ייעוץ איך אני מחשב 1RM משוער עם יותר מ10 חזרות?

הנושא בפורום 'Powerlifting/Weightlifting' פורסם ע"י רועיסימןטוב, ‏16/4/19.

טוען...
  1. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    זה ממש לא נכון, שניהם יהיו קשים במידה שווה לחזרות כל עוד אתה יעיל במידה שווה בשניהם
     
  2. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    דדליפט 230 בערך, סקוואט 150. בנצ' 145. וכולם בטכניקה הרבה פחות טובה מהיום.
    --- עידכון הודעה, ‏17/4/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏17/4/19 ---
    סומו הוא תרגיל לאנשים עם מבנא גוף מסוים (רגליים קצרות וידיים ארוכות). לכל אדם יהיה יתרון אחר בסוג שונה של דדליפט.
    בסומו היה לי קל לחזרות אמנם וקשה בסינגלים. כי אין הרבה שיווי משקל.
    הדרך האפקטיבית ביותר להרים סומו זה בלי שיווי משקל משהו (הבהונות של הרגליים מצביעים כלפי חוץ ועמידה רחבה).
    אבל כשמקבלים שליטה בטכניקה, אני חושב שאפשר להרים בסומו לסינגלים משקלים יפים.

    היחס בין סומו לקלאסי משתנה בין אנשים.
     
    MonkeyD אוהב/ת את זה.
  3. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    תכלס זה יתרון גם לדדליפט קלאסי, זה לא אקסקלוסיבי לסומו, ודווקא בסומו רגליים קצרות יכול להיות חיסרון, כי יש סיכוי טוב שתצטרך להעלות את המשקל בסקוואט ממש, כשאתה מתחיל מתחת למקביל

    ברגע שאתה שולט בסומו שיווי משקל הופך למשהו לא רלוונטי בכלל, יהיה לך שיווי משקל בידיוק כמו בקלאסי, ואולי אפילו יותר כי יהיה לך בסיס רחב יותר.
     
  4. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    מסכים שהבמנא גוף של סומו הוא לא רק רגליים קצרות, אבל אנשים עם ידיים קצרות יתקשו בסומו יותר מהקלאסי.
    ראתי אנשים בתחרות נופלים עם סומו, לא ראיתי שנופלי עם קלאסי. אני אישית נפלתי כמה פעמים עם סומו, אף פעם לא עם קלאסי.
    מהנסיון שלי, שיווי המשקל משמעותית יותר קשה בסומו.
     
  5. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    רק במצב בו הם צריכים לרדת כל כך שהם עושים סקוואט, כל מצב אחר לא

    זה נדיר מאוד וכמעט ולא קורה, לפחות אצל אנשים עם ניסיון וטכניקה טובה, מי שאין לו את אלה אני לא מצפה כלום ממנו

    ותכלס, כמה ניסיון יש לך עם סומו?
     
  6. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    כמה חודשים. אבל הגעתי למשקלים יפים. 220 לחמישיות.
     
  7. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    המשקל מכובד, אבל הניסיון לא משמעותי כדי לתת דעה משמעותי. הוא מספיק כדי לדעת האם מתאים לך או לא, אבל לא כדי לתת דעה גורפת
     
  8. 182 נק' מוניטין
    0
    אריק12

    אריק12 משתמש פעיל

    אריק12
    הצטרף:
    ‏4/2/14
    הודעות:
    493
    לייקים:
    85
    מין:
    זכר
    יש משהו בזה שסומו קצת יותר יעיל בחזרות גבוהות(יש גם תאוריה שזאת הסיבה שסומו אסור בסטרונגמן, לא יודע עד כמה זה נכון).
    גרג נאקל כתב על זה במאמר שהוא מדבר על כך שסומו לא בהכרח קל יותר מקונבנציונלי, ושהטווח הקצר יותר לא כל כך משמעותי לRM1, אבל כן משפיע על חזרות גבוהות(פחות עבודה).
     
