ייעוץ אישי בתזונה וכושר

הנושא בפורום 'לוג בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Doj, ‏6/12/19.

פחד ותיעוב, ושרירים.

יאללה, לטס' גו.

טוען...
  1. 1,549 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,492
    לייקים:
    944
    מין:
    זכר
    יכולות להיות הרבה סיבות.
    עייפות, תשישות מהאימון הקודם, חוסר ריכוז ותשומת לב לטכניקה, מנוחה קצרה מדי בין הסטים של החימום והסטים של העבודה וכו'...

    בקיצור, זה יכול לקרות. באימון הבא תנסה לחזור על אותם חזרות, סטים ומשקלי עבודה ואני משוכנע שתצליח (לא חושב שמדובר בבעיה מהותית). אם תיכשל גם באימון הבא זאת תהיה כבר בעיה.
     
    Doj ו-elchonon אוהבים את זה.
  2. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    טוב נו...

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
    Texas Method, Sergio_Katz ו-elchonon אוהבים את זה.
  3. 211 נק' מוניטין
    0
    Texas Method

    Texas Method מושעה

    Texas Method
    הצטרף:
    ‏27/10/19
    הודעות:
    622
    לייקים:
    325
    מין:
    זכר
    Doj אוהב/ת את זה.
  4. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    ... יש בעיה.

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
  5. 4,781 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    3,934
    לייקים:
    3,174
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אתה בכיוון הנכון.
    אתה מתחיל להבין שכדי לפתח כוח לא מספיק להגיע למכון ולהרים את המשקל הכי כבד שאתה יכול, או מה שברמת שבוע שעבר.
    אני חושב שכדאי לך לעבוד עם תוכנית מסודרת, בעדיפות עם מאמן כושר טוב.

    לפעמים כל מה שחסר, זה קצת הכוונה, הייתי במצב שלך בדיוק לפני שנתיים כשהתחלתי ליסוע למאמן שלי אליהו בירושלים.

    לגבי טעם החיים, אתה כאן בעולם בשביל תפקיד.
    אלוקים ברא אותך כי יש לו משהו שרק אתה יכול לעשות בעולם הזה.
    אני גם לא רואה טעם בכלום אם לא בשביל משהו גדול יותר ממני.
    אני מאמין באלוקים ובתורה והמצוות שלו, וזה נותן לי יעוד בעולם.

    אבל עזוב, אין לי טעם בלהחזיר בתשובה, רק שיתפתי את דעתי הצנועה.
     
    Doj אוהב/ת את זה.
  6. 211 נק' מוניטין
    0
    Texas Method

    Texas Method מושעה

    Texas Method
    הצטרף:
    ‏27/10/19
    הודעות:
    622
    לייקים:
    325
    מין:
    זכר
    אני לא בטוח שהבנתי.
    ואתה מצפה לעלות במשקלי עבודה/ בחזרות באופן קבוע כל אימון? התוכנית שלך מלאה נפח, לא תצליח להתקדם במשקלי העבודה מאימון לאימון במצב שכזה. השאלה היא - מה יותר חשוב לך? להרים את משקלי העבודה למעלה או לגדול? אבל בינתיים נראה שאתה לא עושה את זה ולא את זה כי אין לך פרוגרסיב אוברלואד.
     
    Doj אוהב/ת את זה.
  7. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    שולח לך פרטית.

    היי חבר,

    אני לא מצפה לעלות במשקלי עבודה בכל אימון, אבל כן ציפיתי, עד כה, להתמיד עם אותם משקלים וחזרות, ולא להיות בריגרסיה.
    בהחלט התוכנית שלי מלאה בנפח, וזה יהיה חייב להשתנות, אני מקווה שמחר במוצש אוכל לכתוב ניסוח כלשהו של רצונות\תוכנית.

