לג פרס VS לאנג'ים

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י The Thunder Fist, ‏29/10/19.

טוען...
  1. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    ערב טוב.
    לפני מס' חודשים קניתי מוט ומשקולות והתחלתי להתאמן בבית.
    משום שלא היה לי סטנד ביצעתי 3 סטים של סקוואט בטכניקת ה"זרצ'ר סקוואט" ובשביל להשלים נפח לרגליים שילבתי גם 3 סטים של לאנג'ים (מכרעים).

    שבוע שעבר נרשמתי לחדר הכושר ובאימון בתור תרגיל ראשון ביצעתי באק סקוואט.
    לאחר חימום הרמתי בסקוואט 70 קילו ל-6 חזרות והשלמתי שלושה סטים.

    לאחר מכן ביצעתי לאנג'ים עם משקולות יד של 25 קילו כל אחת.
    התקשיתי להחזיק את המשקולת והיא כל הזמן איימה להחליק לי מהיד.

    בגלל זה עברתי למוט אבל התקשיתי לייצב אותו על הגב שלי וזה הכאיב לי בכתפיים + מנע ממני לעשות חזרות מלאות בשל חוסר היציבות.

    אז עברתי לסמית' מאשין וביצעתי שלושה סטים של התרגיל.
    בגלל שהמוט מקובע זה לא היה נוח על הגב והתנועה עצמה הרגישה לי לא טבעית.
    לאחר מכן ביצעתי גם דדליפט ותרגיל לתאומים. היה בסדר וגם שיפרתי משקלי עבודה בדדליפט.

    באימון האחרון לפני מספר ימים ביצעתי סקוואט וניגשתי לעשות לאנג'ים (בחוסר רצון מובהק), ופתאום ראיתי בזווית עיני מכונת לג-פרס. המכשיר עצמו נראה מאוד מגניב, ואף שנשבעתי שלא אתקרב למכונות במכון, הייתי חייב לנסות אותו.

    לאחר הדרכה זריזה מהמדריך הייתי מוכן לנסות בעצמי ומתוך מחשבה שמשקלי העבודה שלי יהיו זהים לאלו של הסקוואט ניסיתי 70 קילו. התקשיתי לסגור שישייה.

    לאחר דקת מנוחה הורדתי ל-40 וביצעתי 12 חזרות מעולות.
    למעשה, זה היה כה קל לי שהעלתי ל-80 קילו וסגרתי עוד 12 חזרות.
    ביצעתי עוד מס' סטים של 110, 130 ו-150 קילו והתחלתי להתעייף.

    הרגשתי שאני מסוגל ליותר ובהשגחה צמודה של המדריך בחד"כ ביצעתי 12 חזרות מלאות של 170 קילו.
    פה כמובן הפסקתי ונחתי מעט.

    לאחר רבע שעה מנוחה (שכוללים חימום) ביצעתי דדליפט באותו משקל עבודה של שבוע שעבר ואמנם הייתי עייף, אך בכל זאת הצלחתי לסיים 3×6 עם טכניקה טובה.

    לאחר מכם עברתי לתאומים ושם נכשלתי בסט השני וויתרתי על התרגיל (יש מצב שזה קשור ללג פרס?).

    השאלה שלי היא, האם זה בסדר להחליף את הלאנג'ים בלג-פרס?
    אני הרגשתי שהתנועה בלג-פרס דומה מאוד לתנועה של הסקוואט ולמעשה היא יכולה לשמש כעבודה שנותנת נפח נוסף. אני בכלל שקלתי לוותר על תרגילי העזר לרגליים ולהתמקד רק בסקוואט אך אני לא יודע אם זה מיטבי לבניית מסת שריר ביחד עם כוח.

    בגלל שאני בור בכל הנושא של האימונים פניתי לחברי הטוב גוגל ובדקתי (גם בפורום הזה אגב) מה חושבים על לג-פרס. לפי מה שהבנתי הוא תרגיל לא מומלץ בכלל ואפילו מסוכן.
    ראhתי מישהו שאמר שהוא מתאמן הרבה מאוד שנים והגיע למשקלים מכובדים בסקוואט והפציעה הכי נוראית שלו הייתה בלג-פרס ועוד אנשים שאמרו שהוא מעמיס יותר מדי על הברכיים.

    אמנם יש כאלו שאומרים את זה על הסקוואט אבל אלו בדרך כלל אנשי שיווק מאוד אגרסיביים שתומכים בכל מיני שיטות מוזרות כמו חזרות חלקיות וסופר סטים כדי "לתקוף את השריר מכל הכיוונים".

    בקיצור, מה עליי לעשות?
    להחליף לאנג'ים בלג-פרס? לוותר?

     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/19
  2. תשובה נבחרת:
    נבחרה הודעה #65 ע"י MasterSplitter, ‏1/11/19
  3. 17,209 נק' מוניטין
    1
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    לג פרס תרגיל שונה לחלוטין, במיוחד מלאנג׳ים. כבודו במקומו מונח והוא יכול להיות תרגיל עזר טוב אבל לא במקום סקוואט (לדעתי).
     
