כוח לא שווה מסת שריר?

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י ASAFABADI, ‏13/8/19.

טוען...
  1. 42 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,251
    לייקים:
    39
    מין:
    זכר
    יש פה הרבה ויכוחים על תוכניות כוח לעומת סתם תוכניות בילדינג וההמלצה הגורפת בפורום למתחילים זה לעבוד על כוח כי בשלב הזה יש קורלציה מאוד גדולה בין כוח להיפרטרופיה.
    רוב הטענות פה הן:"ראית מישהו עם 130 בנץ' שהחזה והיד האחורית שלי לא גדולים?" אני באמת גם חשבתי ככה ולכן התחלתי להתמקד בכוח אבל בסרטון הזה:

    מדברים על החלקים האלה ועומאר איסאף בעצמו אומר ואני מצטט:"כולם אמרו לי שכשאני אעשה 315 פאונד בנץ' אני אהיה גדול אבל הסתכלתי במראה ופשוט לא", בנוסף דעה אישית אני גם רואה הרבה במכון שמרימים משקלים מכובדים ואכן לא נראים כאלה גדולים מה אתם חושבים על זה ומה דעתכם על מה שנאמר פה בפודקסט?
     
  2. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    אני חושב שאם המטרה של מישהו היא נטו לגדול אז הוא צריך לנצל את היכולת שלו להתחזק מהר מאוד, זה גם יעזור לו לגדול וגם יעזור לו ליצור בסיס טוב שממנו הוא יכול להמשיך להתפתח, אבל הטעות שהרוב עושים זה לחשוב שבגלל שהם מתחילים הם אמורים להתקדם בכוח כמה שהם יכולים ולגמרי מפספסים את היער מרוב עצים. עדיף להתמקד על כוח בגלל שאתה יכול להתקדם בו הכי מהר מכל אספקט אחר של האימונים, אבל ברגע שאתה כבר לא מתקדם בו מהר אז זה נהיה חסר טעם לנסות להתקדם באספקט הזה בכוונה אם הוא כבר לא מבצע את המטרה שלו. אם מישהו רוצה נטו לגדול הוא צריך להתקדם מהר בכוח ולעבור לצורת עבודה שונה ברגע שזה כבר לא עובד
     
    Navira אוהב/ת את זה.
  3. 42 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,251
    לייקים:
    39
    מין:
    זכר
    אז אתה בעצם אומר שצריך רק בהתחלה להתמקד בכוח ואז לעבור לתוכנית בילדינג AB רגילה עם נפח גדול ואם מתחזקים עלה דרך אז סבבה אם לא אז לא? (כמובן מי שרק מחפש לגדול)
    שתי שאלות
    1:למה דווקא כוח הכי מהר? מסת שריר בתור מתחיל אפשר לעלות 10 קילו אפילו בשנה הראשונה שזה מטורף, לא עדיף אז להתקדם באספקט הזה?
    2.מה ההגדרה שלך לזה שזה נהיה איטי? כמה איטי? אתה מכיר אותי כבר, אם אני מחפש בעיקר לגדול ופחות כוח בשלב הזה שאני על 62.5 בנץ' ואתה רואה איך כבר אני מתאמץ כמו מטורף ועולה די לאט היית אומר שעדיף לי לנטוש אז כוח ולהתחיל AB נפח?
     
  4. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    בגדול כן, שברגע שאתה מפסיק להתקדם מבחינת הכוח כמו שצריך אז כדאי לעבור לתוכנית שמתרכזת על העלאת הנפח ושהעצימות בה לא גדולה מדי

    לדעתי כי זה האספקט שהכי חסר לך בחיי היום יום, אז זו היכולת שהכי צריכה לשלים פערים, ולכן היא צריכה להתקדם מהר. כוח גם משלב הרבה חלקים של הגוף (גם מערכת שרירית וגם מערכת עצבים), ולכן היא יכולה להתפתח מהר יותר מיכולות שדורשות פחות מערכת (למשל עליה בנפח דורשת כמעט אך ורק יכולות של מערכת השריר, אז צריך יותר זמן כדי לבנות בסיס טוב)

