מסת שריר-רק יתרונות או ישנם גם חסרונות?

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י Ohad, ‏6/11/19.

טוען...
  1. 2,685 נק' מוניטין
    0
    Ohad

    Ohad משתמש משקיע

    Ohad
    הצטרף:
    ‏23/2/11
    הודעות:
    3,234
    לייקים:
    831
    חד"כ:
    בבית :)
    היי,

    אני שואל את עצמי האם למסת שריר יש רק יתרונות?
    ברור שאם נסתכל על רץ מרתון, תוספת מסת שריר יכולה להאט אותו משמעותית ולפגום בביצועים.
    אך אם נסתכל על פעילות ספורטיביות של היום יום, קפיצה/טיפוס/ריצות קצרות וכו'...
    האם למסת שריר יכולה להיות השפעה שלילית? כלומר אותו בנאדם היה בעל ביצועים טובים יותר עם 3-4 קילוגרם פחות מסת שריר?

    אני כמובן מניח שהבנאדם נמצא באחוז שומן דיי נמוך 10-12.

    אשמח לדעתכם.

    @Mike
    @kotzer
    @MasterSplitter

    תודה.
     
  2. 478 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    420
    לייקים:
    299
    מין:
    זכר
    לא על פחות מסת שריר. על פחות משקל באופן כללי.
    בריצות משקל נמוך זה יתרון. לא בהכרח מסת שריר נמוכה יותר.
    יכולים להיות 2 רצים עם אותה מסת שריר אבל אחד מהם יצליח יותר בגלל שלשני יש 10 קילוגרם שומן יותר.
    לא תוספת מסת שריר תאט רץ מרתון, אלא תוספת משקל.
    מה גם שאם מסת השריר מוספת לרגליים ולא לבייספס למשל יהיה לו יתרון משמעותי על פני אצנים אחרים עם פחות מסת שריר.
     
  3. 83 נק' מוניטין
    0
    orazriel

    orazriel משתמש מתחיל

    orazriel
    הצטרף:
    ‏1/8/17
    הודעות:
    125
    לייקים:
    74
    מין:
    זכר
    מאוד תלוי איך אתה צובר את המסת שריר הזו,
    הרי מתאמנים בחדר הכושר מקצרים את השרירים שלהם אם ירצו או לא,
    אז סביר להניח שיש סוגי ספורט שזה כן מאוד יקשה עליהם.
     
  4. 3,185 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,943
    לייקים:
    2,035
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    יש הרבה סוגי ספורט שונים, וכדי להיות הכי טוב בכל תחום, מבנא גוף ומסת שריר ישחק תפקיד חשוב.
    אם אתה מעוניין להיות בילדר או פאוורליפטר, כל ק"ג שריר הוא יתרון ענק, הרי כך תהיה הכי טוב בתחום.
    לעומת זאת, אם אתה מעוניין בריקוד כמו באלט, או אקרובטיקה, יש מסת שריר טובה, ומעבר יהיה חיסרון.
    לרוב תחומי הספורט שלא בנויים בעיקר על כוח, מסה יכולה להפריע, כמו שציינת מרתון, טיפוס.

    אבל אני חושב שמה שמשחק בעיקר כדי להיות בטופ של כל ספורט זה מסת שריר במקום הנכון ומתאים לכל ספורט ספציפי.
    טפסן בדרך כלל ירכז את הכוח שלו באמות ובאצבעות, לעומת הכתפיים והגב של השחיין.

    אבל אתה שאלת לגבי אדם רגיל ביום יום. מסת שריר של הגדולים כמו אדי הול, מפריע להם במידה רבה בנוחות חיים שלהם, קשה להם לנגב את הת... שלהם.
    ורמת שריר של רץ מרתון רזה לא נותן לא את הפרוילגיה להרים את המקרר לבד ולהעביר אותו מקום.
    זה נטו עניין של העדפה אישית, ומה היום יום שלך ספציפית מכיל.

    מסת שריר יכול לתרום לביטחון עצמי, או לפתח שחצנות ואדם שכנראה קשה לחיות איתו.
    לשאלתך, לדעתי זה עניין מאוד אינדבדואלי של העדפה אישית בחיים.

    אני לא חושב שאני בריא יותר או פחות מאף אחד בגלל המסת שריר שלי. הכושר שלי מקנה לי בריאות, אבל זה לא קשור לתוצאה (המסה), זה בתהליך.
    ואותו דבר לגבי גמישות או סיבולת.
     
  5. 3,586 נק' מוניטין
    0
    TvrSp12

    TvrSp12 משתמש משקיע

    TvrSp12
    הצטרף:
    ‏23/12/12
    הודעות:
    3,249
    לייקים:
    2,465
    מין:
    זכר
    אם מדובר על הבנאדם הממוצע ולא ספורטאי מקצוען בתחום מסוים ובהנחה שמדובר במסת שריר נחמדה ולא מפלץ דוגמת דן גרין
    אני לא רואה חסרון בכמה ק"ג של שריר.
    זה אומר שאתה פעיל ועושה משהו בשביל הגוף שלך, משהו לא טריוויאלי ככל שאתה מתבגר..
     
    Sergio_Katz ו-elchonon אוהבים את זה.
  6. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    לא צריך להסביר על היתרונות של מאסת שריר, אבל אנסה לתת כמה דוגמאות שזה יכול ״להפריע״:
    - גמישות כללית, בדר״כ ככל שיש מאסת שריר הגמישות נפגעת, לא תמיד כמובן
    - משקל כללי, לשקול הרבה זה לא כיף, מזיעים, מתנשפים, אם זה מוגזם אז כמובן שזה יכול להוריד את תוחלת החיים
    - ענפי ספורט שבהם משקל זה חסרון
    - פעילויות יומיומיות שדורשות זריזות / כושר נורמלי
     
    TvrSp12 ו-elchonon אוהבים את זה.
  7. 2,685 נק' מוניטין
    0
    Ohad

    Ohad משתמש משקיע

    Ohad
    הצטרף:
    ‏23/2/11
    הודעות:
    3,234
    לייקים:
    831
    חד"כ:
    בבית :)
    מתי החסרונות עולים על היתרונות? באיזה שלב?
     
  8. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    זה אינדיוידואלי, כל אחד ומה שחשוב לו.
     
  9. 12,132 נק' מוניטין
    0
    hanan

    hanan משתמש משקיע משתמש כבוד

    hanan
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏9/3/12
    הודעות:
    7,838
    לייקים:
    4,392
    מין:
    זכר
    כמו שכתבו הכל תלוי מטרה. אם ניקח לדוגמא רכיבה על אופניים אחד המדדים לרמת הרוכב הוא כמה וואט הרוכב מייצר לכל קילו משקל גוף.
    לדוגמא רוכב שמייצר 240 וואט ושוקל 80 קילו , זה 3 וואט לקילו. עכשיו אם אותו רוכב יעלה 5 קילו ואפילו הרוב שריר הוא צריך לייצר עוד 15 וואט, זה לא תמיד אפשרי בגלל יכולות פיזיולוגיות דוגמת סיבי שריר, צריכת חמצן וכדומה.
    ירידה של 5 קילו תוך פגיעה מינימלית בהספק יותר סבירה.

    בראייה כללית, לדעתי בטווח אחוז שומן סביר יש יתרון למסת שריר על רזון לטובת אחוזי שומן נמוכים
     
    Sergio_Katz, TvrSp12 ו-elchonon אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...