תת משקל וסיכון לפציעות

הנושא בפורום 'פציעות ספורט ובריאות הגוף' פורסם ע"י Ngirl, ‏2/11/19.

טוען...
  1. 9 נק' מוניטין
    1
    Ngirl

    Ngirl משתמש מתחיל

    Ngirl
    הצטרף:
    ‏31/10/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    אני סובלת מתת משקל אך לא מתת תזונה.
    מבחינה בריאותית אני במצב מעולה! אבל אני חוששת שאולי תת משקל יכול לגרום לפציעות אפילו באימונים יחסית קלים?
    כאלו שלא משתמשים בהם יותר מהתנגדות משקל הגוף, או לחילופים מוט ללא מקלות עליו.
    אשמח לשמוע לדעתכם ותודה רבה.
     
  2. 8,499 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,242
    לייקים:
    4,827
    מין:
    זכר
    תת משקל אומר שאת לא אוכלת מספיק כדי לתחזק משקל בריא, זה אומר שההתאוששות שלך לא משהו בכלל.
    אם האימונים קלים כנראה סיכון גדול לפציעה אין, אבל כל עוד את בתת משקל הוא בהחלט גבוה יותר מאם היית במשקל תקין.
    אם האימונים הם כחלק מהתאוששות וחזרה למשקל תקין אז אני לא רואה בעיה עם זה, ואפילו מעודד את האימונים, אבל אם יש לך כוונה להישאר בתת משקל הייתי נזהר יותר, למרות שמן הסתם אני לא ממליץ להישאר בתת משקל
     
    elchonon, Sergio_Katz ו-MonkeyD אוהבים את זה.
  3. 496 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    436
    לייקים:
    317
    מין:
    זכר
    סכנה לפציעה כן.

    אבל מה עם המערכת החיסונית החלשה? העייפות והתשישות? המחשבות הדכאוניות והמצב רוח הנוראי? מה עם הכאבים כשיושבים כי אין מספיק בשר בין הכיסא לעצמות?
    והקור? זה לא מפריע לך? כשלובשים בגדים ארוכים גם במיטה כי עדיין קר עם שמיכה עבה?

    הייתי בתת משקל פעם, זה לא כיף. מעבר לקוביות לא קוביות, א"ש נמוך או גבוה, תת-משקל זה תת-תזונה.
    תת-משקל זה תת-חיים, בין אם זה מבחירה או לא.

    אני ממליץ לך לעלות לפחות עד למשקל תקין, ולמנוע מעצמך את הסיכונים שבתת-משקל.

    אם תת-משקל היה מצב בריא, היו קוראים לזה משקל תקין.
     
    שיר1, אני=] ו-elchonon אוהבים את זה.
  4. 3,230 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,978
    לייקים:
    2,069
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    גם אני מצטרף, פשוט תתרפדי.
    אני מנסה ללמוד מהדוב, לבנות שכבות עדינות של שומן לצורך הנוחות, המראה והבריאות.
     
    שיר1 ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  5. 356 נק' מוניטין
    0
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    172
    לייקים:
    85
    מין:
    זכר
    הסכנה לפציעה גדולה יותר במאמצים חריגים לאורך זמן. זה בא לידי ביטוי בשינויים הורמונליים (אי סדירות וסת), ירידה בצפיפות העצם ואפילו שברי מאמץ.
    ממליץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית
     
  6. 9 נק' מוניטין
    0
    Ngirl

    Ngirl משתמש מתחיל

    Ngirl
    הצטרף:
    ‏31/10/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    תת המשקל הוא תוצאה של בעיה כרונית ובלתי פתירה במערכת העיכול. לשמחתי תת משקל לא מוביל לבעיות הבריאותיות שצוינו מעלה (וקל לגבות את זה בבדיקות), רק תת תזונה.
    אני משתמשת ב"אנשור פלוס", זה מומלץ בהקשר של לפני/אחרי אימון?
     
  7. 496 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    436
    לייקים:
    317
    מין:
    זכר
    אם קשה לך לאכול מוצקים את יכולה להשלים את הקלוריות משייקים וגיינרים למיניהם.
    יש לך בעיה בספיגה של המזון או באכילתו?
     
