לא מצליח להשתפר בריצה

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י איתמר2314, ‏12/9/19.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    איתמר2314

    איתמר2314 משתמש מתחיל

    איתמר2314
    הצטרף:
    ‏23/4/18
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    קצת רקע:
    תמיד הייתי לא טוב במה שקשור בריצות ולב ריאה
    לפני שנה (בגיל 16) התחלתי לרוץ כדי להתכונן לגיבושים ליחידות הקרביות בשנה הבאה, אז התחיל מן תהליך כזה שחוזר על עצמו שאני מתקדם יפה בהתחלה עד שאני נתקע ומפסיק בגלל לחץ בלימודים ועוד תירוצים.
    לפני שלושה חודשים החלטתי שאני לוקח את עצמי בידיים ואני לא מפסיק לרוץ עד שאני מגיע ל8:00 בריצת 2000, שימות העולם אבל אני אמשיך לרוץ פעם אחת כל יומיים.
    בהתחלה אפילו לא הצלחתי לסיים את הריצה, התוצאות היו גרועות מאוד אבל בכל זאת הייתה התקדמות יפה, מאזור 13 דקות ל10 ושם התחלתי להיתקע.
    התחלתי לזגזג בתוצאות בין 10 ל9:50 במשך שבועות, החלטתי לעבור לעשות אימוני אינטרוולים בעצת חבר שהיו לי מאוד מאוד קשים (סט של 500 מטר שאני עושה ב2 דקות מחכה לרדת לדופק 120 ואז יוצא לעוד אחד עד שאני מגיע לסה"כ 2000) אבל בסוף כשעשיתי עוד ריצת 2000 לא ראיתי שיפור משמעותי וסיימתי את הריצה ב9:47 ועדיין הייתי גמור.

    אני אובד עצות, אין לי מושג כבר מה לעשות, מבקש את עזרתכם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/9/19
  2. 33 נק' מוניטין
    0
    Duality

    Duality משתמש מתחיל

    Duality
    הצטרף:
    ‏3/3/19
    הודעות:
    147
    לייקים:
    17
    מין:
    זכר
    לא מבין יותר מדי בריצות, אבל כן צריך לגוון בסוגי ריצות שאתה עושה, לשלב גם ריצות ארוכות בקצב בינוני וגם ריצות אינטרוולים בקצב מהיר. אבל בתכלס מה שיכין אותך הכי טוב לגיבושים וימי סיירות זה להצטרף לכושר קרבי.
     
  3. 12,044 נק' מוניטין
    0
    hanan

    hanan משתמש משקיע משתמש כבוד

    hanan
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏9/3/12
    הודעות:
    7,802
    לייקים:
    4,359
    מין:
    זכר
  4. 12 נק' מוניטין
    0
    מאורש

    מאורש משתמש מתחיל

    מאורש
    הצטרף:
    ‏29/1/19
    הודעות:
    16
    לייקים:
    12
    מספר נקודות
    ** נראה שאתה כבר בתהליך יפה, הורדת כמות דקות מכובדת, אל תתייאש, לא נראה לי שהגעת לקצה גבול היכולת שלך
    **אתה ישן מספיק וטוב בלילה? יכול להיות שאתה מתאמן קשה ולא מספיק מתאושש בין לבין, כנל לגבי תזונה (פחות גאנק יותר חלבון) ולשתות הרבה
    ** כשהייתי תיכנוסיט המון אנשים שרפו את עצמם בספרינט בהתחלה ואחר כך לא סחבו, אמנם 2 קמ זה מרחק לא עצום אבל שווה לבדוק שאתה רץ לא בפראות ומחלק כוחות, משהו ששיפר אותי היה פשוט לרוץ עם מישהו קצת יותר מהיר ממני ולשבת לו על הזנב(כמו פייסר בשבילי) ככה שכמה מטר אחרונים הייתי עוקף אותו... בכללי לרוץ עם פרטנר ואנשים טובים דוחף את כולם למעלה..
    ** אם כרגע אתה רץ בקצב אחיד ומסיים גמור, אולי שווה לרוץ בקצב יותר גבוה פחות מרחק כדי לפתח מהירות ואז להגביר מרחק.. או נניח לרוץ 3קמ באותו קצב כמו עכשיו וכשאתה שולט במרחק יותר גדול יהיה לך יותר דלק בטנק עבור 2 קמ( אני לא מבין גדול בטכניקת אימון, אבל אולי גם שווה להתייעץ עם מאמן או לגדל)
    ** הייתי משחק המון כדורסל פעילות שהיא לא ריצה נטו אבל שומרת על סיבולת ומשלבת כוח מתפרץ ועזרה לי להשתפר, אני זוכר שלא ככ עשיתי שני קמ אף פעם ובבגרות עשיתי בשבע דקות..
    מקווה שמשהו מזה יעזור לך
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...