לג פרס VS לאנג'ים

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י The Thunder Fist, ‏29/10/19.

טוען...
  1. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    רוב האנשים נכשלים בSS, כך שאלה אנשים שבעצם נכשלו בתוכנית.
     
  2. 116 נק' מוניטין
    0
    Duality

    Duality משתמש פעיל

    Duality
    הצטרף:
    ‏3/3/19
    הודעות:
    360
    לייקים:
    88
    מין:
    זכר
    יש לך סטטיסטיקה?
     
  3. 226 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    210
    לייקים:
    171
    מין:
    זכר
    איך אתה מגיע למסקנות האלה? באמת שואל. בתקופה שעשיתי ss ולמדתי טכניקה, נתקעתי מהר מאוד בבנצ מהסיבה הפשוטה שלא הספיק לי נפח. אחרי כמה חודשים התייאשתי והחלטתי לעבור לטקסס והפלא ופלא המשקלים ״עפו״. איך תסביר את זה? דרך אגב, בשלב מסויים גם הסקוואט נתקע (יחסית מהר הייתי אומר) רק הוספת נפח עזרה לי. אבל לא יודע, אולי בגלל שלא הייתי כזה מתאמן מתחיל, נתקעתי יחסית מהר בסקוואט. אבל מהבנצ באמת התייאשתי באותה התקופה..
     
  4. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    למרות שבאופן כללי אני מסכים איתך, אבל אתה לא יכול להשוות FBW לSS כי FBW זה אומר שאתה עובד על כל הגוף כל אימון (וזה הכל) וSS זו תכנית מאוד מפורטת שכוללת הרבה פרטים קטנים וירידה לרזולוציה נמוכה מאוד, ועל הדרך היא גם FBW בעצמה.
     
  5. 17,209 נק' מוניטין
    1
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    תשובה נבחרת
    אני עובד עם מאמן, לא עם תכנית. אף ליפטר ברמה טובה+ לא עובד עם תכנית שאתה מוצא באינטרנט. או שהוא בונה לעצמו לבד תכנית על סמך הנסיון והידע שלו, או שהוא לוקח מאמן.

    אני לא בוחר את התרגילי עזר שלי, אלא המאמן שלי, אבל אני בהחלט יכול להסביר את הרציונל מאחורי זה כי בחרתי בו כי אני ״מאמין״ בדרך שלו.
    תרגילי עזר בדר״כ נחלקים לכמה סוגים (אני ממציא את השמות כאן...):

    1. וריאציות - לבצע את תרגילי הבסיס בשינוי קל, על מנת לעבוד על נקודות חלשות, כלומר למצוא וריאציות יותר קשות שאתה ככל הנראה גרוע בהן - פרונט סקוואט, טמפו סקוואט, היי באר, בנץ׳ צר, בנץ׳ טמפו, בנץ׳ עם רגליים למעלה, דפיסיט דדליפט, דדליפט טמפו וכו׳ וכו׳

    2. היפרטרופיה - תרגילים שהמטרה שלהם לייצר היפרטרופיה באיזורים שאתה צריך להרמות המרכזיות - פשיטות ברכיים, לג פרס, בלט סקוואט, בנץ׳ דמבלים, פלייס, פולי עליון, חתירות וכו׳

    3. יציבות - תרגילים שהמטרה שלהם להגביר את היציבות שלך בעת ביצוע התרגילים המרכזיים (יציבות = יכולת להתנגד לכוח חיצוני ולא לזוז) - תרגילי בטן/ליבה, לאנג׳ים, פייס פולס, ספליט סקוואט וכו׳ וכו׳

    לגבי לעשות דדליפט כבד אחרי סקוואט כבד - נכון זה בהחלט משפיע. זה תלוי אם אתה מבצע 5X5 סקוואט או פחות נפח. אבל צריך פשוט להתחשב בזה ולתכנן את המשקלים בהתאם. זה בסדר אם תרים פחות כל עוד תתקדם לאורך זמן.
     
    The Thunder Fist ו-Cigano אוהבים את זה.
  6. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    תודה רבה!
     
  7. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    לא אני טענתי ש1% מהמתאמנים הם רק מתאמני כוח, אלא אתה. כשאתה בא במספרים, כדאי שיהיה לך גיבוי
    --- עידכון הודעה, ‏1/11/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏1/11/19 ---
    נתקעת בסקוואט ובבנץ' כי כנראה לא אכלת מספיק/ לא ישנת מספיק/ הוספת תרגילים משלך. טקסס זו תוכנית פחות תובענית מSS. ההתקדמות במשקלים היא פעם בשבוע (ולא כמו SS שלוש פעמים בשבוע) מה שמסביר את זה שלא חייב לאכול כמו מטורף בטקסס לעומת SS. מה שעשית - האטת לעצמך את התהליך.
    בבנץ' לא נתקעת כי לא היה לך מספיק נפח (אלא אם כן נתקעת על משקל גבוה כבר יחסית) אלא כי לא שמרת על התאוששות מספקת (שינה, תזונה וכו')
     
  8. 226 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    210
    לייקים:
    171
    מין:
    זכר
    לא. זה רק מוכיח שלאכול עוד יותר ממה שאכלתי ולהראות כמו שק של חרא זה מיותר ומטומטם בזמן שאפשר לאכול פחות ולהתקדם הרבה יותר טוב.
     
