מאמר מחקר מעניין על אינדקס אינסוליני

הנושא בפורום 'ארכיון' פורסם ע"י Machinehead, ‏21/1/09.

טוען...
  1. 8,156 נק' מוניטין
    0
    Machinehead

    Machinehead משתמש משקיע משתמש כבוד

    Machinehead
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏21/8/08
    הודעות:
    2,059
    לייקים:
    18
    הנושא הזה התחיל לעניין אותי מאוד, מהסיבה שהפסקתי לצרוך מוצרי חלב והתחלתי משום מה לרדת במשקל, אני דיי בטוח שצריכה גבוהה על מוצרי חלב משפיע על מאגרי השומן בגוף.

    הנה המחקר: (מדובר כאן על חלבון מי גבינה)

    The insulinotropic response to the ingestion of whey protein and whey protein hydrolysate, independent of carbohydrate, is not known. This study examined the effect of protein hydrolysis on the insulinotropic response to the ingestion of whey protein. Sixteen healthy males ingested a 500 mL solution containing either 45 g of whey protein (WPI) or whey protein hydrolysate (WPH). The estimated rate of gastric empting was not altered by hydrolysis of the protein [18 (3) vs. 23 (3) min, n = 16; P = 0.15]. Maximum plasma insulin concentration (C (max)) occurred later (40 vs. 60 min) and was 28% [234 (26) vs. 299 (31) mM, P = 0.018] greater following ingestion of the WPH compared to the WPI leading to a 43% increase [7.6 (0.9) vs. 10.8 (2.6) nM, P = 0.21] in the AUC of insulin for the WPH. Of the amino acids with known insulinotropic properties only Phe demonstrated a significantly greater maximal concentration [C (max); 65 (2) vs. 72 (3) muM, n = 16; P = 0.01] and increase (+22%) in AUC following ingestion of the WPH. In conclusion, ingestion of whey protein is an effective insulin secretagogue. Hydrolysis of whey protein prior to ingestion augments the maximal insulin concentration by a mechanism that is unrelated to gastric emptying of the peptide solution.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18679613

    יש את המאמר המעניין הזה על אינדקס אינסוליני
     
  2. 67,987 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,715
    לייקים:
    9,925
    מין:
    זכר
    אני לא רואה איך המחקר שפירסמת מתקשר להשמנה עקב מוצרי חלב, זה ידוע שמי גבינה מעלים אינסולין, מה גם המחקר לא מתקשר לאינדקס גליקמי אלא תגובה אינסולינית, זה לא בהכרח קשור אחד בשני.
     
  3. 1,163 נק' מוניטין
    0
    prUser

    prUser משתמש פעיל

    prUser
    הצטרף:
    ‏2/10/08
    הודעות:
    699
    לייקים:
    0
    שיט, עד שגילינו סוג טוב של WHEY?
    לאיזה סוג עברת?
     
  4. 67,987 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,715
    לייקים:
    9,925
    מין:
    זכר
    קח GI = תחת

    ואם אתה רוצה חיסול אחרון, אז מפי של אלאן אראגון קבל את הדבר הבא:

    http://www.alanaragon.com/elements-challenging-the-validity-of-the-glycemic-index.html




     
  5. 8,156 נק' מוניטין
    0
    Machinehead

    Machinehead משתמש משקיע משתמש כבוד

    Machinehead
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏21/8/08
    הודעות:
    2,059
    לייקים:
    18
    אני דיברתי על אינדקס אינסוליני, לא על אינדקס גליקמי.
    כל מחקר שאתה מביא, יש מחקר שסותר, לדוגמא המחקר שאני הבאתי, הוא מדבר במפורש על אינדקס אינסוליני וחלבון מי גבינה.
    במאמר שהבאתי יש סקירה על אינדקס אינסוליני, רשום שמה שהאינדקס הגליקמי אכן עולה עקב פחמימות בעלות GI גבוה, אבל אינדקס אינסוליני משתנה עקב סוג החלבון שצורכים.

    למשל לחלבון ביצה יש II של 31.

    אני לא חושב שצריך לשלול את זה ישר, אני מאמין שיש בזה הגיון, מה שהפתיע אותי, שלבשר יש II גבוה יותר מאשר לביצה.

