אחר תזונה מסביב לאימון

הנושא בפורום 'ארכיון' פורסם ע"י קפטן קקי, ‏6/9/08.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    נמאס לי.
    כן, נמאס לי לקחת אוכל לצבא, ולכן אני בא עם השאלה הבאה:

    כולנו כבר יודעים שאין חשיבות לתדירות הארוחות, אלא רק לסה"כ היומי, אבל בכל-זאת האם לתזונה מסביב לאימון יש חשיבות?

    אני אביא דוגמא מהחיים האישיים: יש ימים שאני יוצא לצבא ב1:
    - אני אוכל בבית באיזור השעה 12 בצהריים
    - יוצא מהצבא בסביבות 7 בערב
    - מתחיל אימון ב8~

    האם זה ישנה משהו אם אני אוותר על ארוחה באיזור השעה 5-6? באמת שנשבר לי מלאכול בצבא ולקחת אוכל איתי בתיק.
    אם זה קשור לרמות סוכר בדם ועייפות - אני אסתדר, שוט של קפאין בכמות מוכבדת תזניק אותי לאימון עצבני במיוחד.

    תודה על התשובות :RockOn:
     
  2. 4,477 נק' מוניטין
    0
    RaMi

    RaMi משתמש פעיל

    RaMi
    הצטרף:
    ‏6/8/08
    הודעות:
    646
    לייקים:
    2
    רצוי כן לשמור על התזמון התזונתי בפרקי זמן של לפני ואחרי האימון על מנת למקסם את יכולות האימון ותהליך ההתאוששות.אם אתה לא מרגיש צורך ממשי ו\או יש לך מגבלה של אמצעי אז תוכל לוותר על הארוחה ולהסתפק בתיסוף של קפאין.
    הצעה שלי אליך - תביא אוכל בתיק ואל תתעצל :79nb:
     
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    די נשבר הזין, אני עושה את זה כל כך הרבה זמן כבר...
    אם זה רק בקטע של עייפות או משהו אני באמת מעדיף להרביץ קפאין לפני האימון וזהו.
    חוצמזה שלא תמיד אני מגיע על בטן מרוקנת לאימון בגלל הארוחה הזאת, ואז אני מרגיש אי נוחות כל האימון.
    מבחינה פיזיולוגית בלבד - אפשר לוותר?
     
  4. 4,477 נק' מוניטין
    0
    RaMi

    RaMi משתמש פעיל

    RaMi
    הצטרף:
    ‏6/8/08
    הודעות:
    646
    לייקים:
    2
    פיזיולוגית פרופר - תלוי בפרמטרים רבים.

    מבחינת הרגשה - אם אתה לא מרגיש צורך ניתן לוותר. הרי שאנחנו לא מדברים פה על ספורט תחרותי.

    ד"א טוב להפגש בך עוד פעם חבר...
     
  5. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    אילו פרמטרים אם יורשה לי לשאול? אני בכל זאת שואף למקסם את התוצאות.

    כרגע אני נכנס לשבוע של מנוחה מאימונים אחרי תקופה ארוכה (יותר מ6 חודשים) ללא מנוחה, יש לי הזדמנות להרגיל את המערכת למצב החדש של צום ארוך לפני אימון בימים מסויימים ( לא כל הימים אצלי מתחילים ב1 ונגמרים ב7 ;) חלקם זה 7:30 עד 2 בצהריים ואז אין בעיה לאכול בבית )

    נראה לי שאני חותך ת'ארוחה הזאת לקבינימט, אני פשוט אגדיל את הארוחה לפני הצבא וזהו.

