דיון כמה שאלות בנושא פאוורליפטינג

הנושא בפורום 'Powerlifting/Weightlifting' פורסם ע"י elchonon, ‏19/8/19.

טוען...
  1. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    הסתכלתי על זה קצת, אני לא חושב שזה ערוץ כל כך מושקע. אבל בהחלט יש ללמוד ממנו.
     
  2. 16,826 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,289
    לייקים:
    4,792
    מין:
    זכר
    להסתכל על ״איך אלופים מתאמנים״ זה אומנם מעניין, אבל מאוד מיותר.
    אתה חושב שבחור שמתאמן שנה אוכל טונה אורז וקוטג׳ צריך להתאמן כמו פיל הית׳?

    מה שחשוב להבין זה הרציונל שעומד מאחורי התכנון אימונים, מה ההגיון שמנחה את המאמן שלהם, איך הוא מאמן מתאמנים אחרים (אם יש למאמן רק מתאמן אחד מוצלח, הוא כנראה לא מאמן טוב, הוא פשוט נפל על מתאמן מוצלח).
     
    Opopanax ו-elchonon אוהבים את זה.
  3. 116 נק' מוניטין
    0
    Opopanax

    Opopanax משתמש מתחיל

    Opopanax
    הצטרף:
    ‏2/12/18
    הודעות:
    199
    לייקים:
    62
    מין:
    זכר
    אם אתה מאמן או תזונאי אתה כנראה תדע לעשות את המניפולציות הנכונות לאימון או לתזונה שלך על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.
    עם זאת, אימון כושר ותזונה לא יושבים על אותה משבצת מבחינתי, מכיוון שתזונה זה דבר די סטטי ואימונים הם דינמים יותר (מבחינת מקום לטעויות).



    כשמסתכלים על תוכנית אימונים של אלופים, ומנסים ללמוד מהתוכנית, ככה לומדים את הגוף.
    מצטער, אבל... מה? אני באמת לא מבין איך מללמוד מתכנית אימונים של אלופים לומדים להכיר את הגוף שלנו.
     
  4. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אני חולק עליך.
    שניהם דינמים.
    בתקופת מסה אני אוכל בכללי יותר, האימונים יותר ארוכים ואני שורף בערך 1500 קלוריות באימון. החשיבות של חלבון גבוה יותר.
    בתקופת עצימות חשיבות של פחמימה עולה.
    בחורף ובקיץ אני אוכל לגמרי אחרת לצרכים של הגוף, וזה עניין של מה בכך. בקיץ יותר שייקים, לדעתי פירות העונה מתוקים יותר כי יש חשיבות גדולה יותר לסוכר.
    בחורף מרקים, זה זמן שכמות החלבון שאני אוכל גבוה יותר.
    גם תזונה מותאמת למצבי גוף וחולי משתנים, אי אפשר לאכול אותו דבר עם צינון או כאב בטן.
    אם הייתי יושב לבד במכון ומסתכל על המשקולות והגוף שלך, הייתי פתאום חושב מעצמך שלהרים 5X5 זה מסה?
    הייתי יודע כיצד לחלק את האימון שלך, תוכנית שלך?
    הייתה יודע מתי והאם לעשות דילואד?
    זאת לא בושה ללמוד את הגוף האנושי דרך צפיה באנשים שהביאואת הגוף שלהם להישגים טובים.
    גם עניין הטכניקה הוא עצום, מה לעשות שהגוף שלך לא עושה את הטכניקה המתאימה ביותר להרים את המשקל הרב ביותר אוטומתית.

    יש הרבה ללמוד, לעולם לא תבין בתזונה ואימונים אם תחכה לעשות את כל הטעויות בעצמך.
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  5. 116 נק' מוניטין
    0
    Opopanax

    Opopanax משתמש מתחיל

    Opopanax
    הצטרף:
    ‏2/12/18
    הודעות:
    199
    לייקים:
    62
    מין:
    זכר
    אוקי, בוא נראה אם הבנתי אותך:
    בזמן מסה אתה שורף 1500 קלוריות באימון? אולי אני לא מספיק מנוסה אבל המספר הזה נשמע לי מופרע.

    אתה אומר שהחשיבות של חלבון במסה גבוהה יותר (אני משער בהשוואה לחיטוב), שזה לא נכון בכלל.
    כמה שהגרעון הקלורי יותר גדול, הגוף שלך יצטרך יותר חלבון פר קילוגרם. לכן ממליצים על 2-2.5 גרם ואפילו 3 גרם חלבון פר ק''ג אם הגרעון חריף.

    שוב פעם, אני לא מבין מה הקשר בין לדעת לעשות 5x5 על דעת עצמך לבין להכיר את הגוף שלך?

    תכנית זה דבר שהרבה פעמים מותאם אישית, על כמה וכמה כשאתה מקצוען, לכן לקחת אותם בתור דוגמא זה לא רעיון טוב.
     
  6. 3,546 נק' מוניטין
    0
    TvrSp12

    TvrSp12 משתמש משקיע

    TvrSp12
    הצטרף:
    ‏23/12/12
    הודעות:
    3,201
    לייקים:
    2,431
    מין:
    זכר
  7. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אני אכן מבצע אימון עם משקל כולל קצת מעל 20,000 ק"ג.
    אצלי זה לא 90 דק' אימון אלא 4 שעות, שזה כמעט פי 3.
    כנראה שביחס ל RM1 שלי, המשקל שאני מרים כבד יותר מהמחקר שנעשה.
    חישבתי את המספר לפי השערה כתוצאה מחישוב של אפליקציה של חבר, אני מתחיל לחשוב שזה לא אמין.
    אני חושב שזה הגיוני שאני שורף 1000 קלוריות באימון לפי מה שקראתי שקישרת.
    אבל זה לא באמת רלוונטי בשבילי, כי אני לא סופר קלוריות.

    בכל אופן, מעריך את ההארה.
    אחרי 4 שעות אימון קשה, זה כבר ישמע לך אמין.
    לא, בהשוואה לעצימות. בחיטוב החלבון עוד יותר חשוב.
    כשאני רואה ספורטאי במשקל גוף שלי עם סקוואט מפגר, למרות החומרים מעניין אותי לשמוע על התוכנית והטכניקה שלו וללמוד ממנו.
    אם לדוגמה הוא התקשה כמוני בברכיים קורסות בסקוואט, ועשה תרגילי עזר ספציפים בשביל זה, אולי זה דבר שכדאי לי גם לנסות.
    ברור שאם הוא התמודד עם קשיים שזרים לי או שהוא עושה סומו ואני קלאסי, כנראה שאוכל להפיק פחות תועלת מלהקשיב לו.

    אבל כמו שהמאמן הנבון שלי אומר, רק לראות אותם מרימים את המשקלים שלהם אפשר ללמוד הרבה, עוד יותר אם מקשיבים להם.
     
    Sergio_Katz ו-TvrSp12 אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...