פענוח בדיקת דם

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י מאורש, ‏11/6/19.

טוען...
  1. 11 נק' מוניטין
    0
    מאורש

    מאורש משתמש מתחיל

    מאורש
    הצטרף:
    ‏29/1/19
    הודעות:
    14
    לייקים:
    11
    היי
    ערכתי בדיקות דם היום, מצורפות התוצאות , מישהו יכול להעיף מבט ולהגיד לי מה הוא חושב ( יודע שאף אחד לא רופא , פשוט אשמח להסברים עד שאגיע אליו ) יש יחסית הרבה חריגות מהנורמה שמלחיצות אותי מעט .. המדד ck כפול ויותר מהנורמה ..
    מבחינת כולסטרול , לפני חודשיים עשיתי גם בדיקות דם הערך של הכולסטרול והכולסטרול הרע ירד אבל הערך של הטריגליצרידים עלה.. אני מקפיד על תזונה ועל פעילות גופנית , ירדתי 11 קילו בארבעה חודש האחרים , בבדיקות דם לפני כן פרט לכולסטרול שאר הערכים היו בנורמה..
    תודה Screenshot_20190611-165746.png Screenshot_20190611-165634.png Screenshot_20190611-165615.png
     
  2. 14 נק' מוניטין
    0
    Aoxo

    Aoxo משתמש מתחיל

    Aoxo
    הצטרף:
    ‏12/3/18
    הודעות:
    167
    לייקים:
    21
    מין:
    זכר
    היי בן כמה אתה?
    תשמע אז לפי מה שלימדו אותנו ברפואת ספורט בווינגיט , ישלך דיסלפידמיה לפי הבדיקות דם.. מזה אומר? שאתה צריך להרזות עוד ולעשות עוד ספורט ולהכנס לאורח חיים בריא יותר ..
    אתה בקבוצת סיכון לטרשת עורקים משגשגת ולחץ דם גבוה. אם אתה מעשן תפסיק ותלך לרופא הוא יראה את הבדיקות ובטח יתן לך חוסמי בטא ללחץ דם וסטטינים/פיבראטים לדיסלפידמיה
    לגבי הCK - creatine kenesis זה תקין לגמרי ולא אומר כלום. זה אינדיקציה לפירוק שריר אחרי אימון (תקין)
    הפיזיולוגית שלנו היתה מקשרת את זה לדומס - כאבי שרירי אחרי אימונים (גם תהליך תקין לגמרי.)
    היא סיפרה לנו שהיה לה מתאמן עם 10 אלף CK בבדיקות דם וכל מה שזה אמר בפועל זה שהוא היה רגיש לאימונים והיו לו הרבה דומס אחרי האימונים ושבמקום ושהוא היה יגול לעשות רק 2-3 אימונים בשבוע , בקיצור הכל טוב מהבחינה הזאת אין לך בכלל גבוה.. לי יצא 600 לא מזמן בבדיקות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/6/19
    מאורש אוהב/ת את זה.
  3. 11 נק' מוניטין
    0
    מאורש

    מאורש משתמש מתחיל

    מאורש
    הצטרף:
    ‏29/1/19
    הודעות:
    14
    לייקים:
    11
    Re
    בן 24, לא מעשן, לא שותה ולמען האמת מרגיש די סבבה (אולי קצת עייפות אבל לא משהו קריטי )... דיברתי עם הרופא והוא אמר לי שהכל בסדר ולהמשיך בתהליך , חושב שפשוט אמשיך להתמיד בשאיפה לרדת מ3 ספרות ועוד חודש אבדוק שוב ונראה מה המגמה
    --- עידכון הודעה, ‏12/6/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏12/6/19 ---
    בנוגע לעוד ספורט - אני מתאמן חמש פעמים בשבוע, אני חושב שזה מספיק ואפילו יותר מידי ( אולי לדחוף עוד אירובי).
    בנוגע לאוכל חיים בריא יותר - מה הכוונה שלך ? באיזה תחומים אפשר לשפר את אורח החיים ? ( תזונה,ספורט ושינה?)
    תודה
     