    כיף לי להגיע לפורום כמו זה.
    דרך-אגב, עברתי להתאמן בהולמס פלייס בדיזינגוף סנטר, אתה במקרה עובד שם?
    אני מדבר עם מישל באופן קבוע במסן ושנינו שפכנו תשבוחות עליך, סתם רציתי שתדע :s85:
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏6/9/08
  6. 65,801 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    78,245
    לייקים:
    8,290
    מין:
    זכר
    עניין הארוחה לפני האימון לא כזה בר חשיבות , אלא אם אתה בצום ארוך טווח כגון 12 שעות ומעלה ששם יש כבר חשיבות מסויימת אך עדיין בגדר הספק.
    כמו שאמרת אם אין בעיית אנרגיה , והאימונים שלך לא נפגעים מכך , אתה יכול לדלג על הארוחה הזו , היו מספר מחקרים על העניין הזה בינהם צריכה רק של חלבון [1] ולא הראו שיפורים שדורשים התייחסות מיוחדת לאנשים שכן אכלו לפני האימון [בטווח שעות מסויים]. כמו כן במחקר 2 בתשלובת של פחממה גם לא הראה משהו מיוחד [2]
    מה שצריך לשים אליו חשיבות זו הארוחה שלאחר האימון מכיוון שנגיד ויש "חלון הזדמנויות" , גם בלעדיו צריך להפוך את הסביבה הקאטבולית (מפרקת) , לסביבה אנאבולית (בונה) - ובכך בעצם לצאת ממצב סטראס של לאחר האימון.
    אם אכלת ארוחה טובה לפני האימון , חשיבות הפחממה הזמינה שאנשים כל כך אוהבים להתעמק ב GI שלה לאחר האימון לא כזו בעלת חשיבות , כי אכלת לפני האימון נגיד טווח של שעה - שעתיים לפני , עדיין יש לך חומצות אמינו בדם וגלוקוזה , לכן העיקר לאכול ותוכן המוצרים לא ממש משנה ואין צורך להיות עד כדי כך פאנט.
    הייתי אומר ששייק חלבון עם חלב יהיה מספיק (גם מי גבינה וגם קזאין וגם תגובה אינסולינית גבוהה יאיי איזה אושר). מה שכן אני תומך לאכול ארוחה גדולה לאחר האימון שתכיל את כל אבות המזון ובכלל יש צורך להסתכל על התפריט לאורך כל היום , הפרמטרים הקטנים שישארו קטנים ותשאיר את זה למדענים (יצא לי חרוז). בכל מקרה אין צורך להיות עד כדי כך פאנט , אני עדיין בדעה של מי שבצבא שיטת ה IF בשבילו היא האידיאלית ביותר , במיוחד לג'ובניקים שחוזרים יומיות ואין צורך לקחת את התיקים ושאר הדברים כי לדעתי האישית זה פשוט פתאטי.

    (1) Amino Acids. 2008 Jul 27. [Epub ahead of print]
    Acute and long-term effects of resistance exercise with or without protein ingestion on muscle hypertrophy and gene expression.
    Department of Biology of Physical Activity, University of Jyväskylä, P.O. Box 35, 40014, Jyväskylä, Finland, [email protected].

    J Appl Physiol. 2008 Jun 5. [Epub ahead of print] (2)
    Essential amino acid and carbohydrate ingestion prior to resistance exercise does not enhance post-exercise muscle protein synthesis.
    Fujita S, Dreyer HC, Drummond MJ, Glynn EL, Volpi E, Rasmussen BB.
     
  7. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    תודה משה, זכרתי שנתת מחקר כזה בפורום "שרירים"...
    ידוע לי עניין הארוחה שלאחר האימון, אבל תודה שהזכרת את זה עבור מי שלא יודע, עבודה חשובה.

    בקיצור ולעניין, אני אעדכן איך הולך עם זה בכמה שבועות הקרובים, עד יום ראשון הבא אני לא נכנס גם ככה למכון.
     
  8. 4,477 נק' מוניטין
    0
    RaMi

    RaMi משתמש פעיל

    RaMi
    הצטרף:
    ‏6/8/08
    הודעות:
    646
    לייקים:
    2
    1.עמידות לאינסולין GTF\GGOT
    2.שאר התזונה היומית
    3.זמינות של חומצות אמינו במחזור הדם
    4.פעילות הורמונאלית של הורמונים רגולטורים ואנטי-רגולטוריים (GH,TSH,ADRENALINE,CORTISOL,IGF 1,2)
    5.באשר למאמץ עצמו - משך ועצימות הפעילות הגופנית שדורשת הכנה תזונתית אחרת

    ועוד ועוד ועוד :smile:
     
  9. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    אני אענה לפי הסעיפים שהזכרת:
    1. מה זה משנה לי העמידות לאינסולין? הרי בכל מקרה אני מקפיץ אותו לשמיים לאחרי האימון אז מה אכפת לי אם 8 שעות לא תהיה עלייה ברמות האינסולין ?

    2. לא לדאוג, אני עוקב אחרי זה.

