עליות מתח - טווח תנועה

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י Shahar Voltinski, ‏14/7/19.

טוען...
  1. 126 נק' מוניטין
    0
    Shahar Voltinski

    Shahar Voltinski משתמש פעיל

    Shahar Voltinski
    הצטרף:
    ‏3/10/13
    הודעות:
    368
    לייקים:
    51
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    כן. בבית.
    שמתי לב למשהו ששינה לי את כל ההסתכלות על עליות מתח.

    בפשטות, יש הבדל *מ-ט-ו-ר-ף* בין פול אפ שעושים עם יישור *מלא* של המרפק בסוף כל חזרה - - - לבין פול אפ שעושים עם יישור לא מלא(נניח 90%-95% יישור) של המרפק בסוף כל חזרה.

    הפול אפ בגרסה ה-"כמעט מלאה" כאילו מאפשר לשריר להישאר מכווץ ויש 'מומנטום' יותר טוב ואני מסוגל לבצע יותר חזרות בצורה הזו (נניח 30-35, ואף בעבר כשהייתי מתאמן רק סטריט וורקאאוט אפילו 38-41 חזרות בסט 'מלוכלך' אחד).

    לאחרונה התחלתי להקפיד על יישור מלא, ושמתי לב שאני בקושי עושה 22-24 חזרות וזה ממש הבדל פסיכי.
    השריר פשוט מפסיק להגיב.

    2 שאלות:
    1. מה קורה ביישור המלא הזה? האם יותר חומצת חלב נכנסת לתאי השריר כשמאפשרים לו להימתח עד הסוף בסוף כל חזרה? מה קורה שם?
    2. האם ביצוע קפדני ומלא יותר ינבא טוב יותר התקדמות בכוח? או אולי בסיבולת טובה יותר?
     
  2. -11 נק' מוניטין
    0
    Stav123

    Stav123 משתמש מתחיל

    Stav123
    הצטרף:
    ‏26/4/19
    הודעות:
    113
    לייקים:
    22
    מין:
    זכר
  3. 672 נק' מוניטין
    1
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש קבוע

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    1,005
    לייקים:
    367
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    ממליץ לך לקרוא על הדיון פה
    ייעוץ - טווח תנועה במתח

    1. מה שקורה כמו שרשמת בעצמך, לדעתי זה שמאבדים מתח בלטיסימוס, ובכופפי המרפק, מה שמשאיר אותך עם פוטנציאל נמוך יותר לייצור כוח.
    זה למה הטווצ חזרות שלך נמוך יותר.
    אבל אם המטרה שלך היא התקדמות בנפח, אתה מוריד פה נפח, גם אם הרווחת עוד ס"מ של טווח תנועה לכל חזרה.

    לגבי החומצות חלב, יכול להיות שבגלל שאתה מתרכז יותר בטכניקה, אתה נמצא תחת זמן עומס ארוך יותר בזמן הביצוע, אבל אני לא יכול להגיד שזו הסיבה, תגיד לי אתה.

    2. בטענה למה שרשמתי בסעיף הראשון, בו נסתכל על הנפח, במחשבה שהROM לא השתנה משמעותית בין יישור מלא ל95% ומעלה, קינסיולוגית, אם מדובר בהוספה של 8 חזרות במינימום בין ה95% יישור ל100% יישור מרפק, הנפח הוא גדול יותר בכיפוף המועט, למרות שהטווח והמנוף גדולים יותר.
    יתכן שיישור מלא יביא אותך לשיפור בנקודה החלשה, וביציאה ממנה, אבל אני מסיק פה השארה ללא שום ביסוס מחקרי..



    הדעה האישית שלי - ואין לה שום ביסוס מחקרי אלא רק הגיון מועט, והרבה ניסיון.
    (מבצע מתח כבד ואימוני רחוב כבר מספר שנים)

    לעולם לא הצלחתי להתקדם עם מתח בנעילה מלאה (ללא כאב) באותה המידה שבמעט מאוד יותר כפיפת מרפק, העומס שאני מרגיש כשאני מעט באובר אקסטנשן במרפק במצב הזה מכאיב לי, מאוד אפילו.
    כשאני מבצע מתח כבד יחסית (40 לחזרות)
    אני מרגיש שהחיבורים במרפק לא אמורים להיות בעומס כזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/19
    kotzer אוהב/ת את זה.
  4. 1,473 נק' מוניטין
    0
    MonkeyD

    MonkeyD משתמש קבוע

    MonkeyD
    הצטרף:
    ‏30/9/18
    הודעות:
    1,507
    לייקים:
    950
    מין:
    זכר
    לא בנית את המתח שלך בטווח תנועה מלא, למה אתה מצפה פתאום לנעול ושזה ירגיש טוב? ועוד עם 40 קילו נוספים. מה זה אובר אקסטנשין? פשוט לנעול.
     
  5. 672 נק' מוניטין
    0
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש קבוע

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    1,005
    לייקים:
    367
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    אני מיישר מרפקים מאז ומתמיד, ומדבר על מצב של נעילה מלאה של המרפק

    ואני מצטער הכוונה שלי הייתה להתקדם בנעילה מלאה ללא כאב ולא על ההתקדמות בנפח
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/19
  6. 8,205 נק' מוניטין
    1
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,056
    לייקים:
    4,620
    מין:
    זכר
    לגבי זה קיבלת תשובה תשובה, ביישור מלא אתה מאבד את המתח מהשריר, ואז צריך לבנות אותו מחדש.
    בערך כמו לגרור רכב בעזרת רכב אחר בעזרת שרשרת ברזל. אם תתחיל עם השרשרת רפוייה על הרצפה אז הרכב מקדימה יצטרך לשרוף דלק לפני כדי למתוח את השרשרת, לעומת אם תתחיל ליסוע עם השרשרת כבר מתוחה, מיד כשתלחץ על הגז שני הרכבים יתחילו לזוז.

    כוח הוא ספציפי למטרה, אם אתה רוצה להשתפר במתח ממתיחה מלאה אז מתח ממתיחה מלאה יהיה עיקר העבודה שלך, אם לא משנה לך אז אתה יכול גם לא למתוח עד הסוף ולהשאיר את המרפקים כפופים מעט. אם המטרה היא היפרטרופיה, אז תעשה את הווריאציה שמאפשרת לך לעבוד יותר
     
    MasterSplitter ו-nyeoNi אוהבים את זה.
  7. 126 נק' מוניטין
    0
    Shahar Voltinski

    Shahar Voltinski משתמש פעיל

    Shahar Voltinski
    הצטרף:
    ‏3/10/13
    הודעות:
    368
    לייקים:
    51
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    כן. בבית.
    @nyeoNi
    זה הקטע... הייתי לפני 4 חודשים במצב שעושה סטים של 4-6 חזרות עם 40kg תוספת משקל.אבל לא הייתי נועל מרפקים והייתי קצת נעזר בגוף בחזרות. כלומר לא עבודה נקייה ממש ממש.

    כשעברתי לעבודה נקייה אני מסוגל לבצע סט אחד ל-5 חזרות ביום טוב ואחריו כבר אעשה 4 או 3 בסט הבא. לא יודע אם זה התקדמות או נסיגה, מרגיש כמו נסיגה
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...