    ברגע שזה לא מגיע בצורה לינארית קלה להשגה, אם אתה צריך לרדוף אחרי ההתקדמות בכוח אז אתה מתקשה לעלות בנפח בגלל שאתה מנסה להתקדם רק בעזרת עצימות, שכבר לא זזה כמו שצריך
     
  5. 2 נק' מוניטין
    0
    moshiko123

    moshiko123 משתמש מתחיל

    moshiko123
    הצטרף:
    ‏19/12/17
    הודעות:
    66
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    אני חושב ששכחת לציין משהו, אני אומנם חסר ניסיון בכל המונחים של כוח ועצימות, אבל אתה לא חושב שהתזונה גם משחקת תפקיד כאן ?
     
  6. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    ברור שהיא משחקת תפקיד, אבל זה בלי קשר לאיך לעבוד באימונים
     
  7. 2 נק' מוניטין
    0
    moshiko123

    moshiko123 משתמש מתחיל

    moshiko123
    הצטרף:
    ‏19/12/17
    הודעות:
    66
    לייקים:
    2
    מין:
    זכר
    מכיוון שאני חסר נסיון אז אין לי תשובה מדויקת לתת.. אבל יש בזה משהו, שמתי לב שאצלי בחדר כושר יש מתאמנים ומגיעים למשקלים בנפחים עצומים, כאלה שאני אישית לא הגעתי אליהם, ובכול זאת הם נראים אותו דבר כל הזמן..
     
  8. 42 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,251
    לייקים:
    39
    מין:
    זכר
    אז עדיף לי להפסיק את אימוני הכוח ולעבור ךab רגילה 3 תרגילים לקבוצת שריר וכו'? כי אני לא אשקר הדבר שהכי חשוב לי זה מסת שריר, אומנם כול גם אבל מסת שריר יותר ולכן מעדיף לגדול בה ועל הדרך להתחזק מאשר ההפך, להתחזק ועל הדרך לעלות במסה.
    אתה רוצה להגיד לי אז שהגעתי לשלב באימונים שאני צריך להחליף מכוח לנפח או שזה עדיין לא זה? כי אני כן מתקדם בלינארית של קנדיטו פשוט בקצב איטי מבעבר וכמובן שמשקלי העבודה שלי לא בשמיים
    2. בנוסף לדיון שיש פה איך עומאר אומר שהגיע ל315 פאונדבנץ' ולא היה גדול? כי בכל זאת הרבה פה וגם אתה אמרתם שתוכניות כוח כן יגדילו
     
  9. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    זו כבר שאלה ששאלת המון פעמים ועניתי לך המון פעמים, אתה כבר יודע את התשובה שלי

    גדול זה סובייקטיבי. אתה כנראה לא תהיה עצום מעבודה על כוח, אבל לגדול בכללי בהחלט אפשר, במיוחד בשלב המתחיל
     
    ASAFABADI אוהב/ת את זה.
  10. 42 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,251
    לייקים:
    39
    מין:
    זכר
    כן אבל בפעמים הקודמות יותר דיברנו מה לעשות וכו' כדי להתקדם בכוח כרגע שים את הכוח בצד ונתמקד רק בהיםרטרופיה, האם בשלב הזה למרות שהמספרים שלי נמוכים אבל עצם זה כבר שאני מתקדם די לאט, האם זה נחשב כבר "מספיק" לאט על מנת להגיד שכבר עברתי את השלב של המתחיל שמבחינת כדאיות עדיף לו להתמקד בכוח? האם כבר הגעתי למצב שלא כלכלי לי כביכול להתחזק על מנת להמשיך אחרי זה לעבודת נפח וכבר הגעתי לשלב ההמשך כביכול?
     