  9. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    לא צריך לאכול כמו מטורף בשום תכנית. אין שום יתרון בלהיות בפלוס קלורי עצום.
     
  10. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    בשלבים המתקדמים ביותר של התוכנית צריך לאכול בפלוס קלורי גדול.
    --- עידכון הודעה, ‏1/11/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏1/11/19 ---
    אז אתה בעצם אומר שאם אני אעלה 15 ק"ג ב5 חודשים, ואוסיף לסקוואט שלי 70 קילו, ואתה תעלה 5 קילו ב5 חודשים, ותוסיף 20 קילו לסקוואט שלך אז אתה בעצם תתקדם יותר ממני. אני אגדל יותר ממך ואתחזק יותר ממך.
     
  11. 226 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    210
    לייקים:
    171
    מין:
    זכר
    לא. אני בעצם אומר שאתה מפספס את הנקודה. 15 קילו ב 5 חודשים אתה תראה כמו שק שומן ואם אין לך בעיה עם זה, שיבושם לך. אתה פשוט לא מבין שלא צריך לאכול בפלוס קלורי גבוה על מנת לגדול ולהתחזק.
    ניסיתה את תוכנית האימונים סמולוב ג׳וניור? בכל מקרה, היא הרבה יותר קשוחה מss. עשיתי אותה ספציפית לבנצ׳ (אחרי הטקסס). ולא, לא הייתי בפלוס קלורי מטורף. הכל עיניין של חישוב. למה שבן אדם עם נייטרלי של 2000 קלוריות ביום ונניח עוד 500 מהאימון, יכניס בסופו של יום 3500 קלוריות אם הוא מתקדם יופי עם 2500? אתה אומר פה שפשוט תאכל בלי הכרה, אבל היי, העיקר שהמשקל על המוט עולה. זה נשמע לך הגיוני?
    שוב פעם, אם אין לך בעיה להראות כמו חרא לבריאות.
    אישית, מעדיף להתקדם לאט יותר. מבחינת היפרטרופיה, מצטער אבל ss שווה לתחת. יש תוכניות הרבה הרבה יותר טובות. אז כן, אולי לא אתחזק יותר מימך, אבל בסופו של דבר אני יראה כמו מתאמן. אבל אתה בתפיסה שלך תחשוב שבכל תוכנית כוח צריך להיות בפלוס קלורי גבוה ותמשיך לאכול כמו חזיר ולהשמין.. הגיוני סך הכל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/11/19
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  12. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    אני עליתי 13 ק"ג בארבעה חודשים ונראיתי מאסיבי מאד. אחרי חיטוב של חודשיים זה היה פצצה לגמרי.
    כדי לגדול ולהתחזק - לא חייב לאכול בפלוס קלורי גדול - אני מסכים. הדיבור פה הוא על השלבים המתקדמים ביותר של SS שבה צריך לאכול בפלוס רציני. לאכול 4,000 ביום כשהסקוואט שלך הוא 60 זה מטופש והרסני.
    סמולוב ג'וניור היא לא למתאמנים מתחילים, ושכחת לציין שההתקדמות בה היא איטית יותר מSS.
    צריך לאכול הרבה מאד בשלבים המאוחרים של SS, כדי שהמשקל על המוט ימשיך לעלות (לא בסקוואט 60).
    ואל תשכח שמסת שריר זו בסך הכל תופעת לוואי של עלייה בכוח.
     
  13. 116 נק' מוניטין
    0
    Duality

    Duality משתמש פעיל

    Duality
    הצטרף:
    ‏3/3/19
    הודעות:
    360
    לייקים:
    88
    מין:
    זכר
    לא יודע איך עדיין יש אנשים שחושבים שיהיה להם חזה גדול מלעשות 3 סטים בבנץ', מחשבה הזויה פשוט.
     