    טבלת אינדקס אינסוליני:

    http://www.mendosa.com/insulin_index.htm
     
  6. 8,156 נק' מוניטין
    0
    Machinehead

    Machinehead משתמש משקיע משתמש כבוד

    Machinehead
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏21/8/08
    הודעות:
    2,059
    לייקים:
    18
    צריכה של חלבון ללא פחמימות תעלה את האינסולין, עקב אינדקס אינסוליני גבוה, אין קשר בין צריכה של פחמימות או לא.
     
  7. 67,987 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,715
    לייקים:
    9,925
    מין:
    זכר
    איכשהוא קראתי אינדקס גליקמי מצטער, בכל מקרה לגבי אינדקס אינסוליני יש מחקר שמתקשר עקב GI גבוה ומראה שאין כל קשר להתחמצנות של שומן, כמו כן ממליץ לקרוא את המאמר של אלאן למעלה שהבאתי.

    עוד מחקר מעניין על פרוטקוז, סוכרוז וגלוקוז מה שמראה שלאפקט האינסלין אין משמעות

    ותגובה נחמד של לייל על הנושא

     
  8. 1,163 נק' מוניטין
    1
    prUser

    prUser משתמש פעיל

    prUser
    הצטרף:
    ‏2/10/08
    הודעות:
    699
    לייקים:
    0
    אם לסטות קצת מהנושא, אני קורא בפורומים שלו, לייל גם די נסוג מכל העניין הקטוג'ני, לא?
    http://forums.lylemcdonald.com/showpost.php?p=2302&postcount=14

    וזה לא מפתיע שגם חלבון יוצא תגובה אינסולונית; אם אני מבין נכון, אינסולין אחראי גם ל"דחיפת" חומצות אמינו לתוך התאים, לא?

    שניר, הוצאת מוצרי החלב עזרה לך מסיבה אחרת,כנראה.
     
  9. 2,796 נק' מוניטין
    0
    ברק

    ברק משתמש קבוע משתמש כבוד

    ברק
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏6/9/08
    הודעות:
    1,771
    לייקים:
    693
    מין:
    זכר
    ממש לא. הוא מעולם לא היה גורו של דיאטות קוטוג'ניות, הוא גורו של דיאטות. הוא מאמין שכשהדיאטות הרגילות לא עובדות טוב (אחוז שומן נמוך כשרוצים לשמר שריר, רגישות דפוקה לאינסולין שגורמת לך להיות רעב כל הזמן וכדומה...) אז עוברים לקטוג'ניות ולא שזאת שיטה עדיפה תמיד.
     
  10. 2,796 נק' מוניטין
    0
    ברק

    ברק משתמש קבוע משתמש כבוד

    ברק
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏6/9/08
    הודעות:
    1,771
    לייקים:
    693
    מין:
    זכר
    80% מהחלבון במוצרי החלב הוא דווקא קאזאין ולא whey כך שזה לא כלכך רלוונטי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/09
  11. 131 נק' מוניטין
    0
    Berk0

    Berk0 משתמש מתחיל

    Berk0
    הצטרף:
    ‏4/9/08
    הודעות:
    192
    לייקים:
    0
    בנוגע ל GI הדעה שלי - לא מתייחס לזה חשיבות פרט לאחרי אימון לוקח סוכר ענבים.

    בנוגע ל II קראתי על זה קצת והסתבכתי אז מה השורה התחתונה בעניין.

    משהו ל מאשהין הד, הירידה במשקל ובנוזלים שמנתנזרים ממוצרי חלב היא לרוב ירידת נוזלים די גדולה עקב ההתנזרות מקוטג שעשיר בנתרן וגורם להראות כמו בלון מים.
     
  12. 8,156 נק' מוניטין
    0
    Machinehead

    Machinehead משתמש משקיע משתמש כבוד

    Machinehead
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏21/8/08
    הודעות:
    2,059
    לייקים:
    18
    אני לא כ"כ חושב שזה בגלל הנתרן, כי בחזה עוף שאני אוכל יש תבלינים ובין היתר גם נתרן, אותו דבר לגבי הבשר שאני אוכל, אני בעצמי מוסיף לו מלח ופלפל שאני צולה אותו.

    שהייתי אוכל קוטג', הייתי מסנן עד כמה שאני יכול את הנוזלים שמה, שהם בעצם המי מלח.
     