    The Thunder Fist אוהב/ת את זה.
  4. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    ברור שאני לא רוצה להחליף בסקוואט. פשוט לאנג'ים לא נוח לי ואני שואל האם זה יהיה בסדר להחליף בלג-פרס?
    על אילו שרירים עובד כל תרגיל?
    יש איזשהם הנחיות לשילוב הלג-פרס ביחד עם סקוואט?
    מצטער על החפירה אני פשוט חסר ידע.

    נ"ב: שיניתי את הכותרת כדי שההתלבטות יהיה ברורה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/19
  5. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    גם אני שונא לאנג׳ים, אתה בא להתאמן לא למשחקיה, תעשה תרגילים שאתה צריך לא תרגילים שקל לך לעשות.

    לאנג׳ים עובדים על חוסר סימטריה כי יש עבודה של רגל רגל. השרירים המעורבים די דומים אבל העבודה שאתה מבצע היא שונה לגמרי.
     
    Strongstone ו-The Thunder Fist אוהבים את זה.
  6. 478 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    420
    לייקים:
    299
    מין:
    זכר
    הוא דווקא לא אמר שהוא שונא לאנג'ים.

    לפותח הנושא, לדעתי די מיותר תרגיל עזר לסקוואט ברמה ההתחלתית. תישן טוב, תאכל טוב, תתקדם בסקוואט ותגדל ברגליים.
    תרגיל עזר בא לחזק איזורים חלשים. בינתיים אין לך כאלה (לא ציינת לפחות), אז אין צורך לשלב.
    אמנם יש את כל הליצנים במכון שמבצעים סקוואט עם "משקל סמלי" לסט-שניים ואז הולכים ללג פרס ועושים 300 קילו "כדי להרגיש את השריר עחי".
    אל תלמד מהם.

    אם אתה לא תשתכנע ובכל זאת תרצה להוסיף לג פרס לסקוואט, אל תקפוץ עם המשקלים של הלג פרס. וודא קודם באילו משקלים אתה מרגיש שזה מתחיל להיות קשה ואז תעבוד בעיקר על הטכניקה. ברגע שהטכניקה טובה לך ואתה שולט בה תתחיל להעלות משקלי עבודה. תיקח בחשבון שהרגליים שלך גם ככה יהיו עייפות אחרי סקוואט כבד אז אל תשלב לג פרס בנפח גבוה מדי.
     
    The Thunder Fist אוהב/ת את זה.
  7. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    כן אבל שילוב לג-פרס עם הסקוואט יפגע לי בהתאוששות? אני יכול להתקדם בשניהם בצורה טובה? איך ההבדל מבחינת היפרטרופיה בין סקוואט ולג-פרס אל מול סקוואט לבד?
     
  8. 224 נק' מוניטין
    1
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    אני משלב לפעמים לג פרס כבד אחרי סקוואט כבד - הולך סבבה. לג פרס תרגיל נהדר להיפרטרופיה אך סקוואט הרבה יותר, ולא רק להיפרטרופיה.
     
    שיר1 ו-The Thunder Fist אוהבים את זה.
  9. 5 נק' מוניטין
    1
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    וואו תודה רבה הרגעת אותי. אבל אם אני נגיד פונה לכיוון של כוח מירבי, עבודה על לג פרס תפגע בכוח שלי בסקוואט? יש פאוורליפטרים שמבצעים תרגילי עזר לרגליים לא כולם עושים SS נכון?
     
    עזוב.. אוהב/ת את זה.
  10. 478 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    420
    לייקים:
    299
    מין:
    זכר
    היא תפגע. בתור מתחיל זה נפח מיותר. יש פאוורליפטרים שלא עושים SS, אבל יש הרבה תכניות כוח עם סקוואט בלבד.
    אם חשוב לך *רק* הכוח המירבי בסקוואט, אל תשלב לג-פרס. זאת דעתי.
    אם חשובה לך ההיפרטרופיה כנראה שתרוויח מזה אבל לא יהיה לשילוב הזה יתרון ממשי על פני סקוואט בלבד.
     
    The Thunder Fist ו-עזוב.. אוהבים את זה.
  11. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    אם המטרה שלך זה כוח, תרגילי עזר מיותר לחלוטין ברמה שלך
    ואם המטרה שלך היא להתחזק בסקוואט - SS תוכנית נהדרת בעבורך.
     
    The Thunder Fist אוהב/ת את זה.
  12. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    כמעט כל הפאוורליפטרים מבצעים תוכניות עם תרגילי עזר. באופן חד משמעי. אני לא מכיר שום פאוורליפטר ברמה גבוהה שמבצע רק סקוואט.

    SS זו לא תכנית פאוורליפטינג.
     
    orazriel ו-The Thunder Fist אוהבים את זה.
  13. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    גם אני חשבתי ככה.
    אבל מה עם פאוורליפטרים ברמה ההתחלתית? הם מבצעים תרגילי עזר לרגליים?
    זה נכון מה שהחברים פה אומרים שבתור מתחיל אני לא צריך תרגיל עזר לסקוואט?
     