    מה יותר חשוב לי...? אני לא יודע, בכנות.
    אני חושב שכמו רוב מי שמתאמן אני רוצה להיות גדול ופיזיק הוא משהו שמאוד חשוב לי.
    עם זאת, לא פחות חשוב לי כוח ויכולת להרים משקלים גבוהים.

    אז אם ישנה קטגוריה בין באדיבילדינג לבין פאוורליפטינג ולהיות סבבה עם 15 א.ש ולא להרעיב את עצמך, ולהיות טבעי, ומאסיבי, אז אני שם מבחינת רצונות. :)

    לגבי פרוגרסיב אוברלואד, מסכים איתך, עד כה לא היה רצון למען האמת לייצר התקדמות שכזו, נטו כי טרם הרגשתי שאני נמצא במשקלי עבודה "ראויים" לכך.
    עכשיו אני מרגיש שאני שם.
     
  8. 1,549 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,492
    לייקים:
    944
    מין:
    זכר
    אולי כדאי שתעבור לתוכנית אחרת בבנץ'.
    אתה יכול להתחיל בכך שתעשה 3-5 סטים ל-5 חזרות.
    קשה להתקדם בפרוגרסיב אוברלואד כל אימון עם 8 חזרות.

    אמרתי כבר שלחיצה בשיפועים זה מטומטם?
    אינקליין בנץ' זה בסדר אם אתה לא מבצע פרס בתכנית. לדעתי אין תחליף "טוב מספיק" לתרגיל הזה וצריך להעדיף כמה שיותר טווח תנועה מלא, אבל אינקליין בנץ' זה תחליף סביר.

    בנץ' בשיפוע שלילי זה אידיוטי ואין לזה שום תועלת אולי חוץ מלהזרים קצת דם למוח.
    אתה מבצע נפח מטורף (יחסית) לחזה בזמן שאתה מנסה לקבוע שיא לבנץ' - ואתה מתפלא שאתה לא מתקדם?

    פאוורליפטינג ובאדיבילדינג אלו לא תחומים שהולכים יד ביד למתאמן הטבעי אבל כן, אתה יכול לעבוד בטווח של מתחת ל-5 חזרות ולהיות שרירי.
    פאוורליפטרים לרוב שמנים בגלל שהם אוכלים כמות עצומה של קלוריות (למרות שזה יותר נפוץ אצל סטרונגמן), זה לא אומר שהם לא מעלים מסת שריר נכבדת בתהליך (הייתי אומר שיותר ממפתח הגוף הטבעי אבל פחות כמובן ממפתח הגוף המוזרק).

    נ"ב: לדעתי אין צורך להוסיף גוד מורנינג בשביל לשפר את הסקוואט/דדליפט.
    במצבך זה אפילו רק יגרע הייתי אומר.

    (לא יצאתי במקרה ביקורתי מדי, נכון?)
     
    Doj אוהב/ת את זה.
  9. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    היי ותודה,

    איזו תוכנית למשל יש לבנץ'?

    תוכל להסביר למה זה מטומטם? דווקא אני מרגיש שלחיצה עם הדאמבלים בשיפוע עליון מאוד עוזר לי, וגם מהווה תרגיל מבודד, אז מה בעצם רע בו?
    לולא היה לא בשיפוע, אלא על ספסל ישר, זה היה יותר הגיוני?
    אינקליין בנץ' = בנץ' בשיפוע שלילי (?) (לחיצת חזה בשיפוע שלילי)
    כי נראה לי שאנחנו מדברים על אותו הדבר.

    אין לי עדיין ויז'ן ברור של מה הכיוון שאני בוחר,
    ברור לי שזה לא יהיה באדיבילדינג פאר סיי, וגם לא פאוורליפטינג.
    כן מעניין אותי גודל, השאיפה היא להיות כמה שיותר מאסיבי, לא מחפש בו זמנית להיות רזה על אחוז שומן נמוך (למרות שאובייסלי זאת כבר בחירה). מעניין אותי להרים משקלים גבוהים ולא להיות רפיטטיבי ושחוק.

