אחר מדוע לאבד מסת שריר בזמן תהליך של חיטוב/ירידה באחוזי השומן זה רעיון גרוע

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Mike, ‏19/8/19.

טוען...
  1. 68,173 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    88,228
    לייקים:
    10,059
    מין:
    זכר
    בואו נעשה סימולציה קצת עקומה אבל מעבירה את המסר:
    1 ק"ג שומן = 1% שומן
    0.5 ק"ג שומן = 0.5% שומן
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    שבוע ראשון איבדתם חצי ק"ג במשקל, וכולו היה שומן. בראבו, איבדתם 0.5% שומן באותו השבוע. שבוע שני איבדתם כפול במשקל, 1 ק"ג וכעת אתם מאושרים כפליים, אבל חצי ק"ג מכך היה מסת שריר ורק חצי ק"ג שומן. בשבוע השני התקדמתם באותו הקצב כמו בשבוע הראשון מבחינת אחוזי השומן מאחר ואיבדתם רק 0.5 ק"ג שומן. איבדתם רק 0.5% שומן למרות שאיבדתם כפול במשקל.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    בתמונה שצירפתי לפוסט הזה ניתן לראות באופן דיי מייצג ששני אנשים עם לערך 10% שומן יראו אחרת לחלוטין בהינתן כמות מסת השריר בגופם. כולם יכולים להגיע לאחוזי שומן נמוכים, השאלה היא איך הם יראו בסופו של דבר (והאם זה גם ישפיע על הבריאות הנפשית והפיזית). בסבירות גבוהה שהבחור בצד שמאל איבד את רוב מסת השריר שלו בדיאטה שאותה ניסה לבצע, בזמן שהבחור בצד ימין שמר על רובה.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    אחת מהמסקנות שניתן להסיק ממחקר ההרעבה הקלאסי שבוצע לאחר מלחמת העולם השנייה במינסוטה הוא שאיבוד מסת שריר עלול להוביל לתחושת רעב ואכילה מוגברת. מהנתונים ניתן לראות שגם כאשר המשתתפים העלו את מסת השומן שאיבדו ועברו לסוג של איזון, הם עדיין היו רעבים ואכלו באופן מוגבר עד שהגיעו לשלב שבו הם שיחזרו את רוב/כל מסת השריר שאיבדו במחקר. חלק מזה ניתן כמובן לייחס למסלולים הורמונליים, אך קיים לו כנראה מנגנון רעב שתלוי בסך מסת השריר בגופינו והגוף תמיד ישאף להחזיר את אותה מסת שריר כדי להגיע לרמת סף איזון התחלתית. אי לכך, נראה שיש קשר בין רמות השומן לרמות מסת השריר בגופינו.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    צריכת מזון מוגברת ללא שליטה, יתכן ותחזיר את מסת השריר לקדמותה אך תוביל איתה גם לעלייה בלתי מבוטלת של שומן. ולא, להתחיל קודם באימונים אירוביים ואז לעבור לאימוני כוח זו טעות נפוצה כי תתחילו לאבד מסה רזה כנראה כבר מהתחלה.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    מנגנון נוסף שעלול להוביל לאיבוד מסת שריר נראה בקרב אוכלוסייה ש"נבלעת" לחיי משפחה/עבודה ובכך מפסיקה להיות פעילה גופנית, מאבדת מסת שריר ואיבוד מסת השריר בפני עצמו מעורר טריגר לאכילה מוגברת כדי להחזיר את מסת השריר לקדמותה. אז מה עושים? לא מגיעים לגרעון קלורי חריף, אוכלים מספיק חלבון ומבצעים לפחות שני אימוני כוח בשבוע.
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    רוצים ללמוד עוד על כיצד ניתן למזער איבוד מסת שריר בתהליך של ירידה באחוזי השומן? הצטרפו לקורס שלנו בתזונת ספורט. פרטים בקישור בביו/הודעה פרטית או באתר www.LBSAcademy.co.il

    18893366_10209306818287067_6344826346797362286_n.jpg
     
    Alexey93, Mr. Protein, elchonon ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. 233 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    223
    לייקים:
    178
    מין:
    זכר
    @Mike

    מתייחס לקבוצה שנבלעת בתוך השיגרה (עבודה, משפחה וכו וכו).. תוך כמה זמן פחות או יותר תיהיה ירידה במסת השריר במידה ואוכלים מספיק חלבון ונמצאים על נייטרלי/גרעון קטן?
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...