המעבר בין מסה לחיטוב מבחינת האימון

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י SeriousMass, ‏19/3/19.

טוען...
  1. 13 נק' מוניטין
    0
    SeriousMass

    SeriousMass משתמש מתחיל

    SeriousMass
    הצטרף:
    ‏22/5/18
    הודעות:
    296
    לייקים:
    13
    מין:
    זכר
    בגדול האימון שלי הוא AB, ארבע פעמים בשבוע, לפעמים שלוש.
    השאלה היא עכישו עברתי לחיטוב, מתחיל לרדת טיפה במשקל, ולפעמים באימונים מרגיש שהמשקל יותר מידי כבד, כאילו אם במסה הייתי מסיים תרגיל מסויים לדוגמא בנצ' 70 קילו 8X4, עכשיו מצליח בסט האחרון רק 6-7 חזרות. מפה השאלה מה כדאי, להמשיך לעבוד על אותו משקל (70 קילו) ולנסות לתת מקסימום עד ל 8X4, או להוריד לדוגמא ל 67.5 קילו ולתת אפילו עוד סט חמישי לנפח. או אפילו להישאר עם אותו משקל של 70 קילו ולתת סט חמישי גם אם זה יהיה 4-5 חזרות נטו לנפח. מה כדאי או נכון לעשות? כי אני ממש מפחד לרדת מהמשקלי עבודה שלי בכל התקופת חיטוב הזאת, מפחד בעיקר לחזור למשקלים שבהם התחלתי את המסה.
     
  2. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    להישאר על המשקל הגבוה ולהוריד נפח אם צריך.
    עצימות>נפח בחיטוב
     
  3. 13 נק' מוניטין
    0
    SeriousMass

    SeriousMass משתמש מתחיל

    SeriousMass
    הצטרף:
    ‏22/5/18
    הודעות:
    296
    לייקים:
    13
    מין:
    זכר
    השאלה עד איזה רמה כדאי להישאר עם עצימות.. ולמה בעצם בחיטוב נכנס העיקרון של עצימות על פני נפח? ובמסה דווקא הנפח חשוב יותר?
     
  4. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    כי צריך נפח גדול בשביל לגדול. צריך לגרום מקסימום מיקרוטראומה לשריר כדי לקבל מקימום גדילה.

    כי אתה אוכל פחות ומתאושש פחות. סביר שתראה לאט לאט ירידה בחזרות או בסטים.
    העדיפות היא לשמור על עצימות כדי שלפחות ץשמור על הכוח שיש לך
     
  5. 874 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,577
    לייקים:
    588
    מין:
    זכר
    הבנתי ממייק שעדיף דווקא לעבוד עם נפח מאשר עצימות משום שמנפח קל יותר להתאושש...
     
  6. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
     
  7. 874 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,577
    לייקים:
    588
    מין:
    זכר
    איפה הוא רשם שעדיף עצימות על פני נפח? כולה רשם שעדיף להוריד נפח..
     
  8. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    נו? אם מורידים נפח זה כי אתה מתרכז בלשמור על אותה העצימות. ולא לאבד את הכוח שההשגת במסה

    בכל מקרה אין הכרח להוריד נפח,אבל זה כנראה יקרה לבד לאט לאט במהלך החיטוב,לא תצליח פתאום את החזרה השמינית שלך,או את הסט האחרון אבל כוח ממש לא מאבדים בקלות.

    @MasterSplitter דעתך בנושא?
     
  9. 874 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,577
    לייקים:
    588
    מין:
    זכר
    הכוונה הייתה למשקלים קלים יותר לנפח בינוני ולא לעצימות גבוה יותר כי קל יותר להתאושש ככה... זה מה שהבנתי ממנו.
     
  10. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    You've been training hard and heavy on basic movements while trying to gain as much muscle as possible; now that you're on a diet you must give your body a reason to hold on to this new muscle tissue. Believe it or not, the human body is more interested in survival than being a hulking hunk of manhood (or a chiselled wonder woman). So energy reserves such as body fat are more precious than muscle tissue since the latter actually consumes energy. When calories are dropped, we enter a survival mode and the unnecessary/energy costly muscle mass goes away, broken down into amino acids and then transformed into glucose for energy.