    אני אוהב את ההרגשה שאני יוצא בהרגשה של "עשיתי משהו", אני אוהב להיקרע, אני אוהב להרגיש את המשקלים הכבדים, אוהב להיות אדום ומנופח מול המראה ולצעוק - עושה לי את זה, זאת האמת. :)

    לא יצאת ביקורתי למען האמת, והכל ממש בסדר לולא הייתה, אני מחפש ביקורות.
     
  10. 1,549 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,492
    לייקים:
    944
    מין:
    זכר
    אינקליין בנץ' = בנץ' בשיפוע חיובי = הראש יותר גבוה מהרגליים.
    בנץ' בשיפוע שלילי = הראש יותר נמוך מהרגליים.
    העניין הוא שבשלב הזה אתה לא צריך לחיצה בשיפועים. אתה יכול להתקדם בצורה ליניארית ולהוסיף משקלי עבודה גם לבנץ' פרס הקלאסי בלבד.
    אתה יכול להוסיף נפח עם עבודה בשיפועים, אבל אל תתאכזב אם אתה לא מצליח להתקדם כל אימון.
    אינקליין בנץ' עובד על חלק גדול מאוד מפלג הגוף העליון כך שאין לי מושג מה מבודד בו. אי אפשר להשוות אותו לכפיפות מרפקים למשל.
     
    Doj אוהב/ת את זה.
  11. 211 נק' מוניטין
    0
    Texas Method

    Texas Method מושעה

    Texas Method
    הצטרף:
    ‏27/10/19
    הודעות:
    622
    לייקים:
    325
    מין:
    זכר
    כבוד שמעניין אותך כוח לא פחות ממראה. אני בהחלט לא מבין את האלה שאכפת להם רק מגוף שרירי וחטוב. אתם רוצים להיות בודיבילדרים עם מסה ענקית ועם בנץ' של ילדה? נו באמת. כוח זה חשוב
    אם אתה יכול ללחוץ באזור ה80 בנץ' לחזרות תתחיל טקסס. היא תעשה לבנץ' שלך פלאים
     
  12. 4,781 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    3,934
    לייקים:
    3,174
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    תוכנית אימונים נכונה אמורה לענות על זה.
    אתה לא זקוק לתוכנית של פאוורליפטר שבועיים לפני תחרות, ולא של באדיבלידר מוזרק ששוקל מעל 120 ק"ג על 3% שומן.

    בעיקרון תוכנית שאני נותן למתאמנים שלי שלו מחפשים להתחרות בשום תחום, או שאפילו יודעים מה הם מחפשים. מבוסס על תוכנית שמקדמת כוח ומסה יחד.

    מידי פעם אני מעלה להם חזרות כדי לראות גדילה של שריר גדולה יותר שגם יועיל לכוח (גם פאוורליפטרים מידי פעם עושים 10-15 חזרות).
    ולפעמים מוריד להם את החזרות לחזרה בודדת כדי לדייק בטכניקה ולעבוד על שליטה.
    תכלס כמו שהמאמן שלי אומר, זה אינטואיציה.

    אבל אין סיבה שלא תעשה תוכנית בילדינג למסה בלבד, ורק תשתמש בתוכנית כוח או אפילו עצימות לתקופות מסוימות לקדם את האלמנטים שהם מקדמים.
    בינינו כל תוכנית פאוורליפטינג מבוסס על תקופת כוח ועצימות או שניהם יחד.
    תוכנית טובה לשאר מתאמנים צריכה לדעתי להיות בתקופות של מסה לכוח (אולי אפשר לוותר על עצימות).

