תקופת אימונים עם פציעה- שאלה

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י golangm, ‏13/7/19.

טוען...
  1. 121 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    598
    לייקים:
    76
    מין:
    זכר


    היום ראיתי את הסרטון הזה, בהמשך לאשכול שכבר פתחתי ובהמשך להמון אשכולות שאנשים פותחים לגבי אימונים כשיש פציעה, וגם מבחינת תפריט.
    לפי מה שהבנתי מהסרטון כאשר מפסיקים להתאמן יש כמה "שלבים" פחות או יותר:
    1. אחרי שבוע יש ירידה בביצועים מבחינת משקלים בעיקר בגלל טכניקה - לא אומר שירדה מסת שריר, פשוט הגוף צריך להתרגל ולחזור לעצמו.
    2. אחרי שבועיים שלושה יש ירידה בגודל שריר, בנראות שלו בגלל איבוד גליקוגן בשריר ונוזלים - לאו דווקא אומר שמסת שריר ירדה.
    3. מעבר לכך חודש, חודשיים + תחל ירידה של מסת שריר, גם אם שומרים על חלבון, מאקרוז מיקרוס, בהנחה שיש פציעה/חופשה ולא מתאמנים.

    בכל זאת לפי מה שהבנתי שיש "זכרון שריר" שגם אחרי חודשים שלא מתאמנים, מחזירים את השריר שירד יחסית מהיר, כמו בתקופה של noobie gains פחות או יותר.
    עד פה תתקנו אותי אם טעיתי (לפחות לפי ההבנה שלי מהסרטון).
    עכשיו 2 שאלות עולות מפה, אחת לגבי תפריט, אחת לגבי אימונים.
    נתחיל מהתפריט - שאלה שהמון שואלים כולל אותי, מה עושים כשאי אפשר להתאמן / אין אפשרות להתאמן על קבוצת שרירים מסיבות כאלה ואחרות?
    האם לאכול במאזן קלורי נייטרלי, להקפיד על חלבון בשביל למזער נזקים, ולאכול מאוזן אבל להשאר בנייטרלי? או שבכל זאת במידה וכן יש אפשרות להתאמן (נניח רק גוף תחתון במקרה שלי כרגע) עדיף אפילו להמשיך להיות בפלוס קלורי קטן, להמשיך מסה?
    זה מבחינת אוכל.

    מבחינת אימונים-
    האם עדיף לעבוד על השרירים שכן אפשר, עוד פעם במקרה שלי לדוגמא לעבוד רק רגליים, 3 פעמים בשבוע יחסית חזק, או שדווקא עדיף אולי לעשות upper lower במובן של אימון 1 בשבוע נניח רק גוף תחתון, רגליים לעבוד חזק כמו שאני יכול, ואימון 2 בשבוע לעבוד על גוף עליון, כל השרירים שאני לא יכול ממש לעבוד עליהם בגלל פציעה, אבל לעבוד עליהם בכל מני תרגילים שכן יש אפשרות לעבוד עליהם גם אם זה ממש לא נוח, משקלים כנראה נמוכים אבל קרוב לכשל?
    אני אסביר:
    כרגע יש לי פציעה בשורש כף יד ימין, כל דבר שמערב את השורש כף יד אני לא יכול לעשות, אז אני למשל יכול לקחת רצועה, לשים אותה אחרי השורש כף יד ולעשות כל מני תרגילים למשל הרחקה לצדדים לכתף, הרחקה לפנים גם לכתף, יד קדמית עם כבל, כשהתנועה מגיעה מהרצועה ולא משורש כף יד, וכ'ו?

    מקווה שהסברתי מספיק טוב מה הכוונה שלי לגבי אימונים, לנסות לעקוף את הבעיה כמה שאפשר ובאמצעים שיש ולעשות פיצול של גוף עליון תחתון (במקרה שלי) או שדווקא עדיף אם כבר להתאמן רק רגליים יחסית חזק, 3 פעמים בשבוע, לאמן את מה שאפשר ואין בעיה ולהשקיע בזה, ולאחר הפציעה לחזור לעצמי בשאר השרירים אבל בנתיים עבדתי חזק על רגליים?