  8. 3,230 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,978
    לייקים:
    2,069
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    גם אני הייתי לוקח אינשור פעם. גם לי היו בעיות עיכול כרוניות.
    ברוך ה', לא עוד.

    אין בעיה לקחת אינשור מתי שמתחשק לך, גם באמצע אימון, רק לשים לב שאם יהיה לך צרבת תוך כדי אימון, אז להרחיק אותו יותר מהאימון.

    לגבי תת זונה בלתי נפתרת, אני לא מכיר את המקרה הספציפי שלך, אבל בגדול, כל אחד יכול לאט לאט להוסיף יותר מזון לתפריט ולראות את המשקל עולה. יש אנשים שצריכים לאכול יותר מאחרים, אבל כמעט תמיד זה אפשרי.
    גם סוג המזון עושה הבדל. יש אוכל משביע שקשה לאכול הרבה מזה, ויש מזון שפותח תיאבון.

    אני ענק על מיצי גזר וירקות, אני חש שזה פותח לי את התיאבון ועזר לי לעלות במשקל.
    גם לאכול לאט ולקחת את הזמן עם האוכל עוזר.
     
  9. 873 נק' מוניטין
    0
    אני=]

    אני=] משתמש קבוע

    אני=]
    הצטרף:
    ‏5/2/18
    הודעות:
    1,160
    לייקים:
    704
    מין:
    נקבה
    וואו תיארת את זה כלכך מדוייק .___.
    :cray:

    מהמשך הקריאה אני מבינה שזו בעיה אחרת - אז המון בריאות ורפואה שלמה, ובהצלחה יקירתי!!
     
    Sergio_Katz ו-שיר1 אוהבים את זה.
  10. 9 נק' מוניטין
    0
    Ngirl

    Ngirl משתמש מתחיל

    Ngirl
    הצטרף:
    ‏31/10/19
    הודעות:
    4
    לייקים:
    6
    מין:
    נקבה
    תודה על המידע ועל התשובות. לצערי הבעיה היא בהכלה של כמויות מזון (בעיה מאוד נדירה בקיבולת הקיבה), הספיגה תקינה וכך אני יכולה להזין את עצמי במזונות שהן מאוד עשירים מבחינה תזונתית אבל מצומצמים מבחינה קיבולת הקיבה, לצערי הם גם יקרים כלכלית (אנשור וכ"ו...) העניין הוא שהבעיה שזה יוצר שאלות בדברים כמו אימון פיזי... אני לא רוצה להגיע למצב שאני "גוזלת" מהגוף שלי קלוריות שאני לא יכולה להשיב לו, אבל היתרונות של פעילות גופנית לא מוטלות בספק ולדעתי אדם שרוצה להיות בריא חיי לעסוק בפעילות גופנית כלשהי - אז אני מנסה למצוא את שביל הזהב בין הדברים :) תודה על הייעוץ!
     
    אור_אסי ו-elchonon אוהבים את זה.
  11. 8,499 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,242
    לייקים:
    4,827
    מין:
    זכר
    את יכולה גם לקנות גיינרים למיניהם, שמשתלמים מאוד מבחינה כלכלית, רק כדי להשלים ערכים
     
  12. 873 נק' מוניטין
    0
    אני=]

    אני=] משתמש קבוע

    אני=]
    הצטרף:
    ‏5/2/18
    הודעות:
    1,160
    לייקים:
    704
    מין:
    נקבה
    חושבת שכדאי לך להתמקד במזונות עשירים בשומן בריא, שיש להם נפח ממש קטן ביחס לתמורה הקלורית. חמאת בוטנים טבעית, טחינה גולמית, אגוזים. ולתבל הרבה בשמן זית וכו'...
    או גם מזונות שמתעכלים מהר , כמו פחממות פשוטות (לחם לבן וכאלה)?
    אולי יוכל לעזור במקרה שלך :)

    מעולם לא יצא לי לשתות אינשור (אצלנו במחלקה זה היה 'עונש', והייתי פציינטית למופת. 4 חודש בלי שום פיקשוש :rolleyes-71:) אבל הבנתי שזה ממש כבד...
    --- עידכון הודעה, ‏6/11/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/11/19 ---
    נראלי שאינשור זה סוג של גיינר, לא?
    או ההפך, גיינר זה סוגשל אינשור :lol:
    משעשע:lol:
     