  4. 14 נק' מוניטין
    0
    Aoxo

    Aoxo משתמש מתחיל

    Aoxo
    הצטרף:
    ‏12/3/18
    הודעות:
    167
    לייקים:
    21
    מין:
    זכר
    אה אוקיי אתה עוד צעיר כנראה בגלל זה הרופא לא נתן לך כדורים
    דיסלפדמיה זה לא משהו שאתה אמור להרגיש just saying בכל מקרה כל הכבוד שכבר הורדתה 11 קילו , תמשיך ככה. הפרופיל השומני בדם יכול להשתפר בהחלט , ושאני אומר אורח חיים בריא הכוונה להיות במשקל תקין , לאכול בריא , ולעשות ספורט.
    ולשמור על זה כשגרה בעצם - שבחלק הזה הקושי של רוב האנשים
    ולגבי האימונים , אל תדחף עוד אירובי אם זה מרגיש לך יותר מידי , זה סתם מוריד מוטיבציה ושוחק.
    מניח שאתה יודע שהכל עניין קלורי? אם לא אז תגיד ואסביר :)
    עריכה : אבל אל תוותר על האירובי לגמרי , כשעושים אירובי משתחרר חומר בדם מהטוניקה אינטימה (שכבה של הכלי דם) ויש לזה אפקטים חיוביים על סכרת טייפ 2 , דיסלפידמיה וכו אז זה כן חשוב
     
    מאורש אוהב/ת את זה.
  5. 11 נק' מוניטין
    0
    מאורש

    מאורש משתמש מתחיל

    מאורש
    הצטרף:
    ‏29/1/19
    הודעות:
    14
    לייקים:
    11
    המצב הזה הפיך? כלומר אם אני נניח סובל מדיסלפדמיה האם עי אורח חיים בריא ניתן לחזור למצב תקין?
    כמה אירובי נניח היית ממליץ?
    ואשמח שתיתן עוד הסבר על העניין הקלורי, אני בערך מבין את המשוואה ( להיות במינוס) אבל אשמח לחידוד
    תודה:)
    --- עידכון הודעה, ‏13/6/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏12/6/19 ---
    דרך אגב , תוספי תזונה כלשהם ( נניח אומגה 3 ) יכולים לעזור לאזן?
     
  6. 14 נק' מוניטין
    0
    Aoxo

    Aoxo משתמש מתחיל

    Aoxo
    הצטרף:
    ‏12/3/18
    הודעות:
    167
    לייקים:
    21
    מין:
    זכר
    המצב כן הפיך , אתה יכול לשפר את הפרופיל השומני בדם בהרבה - ושכחתי לציין שהמצב של הסוכר בדם שלך הוא סבבה לגמרי , מה שמנוגד בדרך כלל לאנשים עם דיסלפידמיה. בדרך כלל זה בא ביחד

    בנוגע לעניין הקלורי זה פשוט הכל פקטור של קלוריות. ספורט בא כדי להגדיל את הגרעון הקלורי כי בספורט שורפים קלוריות , ספורט לא מרזה ואין דבר כזה הורדת שומן נקודתית , צריך להיות בגרעון קלורי כדי להרזות , תכתוב בgoogle metric RMR תחשב את הRMR שלך זה לפי גובה משקל גיל ומין
    ופשוט ככה תוכל לדעת כמה קלוריות אתה שורף ביום ללא ספורט , יום רגיל בעבודה/משרד וכו = RMR
    מניח שיצא לך משהו כמו 2300-2200.. תאכל ביום בסביבות ה2000 , ותעשה ספורט כמובן , אתה תעלה מסת שריר ותוריד אחוזי שומן , כמו שאמרנו אל תוותר על האירובי ואם קשה לך עם העניין של הקלוריות ולחשב כל דבר ( צריך להתרגל זה קשוח בהתחלה ) אז תלך לתזונאי פשוט , יש את מייק ביקוב מייסד האתר הוא באמת מדהים איןלי מושג כמה הוא לוקח אבל מניח ששווה לבדוק .
    לגבי השאלה האחרונה אני לא רוצה סתם להטעות אני לא ממש בטוח. לפי מה שאני זוכר ויודע אין לזה משמעות בכלל
     
  7. 11 נק' מוניטין
    0
    מאורש

    מאורש משתמש מתחיל

    מאורש
    הצטרף:
    ‏29/1/19
    הודעות:
    14
    לייקים:
    11
    אוקי, תודה רבה מעריך את הסבלנות והתשובות המפורטות
     
    Aoxo אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...