ציט משוקולד יותר משמין?

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י Lior98, ‏6/8/19.

טוען...
  1. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    לא, כי שם אתה מרים בעיקר את המשקל, זה תרגיל בשרשרת סגורה
     
    SweetBamba אוהב/ת את זה.
  2. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    אשמח לעוד שאלה מתי שאני מגזים אתה מוזמן לעצור אותי!

    בעבר כתבת לי לגבי נפח באימונים שאם נניח החזה פחות מפותח אצלי זה לא בהכרח טכניקה/משקל ויותר נפח.
    לא הבנתי את זה כי רוב האנשים פה בפורום עובדים אם כבר על נפח נמוך כל הסגנון 5x5 אומרים להשקיע רק בבנץ, נפח גבוה זה לא אומר יותר תרגילים/סטים לקבוצת שריר? במצב ששריר ספציפי פחות מפותח גודל לאט צריכים להתרכז בעוד משקל או ביותר נפח? מן הסתם לעלות מ 97 בנץ ל100 זה לא נפח משמעותי מאשר להוסיף עוד סט/עוד תרגיל כי הרוב פה לא אוהבים לעשות יותר מ3 תרגילים לחזה אז איך מגדילים בדיוק את הנפח?
     
  3. 12,209 נק' מוניטין
    0
    SweetBamba

    SweetBamba משתמש כבוד משתמש כבוד

    SweetBamba
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏19/1/09
    הודעות:
    8,608
    לייקים:
    1,458
    מין:
    זכר
    בעיקר להתעסק ברמת חלבון וקלוריות , הרבה פעמים אנשים מפספסים פה 400-500 קלוריות ולא מבינים ששם קבור הכלב.

    חושב שרוב האנשים עושים פה 5x5 כי אם לומר את האמת עוד מימיו עברו זה היה נראה כמו משהו שהפורום דוגל בו (אני בזמנו עברתי לתוכניות כוח רק כאשר נחשפתי לפורום הזה)
    --- עידכון הודעה, ‏6/9/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/9/19 ---
    וחבר'ה המנהל תותח ! תשובות מפורטות וסבלניות:s85::s85::s85::s85::161bd::161bd::161bd::161bd::161bd::jester::jester::jester::jester:
     
    Sergio_Katz אוהב/ת את זה.
  4. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    לפיתוח שריר בהחלט נפח הוא הקובע.
    עליה במשקלי העבודה זו האופציה המועדפת למתחילים כי הם יכולים לפתח כוח בנוסף למסה, וקצב ההתקדמות שלהם במשקלי העבודה היא כל כך מהירה שגם העליה בנפח היא מהירה. בהמשך כמו שתיארת משקלי העבודה מתקדמים לאט, ושם זה כבר לא הדרך הטובה ביותר בשביל לגדול. עבודת כוח בהחלט יש לה מקום, אבל צריך להתרכז בעליה בנפח.

    האמת מי שעושה 5X5 פעם או פעמיים בשבוע עם התקדמות מינימלית במשקלים מפספס משמעותית מבחינת גודל. זה הכל תלוי מטרה.
    לגבי האם עדיף להעלות סטים או להוסיף תרגילים, אני מעדיף לא להיות עם יותר מ-3-4 תרגילים לכל שריר, כשלפחות אחד מהם הוא תרגיל מורכב מרכזי. כדאי להעלות בסטים, ואת תרגילי העזר להחליף כל מספר חודשים, בלי להחליף את התרגילים המרכזיים. ככל שאתה מתחיל יותר, ככה מרכז העבודה שלך צריך להיות בתרגילים המרכזיים, ולכן יותר סטים יעלו שם, כשאתה כבר מתקדם אתה לא יכול לעשות המון עבודה בתרגילים המרכזיים, אז שם העבודה תהיה יותר קבועה, והעליה בסטים או בחזרות תבוא בעיקר מתרגילי העזר
     
  5. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    אני אגיד לך, במסה האחרונה שלי הייתי על בנץ 100 קילו 4-5 חזרות משהו כמו 4 סטים