    To keep your hard-earned muscle mass you must give the body a reason to do so. Will lifting light weights do it? No. You need to continue to lift heavy, otherwise some muscle will go to waste!

    זה משהו קטן שמצאתי ברפרוף מהיר באינטרנט,וזה גם בדיוק דעתי בנושא.
    אלא אם למייק יש איזה דעה מדעית או מחקרית הנושא,אני עדיין מאמין בכוח על פני נפח בתקופת חיטוב.
    --- עידכון הודעה, ‏22/3/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏22/3/19 ---
    הרוב שם נכון. חוץ מהמשפט שחומצות אמינו הופכות לגלוקוז
     
  11. 874 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,577
    לייקים:
    588
    מין:
    זכר
    אבל כוח לא קשור באופן ישיר למסת השריר. אל תשכח שגם מערכת עצבית עוזרת לנו להרים משקלים כבדים..
     
  12. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    מערכת עצבית,טכניקה,מוטוריקה ומליון גורמים אחרים.
    נחכה לתשובה של קוצר לדעתו ה"מדעית" ולספליטר לדעתו הפאוורליפטרית
     
  13. 874 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,577
    לייקים:
    588
    מין:
    זכר
    דעות זה סבבה והכל אבל גם אתה יכול להגיד שעצימות תעבוד לך יותר טוב בתקופת חיטוב כמו שאני יכול להגיד שנפח עם משקלים קלים יותר יעזרו לי יותר. אני אישית שילבתי בינהם. למשל כשניסיתי את המדקאו בזמן החיטוב, המשקלים פשוט התחילו לרדת.
     
  14. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    מסכים לגמרי,זה מאוד משתנה מאדם לאדם,ומה שיעבוד לך הכי טוב זה מה שאתה אוהב ויכול להתמיד
     
  15. 6,654 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    9,164
    לייקים:
    3,557
    מין:
    זכר
    דווקא לשימור המסה מה שחשוב זה נפח, למרות שהעצימות משחקת חלק חשוב, ככה שאם עבדת בחמישיות אין טעם לעבוד עכשיו בעשיריות גם אם הנפח זהה.
    במקרה שלך, הייתי עושה ריסט של 10% למשקלי העבודה, מסיים את כל הנפח שאתה אמור לעשות, ומתחיל לאט לאט לעלות במשקלי העבודה. גם אם אתה בחיטוב אתה אמור להצליח להתקדם במשקלי העבודה, כי זו עליה מינימלית ביותר בנפח העבודה, ואתה אמור להצליח לחזור לעשות את כל הסטים עם 70 קילו גם בחיטוב. הכי חשוב לבנות מומנטום של התקדמות, פחות קריטי המספר המדויק על המוט.

    הסיבה שצריך נפח היא כי נפח הוא הגירוי למסת שריר, אבל כמו שאמרתי, העצימות אמורה להיות קרובה למה שעשית במסה

    דווקא החלק של המיקרוטראומה משחק חלק קטן מאוד במנגנונים שמשפיעים על בניית שריר, החלק העיקרי הוא האיתותים של השריר לצורך בבניית שריר (דברים מורכבים מאוד)
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  16. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    פה זה כבר מתחלק לזרמים אבל..
    לי יותר חשוב לשמור על המקסימום משקלי עבודה שהצלחתי להשיג במסה. ולשמור עליהם במהלך החיטוב
    --- עידכון הודעה, ‏22/3/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏22/3/19 ---
    אני לא מנסה את ההרפתקאות האלה של לפתח שריר בחיטוב או לשרוף שומן במסה..אני עובד בשלבים.
    עם טסטוסטרון וננדרולון(מצבי כרגע) זה אפשרי אבל אני לא מחפש את השילוב הזה. השאיפה שלי כרגע היא לתת נפח של 25 (סהכ) עם 140 קילו בנץ'.
    לא מעניין אותי אם אני אגדל בדרך או לא.(כמובן שאגדל אבל)
    ובסיום,כשאתחטב,השאיפה שלי תהיה לשמור על ה140 האלה. גם על חשבון שארד לנפח כללי של 15 חזרות.(ירידה ל3x5 נניח)
    --- עידכון הודעה, ‏22/3/19 ---
    ריבוזום וכו' ?:sarcastic:
     
