ייעוץ אישי בתזונה וכושר

תזונה ותוספים כיצד המחזור החודשי משפיע על הצריכה הקלורית?

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Ayelet, ‏9/3/20.

טוען...
  1. 820 נק' מוניטין
    0
    Ayelet

    Ayelet דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט מנהל

    Ayelet
    מנהל
    הצטרף:
    ‏8/5/18
    הודעות:
    10,073
    לייקים:
    695
    מין:
    נקבה
    מחזור חודשי קרייבינג.jpeg

    לכבוד יום האישה שחל אתמול, הפוסט הזה מיועד בעיקר לנשים

    רובנו מכירות את התחושה הזאת, שלפני או במהלך הווסת יש ימים שבהם בא לנו רק מתוק, והרבה. אצל חלקנו זה לא יסתכם רק בחשק, אלא גם בחריגה גדולה מהתפריט.

    מדוע זה קורה ומה אנחנו יכולות לעשות כדי להתמודד עם זה?

    קודם כל, המחזור החודשי למעשה מתרחש לאורך כל החודש, כשהדימום הוא שלב הווסת. הזמן הממוצע של המחזור החודשי הוא 28 ימים וכל מחזור נספר מהיום שבו מתחילה הווסת. המחזור החודשי מחולק ל-3 שלבים עיקריים:

    שלב הווסת, שלב הביוץ והשלב המפריש. שלבי הווסת והביוץ נמשכים כ- 14 ימים מתחילת הווסת, השלב המפריש נמשך כ-14 ימים עד לווסת הבאה.

    בסוף השלב המפריש (4-7 ימים לפני הווסת), כשרמות ההורמונים פרוגסטרון ואסטרוגן מתחילות לרדת, יכולה להתרחש התסמונת הקדם ווסתית (PMS), שמאופיינת בדרך כלל בשינויים במצב הרוח,חולשה, תחושת נפיחות ובעלייה בתשוקה למזון,שיכולה להמשך לשלב הווסת עד סופו.

    במחקר שבדק הבדל בצריכה הקלורית, נראה שנשים צרכו 238-597 קלוריות יותר בשלב שלפני ווסת מאשר בשלב הווסת. זה אומר שאם לא עושים איזושהי בקרה על הצריכה הקלורית בתקופה הזו, אפשר עם המאזן הקלורי החיובי הזה, כביכול, לעלות 5-10 ק"ג בשנה!

    בנוסף, במחקר הזה נראה גם שבשלב שלפני הווסת עצמה, לכ-92% מהנשים הייתה תשוקה גדולה יותר למתוק (שוקולד, מאפים, גלידה).

    איך אפשר להימנע מזה?

    קודם כל, מודעות ובקרה. מסגרת של תפריט תזונתי עם תכנון מראש של הארוחות יכולה לעזור. מאחר והחשקים הללו מורגשים חזק יותר בימים מסוימים, אפשר לאזן קצת בימים אחרים (כלומר לאכול קצת פחות בימים אחרים או להוסיף אירובי באותו שבוע).

    קיימת השערה שמכיוון שבשלב המפריש יש ניצול אנרגיה גבוה יותר משומן מאשר מפחמימה, מומלץ להעלות את צריכת השומן על פני פחמימה, כך שתזונה דלת פחמימה עשויה לעזור להפחית את החשקים בשלב הזה.

    בסופו של דבר, יש שונות בין נשים באיך שהן יחוו את הימים שלפני הווסת ואת הווסת עצמה, מבחינת חשקים, מצבי רוח, השפעה על אימונים ותשוקה למזון. אפשר ללכת בדרך של ניסוי וטעייה כדי למצוא לכל אחת את מה שהכי מתאים לה.

    קישור למאמר-

    Focus: Sex and Gender Health: Gender-related Differences in Food Craving and Obesity
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/3/20
    Gnfit ו-elchonon אוהבים את זה.
  2. ייעוץ אישי בתזונה וכושר

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...