    תודה וסליחה על החפירה, מקווה שזה יחסוך שאלות נוספות של אנשים שראיתי שהמון פותחים על זה אשכולות לגבי פציעות, אימונים ואוכל בפציעות.
     
  2. 8,227 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,079
    לייקים:
    4,643
    מין:
    זכר
    מבחינת תזונה - נייטרלי עם חלבון גבוה יחסית כמו ברגיל אם אתה לא יכול להתאמן, אם אתה כן יכול אז אתה גם יכול יותר מנייטרלי.
    מבחינת אימונים - תעשה מה שאתה יכול בלי לפגוע בכף היד. אין סיבה להכריח את עצמך להשתמש בחלק פצוע אם זה כואב לך, זה יהיה פשוט דבילי. תעשה מה שאתה יכול כדי לעבוד כמה שיותר בלי לפגוע בעצמך.
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  3. 121 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    598
    לייקים:
    76
    מין:
    זכר
    אתה אומר עדיף ללכת על בטוח להתאמן רק רגליים במקום להתאמן ולנסות לעקוף את זה עם רצועות וכאלה שאני כן אוכל לעבוד על עוד שרירים, קצת לעקוף את זה אבל פחות אפקטיבי?
    כרגע כבר עברו חודשיים ושבוע מאז הפציעה וזה לא נראה לי הולך לעבור בזמן הקרוב, יש לי צילום עוד פחות מחודש
     
  4. 8,227 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    11,079
    לייקים:
    4,643
    מין:
    זכר
    איך הבנת את זה? אמרתי תתאמן כמה שאתה יכול בלי לפגוע בכף היד. אם האופציות שלך הן להתאמן בעזרת דרכים ואילתורים שמאפשרים לך לעבוד בצורה כמעט זהה ללפני הפציעה, לעבוד עם כף היד אבל עם הרבה פחות משקל, או לא לעשות כלום, ברור שתלך על האופציה הראשונה. האופציה השניה דבילית כי אתה לא מרוויח מזה כלום, והאופציה השלישית היא סתם.

    אתה עושה פיזיותרפיה?
     
  5. 121 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    598
    לייקים:
    76
    מין:
    זכר
    אז לא הבנתי נכון, האופציות שלי כרגע הן לעבוד נטו על רגליים ולהשקיע בהן או לעבוד על רגליים רגיל, ולנסות לעקוף את הבעיה אבל לעבוד יחסית חלש כנראה על שאר השרירים, נראה לי שאני אלך על האופציה של לעקוף את הבעיה.
    כדאי לעשות פיצול של גוף תחתון 2 פעמים בשבוע, ו2 פעמים בשבוע גוף עליון כל מה שאני יכול לעקוף את הבעיה?

    ואני לא עושה פיזיוטרפיה כי אין תורים :/ לא יכול לשלם כרגע על פיזיוטרפיה פרטית
     
  6. 121 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    598
    לייקים:
    76
    מין:
    זכר
    עדכון:
    הצלחתי לקבוע תור דחוף למחר לפיזיוטרפיה כבר לטיפול ואבחון באותו יום במקום אבחון ואחרי שבועיים טיפול כמו שעושים בדרך כלל.

    בכל מקרה ניסיתי היום להתאמן, גם דדליפט הצלחתי לא הרגשתי כאב ביד בגלל שאין כאן תנועה של שורש כף יד.
    יד קדמית ויד אחורית לא מצליח לעשות, ניסיתי עם רצועה אבל אני יכול מקסימום רבע תנועה, מעבר לזה הרצועה שאני שם על היד מחליקה :/
     
  7. 17,009 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,464
    לייקים:
    4,936
    מין:
    זכר
    אפשר כמו שנאמר לאלתר עם רצועות למיניהן.

    מה לגבי משקל נוצה, נגיד 2-3 קילו - עדיין לא יכול לאמן?
     
  8. 121 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    598
    לייקים:
    76
    מין:
    זכר
    ניסיתי 4 קילו יד קדמית לפני חודש ויש כאבים.
    לא נחפור אבל היה אמור להיות לי תור היום לפיזיוטרפיה ולא קיבלו אותי בגלל טעות שלהם.. עכשיו ביום רביעי רק יש לי פיזיוטרפיה
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...