צריך עזרה בבניית תפריט למסה

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י maormaormaor23, ‏19/3/19.

טוען...
  1. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    שלום לכולם, מאוד מקווה שזה המקום הנכון ושאני לא עובר על אחד החוקים.
    *מי שרוצה לדלג על כל הסיפור רקע וללכת ישר לשאלות, תרדו הכי למטה אחרי הנקודותיים המודגשות*
    אנסה לספר הכל ובקצרה כמה שאפשר.
    אני בן 22, גובה 1.90 ומשקל בין 75 ל80 קילו. אני נמצא כרגע בסיטואציה שנקראת סקיני פאט, אני נורא רזה וצנום מבחינת ידיים אך בטן מעט עודפת(בלשון המעטה.)

    החלטתי לעשות עם עצמי משהו ולהירשם לחדר כושר, אממה? הייתי רשום לחדר כושר גם לפני כשנתיים (במשך שנה שלמה הייתי רשום והתמדתי) אך לא היו תוצאות - וכנראה שזה בגלל הקטע התזונתי.
    הפעם החלטתי שאני לא הולך לוותר לעצמי ואני חייב לדעת בדיוק מה לאכול, איך לאכול, מתי לאכול והכי חשוב - כמה לאכול.
    אחרי כל הרקע הזה, אשמח לעזרתכם בנושא. אין לי שום ידע מקדים ואני לא רוצה שהפעם הזאת גם תהיה לחינם מבחינת ההרשמה והתשלום לחדר הכושר.
    יש לי מטרה והיא תוך חצי שנה לשנות במעט את מבנה הגוף שלי, להרחיב טיפה כתפיים ולהגדיל טיפה ידיים - וכמובן גם להשטיח את הבטן המעצבנת.

    אין לי באמת מושג כמה חלבון או פחמימות אני צריך לצרוך, אבל אני כן הבנתי שצריך בערך 2 גרם חלבון על כל קילו גוף. חלק גם אמרו לי שכדאי לי להגיע ל300 גרם חלבון ביום.

    אני חייב להגיד שאני די בעייתי באוכל, נניח דגים אני לא אוכל, קוסקוסים וכד'. אני כן אוכל שניצלים ורציתי לדעת נגיד אם זה בסדר לאכול שניצל עם פירורי לחם או שמומלץ להימנע?
    אני גם אוכל אורז וכמובן צריך לדעת את המידות הנכונות ואת הכמויות של כמה לאכול.
    בנוסף לזה, רציתי לדעת אם כדאי לי לשלב גם אבקת חלבון ביחד? (גיינר אני לא אקח כי יש לי ניסיון רע עם זה ואני די מעדיף לעלות במשקל בצורה טבעית.).

    בכל מקרה, למי שמעדיף שאקצר לו את כל הסיפור הזה בשאלות ספציפיות בלי סיפורי רקע:
    • האם תוכלו לעזור לי בבניית תפריט תזונה שיתאים לצרכים שלי? אני מעוניין לעלות במשקל אבל בצורה נכונה ושלא תגרום לי להשמין יתר על המידה.
    • מה הכמויות שאני צריך לאכול?
    • האם כדאי לשלב אבקת חלבון ביחד? במידה וכן, האם מומלץ לצרוך חלבון כל יום גם במידה ואני לא מתאמן?
    • מה השעות שכדאי לי לאכול בהן?
     
  2. 68 נק' מוניטין
    0
    AviAmo

    AviAmo משתמש מתחיל

    AviAmo
    הצטרף:
    ‏15/1/19
    הודעות:
    225
    לייקים:
    65
    מין:
    זכר
  3. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    היי, קודם כל תודה רבה על התגובה.
    את המדריך לעלייה במסה קראתי, וגם עשיתי לי בדף את כל החישובים. הבעיה היא שלפי מה שיצא לי במחשבון אני מוציא כ2540 קלוריות ביום רגיל, ולפי מה שחישבתי לאחר מכן יצא לי שבתפריט אני מכניס רק כ2000 קלוריות, דבר שלא הגיוני לי כי אני אמור להכניס באיזור ה3000 במצב כזה לא?
    עכשיו לגבי התפריטים שהראית לי, נגיד בדוגמה למשקל 80 ק"ג, בארוחה 1 , רשום כף קורנפלקס. איזה קורנפלקס אוכל לדעת שמתאים לי? כי בטוח דבר כמו "כריות" זה לא מה שנדרש
     
  4. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    אל תהיה מאלה שחושבים שחלבון זה קסם.
    זה כולה שניצל בשתיה. אין שום הבדל בין אבקת חלבון לטונה או חזה עוף. אפילו עדיף שהחלבון שלך יגיע ממזון.

