כאבים בגב תחתון צד שמאל(חיבור של התחת והגב)

הנושא בפורום 'פציעות ספורט ובריאות הגוף' פורסם ע"י Oran15, ‏5/6/19.

טוען...
  1. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    אהלן, בזמן אימון לא כואב לי בכלל, וגם יום למחרת שאני קם בבוקר לא כואב לי בכלל, רק לאחר כמה דקות שאני עומד/הולך רצוף מתחיל כאבים נוראיים, אני סובל מזה כבר מעל שנה וזה בא פעם בחודש/חודשיים ותוקף אותי לשבוע, ממה זה יכול להיגרם? האם יש קשר לזה שיש לי פלטפוס? (הכאב רק בצד שמאל, בצד ימין יצא לי אולי פעמיים שלוש וגם זה היה לכמה דקות)
    מצורפת תמונה שמתארת מושלם:
    [​IMG]
    יש לציין שזה לא הפריע לי בכלל באימונים חוץ מהאימון האחרון שהרגשתי דקירה בחימום לסקוואט ולכן ויתרתי על התרגיל.
     
  2. 649 נק' מוניטין
    0
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש פעיל

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    974
    לייקים:
    347
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    אם אתה הולך עם נעליים שלא מקלות לך על הפלטפוס יכול להיות שזה קורה בגלל דריכה לא נכונה על הרגל, הטייה וכיווץ של שרירים מסוימים בהתאם.
    אתה מרגיש כאבים בכף הרגל גם?
     
  3. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    כאבים בכף רגל אני מרגיש מהילדות לכן לא ציינתי, מה שחדש זה הכאבים בתחת ובגב תחתון בצד שמאל(לא קשור לגב בכלל). אז זה נטו מהפלטפוס? לא קשור לתנועה לא טובה בדדליפט או בסקוואט?
     
  4. 649 נק' מוניטין
    0
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש פעיל

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    974
    לייקים:
    347
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    יכול מאוד להיות מטכניקה לא נכונה של אחד התרגילים המורכבים בהחלט. בשביל להוריד את זה מהמשוואה אתה יכול לעלות סרטונים של הטכניקה בארכיון של האימונים, למרות ששנה כאבים זה ממש לא שיגרתי.

    מצד שני גם יכול להיות בגלל הפלטפוס בשילוב עם נעליים לא מתאימות בהחלט. קשה יהיה לדעת מה המקור לבעיה, תתחיל לבדוק את זה, שנה זה המון זמן, אני מתאר לעצמי שגם אנשי מקצוע שיש פה לא יוכלו לעזור יותר מידי עד שלא יראו אותך פנים אל פנים
     
  5. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    אוקיי, כנראה שאצטרך ללכת לאורטופד
    --- עידכון הודעה, ‏6/6/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/6/19 ---
    יש לך טיפ כלשהו איך להאיץ את ההתאוששות?
     
  6. 649 נק' מוניטין
    0
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש פעיל

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    974
    לייקים:
    347
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    מנוחה בעיקר.
    אבל אתה יכול לנסות קצת עיסויים ומשחות חימום, גם יכול לתסף בכורכום אם יש לך אף פעם לא יכול להזיק גם כן.
    מעט מתיחות קלות לצידי הגוף מבלי להרגיש כאב.

    ותנסה אולי לעצור כרגע עם התרגילים שלדעתך הם יכולים להיות הסיבה לכאב, ובמקביל תעלה טכניקות עם משקל נמוך לאימונים.

    אתה יכול גם לעשות קצת מסאז לכפות רגלייפ עם כדור טניס, אחרי הליכות עם נעליים, תדרך על הכדור עם הרגל הכואבת, ותתן לכדור לנוע על כל כף הרגל.
    תנסה ללכת מעט יותר יחף.

    ותקבע תור לאורטופד כמה שיותר מהר כי זה עלול לקחת זמן למצוא את המקור לבעיה
     
  7. 322 נק' מוניטין
    1
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    125
    לייקים:
    66
    מין:
    זכר
    שלום,
    נפוץ שכאבים מופיעים גם אחרי יום אימון ולא באימון עצמו.
    הפלטפוס כשלעצמו לא חייב להיות קשור, זה בסך הכל מאפיין גופני שיכול להשפיע ויכול גם לא להשפיע על תפקוד ופציעות.
    כאסטרטגיה ראשונית הייתי מנסה להמשיך להתאמן בעצימות נמוכה ורואה אם הכאבים פחות מפריעים לך יום לאחר מכן.
    בנוסף, אורטופד הוא לא הכתובת למקרים כאלו מאחר ואין סיפור של טראומה (נפילה\חבלה) ולא סימנים שדורשים התערבות דחופה. מעבר לאבחון הטיפול שהוא יכול להציע מתבסס על תרופות וניתוחים, לא בטוח שזו האופציה המתאימה במקרה זה.
    לכן ניתן לגשת ישירות לפיזיותרפיסט שמוסמך לאבחן ולטפל מיידית. אפשר בקופת חולים לקבל הפניה מרופא משפחה או באופן פרטי על ידי פיזיותרפיסט מוסמך בלבד.
    בהצלחה.
     
    nyeoNi אוהב/ת את זה.
  8. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    הבעיה
    הבעיה שאני חייל והפיזיותרפיסטים של החיילים מתייחסים אלינו ככאלה שבאו להרוויח יום חופש מהמערכת והרמה בהתאם. הכאבים היו גם לפני שהתחלתי להתאמן בגלל זה אני חושד בפפלטפוס כגורם העיקרי, רציתי לשמוע פה אם זה באמת קשור אחד לשני או לא.
     