  17. 6,654 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    9,164
    לייקים:
    3,557
    מין:
    זכר
    זה כבר תלוי מטרה. כדי לשמור על כמה שיותר מסה החלק החשוב זה הנפח, אבל אם הכוח זה מה שחשוב לך אז כן, חשוב לשמור על העצימות הנכונה ולהתאים את הנפח, והגוף כבר ישמור את מה שחשוב למה שעובד הכי קשה.

    יותר כמו שרשראות איתותים תוך וחוץ תאיים. שינויים ברמת הווסקולריזציה, בניה ואירגון בתוך התא, ושינויים ברמה הגנטית
     
    Aoxo ו-MasterSplitter אוהבים את זה.
  18. 2,331 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,320
    לייקים:
    1,756
    מין:
    זכר
    קשה לי לראות את המנגנון הזה פועל כראוי במצב קטבולי של הגוף
    --- עידכון הודעה, ‏22/3/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏22/3/19 ---
    זה ציטוט של פותח הפוסט.
    בגלל זה אמרתי לו שעצימות עדיפה מנפח
     
  19. 6,654 נק' מוניטין
    1
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    9,164
    לייקים:
    3,557
    מין:
    זכר
    הקטע שהמנגנונים האלה מופעלים כל פעם שנוצר סטרס על השריר, בלי קשר לאנאבוליזם או קטבוליזם, אבל שני המצבים האלה מפעילים מנגנונים אחרים, או עושים רגולציה על התהליכים האלה, ולכן התוצאות משתנות.
    אל תשכח שבסופו של דבר הגוף הוא מכונה כימית. הוא לא עושה החלטות. כל מה שאתה רואה זה הסכום של כל הפעולות הכימיות שמתרחשות בגוף בו זמנית
    --- עידכון הודעה, ‏22/3/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏22/3/19 ---
    זה למה אמרתי לעשות ריסט, לפני שהעומס גורם לרגרסיה חמורה יותר. אם הוא יחזור למשקלים מעט נמוכים יותר עכשיו, הוא יוכל רק לעלות משם
     
    frozen אוהב/ת את זה.
  20. 16,481 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל ראשי מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    5,950
    לייקים:
    4,552
    מין:
    זכר
    דווקא שעובדים כבד מאוד חשוב להיות בתחזוקה/עודף קלורי. אחרת אין מצב לבצע את זה כמו שצריך. זה מחרבן הכל.

    בראיה בטווח ארוך, אתה צריך להגיע למשקל גוף הרצוי בתחילת ההכנה הכבדה כי שם רצוי מאוד לא להיות על גרעון.

    אני עכשיו אהיה בגרעון קל ואוריד כמה קילו, זה הזמן לעבוד קל לעשיריות, לעבוד וריאציות כמו היי באר ודפיסיט בתור תרגילים מרכזיים.

    הרעיון של שימור כוח הוא קצת מצחיק, בראיה תחרותית אתה צריך להיות הכי חזק ביום X, אין שום טעם לשמר כוח חצי שנה מהיום הזה. צריך להפריד בין התייעלות עצבית (פיקינג) שזה סינגלים דאבלים טריפלים כבדים, לעומת התקופה שאתה אשכרה מתחזק (5-8 חזרות).

    אם אתה תמיד עובד כבד, אתה הופך להיות ממש טוב בלהכשל במשקלים הנוכחיים. אתה לא תתקדם ככה לשום מקום לאורך זמן.

    תסתכל על התהליך בטווח ארוך. תנצל את הגרעון כדי לעבוד על חולשות שאתה לא יכול להרשות לעצמך לעבוד עליהן שאתה שאתה בפול גז.
     
    Daniel1, Mr. power ו-frozen אוהבים את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...