ייעוץ אישי בתזונה וכושר

טרפז תפוס ונקודות הדק

הנושא בפורום 'פציעות ספורט ובריאות הגוף' פורסם ע"י PuppEDogg, ‏24/2/20.

טוען...
  1. 3 נק' מוניטין
    0
    PuppEDogg

    PuppEDogg משתמש מתחיל

    PuppEDogg
    הצטרף:
    ‏12/12/13
    הודעות:
    50
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    שלום לכולם,

    יש לי בעיה בטרפז השמאלי כבר תקופה מאוד ארוכה. הוא תפוס נורא חזק ובנוסף דקירות ממש מתחת לטרפז באיזור השכמות משמאל ולפעמים תחושה של ''שריר קופץ''.
    הלכתי לאורטופד והוא אמר שזה נקודות הדק (trigger points) ושלח אותי לטיפול אצל אוסטאופט.
    עשו לי דיקור מאוד כואב באיזור כדי לשחרר את השריר מה שעזר בהתחלה אבל כל פעם שאני חוזר להתאמן אני מרגיש את אותו השריר נתפס ומציק לי.
    אין לי הגבלות בתנועה ואני יכול להתאמן אבל זה פשוט ממשיך להפריע ואפילו חזרתי לעוד טיפול ועברתי לאימונים קלים יותר עם מכונות במקום משקל חופשי אבל זה לא עובר. זה משתחרר אחרי דיקור אבל ברגע שאני חוזר להתאמן, אפילו האימון הקל ביותר שמפעיל את האיזור, זה נתפס מחדש.

    חשוב לי לציין שאני מתאמן ברציפות למעלה מ3 שנים ופשוט עשיתי איזה תרגיל לא מוצלח וזה נתפס ומאז מפריע כבר תקופה מאוד ארוכה.

    יש למישהו ניסיון עם פציעה מהסוג הזה ומה אני יכול לעשות?
    אני ממש מפחד להגיע למצב שלא אוכל להתאמן לתקופה או גרוע יותר כי כרגע זה משבית לי כל אימון שקשור לפלג גוף עליון (היות וזה שריר מייצב) ואני נשאר עם אימוני רגליים.

    תודה מראש.
     
  2. ייעוץ אישי בתזונה וכושר
  3. 5,500 נק' מוניטין
    0
    ziv_r

    ziv_r משתמש קבוע משתמש כבוד

    ziv_r
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏29/4/12
    הודעות:
    1,518
    לייקים:
    1,280
    מין:
    זכר
    אוסטאופתיה הינה רפואה אלטרנטיבית וככזאת היא פסאודו-מדעית, מגיעה מאנשים ללא הכשרה רפואית ואינה נתמכת על ידי הרפואה המערבית, לפיכך מוטלת בספק המקצועיות של אורטופד שממליץ על "רפואה" כזאת. אותו דבר לגבי "נקודות הדק" שקיומן מעולם לא הוכח, אך הרבה משום מה אוהבים לחשוב שיש להם "קשרים בשריר" ורק עיסוי\דיקור\מתיחות\טיפול כירופרקטי יכולים "להתיר" את הקשרים בשריר.

    כמו שתיארת, יש לך שריר תפוס שממשיך להתפס בשל אי מתן מנוחה מספקת. כמו כל שריר תפוס, מה שעוזר לריפוי זה עיסוי ומנוחה. מכיוון שציינת כבר שעיסוי עוזר במקרה שלך, כנראה שזאת הדרך הנכונה להחלמה. מכיוון שאני יודע שזה בעייתי להוציא מאות ש"ח בכל פעם על עיסוי, שווה לשקול עיסוי ממושך עצמי עם כדור קשיח טרם אימונים פיזים ולהתאמן באימון עצמו "מסביב" לפציעה. שווה לנסות לתקופה מסויימת גם אימונים אירובים, זרם הדם המוגבר בפעילות כזאת יחד עם ההפעלה לאורך זמן ממושך יחסית של הגוף, כנראה תקל על הכאב ותעזור בריפוי.
     
  4. 394 נק' מוניטין
    0
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    231
    לייקים:
    114
    מין:
    זכר
    הרבה פעמים אני מותא שטיפול שמסתמך רק על עיסוי או על דיקור מערבי מועיל לטווח הקצר אבל לא לטווח הארוך.
    לדעתי כרגע צריך לתת דגש על תרגול משקם שמתמקד בשליטה על תנוחת השכמה. פיזיותרפיסט שעובד עם ספורטאים יוכל לבנות לך תכנית כזו על פי אבחון.
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  5. 18,160 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    7,404
    לייקים:
    5,750
    מין:
    זכר
    כמו שניר אמר, הניחוש שלי הוא שזה קשור למיקום השכמה, לעיתים לא מצליחים לשמור עליה במיקום ״תקין״ ואז שרירים נוספים משתתפים בתנועה ויש עליהם עומס גדול יחסית. אני סובל ממשהו די דומה, זה לא פשוט כמו שחושבים. שחרור הטרפז זה פתרון לסימפטום, לא לבעיה.
     
    Nir Kriger אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...