    Gracie ו-elchonon אוהבים את זה.
  9. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    הסיבה שסומו אסור בסטרונגמן זה בגלל שהמקצה הוא דדליפט קונבנציונלי, בזמן שיש להם מקצים אחרים של "תרים איך שבא לך", ובפאוורליפטינג יש לך רק מקצה אחד של "תרים את זה"

    בחזרות גבוהות אולי כן, כי השרירים העיקריים של הסומו, שהם הרגליים, מתעייפים לאט יותר מהזוקפים והגב של הקונבנציונלי, אבל חזרות גבוהות זה לא יותר מדי יעיל לאף אחד מהם
     
    אריק12 אוהב/ת את זה.
  10. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    תודה רבה שאתה כותב פה שהדעה שלי לא מספיק משמעותי בשבילך.
    אני לא חושב שזה ראוי לתת ציון לדעה שלי בכלל, במיוחד לא על סמך הכמות חודשים שאני עובד סומו.
    ואני קורא שוב את ההודעות שלי, ולא מצליח לראות איפה הייתי גורף.
    האם זה נשמע גורף?
    אני חושב שזה די מוסכם.
    או זה?
    זה פשוט הנסיון שיש לי עם זה.

    ההודעה שלך לטעמי לא נשמעת כל כך מכבד.
     
  11. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    בכלל לא באתי לזלזל בך ואני מתנצל אם זה נשמע ככה.
    אבל ההודעות שלך היו מנוסחות בלשון גורף, כהצהרה שסומו מתאים לסוג אנשים מסויים (או לא מתאים), ושהסומו הוא מטבעו הרמה לא יציבה, ואלה דברים שהם לא נכונים בצורה גורפת. על מה שטענת שהוא ניסיונך האישי לא התווכחתי, על ההצהרות הגורפות כן
     
  12. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אתקן את זה.
    לדעתי ולדעת כל הספורטאים שפגשתי, סומו דדליפט עלול לא להיות יתרון לאנשים בעלי זרועות קצרות.
    מנסיוני, סומו דדליפט אינו תרגיל יציב.
    תראה את הדדליפט של הבחור כאן, היה לי אישית מצבים כאלה, וזה לא אחר מכשל עקב חוסר שיווי משקל, כתוצאה מכך הוא איבד גם גריף
     
  13. -52 נק' מוניטין
    0
    כשקנקר

    כשקנקר משתמש מתחיל

    כשקנקר
    הצטרף:
    ‏21/8/19
    הודעות:
    98
    לייקים:
    24
    ועדיין בקלאסי לא היה לו שום סיכוי
     
  14. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    זו הצהרה מגוחכת.
    לא מגיעים למשקלים האלה בטעות, והמיקום של כפות הרגליים שלך מחבר לך מנועי סילון לרגליים.
    אתה צריך להיות חזק בכל מקרה. כנראה הוא לא היה עושה את אותם המשקלים, אבל אם הוא היה מתאמן על הקלאסי במקרה הגרוע ביותר היה לו 50 קילו פחות, רוב היכויים אבל ש-20 קילו פחות
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  15. -52 נק' מוניטין
    0
    כשקנקר

    כשקנקר משתמש מתחיל

    כשקנקר
    הצטרף:
    ‏21/8/19
    הודעות:
    98
    לייקים:
    24
    אתה כותב שההצהרה שלי מגוחכת ואז חוזר עליה
    לא כתבתי שבקלאסי הוא חלש כתבתי בקלאסי הוא היה מצליח פחות מסומו
     
  16. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    יש הבדל בין אין סיכוי למעט חלש יותר.
    תכלס יש גם סיכוי שלא היה שום הבדל במשקל בין הקלאסי לסומו
     
  17. -52 נק' מוניטין
    0
    כשקנקר

    כשקנקר משתמש מתחיל

    כשקנקר
    הצטרף:
    ‏21/8/19
    הודעות:
    98
    לייקים:
    24
    אם הRM1 שלך זה 200 בסומו ובקלאסי אתה יותר חלש משמע אתה לא מרים 200 בקלאסי אז אין לך שום סיכוי להרים 200 בלקאסי