  11. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    יכול להיות שכן ויכול להיות שלא.
    אם המטרה שלך היא היפרטרופיה נטו אז אתה יכול בראש שקט להתחיל להתאמן יותר בכיוון הזה
     
    ASAFABADI אוהב/ת את זה.
  12. 42 נק' מוניטין
    0
    ASAFABADI

    ASAFABADI משתמש קבוע

    ASAFABADI
    הצטרף:
    ‏3/10/17
    הודעות:
    1,251
    לייקים:
    39
    מין:
    זכר
    יש לך תוכנית שאתה ממליץ לי? ראיתי את הטמפלייט של קנדיטו של כוח היפרטרופיה אבל זה נראה לי מוגזם...
    AB רגיל של חזה רגליים יד אחורית, גב כתפיים יד קדמית עם 3 תרגילים לחזה רגליים גב וכתפיים ו2 תרגילי ליד קדמית ואחורית, ועבודה של 8-10 במורכבים ו10-12 במבודדים סבבה? או שיש תוכניות מוכנות וטובות לבודיבילדינג כמו כל התוכניות כוח למיניהן?
    בנוסף אם אני באמת הולך על AB לעשות כמו שעשיתי במסה הקודמת שכל האימונים אותו דבר או לעשות כמו אצל קנדיטו שזה DUP ואימון A אחד של עצימות והשני יותר נפח למשל 6-8 בראשון ו10-12 בשני?
     
  13. 147 נק' מוניטין
    0
    דניאלביטון10

    דניאלביטון10 משתמש מתחיל

    דניאלביטון10
    הצטרף:
    ‏18/11/18
    הודעות:
    266
    לייקים:
    77
    מין:
    זכר
    לא צריך תכנית כוח בשביל לגדול צריך התקדמות במשקלים והחזרות, משמע אתה תגדל אם תעבוד קשה וחזק גם בלי לעשות ss ו5/3/1 ומניסיוני הרבה יותר מאלה שעושים ss ו5/3/1

    אני מנסה בעיקר לשפוט על פי תוצאות בשטח וחד משמעית עבודה על כוח לא = מסת שריר אלא רק פוטנציאלית אם אתה משלב עם נפח גבוהה או משהו, בטווח הארוך משקלים גבוהים אמורים להיות יתרון אבל זה גם לא בידיוק קורה בפועל
     
    ASAFABADI אוהב/ת את זה.
  14. 266 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    259
    לייקים:
    201
    מין:
    זכר
    אם למשל הבנץ שלי 120 ל 5*5, עם איזה משקלים אני אמור לעבוד בהיפרטרופיה? הבנתי שסביבות ה 65%-85% מהrm 1 זאת אומרת שבין 87-114 קילו לחזרות? אני יודע שהמספרים האלה אינם כלל ברזל, אבל זה בערך נכון?
     
  15. 2 נק' מוניטין
    0
    דגכעשלנח

    דגכעשלנח משתמש מתחיל

    דגכעשלנח
    הצטרף:
    ‏15/8/19
    הודעות:
    14
    לייקים:
    2
    @kotzer לא מסכים בכלל שום סיבה אפילו להתחיל כוח אם מה שמעניין אותך זה גוף ידוע ממזמן שאופטימלי זה נפח שתוכניות כוח לא נותנות

    מכבד אותך אבל לדעתי הזוי שגם כאשר בן אדם שעשה כוח אומר במפורש שזה לא הדרך הנכונה אתם ממשיכים עם ראש בקיר
    לפחות התקדמנו קצת מאז עידן התעשה SS לכל מתאמן ותעשה כוח תמיד לא משנה מה


    כמו שכוח זה תופעת לוואי של בילדינג ככה גם בילדינג זה תופעת לוואי של כוח שאתה רואה מישהו שמרים הרבה הוא הגיע לשמה אחרי שנים על גבי שנים של אימונים שעל הדרך הוא קיבל גוף אבל את הגוף שלו היה יכול לעשות במקרה הרע בחצי מהזמן
     
  16. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    בהחלט לא חושב שזה מוגזם, אבל אתה יכול לנסות את ה-HST שנמצאת בפורטל

