תזונה ותוספים דחיסות קלורית - לא כל המאכלים נולדו שווים⁣

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Mike, ‏18/9/19.

טוען...
  1. 68,075 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,024
    לייקים:
    10,000
    מין:
    זכר
    אחד מהדברים שאנשים מתקשים בו בזמן דיאטה זה להגיע למנת שובע.⁣

    גם אם תאכלו "הרבה קלוריות" לא בטוח שתשבעו פר ארוחה. ישנם קריטריונים רבים לשובע, שחלקם עוד בוויכוח מדעי, אבל אפשר לומר בסבירות גבוהה שלנפח המזון ויתכן גם לסוג המזון מבחינת מאקרו-נוטריינטים (פחמימות, חלבונים או שומנים) יש אפקט על אפקט השובע/רעב.⁣

    בסופו של יום, בזמן דיאטה, נעדיף לצרוך מזונות שהם פחות דחוסים בקלוריות. לכל אחד יש הגדרה שונה למה זה דחוס בקלוריות, אבל ההגדרה שלי היא כזו:⁣

    עד 2 קלוריות לגרם מוצר = לא דחוס (מוצרי "דיאט") – לדוגמה יוגורט PRO⁣

    עד 4 קלוריות לגרם מוצר = דחיסות קלורית בינונית - לדוגמה לחמנייה גדולה⁣

    מעל 5 קלוריות לגרם מוצר = דחיסות קלורית גבוהה – לדוגמה נוטלה⁣

    אז יתכן מאוד שתוכלו לצרוך קלוריות שוות ערך, אבל נפח המזון יהיה שונה. תדמיינו כביכול שעם אותו כסף קניתם 2 מוצרים שמספקים מטרות שונות. לא להתבלבל רק, זה לא אומר שמזון דחוס הוא "רע" ומזון לא דחוס הוא "טוב". לקטלג מזון לטוב/לא טוב זו דיי טעות וגם מי שמנסה לשכנע את עצמו לא לאכול מוצר כזה או אחר כי זה לא "טוב" בסופו של דבר יפצה על כך לאחר מכן במתכונת כזו או אחרת עם מוצר דומה או אותו מוצר ואז ירגיש רגשות אשם וככה הגלגל יסתובב לו. ⁣

    מתי לשלב מזונות דחוסים בתפריט ומתי לא – הניהול הנכון הזה במהלך השבוע יגרום לכם להפסיק להשתגע ולקטלג מזונות ל"טוב" ו-"לא טוב". אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה לבד, תעזרו באיש מקצוע שידריך אתכם לעשות זאת נכון. ⁣

    ובתמונה ניתן לראות דוגמה קלאסית לדחיסות קלורית. מה יותר/פחות טעים זו כבר שאלה סובייקטיבית, אבל אותה קלוריה יכולה לתת פה נפח שונה לחלוטין.⁣

    שיהיה בתאבון :)

    INFOGRAPHIC-EMPLATE270.jpg
     
    hanan, ziv_r, Opopanax ומשתמש נוסף אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...