    אוקיי אין הבדל בין סומו לקלאסי והוא סתם עושה סומו ולא מצליח כי זה מאתגר אותו
     
  18. 8,008 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    10,811
    לייקים:
    4,450
    מין:
    זכר
    חוץ מההבדל של טווח תנועה קצר יותר, שהוא די חסר משמעות בגלל המורכבות הנוספת של הסומו, הסיבה העיקרית לבצע סומו ולא קלאסי היא שלרוב קלאסי יהיה קשה יותר להתאושש ממנו, ולכן אתה לא יכול להתאמן עליו באותה אינטנסיביות שאתה יכול עם סומו. כשאתה מנסה להתחזק כמה שיותר, כמה שיותר מהר, לרוב אתה תבחר בסומו. דווקא רוב הדדליפטים הכי גבוהים בעולם היום נעשו בקלאסי, כי קלאסי דורש יותר כוח ופחות טכניקה, מה שמאפשר לך להרים יותר לרוב. זה למה אנשים על חומרים שיכולים להתאושש טוב מאוד מקלאסי, או אנשים עם פרופורציות שמאפשרות להם להיות יחסית אנכיים בדדליפט, יכולים להתחזק יותר בקלאסי מאשר בסומו
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  19. 2,564 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,524
    לייקים:
    1,565
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    מסכים עם כל מילה.

    אני אישית עושה קלאסי, רציתי כמה חודשים לפני התחרות להתחיל סומו בתקווה שזה יוסיף לי 20-40 ק"ג למוט.
    לפי המאמן שלי ומה שקראתי סומו פשוט תפור עלי, יש לי זרועות ארוכות והתנועה תהיה אפסית ביחס לקלאסית.

    תירגלתי כמה חודשים. מהנסיון שלי, הסומו יותר קל לחזרות כי זה לא קשה פיזית לגוף כמו הקלאסית, אבל לחזרה בודדת על RM1 זה לוקח המון תרגול וריכוז לשמור על הטכניקה שתאפשר לך להרים, וזה עוד יותר קשה ככל שהדדליפט הקלאסי יותר חזק, כי אז אתה מבלבל את הטכניקות וזה לא זז.

    במשקלים נמוכים, הסומו יהיה יתרון לרוב המתאמנים, אבל ככל שהמשקל עולה, הטכניקה נהיית יותר ויותר מאתגרת, אז לאנשים בעלי משקל גוף נמוך, ידיים ארוכות, סקוואט סבבה, ודי מתחילים, אני חושב שזה מאוד מומלץ לעבוד סומו בלי להזניח את הקלאסי.
    להגיד את זה, זה כמו להגיד שלאדי הול לא היה שום סיכוי בסומו.

    בדדליפט יש שני סוגי תרגילי תחרות שלא כל אחד מתאים לכל אחד.
    זה התחרות, זה כמו בנצ' רחב ביחס לצר, או קימור גבוה ביחס לנמוך.
    סקוואט לואו קיצוני ביחס לגבוה, ורוחב פתיחת רגליים.
    זה פשוט תרגיל שונה שנכנס לאותה קטגורית הרמה.
     
  20. 16,826 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    6,289
    לייקים:
    4,792
    מין:
    זכר
    לא הייתי ממהר להכריז לפי מה מישהו יתאים לסומו יותר מקלאסי.
    החבר׳ה שאתה רואה עם סומו דדליפט מטורף לרוב ירימו גם קלאסי עם טכניקה מעולה ומשקל מרשים.

    כל דדליפט ירוויח ידיים ארוכות ורגליים קצרות. דווקא סומו אפשר לשחק עם הרוחב עמידה שרגליים ארוכות לא יוסיפו המון לטווח תנועה. יש כמה חבר׳ה מאוד חזקים עם רגליים ארוכות שמושכים סומו.

    הקושי והאתגר בסומו הוא בדר״כ תנועה וגמישות, אני למשל לא משנה כמה שלא ניסיתי לא יכולתי להגיע למנח התחלתי תקין, ברגע שלא מצליחים להגיע לזה, אין ממש סיכוי לטווח הארוך למשוך סומו כמו שצריך.

    יכול להיות מישהו עם ״פרופורציות מעולות״ אבל אם אין לו גמישות באגן, שום דבר לא יעזור לו.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...