  9. 322 נק' מוניטין
    0
    Nir Kriger

    Nir Kriger מנהל פורום פציעות ובריאות הגוף מנהל

    Nir Kriger
    מנהל
    הצטרף:
    ‏4/6/19
    הודעות:
    125
    לייקים:
    66
    מין:
    זכר
    אשמח לשמוע לאיזה מכון של הצבא הלכת. זה לא הפיזיותרפיסטים שאני מכיר מהצבא.
    לגבי פלטפוס, אי אפשר לדעת אבל גם אם יש לו השפעה על הכאבים שלך זה בוודאי לא הגורם היחיד או המשמעותי ביותר. יש הרבה אנשים עם רגל שטוחה ורבים לא סובלים מכאבים רק בעקבות המבנה.
     
  10. 649 נק' מוניטין
    0
    nyeoNi

    nyeoNi משתמש פעיל

    nyeoNi
    הצטרף:
    ‏26/6/15
    הודעות:
    974
    לייקים:
    347
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    ביתי
    הוא רשם לך דבר יפה שאני לא ניסחתי נכון.
    הפלטפוס הוא לא הגורם העיקרי,
    הוא יכול להיות בעיה שממנה מושפעת צורת ההליכה שלך או דבר אחר המשפיע על הגב.
    כלומר, אם אתה בעל פלטפוס, והולך עם נעל מתאימה, וההליכה היא נכונה. הפלטפוס עדיין קיים אך הכאבים בגב עלולים לעבור
     
  11. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    הכאבים באים פעם בחודש חודשיים לשלושה ימים ועוברים, בדרך כלל זה קורה שאני הרבה על הרגליים
    --- עידכון הודעה, ‏6/6/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/6/19 ---
    בית חולים 10 חיפה
     
  12. 24 נק' מוניטין
    0
    The Flash

    The Flash משתמש מתחיל

    The Flash
    הצטרף:
    ‏17/4/18
    הודעות:
    96
    לייקים:
    15
    מין:
    זכר
    תקשיב אחי, לי יש פלטפוס יחסית קשה ברגליים ואולי זה באמת לא קשור לכאבי הגב אבל אני חושב שיש סיבה טובה להאמין שכן.
    היו לי כאבי גב תחתון כשהייתי עומד הרבה זמן רצוף או אפילו הולך ברחוב, ניסיתי לפתור את זה במשך שנה בערך עד שהבנתי שזה קורה בוודאות בגלל הפלטפוס (לא אימונים וכו').
    כרגע אין כאבים כמעט בכלל (רק אם עומד רצוף ממש הרבה זמן), ושמתי לב שאם כשאני עומד הרבה אני מפעיל את שרירי הבטן אז פחות כואב כי מה שבעצם קורה זה שלרגליים קשה לסחוב את הגוף אז נוצר לחץ על הגב התחתון והשריר מתחיל לכאוב ולכן את מחלקים את העבודה גם לשרירי הבטן (מפעילים אותם) אז פחות כואב.
    כמה דברים שעשיתי שגרמו לכאב להיעלם:
    1. מדרסים חדשים מותאמים אישית ונעליים מתאימות למדרסים.
    2. עבודה על שרירי הגב תחתון - הוספתי יותר נפתח לגב תחתון באימונים וחיזקתי אותו.(ספא רומית למשל).
    3. כמו שכתבתי מקודם- כשיש כאב זמני או שאתה יודע שאתה הולך לעמוד הרבה זמן - להפעיל את שרירי הבטן במכוון.
    תהיה בריא! :37mv:
     
  13. 80 נק' מוניטין
    0
    Oran15

    Oran15 משתמש מתחיל

    Oran15
    הצטרף:
    ‏31/1/19
    הודעות:
    81
    לייקים:
    29
    מין:
    זכר
    תודה אחי. לדעתי צריך לתת אחוזי נכות למי שעם פלטפוס קשה..(אין לי קשת בכלל ויש לי קריסה קשה).
    אני מחזק את השרירי תחתון מאוד, זאת האמת הסיבה שהתחלתי להתאמן (בגלל הפלטפוס הגב תחתון היה גמור). אני ב4 חודשים הגעתי ל150 דדליפט לשלישיה
     
    The Flash אוהב/ת את זה.
  14. 24 נק' מוניטין
    0
    The Flash

    The Flash משתמש מתחיל

    The Flash
    הצטרף:
    ‏17/4/18
    הודעות:
    96
    לייקים:
    15
    מין:
    זכר
    זה יהיה אדיר אם נקבל אחוזי נכות...:161bd:
    גם לי יש קריסה לגמרי אבל רק ברגל ימין, ברגל שמאל זה קורס אבל לא כמו בימין (שבה יש את רוב הבעיות).
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...