    3. אם אני אוכל 2 ארוחות טובות לפני אימון (בוקר וצהריים, האימון ב8 בערב) לא חושב שתהיה בעייה של חומצות אמינו כי סינטזת החלבון היא איטית והצום לא ארוך מאוד (סה"כ 8 שעות. )

    4. לא מבין בזה כלום - תסביר?

    5. אימון משקולות עצים, איזה הכנה כבר אפשר לתת חוץ מלדפוק שוט עצבני של קפאין ולקרוע ת'צורה במכון, לאכול טוב ולישון?
    :suicide:
     
  10. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    ???
     
  11. 65,801 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    78,245
    לייקים:
    8,290
    מין:
    זכר
    1. תלוי בבן אדם , רמות הסוכר יכולת לרדת וזה לא עושה טוב לכל אחד ..
    3. כמו שאמרתי מעל 12 שעות מומלץ לאכול משהו קל לפני האימון
    5. לקחת נאנו חאפר :sarcastic::sarcastic:
     
  12. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    lol
    גמרת אותי מצחוק.
    בקיצר אין שום בעיה כל עוד אני לא סובל מ: רעב, עייפות וכו'...?
     
  13. 6,431 נק' מוניטין
    0
    Mishel Mishayev

    Mishel Mishayev מנהל אתר מנהל

    Mishel Mishayev
    מנהל
    הצטרף:
    ‏1/8/08
    הודעות:
    3,794
    לייקים:
    859
    מין:
    זכר
    אין שום בעיה,מקסימום תצדייד בבננה חצי שעה שעה לפני.
     
  14. 28 נק' מוניטין
    0
    MuGi

    MuGi משתמש מתחיל

    MuGi
    הצטרף:
    ‏5/9/08
    הודעות:
    255
    לייקים:
    0
    לדעתי תלך לקרבי או משו מכובד ויעשו אותך שרירי ומאומן הרבה יותר מאשר לבוא 1עד 7 כמו ג'ובניק מניאק
     
  15. 65,801 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    78,245
    לייקים:
    8,290
    מין:
    זכר
    1. בקרבי הדבר היחיד שתצא זה על 8% שומן יד 25 ותת תזונה מסיבית
    2. הוא כבר כמעט מסיים צבא זה לא רלוונטי
    3. כג'ובניק יש לך אפשרות הרבה יותר גדולה להתקדם
     
  16. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי

    איזה כיף היה לראות את סעיף 2 :bananaparty: :s47: :bananaparty: :s47: :bananaparty: :s47:

    בתכלס בקרבי אין כמעט זמן להתאמן או לאכול, אז צא מהסרט ילד.
    עד מתי אוגוסט 6 :ph34r:
     
  17. 7,831 נק' מוניטין
    0
    Grrr All Mighty

    Grrr All Mighty משתמש קבוע משתמש כבוד

    Grrr All Mighty
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏9/9/08
    הודעות:
    2,376
    לייקים:
    125
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    הרקולס
    סתם שאלה על הדרך, לא צריך לקחת את החלבונים ואת הפחמימות בו זמנית נכון? לא משנה באיזה חלק מהיום.
    אני מאמין שלא צריך וגם פעלתי כך לאורך כל הזמן, אבל בשביל שנהיה בטוחים..
     
  18. 65,801 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    78,245
    לייקים:
    8,290
    מין:
    זכר
    אין זה משנה איך תאכל אותם.
     
  19. 2,501 נק' מוניטין
    0
    P-a-n-1-c

    P-a-n-1-c משתמש קבוע

    P-a-n-1-c
    הצטרף:
    ‏12/9/08
    הודעות:
    4,643
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    אני מבין שהפנמת את מה שאמרתי לך בנוגע לסחבת עם אוכל לצבא..
     
  20. 0 נק' מוניטין
    0
    קפטן קקי

    קפטן קקי אורח

    קפטן קקי
    LOL :sarcastic:
    מי מקשיב לך בכלל
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...
נושאים דומים
  1. יעלי :)
    תגובות:
    59
    צפיות:
    4,495
  2. Rock

    תוכנית לאימון

    Rock, ‏12/4/09, בפורום: אימונים
    תגובות:
    3
    צפיות:
    835
  3. gs1
    תגובות:
    1
    צפיות:
    618
  4. scarface
    תגובות:
    9
    צפיות:
    691
  5. yaronb
    תגובות:
    9
    צפיות:
    2,569
טוען...