    התוכניות האלה באמת לא מיועדות להיפרטרופיה.
    SS היא לא תוכנית מעולה, אבל בגדול עבודת כוח לינארית למתחילים היא טובה, כי לרוב למתחילים לא חסר בייספס גדול או שוקיים גדולות, חסרה להם מסה כללית, ולכן תוכנית שמורכבת בעיקר מתרגילים מורכבים בשיטת עבודה שתיתן התקדמות כלשהי בנפח בצורה המהירה ביותר שאפשר (שבשלב המתחיל זה יהיה בעזרת עצימות) תהיה אידאלית לדעתי, לפחות להתחלה, עד שזה לא עובד יותר. אני לא אומר ש-SS היא ה-תוכנית, אבל בקונטקסט המתאים היא סבבה.
    531 בכלל לא מתאימה להיפרטרופיה. אפשר לשנות אותה מעט להיפרטרופיה, אבל לא לזה היא מיועדת. אם המטרה שלך היא בילדינג, אלא אם המטרה שלך בנוסף היא להתחזק, אני בחיים לא אמליץ עליה

    זה כבר לבנות תוכנית, וזה תלוי בהמון גורמים. אתה לא בשלב שבו המלצה כללית גורפת תספיק

    ידוע למי? על פי מה?
    נפח זה גם לא התמונה המלאה, זה שילוב של המון דברים, שכן העיקרי בהם הוא נפח, אבל לבד הוא חסר משמעות

    כוח זה לא הדרך לכולם, אבל לדעתי זה חשוב לפתח את היכולת הזו בהתחלה גם אם בהמשך אתה לא תתמקד בזה, בגלל שללא עבודת כוח אתה לא לומד לשלוט בעצימות היחסית של התרגילים, שזה גם פקטור חשוב מאוד ביחד עם הנפח.
    לפחות ללמוד איך לדחוף את עצמך זו מיומנות שאתה לא יכול ללמוד בדרך אחרת חוץ מעבודת כוח מסויימת.
    אם יבוא אלי מתאמן מתחיל וירצה נטו בילדינג, אז אני אבנה לו תוכנית שנראית שונה לחלוטין מ-SS כי אני אדע להכניס לו אלמנטים של כוח בתוכנית לא ממוקדת על כוח, אבל כשמישהו רוצה תוכנית מוכנה מראש ולא רוצה לחשוב יותר מדי ולא יודע איך לנטר התקדמות, אז עדיף שילך על תוכנית שעובדת על מיומנות מסויימת בלבד, ויתפתח משם
     
  17. 266 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    259
    לייקים:
    201
    מין:
    זכר
    @kotzer מה זאת אומרת ״לא בשלב״ מבחינת משקל העבודה? אז לכמה אני אמור להגיע בישביל שזה כן יהיה ש״ההמלצה תיהיה מספיק גורפת״? 140 ל 5*5?
     
  18. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    הפוך, אם היית עם פחות מ-100 בבנצ' היה עוד אפשר לומר שאתה בשלב שלא משנה איזו עצה אני אתן לך, כנראה שהיא תעבוד, אבל בשלב שלך יש יותר צורך בהתאמה אישית ולהבין בידיוק מה עובד עליך ומה לא. כמות הדברים הכלליים שיעבדו עליך קטנה יחסית
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  19. 266 נק' מוניטין
    0
    Strongstone

    Strongstone משתמש מתחיל

    Strongstone
    הצטרף:
    ‏8/8/19
    הודעות:
    259
    לייקים:
    201
    מין:
    זכר
    קודם כל תודה על המענה.
    היום עשיתי 95 קילו ל 10*5 ואפשר להגיד שהייתי כבר קרוב מאוד לכשל. האם עבודה כזאת ״מועילה להיפר״? כמובן שאימון הבא אני מתכוון להוסיף משקל.
     
  20. 8,751 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,436
    לייקים:
    5,026
    מין:
    זכר
    תיאורטית כן, אבל בגלל שהיפרטרופיה הוא תהליך שלוקח זמן, אם שיטת האימונים הזאת לא מאפשרת לך להתקדם איתה לאורך זמן מסויים, לפחות 3-4 שבועות, אז היא חסרת תועלת.
     
    Strongstone אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...