ייעוץ אישי בתזונה וכושר

תזונה ותוספים כמה קלוריות שורפים ביום?

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Ayelet, ‏9/3/20.

טוען...
  1. 821 נק' מוניטין
    1
    Ayelet

    Ayelet דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט מנהל

    Ayelet
    מנהל
    הצטרף:
    ‏8/5/18
    הודעות:
    10,074
    לייקים:
    696
    מין:
    נקבה
    כמה קלוריות שורפים ביום.jpg
    "כמה קלוריות אני שורף/ת ביום?"

    שאלה שנשאלת לא מעט והתשובה היא שאין תשובה ושזה גם לא משנה....

    ההוצאה האנרגטית שלנו מורכבת מהוצאה אנרגטית בסיסית במנוחה, הוצאה אנרגטית לצורך עיכול וספיגת המזון, פעילות גופנית יזומה ופעילות גופנית שאינה יזומה. ללא בדיקות שאינן נגישות לנו ביום יום לא נוכל לדעת כמה קלוריות אנחנו באמת שורפים ביום, וגם נוסחאות החיזוי שיש ברשת הן לא שיא הדיוק. גם אם נדע כמה קלוריות שרפנו בריצה לדוגמה, זה רק מרכיב אחד מתוך ההוצאה האנרגטית היומית, כך שעדיין לא נדע כמה קלוריות שרפנו במהלך היום.

    ומה בפרקטיקה?

    בפועל, אפשר להשתמש בנוסחת חיזוי כדי לעשות איזושהי הערכה ראשונית, למשל, נוסחת חיזוי פשוטה היא 26 כפול משקל הגוף, כשהתוצאה תיתן את המאזן הקלורי הנטרלי ללא פעילות משמעותית (מתאים לעבודה משרדית). בהמשך המדד הכי טוב כדי לראות אם אנחנו בכיוון יהיה המשקל – התוצאה של השינוי שעשינו בתזונה ובפעילות הגופנית.

    גם במשקל, כדי שיהיה מדד יותר מדויק, הכי טוב להישקל כל יום או כמה שיותר ימים בשבוע ולחשב ממוצע שקילות (לחבר את כל השקילות ולחלק את הסכום במספר הימים שבהם נשקלתם).

    זה הכי מדויק מכיוון שיש תנודות במשקל מיום ליום ובשקילה אחת לשבוע אי אפשר לדעת על איזה יום "נופלים".

    שקילות יומיות חשובות יותר כשיש מטרה מוגדרת כמו ירידה במשקל או עלייה במסת שריר, כשלפיהן נדע אם לשנות את הסך הקלורי שקבענו. אם אחרי ממוצע של 2-3 שבועות יש ירידה במשקל, אז אנחנו בגרעון קלורי ויורדים באחוזי השומן. אם יש עליה, כנראה שאנחנו במאזן קלורי חיובי ועולים במשקל.

    במידה והמטרה היא להישאר במשקל קבוע, לא צריך להישקל כל יום אבל מומלץ לפחות פעם בשבוע כדי לראות שנשנארים במצב קבוע (סטיות של חצי ק"ג זה תקין).
     
    אני=], Natan.p, Sergio_Katz ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. ייעוץ אישי בתזונה וכושר

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...