אם ביום האימון היית על מאזן חיובי וביום לאחריו במאזן שלילי, הגוף שלך יגיב בהתאם למאזן הכולל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/10/11
  4. 78 נק' מוניטין
    0
    shay_23

    shay_23 משתמש פעיל

    shay_23
    הצטרף:
    ‏31/3/09
    הודעות:
    439
    לייקים:
    1
    מין:
    זכר
    קילוגרם שריר שוקל בדיוק כמו קילוגרם שומן. ההבדל הוא ששריר הוא הרבה יותר דחוס מאשר שומן.

    בכל מקרה שיהיה בהצלחה.:aFypqSlkBU:
     
  5. 2,535 נק' מוניטין
    0
    ish

    ish משתמש מתחיל

    ish
    הצטרף:
    ‏29/3/10
    הודעות:
    252
    לייקים:
    0
    מין:
    נקבה
    קודם כל, לא צויין גיל.
    27% שומן זה הרבה לבחורה צעירה, לאישה בת 40 זה נחשב לטוב.

    נניח ומדובר בבחורה צעירה.
    במקרה המתואר, תאורטית (כי בפרקטיקה צריך לראות את הבן אדם), ניתן להוסיף אימוני כח (בהדרגה כמובן) ולשמור על תפריט מאוזן ומאזן קלורי שלילי במקצת.
    יש סיכוי טוב מאוד, שגוף ינצל מאגרי שומן לבנית שריר.
    בדרך כלל, למתחילים להתאמן אין בעיה לרזות ולעלות במסת שריר בו זמנית.

    מצב מתאור - משקל נמוך, אך אחוז שומן גבוה יחסית לגיל, נובע מעורך חיים לא פעיל. אם זה המקרה - כל פעילות גופנית תעזור לשנות התמונה - גם ריקודים פעיים-שלושה בשבוע יתנו תוצאה נהדרת (או שעורי אירובי-סטפ וכדומה). העיקר להתחיל בהדרגה ולהתמיד.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...