    בסופו של דבר, מסה זה גם חשוב לכוח. אין זיבה לא לשלב אותם.
    זה אחד הבעיות שלי עם תוכניות מוכנות באינטרנט שנלקחו גם ממאמנים טובים מאוד, כי זה לא נותן לך באמת את מה שהמאמן היה נותן לך.
    אני מאמין שבוריס שייקו היה נותן לבחור ששוקל 60 ק"ג בגובה מטר 70 אימון היפוטרופיה כנראה אחרי שעבד איתו על טכניקה.
    אני לא מסכים איתך, יש לו תפקיד ספציפי, בעיקר לבילדניג, אבל גם לחולשות של ליפטינג.
    גם בו השתמש צ'אד סמית'.
    המאמן שלי נתן לי הרבה מהם בזמנו, גם תרגיל חשוב לפעמים.
    לפעמים זה לא תואם את המטרות, אך לפעמים כן. צריך לבדוק מהן המטרות בדיוק ומה התוכנית הזמנית להם.
     
  13. 1,549 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,492
    לייקים:
    944
    מין:
    זכר
    תלוי מה המטרות.
    אני לא ממליץ לו לבצע גוד מורנינג כי נכון לעכשיו הוא מתאמן מתחיל ללא נקודות חלשות. סקוואט ודדליפט הם התרגילים הכי טובים על מנת לשפר את הסקוואט והדדליפט.

    לאיזו מטרה יכול לשמש אינקליין בנץ' שאתה זקוק ללחיצה בשיפוע חיובי ולא יכול להרוויח הרבה יותר עם הפרס הקלאסי?

    התמקדות בבנץ' פרס הרגיל תהיה כנראה הדבר הכי טוב בשביל להגדיל את הבנץ' ואת החזה בנוסף.
     
  14. 4,781 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    3,934
    לייקים:
    3,174
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    דווקא נתתי לא מזמן למתאמן מתחיל גוד מורנינג כי ראיתי שהוא מתקשה לשמור על גב ישר בסקוואט ובדדליפט.
    הוא שוקל 55 ק"ג בערך, ורק השבוע הוא עשה 60 ק"ג סקוואט לשלוש עשריות. ואני איתו רק 3 חודשים (חוץ מזה שהוא לא אוכל בכלל, בעיה של כל המתאמנים שלי).
    אבל אני כן רואה לפעמים לנכון להכניס אותו.
    כן, לא תמיד, מעדיף לעבוד בלעדיו, אבל בהחלט יש לו מקום גם למתחילים לדעתי.
    אני אישית לא רואה בו תפקיד כל כך לשיפור הבנץ' התחרותי (למרות שאושר סופטי מאוד המליץ על זה). אבל הוא בהחלט חשוב למראה.
    ברור, אבל צ'אד סמית' נותן בנצ' בשיפוע שלילי כשיש פציעה בחזה לדוגמה.
    מלבד במצב כזה, אני לא חושב שהייתי נותן אותו.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  15. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    לאט ובזהירות

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
    שיר1, elchonon ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  16. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    כשלא נרדמים אז מעדכנים לוג.

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
    שיר1, Sergio_Katz ו-elchonon אוהבים את זה.
  17. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    יבלות וחמרמורת

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
    שיר1 ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  18. 1,549 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש קבוע

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    1,492
    לייקים:
    944
    מין:
    זכר
  19. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    היי ותודה :)

    יש לי רעיון לתוכנית, שאני מיישם אותה במשך השבוע, כך שבשבת אשלים את שבוע הליצנות והמשחקים, ואז אעקוב אחר תוכנית יותר קונקרטית.

    אני היום אכתוב את המסקנות שרשמתי לי במשך השבוע במחברת שלי לוקח לחד''כ ומקווה שאוכל למצוא תוכנית\לבנות אחת שמתאימה לי, לצערי זה לא יוכל להיות חילוק של AB מפאת חוסר בימים...
     
  20. 101 נק' מוניטין
    0
    Doj

    Doj משתמש מתחיל

    Doj
    הצטרף:
    ‏2/11/19
    הודעות:
    76
    לייקים:
    73
    מין:
    זכר
    Doj עדכן/ה את הלוג ״פחד ותיעוב, ושרירים.״:

    הרמות מתות.

    קרא את שאר עדכון הלוג...
     
    שיר1 אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...