  13. 2,879 נק' מוניטין
    1
    roei

    roei משתמש משקיע

    roei
    הצטרף:
    ‏24/9/08
    הודעות:
    2,542
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    בואנה אתם מושפעים מנתרן מי ישמע מה זה
     
  14. 1,163 נק' מוניטין
    0
    prUser

    prUser משתמש פעיל

    prUser
    הצטרף:
    ‏2/10/08
    הודעות:
    699
    לייקים:
    0
    זה לא מי גבינה?
     
  15. 67,987 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,715
    לייקים:
    9,925
    מין:
    זכר
    זה תרכובת של מי גבינה וקזאין כאשר הקזאין הוא הרוב.
     
  16. 8,156 נק' מוניטין
    0
    Machinehead

    Machinehead משתמש משקיע משתמש כבוד

    Machinehead
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏21/8/08
    הודעות:
    2,059
    לייקים:
    18
    גבינה וקוטג' זה בעצם חלב עם מי מלח כדי לשמר אותו, בגלל זה ישנה תכולה גבוהה של נתרן.
    יוגורט למשל זה חלב מוחמץ.
     
  17. 2,796 נק' מוניטין
    0
    ברק

    ברק משתמש קבוע משתמש כבוד

    ברק
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏6/9/08
    הודעות:
    1,771
    לייקים:
    693
    מין:
    זכר
    נתרן משפיע על אגירת נוזלים וסביר שהאצידוזיס הקלה שעודפים שלו יכולים לעורר, יכולה להשפיע על ביצועים ספורטיביים ועל התוצאות בפיתוח גוף.

    משיןהד, המחקר שהבאת לא רלוונטי כי מדובר בהידרולייזד ובwhey. במוצרי חלב יש לך בעיקר קאזאין כמו בבשר והwhey שנמצא בהם לא מפורק, מה שמוריד את ההקפצה של האינסולין.

    זה משהו ידוע, עוד בשנות ה70 באדיבילדרים ומרימי משקולות טענו שmillk makes you smooth וכביכול מוריד לך את החיטוב. לא ראיתי בינתיים הסבר, אבל אני חושב שלא צריך להאשים את החלבון, כי אבקות חלבון לא גורמות לאותו האפקט. אולי זאת השפעה של הלקטוז ואולי של אחד מהמרכיבים האחרים שנמצאים שם...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/09
  18. 5,308 נק' מוניטין
    0
    אזולאי

    אזולאי משתמש משקיע

    אזולאי
    הצטרף:
    ‏9/9/08
    הודעות:
    3,342
    לייקים:
    7
    עד עכשיו התייחסתי (וגם בקושי) רק לאינדקס הגליקמי של המזונות.
    לא ידעתי שיש מזונות (חלבונים) שמשפיעים ככה על האינסולין. אם כך, אי אפשר לצאת מזה.. הרי כמעט כל דבר שתאכל יקפיץ לך את האינסולין...
     
  19. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    אתה לא צריך לחשוב על זה, זה מושפעות.
    במסה אוכלים הרבה, בחיטוב אוכלים קצת. זה כל מה שצריך לדעת בגדול.
     
  20. 2,796 נק' מוניטין
    0
    ברק

    ברק משתמש קבוע משתמש כבוד

    ברק
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏6/9/08
    הודעות:
    1,771
    לייקים:
    693
    מין:
    זכר
    סליחה, לא ראיתי את השאלה.

    כן, נכון, למרות שגם רמות של צום מספיקות לתגובה סבירה של ספיגת חומצות אמינו, כך שרוב היום זה לא משנה אם תאכל פחמימה וחלבון ביחד או בנפרד.

    בכל אופן, זאת אחת הסיבות שצריך לאכול גם פחמימות וגם חלבונים אחרי האימון. אם תאכל רק פחמימות, רמת חומצות האמינו בדם תרד בגלל התגובה האינסולימית ואז האנבוליזם בשריר יפחת, כי הבנייה בשריר תלויה ישירות בריכוז חומצות האמינו בדם.

    מהבחינה הזאת פחמימות הן לא רק אנטי קאטבוליות, אלה במובן מסוים אנטי אנבוליות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/1/09

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...