מיואש - אימון עם כאבי גב

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י Danlo, ‏7/6/19.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    Danlo

    Danlo משתמש מתחיל

    Danlo
    הצטרף:
    ‏7/6/19
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0
    שלום רב,

    ידע בעולם הזה יש לי ובעבר התאמנתי די הרבה זמן אפשר להגיד שנתיים +-
    הבעיה שלי היא כזאת:
    עליתי במשקל נניח 10 קילו מההתחלה 60 ל-70 (וזה כולל גם שירדתי ועליתי שוב וירדתי ועליתי) הבעיה שגם עליתי המון המון בשומן והתחילה לי כרס.
    אכלתי בצורה תקינה לדעתי, התאמנתי בצורה סבירה.
    מבחינת אימון עצמו הרבה מאוד תרגילים לא עשיתי כיוון שיש לי בעיות גב וברכיים והרגשתי לא טוב בהם אף על פי שראיתי הרבה, קראתי ודייקתי בטכניקה

    (עשיתי הפסקה כרגע חצי שנה מאימונים ואני מתכוון לחזור שוב בעוד כחודשיים)


    הדברים העלו הובילו אותי להבנה שאני לא רוצה לבזבז עוד זמן ולראות התקדמות מינימלית אלא אני רוצה להשקיע כמו שצריך וסוףסוף להגיע למטרות
    אם אני אעשה את אותו דבר אני מאמין שהתוצאה תיהיה זהה ולכן הגעתי למסקנה שאני צריך מישהו שיאמן אותי (אזור בקעת אונו).

    לאור בעיות הגב/ברכיים חשוב לי מאוד שהאדם יבין בגב ברכביים ובעיות בהם, ובאימונים עם בעיות כאלו.


    אני עובד עצות ולא יודע מה לעשות, יש למישהו רעיון?
     
  2. 7,731 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,475
    לייקים:
    4,248
    מין:
    זכר
    מה הכוונה שלך בבעיות ברכיים וגב?
    אני אגיד לך את הקטע, בעיות מרקים יש לאחוז מטורף באוכלוסיה. ברוב המקרים לבעיות שניתן לאתר אין סימנים, וברוב המקרים שיש כאב אין סיבה נראית לעין.
    כאב הוא עניין מורכב מאוד, ולרוב לא נובע ישירות מבעיה קיימת, אלא מניהול עומסים לא נכון ומחסור בהתאוששות בסיסית (תזונה נכונה ושינה), אפילו טכניקה היא משנית בעניין הזה, אבל ללא ספק משחקת תפקיד משמעותי.
    הניחוש שלי הוא שהתוכנית לא הייתה משהו, התזונה לא הייתה משהו, ואולי גם הטכניקה לא משהו.
    בוא נתחיל מביסוס של שפה משותפת.
    מה אתה מגדיר כתזונה נכונה?
    איך התאמנת? ממה הייתה מורכבת התוכנית? מה בידיוק אומר שתרגילים לא הרגישו לך נכון?
     
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    Danlo

    Danlo משתמש מתחיל

    Danlo
    הצטרף:
    ‏7/6/19
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0
    תזונה נכונה בחלוקה יומית עפ חלבונים פחמימות ושומנים, מאכלים רגילים (ערך גליקמי ממוצע) בלי שטויות.
    התאמנתי גם FBW וגם AB מורכבת בהתאם למה שאני מבין שממולץ לFBW לדוגמא עד 6 סטים שריר גדול 3 סטים שריר קטן וכד' כנל בנוגע להמלצות בAB.

    לא אשקר ואומר שעמדתי ב10000% גם בתזונה וגם באימונים על המילימטר - היה אימונים שבהם הורדתי תרגיל רגליים פתאום או עשיתי פחות סט, אבל יכול לומר שההשקעה לדעתי הצדיקה הרבה יותר מההתקדמות שנעשתה (לשם השוואה כאלו שהקפידו הרבה הרבה פחות ראו תוצאות אחרות).

    מבחינת לא הרגישו לי נכון - פשוט הרגישו כאבים (גב, ברכיים), גם לאחר האימון, הרגיש לי שאני פוגע בעצמי וזה הדבר האחרון שאני רוצה אני מעדיף לא להיות גדול אבל לשמור על עצמי ולא לגרום לפגיעה שאחרכך אתחרט עליה (מקווה שעד עכשיו היא לא נעשתה כבר).


    לא פוסל על הסף שעם אימונים טובים יותר ותזונה יותר מדויקת אולי היה שינוי אבל שוב בגלל זה אני מחפש מדריך שיעלה אותי בשלב בעיקר בעיקר לאור הבעיתיות שאני רואה מבחינת התרגילים כמעט ולא מצליח לעשות תרגילים מורכבים, רוב התרגילים שאני עושה זה בישיבה / שכיבה.

    באמת שזה יושב עלי לא יודע מה לעשות
     
  4. 7,731 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,475
    לייקים:
    4,248
    מין:
    זכר
    מבחינת האימונים והתזונה המצב לא נראה רע, לא אומר מושלם, אבל בסיס לא רע בכלל.
    יכול להיות גם שהבעיה הייתה לא התוכנית עצמה, אלא ניהול עומסים לא נכון, כמו קפיצות גדולות מדי במשקלים שגרמו לפגיעה בטכניקה או עומס כללי גדול מדי מהר מדי

    קח בחשבון שרוב הכאב הוא פסיכולוגי, לרוב משהו קטן כמו מאמץ טיפה גבוה מדי של הגב התחתון יכול לגרום לפאניקה של פציעה בגב, ומכאן זה הופך ל"פציעה". אם תאמין שנפצעת אז נפצעת באמת, כי משם אתה נמנע מהתנועה, מפתח תנועות פיצוי שמובילות לבעיות אחרות ומשם חוסר רצון להתאמן.
    ברגע שתשמור על חיוביות, תעשה מה שאתה מצליח ללא כאב או כאב קל מאוד, אז אתה תצליח לצאת ממעגל הפציעה, שכמו שאמרתי קודם, הוא ברובו פסיכולוגי.