  14. 226 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    210
    לייקים:
    171
    מין:
    זכר
    שמע הדיונים האלה נטחנו פה כבר עשרות פעמים ובאמת שאין לי כוח לטחון את הנושא הזה עוד פעם. אבל נראה שאתה עדיין חיי בעבר. כן, ss תעזור מאוד לשחיף שרק התחיל לגעת במשקולות מהסיבה הפשוטה שמתאמן כזה יגדל גם אם ירים קלמר עם טושים ככה שלא חוכמה להגיע למסקנות ש״ss הכי טובה למתאמן מתחיל״. אז ברור שאותו המתאמן יראה הבדל משמעותי כי ראו לו רק פיטמה ולא שריר. בחייך 5*1 בדדליפט? באמת? 5*3 לחלק העליון? זה מגוחך. אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות מתוכניות אחרות. ולגביך, 13 קילו ב 4 חודשים זה המון וברור שתראה לעצמך מסיבי כי עברתה שינוי פיזי משמעותי. רוב העליה שלך נבעה משומן ונוזלים כי אין מצב בחיים לעלות כמות שריר כזאת בתקופה קצרה כל כך.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  15. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    איפה בדיוק ראית שכתבתי את זה? אני מסכים שמבחינת גדילה בחזה היא לא הכי אידיאלית. לא רעה, אבל צריכה לבוא בהתחלה כדי להשיג משקלי עבודה. כשהבנץ' כבר לא נמוך ומסיימים SS אפשר לעבור לטקסס או לתוכנית עם נפח גבוה יותר ללחיצות ולשאר הגוף, למרות שהפלג גוף תחתון גדל מאד בSS.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  16. 116 נק' מוניטין
    0
    Duality

    Duality משתמש פעיל

    Duality
    הצטרף:
    ‏3/3/19
    הודעות:
    360
    לייקים:
    88
    מין:
    זכר
    מבנה גוף של טי רקס, חלום של כל מתאמן.
     
  17. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    SS הכי טובה למתאמן מתחיל מהסיבה שהיא תגרום לעלייה מהירה מאד במשקלי העבודה (שנלווה לזה עלייה משמעותית במסת השריר), במקום להתחיל לעבוד עם 30 סקוואט ל4x12 ובקושי לראות גדילה. אחרי שממצים את SS אפשר לעבור לטקסס או לתוכנית עם נפח גבוה יותר מSS, ולראות גדילה מאד משמעותית עקב משקלי העבודה. למה שמתאמן שהסקוואט שלו 30 יעשה AB? הוא סתם יבזבז זמן יקר ובקושי יגדל. להתחיל להתאמן בנפח גבוה כשמשקלי העבודה נמוכים זה רעיון לא חכם בכלל לאף מתאמן שרוצה לגדול, ובטח שלהתחזק.
    אתה חוזר שוב על אותן טענות שאני כבר כתבתי לך שאני מסכים איתן - אין הרבה נפח בSS לפלג גוף עליון אבל מיצוי התוכנית תוביל לגדילה סבבה לגמרי בפלג גוף עליון ולאחלה משקל על המוט (לפלג גוף תחתון המשקלים יהיו מרשימים יחסית, וגם הגדילה)
    לגבי הטענה שעליתי הרוב שומן ונוזלים - ירדתי 6 קילו (סיום חיטוב) מתוך ה13 שעליתי, ורואים שיש גדילה משמעותית.
    --- עידכון הודעה, ‏1/11/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏1/11/19 ---
    אתה מדבר שטויות. לא טענתי שיש חוסר פורפורציה. התכוונתי שהרגליים גדלות יותר מכל הגוף. זה לא כמו מישהו שיש לו היקף יד 34 והיקף חזה 120.
     
  18. 116 נק' מוניטין
    0
    Duality

    Duality משתמש פעיל

    Duality
    הצטרף:
    ‏3/3/19
    הודעות:
    360
    לייקים:
    88
    מין:
    זכר
    מתאמן מתחיל יעשה FBW, לא AB. ומי שמעניין אותו רק פיתוח גוף, SS זה בזבוז זמן בשבילו. כבר ידוע ממזמן שלא צריך להסקוויט 4 פלטות בשביל רגליים גדולות, וגם לא 3.
     
  19. 226 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    210
    לייקים:
    171
    מין:
    זכר
    אבל למה להראות ״סבבה לגמרי״ אם אפשר להראות הרבה יותר טוב? מי אמר שצריך לעשות 12*4? תעשה 6*4 ובכל שבוע תוסיף משקל/חזרות/סטים. אף אחד לא טען שצריך נפח גבוה בתור התחלה. אבל להגיד שמתאמן מתחיל יגדל הכי טוב רק מ ss, סליחה אבל זה מגוחך. אתה מדבר כאילו שלפני שיגעון האובססיבי של ss, מתאמנים מתחילים לא גדלו/התחזקו בצורה טובה. ושוב פעם, מדובר על מתאמן מתחיל לכן ברור שיראו שינוי משמעותי.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  20. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    FBW= SS
    זה לא באמת משנה כל כך FBW או AB כשהמשקלים נמוכים.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...