    אור_אסי אוהב/ת את זה.
  13. 8,499 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,242
    לייקים:
    4,827
    מין:
    זכר
    למיטב הבנתי אינשור הוא סוג של גיינר, מעט יותר איכותי כי הוא אמור להיות תחליף ארוחה, אבל היום גיינרים אפשר למצוא שיהיו גם כתחליף חלקי לארוחה
     
    אני=] אוהב/ת את זה.
  14. 3,230 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,978
    לייקים:
    2,069
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    פעילות מתונה של הליכה, ותרגילים שאת לא מרגישה מאמץ מוגזם איתם, לא אמורים להוות בעיה, ויתנו לך יתרונות בריאותיים.
    לגבי אינשור ותזונה.
    אני זוכר שהיה לי זונדה, הדיאטנית הציעה לי שאם אצליח להוריד אינשור אחד שלם (עם תוספת שתי כפות גלידה) תוך X שעות, היא תסכים להוציא לי את הזונדה.
    כמובן שסיימתי את האינשור (שדרך אגב ממש לא סבלתי, למרות שהרבה אמרו לי שזה ממש סבבה להם) הזה בזמן הקצוב, גם כשהרגשתי שאני הולך להקיא.
    את יכולה לעשות חישוב של כמה קלוריות את אוכלת ביום, נגיד 1000, ואת נשארת באותה משקל, אז לאט לאט, כל יום להוסיף 50 קלוריות של משהו שזורם, כמו קצת גלידה או משהו כזה.
    בנוסף, יום ארוך יותר נותן לך יותר זמן לאכול. אם תתעוררי מוקדם, תצליחי לאכול ארוחה ולחזור להיות רעבה בצהריים לקראת ארוחה נוספת.
    והטיפ האחרון, לאכול לאט ובסובלנות, יש הרבה יותר תיאבון ויכולת קיבול כשאין לחץ.

    אני לא התמודדתי עם מה שיש לך. אבל עדיין יש כמה דברים משותפים, אולי מה שלמדתי יעזור לך.
    אני היום שוקל 87 ק"ג ואני רק 1.72 גובה. אז בקיצור, זה די עבד לי.

    וכמובן שלא אסגור את הפינה בלי להמליץ לך לשתות מיץ גזר סחוט טרי עם לימון, סלק וג'ינג'ר, זה ממש קל להכניס ומשנה את הצבע של העצים לירוקים יותר :food-and-drink005-88:
     
    אור_אסי, אני=] ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  15. 7 נק' מוניטין
    0
    אליה1011

    אליה1011 משתמש מתחיל

    אליה1011
    הצטרף:
    ‏29/7/17
    הודעות:
    79
    לייקים:
    10
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    לא
    כאחד שבתת משקל ושבא ממשפחה כזאת שכולם שם ככה אני חייב לומר שאנחנו אנשים בריאים והכל בסדר. אנשים עם עודף משקל כנראה פחות בריאים (אם נתעלם לרגע מהכושר). דבר נוסף- תת משקל זה משהו מאוד לא מדויק כי אני אכלתי טוב וכל המשפחה שלנו אוכלת טוב ולא חסר כלום. פשוט לא אוגרים שומן כמעט (שריר כן כמובן), אז הייתי מניח כל מיני הנחות לגבי הבריאות הכללית שלנו בצד.

    אבל!
    דווקא בספורט אני על הפנים. נפצע מהר וגוף בכללי לא חזק. אפילו שהמשקלים נמוכים וכו. יתכן שזה פשוט חוסר מזל אבל אולי זה כן קשור. לא נדע לעולם.

    בימים אלו אני 10 קילו יותר כי אני מתאמן אבל אין שינוי בבריאות הכללית שלי. ההבדל היחיד שהתאבון התגבר. חוץ מזה- הכל כרגיל!
     
  16. 3,230 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,978
    לייקים:
    2,069
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אני סבור שאולי יש קשר בין תת משקל ופציעות.
    אתה מעוניין לעלות במשקל ואולי מעט בשומן? או שאתה מרוצה מהמצב שלך?
    אני יכול לתת טיפים שיעזרו לך לעלות במשקל אולי, אבל רק אם אתה בכלל רוצה.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...