ייעוץ אישי בתזונה וכושר

כאבי ראש באימוני כוח (המשך)

הנושא בפורום 'פציעות ספורט ובריאות הגוף' פורסם ע"י FormerMarine, ‏24/3/20.

טוען...
  1. 2 נק' מוניטין
    0
    FormerMarine

    FormerMarine משתמש מתחיל

    FormerMarine
    הצטרף:
    ‏27/10/18
    הודעות:
    11
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    בהמשך לזה:
    כאב ראש חד בעליות מתח ובנץ' פרס - Exertion Headache?

    כאבי ראש חדים בעיקר בעליות מתח, אח"כ הופיע גם בבנץ' פרס ומשיכת פולי עליון.
    כמו דקירות בצד האחורי של הראש, נמשך כמה דקות ואז נרגע והופך לכאב ראש קל שמלווה אותי עוד 24-48 שעות.
    הפסקתי להתאמן כבר 3-4 חודשים.
    בדיקות CT ראש-צוואר ובדיקות MRA מוח וצוואר יצאו תקינות.

    הייתה לי תקרית אחת שבה הרגשתי דפיקות במוח כמו שלא הרגשתי בחיים (לכן פניתי לנוירולוג ששלל דיסקציה / גידולים).
    מאז שהפסקתי להתאמן הכאב פחת אבל אני מרגיש את הדופק בראש כל פעם שאני קם מישיבה לעמידה או כשאני משתין, לפעמים גם במקלחת.
    מהרגע שאני קם, לאחר 7 שניות בערך, אני מרגיש את הדופק עולה, דופק כמה פעמים באוזניים ויורד בחזרה, התחושה היא כמו אחרי שעצרתי את הנשימה לדקה.
    אנשים מסביבי אמרו שאני לא אוכל נכון (רוב היום אני ממעיט באכילה) אך גם כשהתאמנתי הקפדתי על הרבה חלבון, מעט פחמימה והמון שקדים, אגוזים, שיבולת שועל וללא סוכר מעובד בכלל.

    בדקתי לחץ דם - לפעמים מעט גבוה אבל לא ברמה קריטית (רוב הזמן תקין, לפעמים 130/80).

    בהתחלה חשבתי שזה מה שמכונה "Exertion Headaches" אבל זה נמשך כבר כמה חודשים.
    פחות משפיע עליי באימוני אירובי (הפסקתי גם לרוץ).

    מישהו מכיר? חווה משהו דומה?
    איזה המלצות יש לכם?
     
  2. ייעוץ אישי בתזונה וכושר
  3. 4,784 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    3,934
    לייקים:
    3,177
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    לאחרונה יש לי כאבי ראש אחרי האימון נפח שלי.
    מדובר באימון של 4 שעות, 5 סטים 5 חזרות לסקוואט, ועוד 5X5 בוקס סקוואט. 5X5 מתח עם משקל, 5X5 חתירה, 5X5 בנץ', 5X5 ספוטו פרס.

    הסיבה לכאב ראש לשי בעיקר זה הכנה לא מספקת, שינה מאוחרת למרות שאני קם גם מאוחר, חוסר שתית מים, וחוסר פחמימה (לקראת האימון אני חייב להכפיל ממה שאני רגיל).

    במצב שלך, אני מנחש שחוסר פחמימה יכולה להיות גורם, דווקא פחמימה מורכבת עדיפה כאן, כי הסוכר דם משחק חלק מהבעיה, אז כדאי לאכול הרבה פחמימה מורכבת כדי שתמיד יהיה מספיק סוכר בדם ולא תבוא לקריסה, אימוני כוח דורשים יותר סוכר לפעמים כי העומס יכול להיות יותר בזמן קצר.

    אבל בעיקר מים, צריך לשתות הרבה, ולפעמים גם זה לא מספיק, אם חסר מינרלים, כאב ראש בהשתנה יכול להעיד על התיבשות אם אני לא טועה, ממליץ לך לוודאות שאתה שותה מספיק, וצורך מספיק פירות וירקות או לפחות פירות, הם מכילים הרבה אשלגן. ותאכל מספיק מלח בשביל הנתרן, לא שחסר לך, אבל זה חשוב נגד התיבשות.

    ולבסוף שינה, תקפיד על זה, משום מה זה מאוד קשור אצלי.
     
  4. 862 נק' מוניטין
    0
    biker

    biker משתמש קבוע

    biker
    הצטרף:
    ‏21/7/09
    הודעות:
    1,502
    לייקים:
    345
    אצלי חוסר מלח גורם לכאבי ראש.
    אני מוסיף למים מלח אטלנטי וגם לאוכל.
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  5. 1,550 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,493
    לייקים:
    945
    מין:
    זכר
    גם אצלי היו כאבי ראש בזמן ביצוע מתח ותרגילים נוספים תקופה ארוכה (יותר כמו דקירות חדות כאלה).
    אני לא יודע מה בדיוק גורם לזה אבל לאחר זמן זה פשוט נעלם ולא חזר יותר.
    מה ששמתי לב, זה שהדקירות הללו בראש הופיעו כאשר התאמנתי לאחר שהתעוררתי מבלי לאכול לפני, כך ששיניתי את אורח החיים שלי וכעת אני אוכל ארוחה גדולה בבוקר ומתאמן בצהריים.
    כמו כן גם התחלתי לישון יותר (חשוב מאוד!)
     
  6. 394 נק' מוניטין
    0
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    234
    לייקים:
    114
    מין:
    זכר
    מוסיף פה אפשרות שלא נכתבה- כאב ראש ממקור צווארי. לרוב אלו שרירי השכמה שמתחברים לחוליות הצוואריות וכשהם רגישים ומפעילים עליהם עומס הם משליכים כאב לראש.
    אני מציע לנסות לבדוק אם זה משתנה בעומס נמוך.
     
    BlackSwan אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...