    והוספתי עוד לחיצת בשיפוע חיובי דאמבלים 32.5 קילו כל יד ובסוף פרפר או בדאמבל או בכבל קרוס אם אסדר לך זה

    בנץ 4 סטים 4-5 חזרות
    שיפוע חיובי 32.5 כל יד 4 סטים 6-8 חזרות
    פרפר דאמבל/כבל קרוס 3 סטים 6-8 חזרות

    והחזה שלי לא להיט בכלל הגנטיקה בכללי בעייתית, אבל להתנפח מבחינת בשר וצורה ממש לא, הייתי במסה שקלתי אוכל כל גרגיר ועליתי במשקל גוף ומן הסתם משקלי עבודה אבל משום מה החזה לא תמיד קיבל מספיק בשר לעומת גב,יד אחורית,כתפיים שהם היו החלקים הטובים שלי במצבים כאלה מה הייתה ממליץ בשביל לשנות אם זה בגדר "נפח"?

    ומיותר לציין אני רואה פתאום ילדים או אנשים עושים לחיצת חזה עם מוט 70-80 קילו סך הכל ויש להם חזה הרבה יותר מנופח ויותר מרשים ממני (והם תקופה מרימים את המשקל הזה זה לא בגדר דילואד או משהו דומהזה המשקל שהם מרימים) מה שמוזר אצלהם זה שפשוט הם עושים הרבה חזרות נניח 10-12
     
  6. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    אין הרבה שאתה יכול לעשות, חלק זה גנטיקה שישפיע על הצורה, ואתה יכול להוסיף נפח עד שזה נהיה יותר מדי, ושם אתה יודע להוריד טיפה
     
  7. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    הבנתי...

    יש משהו שמסקרן אותי שעד היום לא הבנתי במה זה מועיל ראיתי אנשים עושים לחיצות חזה עם שינוי ברגליים, רגל ימין למעלה/רגל שמאל/על ספסל בשביל מה משנים את זה זה נותן תועלת מלחיצה רגילה?
     
  8. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    אלה ווריאציות, חלקן אמיתיות וחלקן סתם שטויות שאנשים עושים במכון.
    רגליים למעלה הוא ווריאציה יותר של התאוששות כי אתה יכול להשתמש בפחות משקל, ובגלל שאתה לא יכול לייצב את עצמך עם הרגליים אתה צריך ללמוד לייצב את עצמך עם פלג הגוף העליון, אז הוא טוב ללימוד יציבות.
    להרים רק רגל אחת לא באמת עוזר למשהו, אולי מעט עבודת צדדים מבודדת, אבל יש דרכים טובות ובטוחות יותר
     
  9. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    האמת שאלתי כי רציתי לדעת אם אפשרי לתת יותר דגש לצד אחד ספציפי, אני יודע שהגוף שלי כנראה נוטה טיפה יותר שמאלה בלחיצות אני מסיים לחיצה מרגיש הרבה יותר את צד שמאל עובד (הוא גם יותר מפותח) וחשבתי איך אפשר "לגרום" לצד ימין לעבוד יותר טוב, ניסיתי דאמבלים בעבר גם שם היה את אותו הסיפור תמיד אני מרגיש שצד שמאל לוקח את כל העבודה ויותר מתאמץ

    אשמח שתרשום לי על דרך מסויימת שאפשר לגרום לצד ימין להיות יותר דומיננטי בלחיצות
     
  10. 36,776 נק' מוניטין
    0
    yujinius

    yujinius משתמש על משתמש כבוד

    yujinius
    משתמש כבוד
    הצטרף:
    ‏2/4/14
    הודעות:
    14,243
    לייקים:
    12,423
    מין:
    זכר
    בבנץ' אני מסכים איתך, בסקוואט לא, הרי אתה מרים גם את עצמך, אמנם לא את כולך אבל חלק גדול מהמשקל העצמי
     
  11. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    נכון, אבל קשה לי להחשיב את זה כי זה משהו שהשרירים שלך יותר מרגילים אליו, במשיכה לעומת זאת שמשהו שאתה לא רגיל אליו
     
