ייעוץ אישי בתזונה וכושר

תזונה ותוספים מה מעכב אתכם בתהליך הירידה במשקל?

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Ayelet, ‏3/2/20.

טוען...
  1. 825 נק' מוניטין
    2
    Ayelet

    Ayelet דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט מנהל

    Ayelet
    מנהל
    הצטרף:
    ‏8/5/18
    הודעות:
    10,139
    לייקים:
    697
    מין:
    נקבה
    עיכוב ירידה במשקל.jpg
    הדברים הקטנים שמעכבים לכם את הירידה במשקל:

    אני מקפיד אבל לא יורד במשקל! האמנם?

    הרבה פעמים פונים אליי אנשים שלא מבינים מה הם עושים לא נכון, איך זה יכול להיות שהם אוכלים בריא ומתאמנים ובכל זאת לא יורדים במשקל?

    לפניכם כמה נקודות למחשבה:

    1. מודדים רק לפי העין – אני לא אומרת שצריך לשקול מזון אבל צריכה להיות איזושהי הערכה, אם זה כוסות, כפות או כפיות. אנחנו יכולים לחשוב שאכלנו מעט, אבל זה לא באמת כך. דוגמה קלאסית – בכפית נוטלה יש כמעט 100 קלוריות...

    2. לא כל מה שבריא הוא דיאטטי – אגוזים, טחינה, אבוקדו, שמן זית נחשבים לבריאים, צריך לקחת בחשבון שיש להם ערך קלורי גבוה יחסית (בכף שמן זית יש כ-120 קלוריות, ב2 אגוזי מלך יש כ-70 קלוריות). דוגמה נוספת היא חמוציות וגוג'י ברי, ב-2 כפות של חמוציות ללא תוספת סוכר/גוג'י ברי יש כ-80 קלוריות

    3. גם ירקות בכמות גדולה יכולים לגרום לצריכה קלורית גבוהה יותר – ירקות בריאים ומהווים מרכיב חשוב בתזונה שלנו, אבל גם להם יש ערך קלורי. אני מתכוונת בעיקר למקרים של עשרות ירקות ביום (זה קורה). אפשר לאכול כמה יחידות של ירקות ביום בלי להחשיב, אבל אם הכמות כבר גדולה, צריך להתחשב גם בזה

    4. תוספת שמן ורטבים בבישול – הרבה אנשים לא מחשיבים שמן שמשתמשים בו כדי לטגן חביתה, לתיבול או לסלט וכנ"ל לגבי רטבים. הסעיף הזה די מכנס את סעיפים 1+2. בלי לשים לב, אפשר להוסיף בקלות 200-300 קלוריות ליום

    5. קפה – ב- 100 מ"ל חלב 3% שומן (פחות מחצי כוס) יש 60 קלוריות, קפה הפוך קטן מכיל כ- 135 קלוריות לכוס. הרבה אנשים בכלל לא מחשיבים קפה, אבל כמות שמרגישה מעטה כבר יכולה להוסיף יותר מ-100 קלוריות ליום

    6. לא סופרים אלכוהול – יש איזו אמרה שאלכוהול זה "קלוריות ריקות", אז לא. בחצי ליטר בירה יש כ- 210 קלוריות ובכוס יין כ- 120 קלוריות


    לסיכום, אין צורך בשקילות מזון ובהתעסקות אובססיבית, פשוט שימו לב לדברים הקטנים לאורך היום. גם שינוי אחד מהסעיפים הנ"ל כבר יכול לעזור ולקדם ירידה במשקל.
     
    Mkmk2103, Matan.M, Shem ו-7 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. ייעוץ אישי בתזונה וכושר
  3. 468 נק' מוניטין
    0
    FuriousLift

    FuriousLift משתמש פעיל

    FuriousLift
    הצטרף:
    ‏22/12/14
    הודעות:
    808
    לייקים:
    174
    מין:
    זכר
    תודה רבה על הפרסום
     
  4. 10 נק' מוניטין
    0
    Daniel88

    Daniel88 משתמש מתחיל

    Daniel88
    הצטרף:
    ‏17/4/16
    הודעות:
    24
    לייקים:
    10
    מין:
    זכר
    תודה על הפרסום, מה שמעקב אותי זה בעיקר שאני לא מתמיד, יודע מה לאכול מה לא, אבל לא מצליח להתמיד לאורך זמן.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...