    מי ששותה חלבון זה מי שלא מצליח להגיע לכמות החלבון היומית שלו רק מאוכל. אני באופן אישי אוכל 250-300 גרם חלבון ביום בלי אבקה.

    אני רואה שקראת הרבה מיתוסים באינטרנט או שחברים שלך שהלכו פעמיים לחדר כושר מספרים לך שטויות.. לא מאשים אותך,מערך מאמני הכושר בארץ פגום מהייסוד.
    אין שעות שצריך לאכול בהם,לא לפני אימון,לא לפני שינה,לא אחרי שינה ולא שום דבר קבוע בחוק.
    אבל כן תדאג לאכול משהו כמו 5 ארוחות ביום מפוזרוץ לאורך כל היום כדי שהמטבוליזם תמיד ייעבוד על המקסימום שלו,לשמור על סביבה אנאבולית ולשמור על אנרגיה לאורך כל היום.
    מעבר לזה,אף אחד לא יבנה לך תפריט,זה מצריך הרבה השקעה ואף אחד פה לא יודע איזה אוכל אתה אוהב/לא אוהב ולמה אתה אלרגי.
     
  5. 68 נק' מוניטין
    0
    AviAmo

    AviAmo משתמש מתחיל

    AviAmo
    הצטרף:
    ‏15/1/19
    הודעות:
    225
    לייקים:
    65
    מין:
    זכר
    איזה תפריט יש 2000?
    בכל מקרה זה תפריט לדוגמה, תבנה לעצמך תפריט שאתה יכול לעמוד בו וכולל דברים שאתה אוכל ביום יום.
    אין שום דבר רע הכריות, אני שם לב כמו שפרוזן אמר שיש לך הרבה מיתוסים.
     
  6. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    בוא אני אעשה לך את החיים פשוטים יותר.
    לאכול אורז ולאכול לחם ולאכול סוכר זה לאכול את אותה פחמימה בדיוק. פחמימה זה פשוט מילה נרדפת לסוכר.
    לא משנה אם תאכל כריות,בטטה או סוכר חום.. בגוף זה מתפרק לאותו גלוקוז ונאגר כאותו גליקוגן
     
  7. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    היי, תודה על התגובה. אני מסכים איתך לגמרי, אני שמעתי הרבה מאוד דברים ומיתוסים שגרמו לי לקצת חששות ופחד מזה שכל העבודה תהיה לשווא, בגלל זה אני פונה כאן לאנשים שאני יודע שמנוסים בתחום בכדי שאקבל טיפה טיפים לגבי איך וכמה.

    אוקיי, אז אשמח לעזרתך. נניח כתוב בתפריט לחם, האם זה משנה איזה לחם?
    וכשכתוב 150 גרם חזה עוף, האם זה משנה אם זה חזה עוף או שניצל? והאם זה משנה אם ההכנה מתבצעת בשמן?
    אשמח לעזרתך בכל הנושא הנל
     
  8. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    תוסיף את השמן לספירת הקלוריות שלך
     
  9. 68 נק' מוניטין
    0
    AviAmo

    AviAmo משתמש מתחיל

    AviAmo
    הצטרף:
    ‏15/1/19
    הודעות:
    225
    לייקים:
    65
    מין:
    זכר
    יש לך ערכים של חלבון, שומן וחמימה.
    כל עוד אתה עומד בהם, תיאורית גם אם תאכל סוכר מהקופסה וזה יסגור לך את הערכים הכול טוב.
    לא משנה איזה לחם, קורנפלקס או עם או בלי שמן, העיקר שתחשב כמה כל דבר.
    בא לך שניצל עם שמן? תוסיף את הקלוריות של השמן.
     
    frozen אוהב/ת את זה.
  10. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    ואיך אני יכול לדעת כמה קלוריות אני מוסיף באמצעות השמן? יש לי דרך למדוד את זה?
     