  14. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    יאפ. מבצעים תוכנית לא מאוד שונה ממה שאני עושה, רק מספרים אחרים, התקדמות שונה וכו׳.

    ההבדל הוא שמתחילים לא חייבים תרגילי עזר בשביל להתקדם, אבל זה לא אומר שזה לא יעזור להם להתקדם יותר / לגדול יותר / להתקדם יותר מהר וכו׳.

    מעבר לזה, בתור מתחיל מאיפה לך איזה תרגילי עזר אתה צריך? אתה כנראה לא תדע לאבחן מה ״חסר״ לך כי אתה בנקודה התחלתית שהכל חלש יחסית.
     
  15. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    SS זו תוכנית כוח, והיא משרתת היטב את מטרותיהם של הליפטרים. אלא אם כן תרצה להביא לי תוכנית אחרת שבה אתה מוסיף 15 קילו לסקוואט שלך בשבוע?
     
  16. 5 נק' מוניטין
    0
    The Thunder Fist

    The Thunder Fist משתמש מתחיל

    The Thunder Fist
    הצטרף:
    ‏7/9/19
    הודעות:
    35
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    אז אתה ממליץ לי לבצע רק סקוואט?
    לג-פרס רק יזיק לי בשלב ההתחלתי?

    אבל אם נגיד מתאמן מתחיל מגיע בבנץ' פרס למשקל הגוף שלו (שזה עדיין מתחיל) והוא שם לב שבמשקלים גבוהים יותר קשה לו להתקדם כי הוא חלש ביד האחורית באופן לא פרופורציונלי לחזה. מה יהיה אידיאלי בשבילו, לנסות להתקדם רק עם הבנץ' או להוסיף תרגיל עזר ליד האחורית כמו פלור פרס וכדומה?
     
  17. 478 נק' מוניטין
    0
    Sergio_Katz

    Sergio_Katz משתמש פעיל

    Sergio_Katz
    הצטרף:
    ‏5/6/18
    הודעות:
    420
    לייקים:
    299
    מין:
    זכר
    SS היא תכנית מאוד טובה למתחילים.
    במשקלים הרבה יותר כבדים יהיה *כמעט* בלתי אפשרי להוסיף 15 קילו לסקוואט בשבוע. עם SS או בלעדיה.
     
  18. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    בהמשך זה הופך ל7.5 בשבוע. 2.5 כל אימון.. אין תוכנית כוח טובה יותר מSS למתאמן שזה עתה שדרך בחדר הכושר. ובמשקלים הכבדים - מכניסים סקוואט קל באמצע השבוע. מתאמן שיעשה SS כהלכתה - יכול לסיים 140 סקוואט+- את התוכנית בתוך כמה חודשים, ועם תוספת מכובדת של שריר.
     
  19. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    בטח שיש. פשוט לא בחינם ככה בשלוף.
    אם התכנית הייתה כל כך טובה, היית רואה את המאמנים הטובים בעולם לכל הפחות נותנים משהו דומה לSS, אבל בפועל - מאוד מאוד שונה.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  20. 17,209 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,581
    לייקים:
    5,061
    מין:
    זכר
    בשביל לענות על השאלה האם לג פרס יזיק לך או לא אתה צריך להבין שזה לא כל כך פשוט.
    אם אתה עושה 10 סטים של סקוואט באימון (אני מגזים בכוונה) ואחרי זה רוצה לעשות לג פרס לכשל לעוד 10 סטים - אז כנראה שכן, זה בהחלט מיותר ומזיק.

    אבל ברמה הנכונה של נפח ועצימות, זה לא יזיק. אבל אתה צריך להבין בעצמך מה הסיבה שאתה מבצע לג פרס? כוח? היפרטרופיה? באיזה חלק של התנועה / שריר? וכד׳...
     
    The Thunder Fist ו-Sergio_Katz אוהבים את זה.
  21. 224 נק' מוניטין
    0
    עזוב..

    עזוב.. משתמש פעיל

    עזוב..
    הצטרף:
    ‏15/4/18
    הודעות:
    685
    לייקים:
    123
    מין:
    זכר
    איזו תוכנית יש שבה אתה מוסיף 15 קילו לסקוואט שלך בשבוע? התוכנית כל כך טובה שלסיים SS עם 140 סקוואט נהיה דבר שבשגרה. רוצה לדבר על עולם המציאות? תראה את החברה החזקים בפורום (סופטי, רקון ועוד מלא). איזו תוכנית הם עשו? SS. אושר ואחיו סיימו סקוואט על 190 קילו, רקון על 180.. לפני כמה שנים התפרסם אשכול עם השאלה "באיזה משקלים סיימתם SS"? והממוצע היה, להערכתי, 150 סקוואט לפחות. זה שיש מאמנים בעולם שלא נותנים את הSS למתאמנים המתחילים שלהם - זה דבר אחד. אבל אתה לא יכול להכחיש את ההצלחה אדירה של התוכנית (בעיקר סקוואט ודדליפט)
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...