  12. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    האמת שאלתי כי רציתי לדעת אם אפשרי לתת יותר דגש לצד אחד ספציפי, אני יודע שהגוף שלי כנראה נוטה טיפה יותר שמאלה בלחיצות אני מסיים לחיצה מרגיש הרבה יותר את צד שמאל עובד (הוא גם יותר מפותח) וחשבתי איך אפשר "לגרום" לצד ימין לעבוד יותר טוב, ניסיתי דאמבלים בעבר גם שם היה את אותו הסיפור תמיד אני מרגיש שצד שמאל לוקח את כל העבודה ויותר מתאמץ

    אשמח שתרשום לי על דרך מסויימת שאפשר לגרום לצד ימין להיות יותר דומיננטי בלחיצות
     
  13. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    לתרגל יותר לחיצות עם מוט, כי ככה אתה חייב לאזן את הצדדים.
    למשל בבנצ', בנצ' עם רגליים למעלה הוא ממש טוב בללמד את זה
     
  14. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    האמת לגבי הזמן זה לא מה שיעזור לי גם שהייתי לוחץ הרבה זמן וכבד תמיד משום מה צד שמאל מקבל הרבה יותר עומס אבל כן אנסה עם הרגליים למעלה אנסה לראות אם המוט יותר בורח לי לצד שמאל

    שאתה אומר רגליים למעלה זה 2 רגליים בהצלבה? 2 רגליים מכופפות?
     
  15. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    זה באמת לא משנה, העיקר שלא תוכל לייצב עם הרגליים
     
  16. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    ומה לגבי שכיבות שמיכה עם משקל עליך זה יכול להוות תחליף לבנץ? נניח 40 קילו עליך לעשות 8 חזרות של שכיבות שמיכה זה משהו שיכול להיות אלטרנטיבה?
     
  17. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    זה אפשרי, אבל הרבה פחות פרקטי.
    גם יותר קשה לעבוד כמו שצריך על כל פלג הגוף העליון בשכיבות שמיכה מאשר עם בנצ'
     
  18. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    עוד שאלה ברשותך

    שמתי לב שאם אני בחיטוב באימונים ויש ורידים במקומות בגוף, אז אם אני נניח עושה הפסקה של 3 ימים ואני טיפה אוכל יותר הורידים פתאום נעלמים זה עניין של עלייה בשומן או בגלל חוסר באימוני כוח? נניח השבוע הזה יצא לי לעשות ציט ו3 ימים אחרי לא התאמנתי (אולי טיפה העלאתי בקלוריות אבל לא רציני אולי 300 ביום) מה אתה אומר?

    כי אני בלחץ שזה נעלם בגלל עלייה בשומן למרות שזה לא הגיוני שב3 ימים עליתי בשומן אם בכלל הרי ורידים זה מעיד על אחוז שומן יותר נמוך באיזור מסויים

    תודה.
     
  19. 8,037 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,852
    לייקים:
    4,479
    מין:
    זכר
    זה בגלל שינוי במאזן הנוזלים, בעיקר בעור.
    הייתי גם ממליץ על מדיטציה אם אלה הדברים שמלחיצים אותך
     
    yujinius אוהב/ת את זה.
  20. 14 נק' מוניטין
    0
    Lior98

    Lior98 משתמש מתחיל

    Lior98
    הצטרף:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    253
    לייקים:
    14
    מין:
    זכר
    אשמח לעוד שאלה
    מבחינה גנטית השומן העיקש והאחרון נשאר אצלי במותניים אבל בחלק האחורי (גב תחתון), זה אומר שמקדימה אין מראה שומן משמעותי אבל מאחורה כן ואפשר אפילו לתפוס כמות שומן, שמעתי בעבר שזה קשור יותר למסת שריר בגב התחתון (זוקפי גו) מתחילת החיטוב וויתרתי על הדדליפט בגלל העייפות, בפועל אני לא מבצע עוד תרגיל/עבודה על זוקפי גו מה דעתך?

    באמת יש קשר בין מראה השומן/צורה בגב התחתון למסת שריר באיזור הזה? פשיטת בכיסא רומי יהווה תחליף?
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...