  11. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
  12. 68 נק' מוניטין
    0
    AviAmo

    AviAmo משתמש מתחיל

    AviAmo
    הצטרף:
    ‏15/1/19
    הודעות:
    225
    לייקים:
    65
    מין:
    זכר
    תשתמש באתרים שיש בהם את הערכים הקלוריים של מזון.
    הוספת כף שמן של 10 גרם לסלט? תוסיף את הערכים של 10 גרם שמן.
    כמובן שלא צריך להגזים ולשקול כל טיפת שמן שאתה מכניס לגוף, גם ככה הערכים הקלוריות וכן המאזן הקלורי הוא לא מדויק.
     
  13. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    תודה על העזרה חברים, אני עכשיו אשב ואבנה לי איזה תפריט ראשוני כזה על סמך האוכל שאני אוהב. אעלה אותו לכאן בתגובה חדשה כדי לקבל את חוות דעתכם לגבי איך הוא נראה.
    ממש תודה על העזרה, לא מובן מאליו.
    (ואשמח אם תגיבו סתם כדי שאוכל לעלות תמונה בתגובה חדשה, לא יודע אם זה נגד החוקים להגיב פעמיים)
     
  14. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    אתה יכול להגיב פעמיים,זה פשוט יצטרף להודעה האחרונה שכתבת כ"עריכה"
    בהצלחה תעדכן
     
  15. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    טוב אז זה מה שבניתי לבנתיים, לפי התפריט שהועלה פה עם טיפה שינויים שנראו לי, אבל בעיקרון על אותו הבסיס.
    6 ארוחות. מה דעתך? מה כדאי לשנות, על מה כדאי לשים דגש?
    [​IMG]
     
  16. 68 נק' מוניטין
    0
    AviAmo

    AviAmo משתמש מתחיל

    AviAmo
    הצטרף:
    ‏15/1/19
    הודעות:
    225
    לייקים:
    65
    מין:
    זכר
    תחשב כמה קלוריות זה יוצא, כמה חלבון, שומן פחמימה. יותר מעניין מהאוכל תכלס, זה כבר עניין העדפתי שלך
     
  17. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    בדיוק מה שבאתי לכתוב ..
    תוסיף כמה חלבון פחמימה שומן וסה"כ קלוריות זה יוצא
     
  18. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    כן, פספסתי את זה בטעות.
    בכל מקרה, במחשבון באתר ששלחתם לי, לפי החישוב הראשוני זה יוצא בערך כ2500 קלוריות. משמע אני צריך למצוא איך להוסיף עוד 500 קלוריות לכאן.
    Screenshot
    זה משהו כזה, אני מקווה שלא שכחתי להוסיף לשם כלום.
     
  19. 3,288 נק' מוניטין
    0
    frozen

    frozen משתמש משקיע

    frozen
    הצטרף:
    ‏21/8/16
    הודעות:
    3,960
    לייקים:
    2,291
    מין:
    זכר
    אם התפריט הזה ישביע אותך,תשיג את ה500 האלה מעוגות ובורקסים אפילו אם תרצה..לא באמת קריטי.
    תשאף ללפחות פי 2 חלבון ממשקל גוף
     
    AviAmo אוהב/ת את זה.
  20. 4 נק' מוניטין
    0
    maormaormaor23

    maormaormaor23 משתמש מתחיל

    maormaormaor23
    הצטרף:
    ‏23/5/16
    הודעות:
    88
    לייקים:
    1
    אני חושב שכן אשלב שייק חלבון, רק בגלל שיש חשש מסוים שלא אצליח להגיע לכמות חלבון מספיקה במהלך היום.
    האם לקחת סקופ חלבון גם ביום ללא אימון?

    לגבי התפריט, אני מאמין שהוא עוד ישתנה, זה בסך הכל תפריט ראשון שבניתי. אני מחר אשב על זה יותר לעומק ואסתכל בדיוק לפי מה שאני אוכל.
    עכשיו צריך לדעת אילו אימונים לשלב ביחד
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...