    מאמן יכול להיות פתרון טוב, נחכה נראה אם מישהו מכיר מישהו מהאיזור לך
     
  5. 0 נק' מוניטין
    0
    Danlo

    Danlo משתמש מתחיל

    Danlo
    הצטרף:
    ‏7/6/19
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0
     
  6. 16,796 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,246
    לייקים:
    4,768
    מין:
    זכר
    חשבת ללכת לפיזיותרפיסט לטפל בכאבים?

    להמנע מתרגילים רק ינציח את הכאבים והפציעות.
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  7. 7,731 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,475
    לייקים:
    4,248
    מין:
    זכר
    לדעתי הייתה בעיה בטכניקה שגרמה לך להרגיש יותר מדי את השרירים (למשל הייפראקסטנשיין מוגזם בסקוואט) ודי שכנעת את עצמך שאתה מזיק לעצמך או פוצע את עצמך.
    זה נפוץ מאוד בקרב רוב האוכלוסיה ואתה לא תהיה הראשון או האחרון שחושב ככה.
    חוץ ממאמן טוב, חשוב מאוד להבין את הפסיכולוגיה של האימון
     
  8. 0 נק' מוניטין
    0
    Danlo

    Danlo משתמש מתחיל

    Danlo
    הצטרף:
    ‏7/6/19
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0
    הייתי אצל כירופרקט.. לא יודע אולי שווה גם פיזותרפיה..?
     
  9. 16,796 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,246
    לייקים:
    4,768
    מין:
    זכר
    אומנם אני הולך לכירופרקט מדי פעם (כי הוא תותח עם דיקור יבש).

    אבל באופן כללי לא הייתי ממליץ על כירופרקט, כל הקליקים האלה אומנם מרגישים טוב אבל לא עושים הרבה (לדעתי ומבחינה מדעית בנוסף).

    אבל כמובן שיש כירופרקטים מעולים.

    מה אמר הכירופרקט? מה הוא עשה?
     
    Nir Kriger אוהב/ת את זה.
  10. 0 נק' מוניטין
    0
    Danlo

    Danlo משתמש מתחיל

    Danlo
    הצטרף:
    ‏7/6/19
    הודעות:
    7
    לייקים:
    0

    עבר קצת זמן כך שלא זוכר במדויק אבל בגדול:

    יש לי עקמת לצד בגב (נקרא סקוליאוזיס או משהו בסגנון) זה גורר חוסר איזון בגוף כך שלדוגמא כף רגל אחת שלי בעלת קשת נמוכה (כדי לאזן את העקמת) כך גם האגן.
    הוא עשה כל מיני תרגילים כאלה כביכול לשחרר או משהו כזה לא בדוק על זה
     
  11. 16,796 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,246
    לייקים:
    4,768
    מין:
    זכר
    נשמע לי כמו חרטא. 90% מהמצבים האלה אתה צריך לבצע תרגילים לאיזון / חיזוק /שיפור בעצמך.

    יש כאן פורום פציעות עם מנהל חדש - @Nir Kriger
     
    Unbeatable אוהב/ת את זה.
  12. 128 נק' מוניטין
    0
    Unbeatable

    Unbeatable משתמש מתחיל

    Unbeatable
    הצטרף:
    ‏30/6/15
    הודעות:
    298
    לייקים:
    22
    מין:
    זכר
    אני גם הייתי אצל כירופרקט הוא לא עזר לי ויש לי אותה בעיה כמו שלך עקמת והבדל אורך רגליים מורגש
    מה שכן עוזר זה הליכה כל יום חצי שעה .. ופיזיוטרפיה
    זה מה שאני עושה
     
  13. 60 נק' מוניטין
    0
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    97
    לייקים:
    41
    מין:
    זכר
    אתה צריך להתמקד בשיקום פעיל ולא בטיפולים פאסיביים.
    טיפול לעקמת מתמקד בשלב גיל ההתבגרות ולאחר מכן המבנה שלך כבר קשיח יחסית.
    לא כל מי שאובחן בעקמת סובל מכאבים, יש כאלה שאמרו לי שמעולם לא סבלו מכאב עד שהגיעו אליי לטיפול בגיל 50 וגם זה מסיבה סטנדרטית וקלה לטיפול.
    אם יש לך קושי בהתקדמות באימונים וכאבים שנובעים מאימון הכתובת עבורך היא פיזיותרפיסט בתחום הספורט וספציפית מישהו שמנוסה בענף שבו אתה מתאמן כדי לבנות לך אימון שיקומי שנוגע בדיוק בנקודות החולשה והקושי שלך. זה נעשה על ידי אבחון קליני כלומר מה אתה יכול ולא יכול לעשות ומה הסיבה לכך.
    אם תרצה המלצות על אנשי מקצוע ציין את האזור המבוקש.
     
    MasterSplitter ו-Arik אוהבים את זה.
  14. 16,796 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,246
    לייקים:
    4,768
    מין:
    זכר
    מסכים לחלוטין.

    גם לי אגב יש עקמת, שום דבר רציני אבל זה קיים.
    אני יכול לתת דוגמאות קיצוניות של ספורטאים עם עקמת מטורפת שעדיין מרימים משקלים מטורפים.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...